Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Obama's immigration reform
- ThomasG
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Obama's immigration reform
Dag allemaal
Zoals de meeste onder jullie waarschijnlijk al weten is Barack Obama vastberaden de immigratie naar de VS "aan te passen aan de 21ste eeuw" nu was mijn vraag aan jullie: zal er iets veranderen aan de legale immigratie naar Amerika? Verscheidene bronnen op het internet spreken elkaar steeds tegen en op de meer formele bronnen zoals die van de Amerikaanse overheid vind ik enkel informatie over de hervorming van de illegale immigratie. Weet iemand concreet wat zijn plannen al dan niet zouden zijn voor het hervormen van de legale immigratie?
Alvast bedankt!
Thomas
Zoals de meeste onder jullie waarschijnlijk al weten is Barack Obama vastberaden de immigratie naar de VS "aan te passen aan de 21ste eeuw" nu was mijn vraag aan jullie: zal er iets veranderen aan de legale immigratie naar Amerika? Verscheidene bronnen op het internet spreken elkaar steeds tegen en op de meer formele bronnen zoals die van de Amerikaanse overheid vind ik enkel informatie over de hervorming van de illegale immigratie. Weet iemand concreet wat zijn plannen al dan niet zouden zijn voor het hervormen van de legale immigratie?
Alvast bedankt!
Thomas
Re: Obama's immigration reform
Ik las iets over strengere grenscontroles 
-
Bennogr
- Amerika-expert
Sterker, groter hek tussen de VS en Mexico, grens met Canada blijft redelijk open.
Meer immigratiekansen voor goed opgeleide, technisch aangelegde mensen.
Meer regelingen voor seizoensarbeiders, vooral voor de landbouw. Betere controle verplicht voor werkgevers om te kijken of iemand legaal in de VS is (e-verify, een database voor mensen met werkvergunningen).
Als je hier al bent: eventueel een mogelijkheid om een groene kaart te krijgen, maar daarvoor moet je een boete betalen en geen misdaden gepleegd hebben.
Beetje een kruising tussen het systeem een honderd jaar geleden, toen je bijna vrij het land binnen kon komen (tenzij je van communisme verdacht werd, of er Aziatisch uitzag -- Chinezen mochten wel spoorwegen aanleggen, maar waren de eersten die een maximum aantal immigranten mochten leveren).
Obama wil een aantal goede dingen, maar de Republikeinen zullen wel weer dwars gaan liggen. En gaan inspelen op onmogelijke dingen als 11 miljoen 'illegalen' het land uitzetten.
Meer immigratiekansen voor goed opgeleide, technisch aangelegde mensen.
Meer regelingen voor seizoensarbeiders, vooral voor de landbouw. Betere controle verplicht voor werkgevers om te kijken of iemand legaal in de VS is (e-verify, een database voor mensen met werkvergunningen).
Als je hier al bent: eventueel een mogelijkheid om een groene kaart te krijgen, maar daarvoor moet je een boete betalen en geen misdaden gepleegd hebben.
Beetje een kruising tussen het systeem een honderd jaar geleden, toen je bijna vrij het land binnen kon komen (tenzij je van communisme verdacht werd, of er Aziatisch uitzag -- Chinezen mochten wel spoorwegen aanleggen, maar waren de eersten die een maximum aantal immigranten mochten leveren).
Obama wil een aantal goede dingen, maar de Republikeinen zullen wel weer dwars gaan liggen. En gaan inspelen op onmogelijke dingen als 11 miljoen 'illegalen' het land uitzetten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gelukkig maar Benno dat je toch nog weer even "Republikeinen zijn slecht" erin kon frommelen.Bennogr schreef:Obama wil een aantal goede dingen, maar de Republikeinen zullen wel weer dwars gaan liggen. En gaan inspelen op onmogelijke dingen als 11 miljoen 'illegalen' het land uitzetten.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ja, die Republikeinen toch, geven zo vaak de gelegenheid voor een schot voor open doel.
