Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Computer mee verhuizen naar de V.S.
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Computer mee verhuizen naar de V.S.
Op het forum heb ik gezien dat er een aantal mensen ervaring hebben met (persoonlijke) bezittingen verschepen naar de V.S.
Ik heb hier een paar vragen over en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.
Er was wel een topic over een iMac meenemen voor een stageperiode, maar door middel van dit topic hoop ik wat antwoorden te kunnen krijgen op wat gerichtere vragen.
Ik vraag dus niet om een mening of ik het wel of niet zal doen, maar hoe ik het zal doen.
Als het goed is kan ik binnen een paar maanden (zeg 3 a 4) verhuizen naar de V.S.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik toch graag mijn eigen computer wil houden en geen nieuwe wil kopen.
Nu vraag ik me alleen af of het slimmer is om hem als baggage mee te nemen in het vliegtuig of om hem te laten verschepen?
Ik heb wat tegenstrijdige berichten gelezen over het 'voltage probleem'. Mijn computer is een desktop computer.
Is er iemand met verstand van computers, die een idee heeft of en wat ik zou moeten aanpassen aan mijn computer om hem hier in de V.S. te kunnen gebruiken?
Als ik hem als baggage in het vliegtuig mee zou moeten nemen, kan ik het als 'standaard' ruimbaggage meenemen of zijn er andere regels voor computers (etc.)?
Als ik hem laat verschepen, met welke maatschappij zou ik dat het beste kunnen doen (en wat zijn de eventuele kosten)?
Hoe zou ik de computer het beste kunnen (laten) inpakken, om zeker te weten dat alles heel en wel aankomt op de plaats van bestemming?
Zijn er nog speciale procedures, formulieren of iets anders waar ik vanaf zou moeten weten die betrekking hebben op controle bij de douane?
Ik zou het heel erg op prijs stellen als mensen met ervaring zouden willen reageren, want ik kan op het forum met de zoekfunctie niet goed genoeg overweg om de antwoorden op mijn vragen ergens te kunnen vinden. Bovendien zou ik het fijn vinden als iemand aanvullende informatie heeft m.b.t. deze kwestie dat zou willen melden, want wellicht ben ik iets vergeten wat van belang zou kunnen zijn.
- Vanka
Ik heb hier een paar vragen over en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.
Er was wel een topic over een iMac meenemen voor een stageperiode, maar door middel van dit topic hoop ik wat antwoorden te kunnen krijgen op wat gerichtere vragen.
Ik vraag dus niet om een mening of ik het wel of niet zal doen, maar hoe ik het zal doen.
Als het goed is kan ik binnen een paar maanden (zeg 3 a 4) verhuizen naar de V.S.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik toch graag mijn eigen computer wil houden en geen nieuwe wil kopen.
Nu vraag ik me alleen af of het slimmer is om hem als baggage mee te nemen in het vliegtuig of om hem te laten verschepen?
Ik heb wat tegenstrijdige berichten gelezen over het 'voltage probleem'. Mijn computer is een desktop computer.
Is er iemand met verstand van computers, die een idee heeft of en wat ik zou moeten aanpassen aan mijn computer om hem hier in de V.S. te kunnen gebruiken?
Als ik hem als baggage in het vliegtuig mee zou moeten nemen, kan ik het als 'standaard' ruimbaggage meenemen of zijn er andere regels voor computers (etc.)?
Als ik hem laat verschepen, met welke maatschappij zou ik dat het beste kunnen doen (en wat zijn de eventuele kosten)?
Hoe zou ik de computer het beste kunnen (laten) inpakken, om zeker te weten dat alles heel en wel aankomt op de plaats van bestemming?
Zijn er nog speciale procedures, formulieren of iets anders waar ik vanaf zou moeten weten die betrekking hebben op controle bij de douane?
Ik zou het heel erg op prijs stellen als mensen met ervaring zouden willen reageren, want ik kan op het forum met de zoekfunctie niet goed genoeg overweg om de antwoorden op mijn vragen ergens te kunnen vinden. Bovendien zou ik het fijn vinden als iemand aanvullende informatie heeft m.b.t. deze kwestie dat zou willen melden, want wellicht ben ik iets vergeten wat van belang zou kunnen zijn.
- Vanka
Laatst gewijzigd door Vanka op 18 feb 2013, 05:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Computer mee verhuizen naar de V.S.
