Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen naar Amerika voor werk
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Verhuizen naar Amerika voor werk
De dame van recruiting die me begeleid komt ook uit Atlanta dus die is ook nogal "biased" momenteel ben ik druk in overleg met m'n vrouw over wat we willen, zij ziet de rust van Atlanta wel erg zitten, maar het blijft moeilijk met al het reizen. Voor mij maakt het niet uit het is zowieso een mooie uitdaging en mijn werk omgeving zal er niet heel erg anders op worden (de rede waarom ik uberhaupt richting de VS wil). Ik weet dat mijn baas me gaat helpen met een auto in Atlanta dus dat is ook wel een plus. Ik zie wel iets meer op tegen het hele credit history verhaal gezien een auto aanschaffen voor mijn vrouw ook noodzaak gaat worden zodra ze een baan vind. Ik laat nog wel weten wat het wordt 

- Bandido
- Amerika-expert
Nou, echt "rustig" hoeft Atlanta niet te zijn.AlexR schreef:zij ziet de rust van Atlanta wel erg zitten, maar het blijft moeilijk met al het reizen. Voor mij maakt het niet uit het is zowieso een mooie uitdaging en mijn werk omgeving zal er niet heel erg anders op worden (de rede waarom ik uberhaupt richting de VS wil).

Gebrek aan credit is inderdaad lastig, maar je kunt voor een klein bedrag vaak al een goedkope, maar nog goed functionerende auto kopen. Verder is het soms mogelijk om tegen een hogere dan aanbetaling dan normaal, een kleine lening te krijgen. Of een lening tegen een wat hoger percentage dan gebruikelijk. Niet ideaal natuurlijk, maar niets is onmogelijk. Ik zou ook alvast een American Express credit card aanvragen, want als je die lang genoeg hebt, kun je deze in Amerika meteen omzetten naar een Amerikaanse.AlexR schreef:Ik weet dat mijn baas me gaat helpen met een auto in Atlanta dus dat is ook wel een plus. Ik zie wel iets meer op tegen het hele credit history verhaal gezien een auto aanschaffen voor mijn vrouw ook noodzaak gaat worden zodra ze een baan vind. Ik laat nog wel weten wat het wordt
"Keep Georgia On Your Mind"
Toen ik uit Nederland vertrok heb ik me voorgenomen nooit in een staat te wonen die geheel onder controle van de democraten is en met een progressieve inkomstenbelasting vergelijkbaar met die van Nederland.
@Bandido, zo te lezen heb je je plekje gevonden in Atlanta. Ik zit er serieus overna te denken om de overstap te maken vanuit Virginia (DC-Metro) naar NC (Charlotte) of GA (Atlanta).
@Bandido, zo te lezen heb je je plekje gevonden in Atlanta. Ik zit er serieus overna te denken om de overstap te maken vanuit Virginia (DC-Metro) naar NC (Charlotte) of GA (Atlanta).
Maar ik neem aan dat jullie in Nederland ook nog 1 of 2 auto's gaan verkopen, dus heb je dat krediet dan wel nodig?AlexR schreef:Ik zie wel iets meer op tegen het hele credit history verhaal gezien een auto aanschaffen voor mijn vrouw ook noodzaak gaat worden zodra ze een baan vind.
Ik kan je oveigens wel adviseren om daar zo snel mogelijk mee te beginnen, met die autoverkoop. Ik vind het altijd een van de meest vervelende dingen van een verhuizing, met name de tijd die er in gaat zitten om je auto te adverteren, en dan al die technische vragen van potentiele kopers die vervolgens niks meer van zich laten horen, bleh.
Wij hebben hier maar één auto hoeven te kopen, omdat de andere een lease-auto is (terwijl we in Nederland 2 eigen auto's hadden) dus ik heb die credit history eigenlijk nooit erg boeiend gevonden. OK, het is in net begin wel eens lastig als je een heel truttige bestedingslimiet krijgt waar je nog geen vliegticket mee kan bekostigen, maar je kunt in dit land met een debit card bijna net zoveel als met een credit card. En voor de emergencies had ik altijd mijn Nederlandse credit card nog.