Misschien zou je je gewoon eens een keer kunnen beperken tot de feiten in plaats van eeuwig en altijd weer met die "Republikeinen zijn slecht" opmerkingen van jou te komen.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Volgens mij is het, "als je al illegaal hier bent".Bennogr schreef:
Significant detailtje, zeker gezien ons perspectief, als legale alien resident..
-
Bennogr
- Amerika-expert
Obama wil ook immigratie makkelijker maken voor gehuwde holebi's. Zou een belangrijke vooruitgang zijn. Maar ook dat zie ik niet makkelijk door het Congress komen.
'Grappig' is overigens dat Republikeinen in het algemeen best voor de immigratie (en andere) plannen van Obama zijn, maar plotseling tegen zijn als verteld wordt dat de plannen van Obama komen.
Zie een opiniepeiling van de Washington Post:
http://www.washingtonpost.com/blogs/the ... the-union/
De laatste president die echt een algemene amnestie doorvoerde voor illegalen was overigens (Sint) Ronald Reagan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Immigratio ... ct_of_1986
Heb er indertijd even over gedacht om daar gebruik van te maken, maar dan had ik aan moeten tonen dat ik met een geldig, langlopend visa illegaal in de VS gewerkt had. En dat had ik niet.
Veel haken, ogen en andere problemen dus voor een definitieve oplossing. Maar Obama heeft in ieder geval beloofd het op de agenda te zullen houden. Er zijn voldoende actieve groepen die hem daaraan zullen houden.
'Grappig' is overigens dat Republikeinen in het algemeen best voor de immigratie (en andere) plannen van Obama zijn, maar plotseling tegen zijn als verteld wordt dat de plannen van Obama komen.
Zie een opiniepeiling van de Washington Post:
http://www.washingtonpost.com/blogs/the ... the-union/
De laatste president die echt een algemene amnestie doorvoerde voor illegalen was overigens (Sint) Ronald Reagan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Immigratio ... ct_of_1986
Heb er indertijd even over gedacht om daar gebruik van te maken, maar dan had ik aan moeten tonen dat ik met een geldig, langlopend visa illegaal in de VS gewerkt had. En dat had ik niet.
Veel haken, ogen en andere problemen dus voor een definitieve oplossing. Maar Obama heeft in ieder geval beloofd het op de agenda te zullen houden. Er zijn voldoende actieve groepen die hem daaraan zullen houden.
Vooralsnog verandert er niets. Qua legale emigratie: zou eventueel eenvoudiger kunnen worden voor mensen met een doctoraal / promotie exacte vakken.
De Republikeinen zijn obstructionistische mekkerende huichelaars. Volop tegen emigranten maar wel zakken vullen met goedkope illegale arbeid. Schreeuwen om handhaving van de wetgeving maar tegenstanders van databanken om te handhaven.
Biljoenen uitgeven aan totaal mislukte democratiseringsprojecten in Irak / Afghanistan en miljarden aan een totaal mislukte oorlog tegen verdovende middelen maar relatief weinig aan binnenlandse wethandhaving en grensbewaking.
En ga zo maar door.
De Republikeinen zijn obstructionistische mekkerende huichelaars. Volop tegen emigranten maar wel zakken vullen met goedkope illegale arbeid. Schreeuwen om handhaving van de wetgeving maar tegenstanders van databanken om te handhaven.
Biljoenen uitgeven aan totaal mislukte democratiseringsprojecten in Irak / Afghanistan en miljarden aan een totaal mislukte oorlog tegen verdovende middelen maar relatief weinig aan binnenlandse wethandhaving en grensbewaking.
En ga zo maar door.
- goldenhills
- Amerika-expert
Er zijn al wel een paar kleinere veranderingen gemaakt. Zo kun je als je binnen de STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) categorie valt je F-1 OPT met een extra 17 maanden verlengen om meer tijd te krijgen om voor een H-1B in aanmerking te komen. Same-sex partners van US Citizens worden volgens de nieuwe guidelines minder snel uitgezet. Geen grote dingen, maar toch... Comprehensive reform zou natuurlijk beter zijn. De nieuwe wet spreekt ook over same-sex partners van US citizens en green card holders. Dat zou voor ons een uitkomst zijn...