Wij hebben onze computer bij de verhuizing gedaan, in de originele doos. Met wat piepschuim moet je het ook wel zelf kunnen inpakken. Het invoeren van een computer mag gewoon, niks bijzonders. Veel computervoedingen kunnen 100-240V aan, hebben een standaard aansluiting en hebben voor de VS alleen een ander netsnoer nodig. Soms is er een kleine schuifschakelaar voor het instellen van de netspanning, of kunnen zelfs maar 1 netspanning aan, maar dat is niet meer gebruikelijk, voor zover ik weet. We hebben ook laptops, dus we hebben de computer niet heel erg gemist in de 5-6 weken die de verhuisspullen onderweg waren.
Alle apparatuur met een tekst als "100-240V" en "50-60 Hz" zou in de VS moeten werken.
Alle apparatuur met een tekst als "100-240V" en "50-60 Hz" zou in de VS moeten werken.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je zou achterop je computer moeten kijken of daar 110-220V op staat. Wat eerder al aangegeven is - vaak zit er een soort schuifje om de spanning in te stellen. Pas op: zet deze niet in NL al om om even te testen. Daarmee loop je kans om de voeding op te blazen!
The voltage setting on your power supply should be set to the correct voltage for the country in which you are using your computer. For North America, the correct setting will be 115V.
Warning: If the voltage on your computer is set incorrectly it can damage hardware components in the computer.
To select the voltage setting for your desktop computer, review the steps below.
- Turn off your desktop computer and unplug the power cable from the power supply.
- Locate the voltage selector switch, which will generally be located on your computers power supply. The voltage selector switch is designated by the orange circle in the below image.
- The voltage selector switch is recessed and can be toggled between 115V and 230V. Make your voltage selection.
![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Mantinholding
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 200
Een iMac heeft 110 - 240 V en 50 - 60 hz, dus geen probleem met aansluiten. Je moet natuurlijk een aansluitsnoer (Power cable) voor de VS kopen, prijs ongeveer 5 - 10 $. Ik zal persoonlijk geen adapter gebruiken voor de EU aansluitsnoer. Maar voor al je andere apparatuur met 110 - 240V, 50 - 60 hz heb je wel adapters (tussenstekkers) nodig, bijv. voor opladers.
Voorbeld voor aansluitsnoer:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=po ... c&_sacat=0
Voorbeld voor tussenstekker:
http://www.voltageconverters.com/itemdesc.asp?ic=GS101
Voorbeld voor aansluitsnoer:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=po ... c&_sacat=0
Voorbeld voor tussenstekker:
http://www.voltageconverters.com/itemdesc.asp?ic=GS101
-
Mantinholding
- Amerika-newbie
Als het geen iMac of laptop is moet je ook opletten of de beeldscherm ook op 110 - 240 V en 50-60hz werkt. Dus niet alleen de PC maar ok de monitor.
Laatst gewijzigd door Mantinholding op 18 feb 2013, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mantinholding
- Amerika-newbie
ivm vervoer: Ik ben een paar keer naar de VS en terug verhuist en heb mijn desktops en monitors altijd als bagage in een koffer meegenomen. Maar ik mocht altijd 1st class vliegen dus met 3 grote koffers en vaak hen en weer. Geen gebrek aan ruimte of gewicht dus.
Anders had ik alle software op een laptop gezet en deze als handbagage meegenomen.
Vraagje: Betaald de Amerikaanse werkgever jouw vervoer en tijdelijke verhuizing of draai je zelf voor alle kosten op?
Anders had ik alle software op een laptop gezet en deze als handbagage meegenomen.
Vraagje: Betaald de Amerikaanse werkgever jouw vervoer en tijdelijke verhuizing of draai je zelf voor alle kosten op?
- DixieChick
- Amerika-expert
Mijn desktop is altijd in de container meegegaan. Soms in originele verpakking, de laatste keer niet, omdat ik die kwijt was. Nooit geen probleem geweest. Ik vind zelf laten verschepen minder eng dan als bagage meenemen, want als het eenmaal in een container zit, dan verschuift het niet zo maar. Maar goed, dan ga ik er vanuit dat je meer spullen meeneemt. Als je pc het enige is dat je mee wilt nemen, dan wordt verschepen misschien wel erg duur.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Mijn man is een IT geek en wij hebben een hele verzameling computers laten verschepen toen we hierheen verhuisden. De verhuizing van Duitsland naar Utah was geen probleem, alle computers hebben het overleefd en de beeldschermen ook. De verhuizing van Utah naar Florida was minder geslaagd. 1 kapot beeldscherm (en natuurlijk was dat 1 van de goede flatscreens), alle snoeren van de Wii, de dvdspelers, m'n dochter's radio, de speelkamertv, enz waren in andere dozen gegooid ondanks dat we alles van te voren netjes bij elkaar hadden gelegd.