-
- Amerika-newbie
Wij hoeven ook maar 1 auto te verkopen en de ander is lease. We hebben ook nog genoeg familie die ons daar eventueel mee kunnen helpen. Het is een vrij kleine auto die we "er bij" hebben maar ik verwacht daar niet veel meer dan 2000 euro voor te krijgen als we het een beetje snel van de hand willen doen. Na nog eens flink nadenken hebben we toch besloten om naar NYC te gaan vooral vanwege het vliegen in de andere steden. Ik verwacht niet zulke enorme aankopen te hoeven doen in NYC dat we écht en flinke lening nodig zouden hebben. Ik heb al jaren via mijn baas een American Express card, maar misschien dat ik er privé een bij kan nemen? Hoe lang duurt het overigens voor je dat om kan zetten? We hebben overigens ook geen schulden/leningen uitstaan in Nederland dus dat scheelt ook weer een hele hoop.
Wat de Carpe Diem is weet ik niet precies, ik ga er een beetje vannuit (aannames
) dat dit wel geregeld is gezien de grootte van de organisatie.
Ik kijk er wel ontzettend naar uit om de eerste stappen in New York te gaan zetten en de boel te gaan verkennen
. Heeft iemand hier toevallig ervaring met het werk vinden in NY(C) in de biotech/cosmetica industrie. Als ik zeg cosmetica lijkt NYC "the place to be" maar ik heb gewoon moeite om me een groot lab in Manhattan voor te stellen
. Wat zijn de plekken om te zoeken? En wat zijn jullie ervaringen met het onderwijs/bijscholen in de VS? Universiteiten zijn wel erg duur, schrikbarend zelfs! Mijn vrouw zou graag wat meer richting kunst/design willen doen ondanks haar MsC in biotech.
Wat de Carpe Diem is weet ik niet precies, ik ga er een beetje vannuit (aannames

Ik kijk er wel ontzettend naar uit om de eerste stappen in New York te gaan zetten en de boel te gaan verkennen

-
- Amerika-expert
Zodra je in de ondergrondse in New York rondrijdt en tv kijkt (tv vooral overdag, bij Jerry Springer en andere 'reality shows') zul je vele, vele advertenties tegenkomen voor 'beroepsscholen' waar je vooral medische ondersteuningsvakken kan leren (en automonteur/automonteuse kunt worden). Zitten zelfs reclames tussen voor kunst- en klerenmakenacademies. Zal waarschijnlijk wat minder kosten dan een een universiteit of zelfs een community college.
Een aantal cosmeticabedrijven hebben hun hoofdkantoor in New York. Laboratoria zitten waarschijnlijk niet in de stad, maar in voorsteden (Long Island, New Jersey). Gewoon de websites door van bekende cosmetica bedrijven en eens bij de kleine advertenties ('classifieds') van de New York Times kijken (is geloof ik tegenwoordig samen met Monster). Lijkt me zonde om een MsC niet te gebruiken, kunst kun je altijd in je vrije tijd doen (en betaalt een stuk slechter dan wat je met een MsC kunt verdienen).
Vakbladen in de sector van je vrouw hebben ook advertenties. Ook online. En er is waarschijnlijk een vakorganisatie ('Cosmetics Council'??) , ook een goede bron, hebben mogelijk zelfs conferenties of andere bijeenkomsten voor deskundologen. En van contacten moet je het hebben als je werk zoekt in de VS.
Een aantal cosmeticabedrijven hebben hun hoofdkantoor in New York. Laboratoria zitten waarschijnlijk niet in de stad, maar in voorsteden (Long Island, New Jersey). Gewoon de websites door van bekende cosmetica bedrijven en eens bij de kleine advertenties ('classifieds') van de New York Times kijken (is geloof ik tegenwoordig samen met Monster). Lijkt me zonde om een MsC niet te gebruiken, kunst kun je altijd in je vrije tijd doen (en betaalt een stuk slechter dan wat je met een MsC kunt verdienen).