Tuurlijk en Democraten vullen nooooit hun zakken met goedkope illegale arbeid natuurlijk...Oeboemoe schreef:De Republikeinen zijn obstructionistische mekkerende huichelaars. Volop tegen emigranten maar wel zakken vullen met goedkope illegale arbeid.
Het hele land doet er aan mee, ongeacht politieke voorkeur, als puntje bij paaltje komt huren ze allemaal goedkope arbeidskrachten dus dat is een non argument.
En we wisten van de afgelopen 4 jaar al dat Obama enorm goed is in het beloven van allerlei dingen dus ik denk dat de komende 4 jaar niet veel anders zullen zijn. "Don't put your hopes up" zou ik zeggen
Klopt: iedereen heeft profijt van illegalen. Obama heeft wel wapenfeiten: meer handhaving dan ooit en coulance regeling voor kinderen van illegale emigranten enzovoorts.
Veel meer dus dan de Republikeinen.
Verder ben ik als VS staatsburger niet direct betrokken bij de problematiek. Het is meer een typisch Amerikaans politiek hoofdpijndossier.
Veel meer dus dan de Republikeinen.
Verder ben ik als VS staatsburger niet direct betrokken bij de problematiek. Het is meer een typisch Amerikaans politiek hoofdpijndossier.
Voor de republikeinenhaters hier zijn feiten al niet meer nodig.Oeboemoe schreef:Veel meer dus dan de Republikeinen.
Toch weer mooi dat twee "Republikeinen zijn fout" tyes het gelukt is om hun politieke mening in een topic te frommelen.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Immigratiepolitiek is politiek. En politieke discussies worden in de VS meestal gevoerd tussen Republikeinen en Democraten. Met vaak heel uiteenlopende meningen. Er is daardoor niets 'gefrummeld' in/aan/met dit onderwerp.
Het maakt niet uit in hoeveel bochten je je moet wringen, als je maar even kan melden dat de Republikeinen fout zijn. 
-
Fellow2012
Ik voel wat voor de basisprincipes van de Reps; kleine overheid en lage belastingen etc. De gematigde lijn van de Reps is een goede partij voor de kleine ondernemer. Als ze meer de kant van Ron Paul gaan wat hun buitenlandse politiek betreft dan zou het helemaal mijn partij worden. De enge kant van de partij is de Tea Party, vooral de exteme elementen daarvan zijn in feite gewoon racistisch. Ze waren al eerder met een Dream Act bezig maar deze werd door de Dems gedwarsboomd want Obama wilde niet dat zij een succesje zouden boeken op dit dossier.
@Adam747, ik voel ook meer voor de Reps. Maar welke elementen van de Tea Party zijn dan racistisch?
-
Fellow2012
Ik heb de mid term van 2010 van dichtbij gevolgd, dat was het jaar van de Tea Party candidates. In de aanloop naar de verkiezingen en ook daarvoor zijn er meerdere Tea Party figuren (oprichter, mede-oprichters van locale vestigingen etc) betrapt op racistische uitspraken over zwarte Amerikanen/immigraten en gedwongen om af te treden (das wel goed). Bij sommige demonstraties hadden ze bijvoorbeeld plakkaten met teksten als 'Obama go back to Africa/Kenya'... verder zijn ze geen aanhanger van vrijheid van geloof als het om moslims gaat en dulden geen bouw van gebedshuizen van moslims.
Hockey schreef:@Adam747, ik voel ook meer voor de Reps. Maar welke elementen van de Tea Party zijn dan racistisch?
Sja, die dingen komen voor. Ook bij de democraten. Daarmee keur ik ze niet goed, maar ik vraag me wel af of het dan ook echt beleid is.
En juist daar is helemaal geen vraag naar, pertinent niet meer. Interessant was de discussie tussen Obama en de vrouw van een werkloze Amerikaanse semiconductor engineer. Er was laatst een artikel dat Amerikaanse STEM workers massaal in Duitsland aan het solliciteren zijn, kan de link niet meer vinden. Hoe zou dat toch komen met die 'enorme vraag' naar goed opgeleide, technische mensen in de VS.Bennogr schreef: Meer immigratiekansen voor goed opgeleide, technisch aangelegde mensen.