Mijn advies is dus dat verschepen best te doen is maar dat je er de hele tijd bij moet blijven staan terwijl ze inpakken. M'n man moest toen van de ene kamer naar de andere rennen omdat ik met de kinderen ergens anders was en elke keer als hij de kamer verliet gooiden de verhuizers dingen weer in andere dozen.
Mijn advies is dus dat verschepen best te doen is maar dat je er de hele tijd bij moet blijven staan terwijl ze inpakken. M'n man moest toen van de ene kamer naar de andere rennen omdat ik met de kinderen ergens anders was en elke keer als hij de kamer verliet gooiden de verhuizers dingen weer in andere dozen.
- DixieChick
- Amerika-expert
Yep, dat herken ik
. Wij staan er ook altijd met onze neus boven op. Ik heb verhuizers ook wel eens aangesproken, toen ze bijvoorbeeld een niet-ingelijst olieverf schilderij bij mijn broeken wilden stoppen (leek me geen goed idee als dat zes weken lang in een bloedhete container samen in een doos zat). Vonden ze niet leuk, maar ja, het zijn wel mijn spullen.
Southern Tales
Southern Tales
Hahaha, en ik was al gefrustreerd omdat ze mijn netjes op maat gesorteerde baby- en kinderkleding uit de dozen hadden gehaald en allemaal bij elkaar in een enorme doos hadden gedaan.
Hier ook al 2x een desktop in de container, dat gaat prima. Ik zou persoonlijk niet snel een desktop als bagage meenemen of apart versturen, kun je niet alles op een laptop zetten?
Hier ook al 2x een desktop in de container, dat gaat prima. Ik zou persoonlijk niet snel een desktop als bagage meenemen of apart versturen, kun je niet alles op een laptop zetten?
Terug in Texas!
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Deze verhuizers moesten we echt de hele tijd aanspreken over spullen die ze niet inpakten of niet goed inpakten. Zo waren ze vastbesloten dat de helft van m'n blender niet ingepakt hoefde te worden. M'n man heeft dat ding meerdere keren zelf in een doos gedaan maar tijdens de laatste walk-through vond ik dat ding toch in de garage! En er lagen overal onderdelen van bordspelletjes in de kelder, bezems en andere schoonmaakdingen waren achtergelaten, enz enz enz enz enz.DixieChick schreef:Yep, dat herken ik. Wij staan er ook altijd met onze neus boven op. Ik heb verhuizers ook wel eens aangesproken, toen ze bijvoorbeeld een niet-ingelijst olieverf schilderij bij mijn broeken wilden stoppen (leek me geen goed idee als dat zes weken lang in een bloedhete container samen in een doos zat). Vonden ze niet leuk, maar ja, het zijn wel mijn spullen.
En bij het uitpakken dus heel veel beschadigde spullen gevonden. Superfrustrerend. Ergste is nog dat m'n trouwring verdwenen is en omdat die set eigenlijk niet ingepakt had moeten worden stond ie niet op de lijst met dure spullen dus kunnen we geen vergoeding krijgen. Was zo'n Amerikaanse set, verlovingsring met diamant een een gladde ring als trouwring. Had m'n man vorig jaar voor me gekocht om te vieren dat het goed ging met ons gezin na een paar moeilijke jaren maar na m'n bevalling kon ik een tijdje geen ringen dragen dus ze lagen veilig opgeborgen. En nu is het dus een wellus-nietus situatie, wij beweren dat de ringen verdwenen zijn door de verhuizing en de verhuizers beweren dat ze de ringen nooit gezien hebben want anders zouden ze op de lijst staan. Dat ze erg duur waren is al frustrerend genoeg maar de sentimentele waarde is natuurlijk veel groter.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hadden gelukkig een heel wat betere ervaring met de verhuizers (De Haan). Ze kwamen ons vakbekwaam over en hadden alles goed ingepakt, en de container ook slim gevuld, zodat alles geen kant op kon. Alleen een stukje van 1 schoteltje, de rest, inclusief een hele grote spiegel, veel fotolijsten met glas, computerapparauur, audioapparatuur, etc. is allemaal goed overgekomen. Ze hadden niet de goedkoopste offerte, maar kwamen het beste over.