Vakbladen in de sector van je vrouw hebben ook advertenties. Ook online. En er is waarschijnlijk een vakorganisatie ('Cosmetics Council'??) , ook een goede bron, hebben mogelijk zelfs conferenties of andere bijeenkomsten voor deskundologen. En van contacten moet je het hebben als je werk zoekt in de VS.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Afhankelijk van waar je vrouw werkt vindt, zal ze geen auto nodig hebben. NYC is heeft (zeker voor Amerika!) geweldig openbaar vervoer. Verder heb ik nog niemand over Staten Island gehoord. Dat is een heel betaalbare buurt en als je een beetje dicht bij de ferry zit, ben je in twintig minuten ' downtown'. Een goede vriendin van mij woont in Staten Island, 15 minuutjes lopen vanaf de ferry. Zij betaalt voor een tweekamerappartement ongeveer $900. Staten Island heeft dan als voordeel dat het een groene buurt is - althans toen ik er bleef vond ik het er heel mooi. Veel oude bomen, enzo.
Zelf hebben we ook een poosje in New York naar appartementen gekeken en vonden we zelf in Manhattan nog drie-kamerappartementen voor $2500 per maand. Dan zat je wel boven 100th street, maar toch..
Probeer eens te kijken op padmapper.com, daar vind je veel craiglistaanbiedingen en goedkopere huurappartementen.
Zelf hebben we ook een poosje in New York naar appartementen gekeken en vonden we zelf in Manhattan nog drie-kamerappartementen voor $2500 per maand. Dan zat je wel boven 100th street, maar toch..
Probeer eens te kijken op padmapper.com, daar vind je veel craiglistaanbiedingen en goedkopere huurappartementen.
-
- Amerika-newbie
Mijn collega raadde staten island af vanwege de ferry en de reistijd die je jezelf dan extra oplegd (en misschien ook de beperking in de mogelijke vertrek tijden ivm ferry schema). Ik zal nooit een "vaste" lokatie hebben, mogelijk voor een half-jaar en heeeeel misschien een jaar. Over het algemeen lopen onze projecten tot een half jaar en daarna gaan we weer verder. Dan is dicht bij het centrum wonen wenselijk naast het dicht bij het vliegveld wonen ook wenselijk is. Staten island leek me heel mooi om te wonen en er is niet echt iets wat me daar fysiek van gaat weerhouden (restricties vanuit m'n baas ofzo). Ik ga het ook niet echt helemaal uitsluiten (wat ik met de Bronx absoluuuuuuuuut wel ga doen
). Wel een goede tip, de prijzen zijn daar inderdaad aanzienlijk lager ten opzichte van wat je er voor krijgt.

Queens heeft leuke wijken vlakbij JFK en LGA. Forest Hills bijvoorbeeld.
De omgeving van EWR is wat minder maar wel spotgoedkoop.
Beiden hebben goede verbindingen met Manhattan.
De omgeving van EWR is wat minder maar wel spotgoedkoop.
Beiden hebben goede verbindingen met Manhattan.
Voor de nieuwe Amerikaanse credit card heb je een SSN nodig, zolang je dat nummer niet hebt kan je niks aanvragen. Ik vraag me overigens af of omzetten wel mogelijk is!
Het is geen omzetten. Je hebt dan een klantengeschiedenis bij AMEX. Je VS AMEX is dan gewoon helemaal nieuw maar gemakkelijker dan als volledige nieuwe klant zonder VS kredietgeschiedenis en VS BSN.
Ah, I got it. Ik heb een secured credit card van Visa (via BofA) iets minder dan een half jaar... en sinds twee weken krijg ik post van CapitalOne en Mastercard met aanbiendingen van 'preapproved offer', is dit een goed teken voor mijn credit history?
Pfff, ik weet het niet hoor, ik word ook dood gegooid met die CapitalOne (en andere) "pre-approved offers" maar volgens mij ben ik gewoon op de een of andere manier in een vervelend adressenbestand terecht gekomen. Ik heb ook een cc van de BoA, maar die is gekoppeld aan die van mijn man (de kostwinner) en hij krijgt die troep niet.
