Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voordeligste manier om geld naar USA rekening over te zetten
-
Fellow2012
Re: Voordeligste manier om geld naar USA rekening over te ze
Ik ben wel es met een bedrag van $14K cash binnengekomen en dat netjes opgegeven op de bekende customs form...en kreeg daarna een ander formulier om in te vullen. Wel grappig, want zonder SSN en zonder vast adres... je vraagt je af wat men hiermee kan/wil. Ik denk meer aan een 'government regulation overreach'.
-
bart1
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Voordeligste manier om geld naar USA rekening over te ze
Mijn advies:
Je neemt 10,000 USD mee in cash, je kan inderdaad meer meenemen maar met dit bedrag hoef je niets aan te vinken op customs formulier.
Eens in USA kan je met dit bedrag je rekening openen (en al eventueel mocht je secured credit card nodig hebben die meteen aanvragen).
Rekening geopend kan je gewoon SWIFT overschrijving laten uitvoeren vanuit Belgie. Wij hebben dat aantal malen gedaan met Dexia, sorry Belfius, en dat ging zonder probleem.
Zoals door Elke aangegeven hoe hoger het bedrag hoe (relatief) lager de kosten.
Nog nooit problemen mee gehad.
Wij hebben altijd onze rekening aangehouden in Belgie wat wij gemakkelijk vinden als wij terug gaan op bezoek, gebruik je bankkontakt e.d. zonder je veel USD cash moet meesleuren en wisselen.
Heb mijn zichtrekening trouwens in Belgie opgesplits in EUR en USD account wat mij voldoende vrijheid geeft om ook USD vanuit amerika naar Belgie te versassen zonder veel kosten en wisselkoersheisa.
(gratis als je gold rekening hebt trouwens bij Belfius)
Bart1
Je neemt 10,000 USD mee in cash, je kan inderdaad meer meenemen maar met dit bedrag hoef je niets aan te vinken op customs formulier.
Eens in USA kan je met dit bedrag je rekening openen (en al eventueel mocht je secured credit card nodig hebben die meteen aanvragen).
Rekening geopend kan je gewoon SWIFT overschrijving laten uitvoeren vanuit Belgie. Wij hebben dat aantal malen gedaan met Dexia, sorry Belfius, en dat ging zonder probleem.
Zoals door Elke aangegeven hoe hoger het bedrag hoe (relatief) lager de kosten.
Nog nooit problemen mee gehad.
Wij hebben altijd onze rekening aangehouden in Belgie wat wij gemakkelijk vinden als wij terug gaan op bezoek, gebruik je bankkontakt e.d. zonder je veel USD cash moet meesleuren en wisselen.
Heb mijn zichtrekening trouwens in Belgie opgesplits in EUR en USD account wat mij voldoende vrijheid geeft om ook USD vanuit amerika naar Belgie te versassen zonder veel kosten en wisselkoersheisa.
(gratis als je gold rekening hebt trouwens bij Belfius)
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1734 Weergaves
-
Laatste bericht door markro
-
- 6 Reacties