-
Mantinholding
- Amerika-newbie
Zoals in het eerste bericht staat gaat het hier over een stage in de VS. Ik denk niet dat hier een verhuizing met een container, moebelen enzo aan de pas komt.
Maar de deelneemster heeft ook een post lopen over een K1 aanvraag om naar haar verloofde in de VS te verhuizen. .????
Maar de deelneemster heeft ook een post lopen over een K1 aanvraag om naar haar verloofde in de VS te verhuizen. .????
Dan heb je niet goed gelezenMantinholding schreef:Zoals in het eerste bericht staat gaat het hier over een stage in de VS. Ik denk niet dat hier een verhuizing met een container, moebelen enzo aan de pas komt.
- DixieChick
- Amerika-expert
Wat een ramp zeg...helemaal omdat ze echt heel veel waard zijn voor jou, emotioneel. Krijg je ook nog de kans feedback te geven over dit bedrijf? Want dit is natuurlijk gewoon echt niet netjes, helemaal als ze ook al zo slordig zijn met inpakken. Ik zou daar echt wel stampij over schoppen, lijst of niet. Als ze al zo slordig zijn met inpakken, dan is het niet op de lijst staan natuurlijk geen excuus.LittlePhoenix schreef: Ergste is nog dat m'n trouwring verdwenen is en omdat die set eigenlijk niet ingepakt had moeten worden stond ie niet op de lijst met dure spullen dus kunnen we geen vergoeding krijgen. Was zo'n Amerikaanse set, verlovingsring met diamant een een gladde ring als trouwring. Had m'n man vorig jaar voor me gekocht om te vieren dat het goed ging met ons gezin na een paar moeilijke jaren maar na m'n bevalling kon ik een tijdje geen ringen dragen dus ze lagen veilig opgeborgen. En nu is het dus een wellus-nietus situatie, wij beweren dat de ringen verdwenen zijn door de verhuizing en de verhuizers beweren dat ze de ringen nooit gezien hebben want anders zouden ze op de lijst staan. Dat ze erg duur waren is al frustrerend genoeg maar de sentimentele waarde is natuurlijk veel groter.
We hebben de vorige keer een bijna-nare ervaring gehad: manlief merkte op een gegeven moment op dat een van onze babushka (heetten die zo?) poppen uit Rusland wel uit de kast was maar niet bij de andere pop in een doos zat. Dus hij rondneuzen; bleek dat een van de verhuizers dat ding "voor de veiligheid" bij hun in de cabine van de vrachtauto had gezet. Ja, not dus. Mooie streek was dat geweest.
Southern Tales
Southern Tales
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ja, we hebben feedback gegeven maar ja, of dat helpt? Dat bedrijf heeft een contract met de basis of de DoD dus het maakt hun echt niet uit dat er 1 ontevreden klant is. Voor zo'n contract ontbonden wordt moeten er heel veel mensen klagen.
Geluk dat je man het door had van de babushka (volgens mij is dat het juiste woord maar weet niet 100% zeker). Irritant toch dat verhuizers vaak van dat soort geintjes uithalen.
Geluk dat je man het door had van de babushka (volgens mij is dat het juiste woord maar weet niet 100% zeker). Irritant toch dat verhuizers vaak van dat soort geintjes uithalen.
Wellicht nog een overweging: computers bestaan uit een aantal zeer gestandaardiseerde onderdelen. Uitzondering zijn de duurdere merkmachines, met name hele kleine apparaten e.d. Maar over het algemeen dus standaard maten. De belangrijkste onderdelen kun je eenvoudig in je koffer stoppen en zelf meenemen. Het zwaarste en grootste deel is de (stalen) kast en de voeding en die laat je thuis.
Een kast kost nieuw vanaf $20 (ebay) tot max $100 (winkel). Als je het per koerier verzend ben je (heen en terug) zeker meer kwijt, dus wellicht is het een overweging om het kastje niet mee te nemen en gewoon een goedkope ATX kast te Ebayen. Als je teruggaat schroef je je moederboardje en harddisk er weer uit. Moederboard stop met een antistatische hoesje eromheen in de koffer en de harddisk tussen wat kleding in de handbagage. Kwartiertje werk, en je hebt 1-op-1 dezelfde machine.