Ik wat zeker weet van de Bank of America is dat je gegevens worden gedeeld met andere financiele instellingen zonder jouw toestemming en je mag er niet over beslissen... althans behalve geen rekening te openen bij BofA. Wellicht dat andere banken vergelijkbaar beleid hebben.
-
- Amerika-expert
Die preapproved aanbiedingen betekenen heel weinig. Ik krijg ontzettend veel aanbiedingen sinds ik studeer, of beter, sinds ik m'n eerste FAFSA ingestuurd heb. Beetje vreemd om een 'arme student' zulke aanbiedingen te sturen.
Helemaal grappig is als ik 2 aanbiedingen van dezelfde bank op 1 dag krijg. De een voor m'n studenten persoonlijkheid en de andere als echtgenote van Dr. A. Zit vaak een aardig verschil in.

Helemaal grappig is als ik 2 aanbiedingen van dezelfde bank op 1 dag krijg. De een voor m'n studenten persoonlijkheid en de andere als echtgenote van Dr. A. Zit vaak een aardig verschil in.
Ik word er ook mee doodgegooid en ik word er gestoord van. Ik heb zelfs een nummer gebeld om het stop te zetten maar het lijkt alsof het weinig uitmaakt. Ik krijg ze sinds ik, samen met lief, een auto heb gekocht. De laatste keer dat ze het nagekeken hebben stond ik op 805 dus dat was best wel hoog maar ik heb geluk gehad omdat de bank de creditscore van mijn lief op mij doorgezet heeft blijkbaar 

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@Adam747. Je onnodige quotes zijn verwijderd. Als je reageert op een laatste bericht is het niet zinvol te quoten en het maakt het topic minder overzichtelijk en onnodig lang.
Groetjes,
Carine
Carine
- TedjevanEs
- Amerikakenner
@ topic starter, als je nog steeds je spullen wilt verhuizen, informeer eens hier: http://www.wfl.nl/pages/nederlands.php
Het is voor mij alweer 7 jaar gelededen, maar ik vond het een goede en betaalbare oplossing, ze plaatsten de container op Vrijdag voor de deur en kwamen hem maandag ochtend ophalen, dit gaf ons een heel weekend om hem in te pakken (laden).
Ik heb hem toem wel zelf ingeklaard en opgehaald in Miami (waar ik inmiddels ook niet meer woon), maar dit scheelde mij allemaal aanzienlijk in de kosten.
Totaal: container voor de deur in NL, verschepen van R'dam naar Miami, inklaren in Miami en voor de deur in Coconut Creek totaal voor onder de $1500.
Suc6 met alles en btw $90k is gewoon goed geld er zijn er procentueel gezien niet zoveel die dat verdienen in Amerika het ligt helemaal aan je zelf hoe je met de centjes omgaat!!
Het is voor mij alweer 7 jaar gelededen, maar ik vond het een goede en betaalbare oplossing, ze plaatsten de container op Vrijdag voor de deur en kwamen hem maandag ochtend ophalen, dit gaf ons een heel weekend om hem in te pakken (laden).
Ik heb hem toem wel zelf ingeklaard en opgehaald in Miami (waar ik inmiddels ook niet meer woon), maar dit scheelde mij allemaal aanzienlijk in de kosten.
Totaal: container voor de deur in NL, verschepen van R'dam naar Miami, inklaren in Miami en voor de deur in Coconut Creek totaal voor onder de $1500.
Suc6 met alles en btw $90k is gewoon goed geld er zijn er procentueel gezien niet zoveel die dat verdienen in Amerika het ligt helemaal aan je zelf hoe je met de centjes omgaat!!
-
- Amerika-expert
Vond dit in mijn plaatselijk nieuwtjesblog, hier in Ditmas Park, Brooklyn (er zijn meer van dit soort plaatselijke nieuwsblogs, even zoeken op bijvoorbeeld Carroll Gardens, Boerum Hill, Brooklyn Heights, Prospect Heights, Fort Greene):
House Near Cortelyou
Available: March 5 or 15
Price: $5,500, plus broker’s fee
Details: A chance to rent a whole house right in the center of the neighborhood. Great if you’ve got five friends (it’s got 6 bedrooms and 4 bathrooms) or a large or extended family. It’s a lovely house that was listed recently (it says it’s in contract) for $1.5M. If you have a dog that would enjoy the backyard, you’ll need to provide an additional deposit.