Een kast kost nieuw vanaf $20 (ebay) tot max $100 (winkel). Als je het per koerier verzend ben je (heen en terug) zeker meer kwijt, dus wellicht is het een overweging om het kastje niet mee te nemen en gewoon een goedkope ATX kast te Ebayen. Als je teruggaat schroef je je moederboardje en harddisk er weer uit. Moederboard stop met een antistatische hoesje eromheen in de koffer en de harddisk tussen wat kleding in de handbagage. Kwartiertje werk, en je hebt 1-op-1 dezelfde machine.
Het gaat om en Apple en die zijn niet zo standaard. Mijn tip zou toch zijn om zoveel mogelijk te verkopen en dan nieuw te kopen in de VS. Uiteindelijk heb ik van spullen die ik heb meegenomen heel veel verkocht / weggegooid / gedoneerd uiteindelijk. Dat had een hoop geld en energie bespaard. 
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Even voor alle duidelijkheid (aangezien een aantal van jullie niet goed hebben gelezen, of mij verkeerd hebben begrepen):
In ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Ik zal inderdaad zodra ik thuis ben even na moeten kijken of ik zo'n schakelaar op mijn computer heb om de spanning in te stellen.
Ook zal ik zodra ik hier ben een nieuw netsnoer kopen zodat ik geen tussenstekker nodig heb.
Goede tip om ook even mijn beeldscherm na te kijken op het voltage, want daar had ik eerlijk gezegd niet bij stil gestaan.
@ roelb: Bedankt voor die tip. Ik zal inderdaad even kijken hoe ik zit met de rest van mijn bagage, maar anders zou dat inderdaad een optie kunnen zijn. Zal alleen m'n toekomstige man even lief aankijken om uit te vissen of hij mijn computer weer in elkaar zou willen en kunnen zetten zodra ik met losse onderdelen aan kom zetten.
Mijn vragen gaan dus over een Acer Aspire desktop computer.Vanka schreef:Er was wel een topic over een iMac meenemen voor een stageperiode, maar (...)
Mijn computer is een desktop computer.
In ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Ik zal inderdaad zodra ik thuis ben even na moeten kijken of ik zo'n schakelaar op mijn computer heb om de spanning in te stellen.
Ook zal ik zodra ik hier ben een nieuw netsnoer kopen zodat ik geen tussenstekker nodig heb.
Goede tip om ook even mijn beeldscherm na te kijken op het voltage, want daar had ik eerlijk gezegd niet bij stil gestaan.
Ik ga hierheen verhuizen op een K1-visum, dus het werkgeversverhaal is niet op mij van toepassing. Ik draai zelf dus voor alle kosten op.Mantinholding schreef:Vraagje: Betaald de Amerikaanse werkgever jouw vervoer en tijdelijke verhuizing of draai je zelf voor alle kosten op?
Daar had ik in eerste instantie over nagedacht - om alles op een laptop of externe harde schijf te zetten -, maar ik heb een gaming computer en om dat om te ruilen voor een laptop met dezelfde requirements gaat me iets te ver. Vandaar dat ik toch mijn desktop mee wil nemen.hemmie schreef:Ik zou persoonlijk niet snel een desktop als bagage meenemen of apart versturen, kun je niet alles op een laptop zetten?
Dat heb je niet helemaal goed gelezen.Oeboemoe schreef:Het gaat om en Apple (...)
@ roelb: Bedankt voor die tip. Ik zal inderdaad even kijken hoe ik zit met de rest van mijn bagage, maar anders zou dat inderdaad een optie kunnen zijn. Zal alleen m'n toekomstige man even lief aankijken om uit te vissen of hij mijn computer weer in elkaar zou willen en kunnen zetten zodra ik met losse onderdelen aan kom zetten.
Welk type? Want Acer is nu wel weer zo'n merk die soms eigen non-standard afmetingen gebruikt, met name in de kleine kasten. Maar die stop je dan ook weer zo helemaal in je koffer.Vanka schreef: Mijn vragen gaan dus over een Acer Aspire desktop computer.
Voor wat betreft voedingen van PC's en TFT monitoren hoef je je echt geen zorgen te maken: dat zijn allemaal geschakelde voedingen die op 100-250v werken. De C14 connector aan de achterkant van je PC of monitor is standaard, overal ter wereld. En als iemand nog amerikaanse netsnoeren (met C13 stekker) wil hebben, ik heb er nog een stuk of 5 liggen. Gratis af te halen (Den Bosch). Dat geldt ook voor de UK versies.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3536 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-
- 8 Reacties