Contact: Listed by broker Brooklyn Hearth, Rebekah Carver, 646-489-446
2-Bedroom in a House on E 18th
Available: Immediately
Price: $$2,595, plus broker’s fee
Details: No pictures in the listing, but if you want to live in one of our big old houses, pictures might not matter. It’s on East 18th Street somewhere between Dorchester and Newkirk, and has, like many apartments in homes, both a living room and a dining room. You’ve also got access to laundry. Is it worth it for the price? Guess so, if some renters out there are willing to pay it.
2-Bedroom on Beverley
Available: March 1
Price: $2,200, plus broker’s fee
Details: At 1616 Beverley, you’re incredibly close to the subway stop — but if you don’t like walking or doubling back, you might not like the location once the subway rehab begins this fall. But maybe you won’t want to leave the apartment, which has 1,200 square feet and an updated kitchen.
Contact: Listed by broker Fraziers Realty, Keith Frazier, 917-753-4315
1-Bedroom With an Eat-In Kitchen
Price: $1,250, no broker’s fee
Details: Honestly, the only reason we like this one is for the broker, who included a weird picture of himself in the listing. If that’s the kind of guy you want helping you find an apartment, he might have other listings in the area in addition to this 1-bedroom that allows pets and is located around East 21st Street and Beverley Road.
House Near Cortelyou
Available: March 5 or 15
Price: $5,500, plus broker’s fee
Details: A chance to rent a whole house right in the center of the neighborhood. Great if you’ve got five friends (it’s got 6 bedrooms and 4 bathrooms) or a large or extended family. It’s a lovely house that was listed recently (it says it’s in contract) for $1.5M. If you have a dog that would enjoy the backyard, you’ll need to provide an additional deposit.
Contact: Listed by broker Brooklyn Hearth, Rebekah Carver, 646-489-446
2-Bedroom in a House on E 18th
Price: $$2,595, plus broker’s fee
Details: No pictures in the listing, but if you want to live in one of our big old houses, pictures might not matter. It’s on East 18th Street somewhere between Dorchester and Newkirk, and has, like many apartments in homes, both a living room and a dining room. You’ve also got access to laundry. Is it worth it for the price? Guess so, if some renters out there are willing to pay it.
2-Bedroom on Beverley
Available: March 1
Price: $2,200, plus broker’s fee
Details: At 1616 Beverley, you’re incredibly close to the subway stop — but if you don’t like walking or doubling back, you might not like the location once the subway rehab begins this fall. But maybe you won’t want to leave the apartment, which has 1,200 square feet and an updated kitchen.
Contact: Listed by broker Fraziers Realty, Keith Frazier, 917-753-4315
1-Bedroom With an Eat-In Kitchen
Price: $1,250, no broker’s fee
Details: Honestly, the only reason we like this one is for the broker, who included a weird picture of himself in the listing. If that’s the kind of guy you want helping you find an apartment, he might have other listings in the area in addition to this 1-bedroom that allows pets and is located around East 21st Street and Beverley Road.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Bandido
- Amerika-expert
Precies. Misschien was "omzetten" misschien niet de goede term. Maar in wezen komt het daar wel op neer. De betalingen heeft AMEX zelf in eigen beheer, in tegenstelling tot VISA of MasterCard, en vandaar dat het met die laatste twee niet lukt. Wel moet je lang genoeg bij AMEX klant zijn geweest. Hoe dan ook scheelt het enorm als je het op deze manier kunt doen, want een credit card krijgen kan anders erg lastig zijn.Oeboemoe schreef:Het is geen omzetten. Je hebt dan een klantengeschiedenis bij AMEX. Je VS AMEX is dan gewoon helemaal nieuw maar gemakkelijker dan als volledige nieuwe klant zonder VS kredietgeschiedenis en VS BSN.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4672 Weergaves
-
Laatste bericht door RaphaelB
-