Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen of werkvisum regelen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ladyliberty
Amerika-ontdekker

trouwen of werkvisum regelen?

Bericht door ladyliberty »

Hallo,

Ik ben 27 jaar en mijn vriend woont in NYC. Ik heb er net zelf anderhalf jaar gewoond en gewerkt en ben nu net een half jaartje terug. Mijn vriend en ik zijn een jaar samen, hij is een keer hier geweest en ik ben hem net weer gaan opzoeken. Het gaat zo goed tussen ons en ik vind NYC een fantastische stad dat ik graag terg wil. Vorige keer ben ik daar op een J1 visum geweest en heb gewerkt als restaurant manager. Laat nou 3 vrienden van mij daar een H1 visum gespronsord hebben gekregen, iedereen behalve ik.. Anyway enige mogelijkheid is om terug te gaan op een H1 visum.

Heb nu een bureau ingeschakeld dat voor mij een baan en sponsor probeert te vinden, maar ze gaf al aan dat het heel moeilijk is omdat je in maart moet worden aangenomen en dan pas in oktober daar aan het werk kan. Ik hoop nog steeds dat deze optie lukt, maar ik wil toch een plan b hebben.

Nu zei mijn vriend al na 2 maanden dat ie best met me wilde trouwen zodat ik in het land kon blijven. Nou vond ik dat toen een beetje te vroeg. Mocht het werkvisum niet lukken, wil ik toch dolgraag de liefde een kans geven en dan maar trouwen alleen om het papiertje en het later nog een keer voor het echt doen.

Nou las ik dat je via een K1 visum daarheen kunt om te trouwen en daarna kun je een werkvergunning aanvragen. Er stond dat zoiets 3 maanden duurt, maar kan het ook zijn dat je eerder aan de slag kan? Het liefst vind ik een manier dat ik daarheen kan en gelijk kan werken. Welke andere opties zijn er nog?

Hoop dat emand die mij hierbij kan helpen!

x
ladyliberty
Amerika-ontdekker

Re: trouwen of werkvisum regelen?

Niemand die mij hier bij kan helpen?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zoekt op dit forum en gij zult vinden. Dit onderwerp is al vele, vele keren uitgebreid behandeld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Ja. Als je met een K1 visum binnenkomt met het doel om binnen 90 dagen te trouwen, kan je nadat je getrouwd bent een werkvergunning (I-765) aanvragen. Deze aanvraag kan maximaal 90 dagen duren. Als je geluk hebt duurt het iets korter ongeveer 60 dagen maar zeker niet korter dan dit. Er zijn helaas geen andere opties.
ladyliberty schreef: Nou las ik dat je via een K1 visum daarheen kunt om te trouwen en daarna kun je een werkvergunning aanvragen. Er stond dat zoiets 3 maanden duurt, maar kan het ook zijn dat je eerder aan de slag kan? Het liefst vind ik een manier dat ik daarheen kan en gelijk kan werken. Welke andere opties zijn er nog?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ladyliberty schreef:Heb nu een bureau ingeschakeld dat voor mij een baan en sponsor probeert te vinden,
Mag ik even vragen wie je daarvoor ingeschakeld hebt, en wat je daarvoor moet betalen? Moet je altijd betalen, of enkel maar als hun zoektocht succesvol is?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ladyliberty
Amerika-ontdekker

Het bureau heet placement international. Zij hebben connecties met de grote hotelketens, en ik betaal dus pas op het moment dat ik ergesn ben aangenomen. Kan er dus niet slechter van worden!
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de website eens bekeken. Ik krijg er niet echt een goed gevoel van. Ze hebben ook erg veel vergelijkbare websites op het internet, die er (bijna) hetzelfde uitzien alleen met een andere url.

Dit haal ik van de site van Hyatt:

be aware of fraudulent hiring activities
Applicants seeking employment with Hyatt or a Hyatt property should be aware of employment recruiting scams in which people falsely claim to represent Hyatt or a Hyatt property. Generally, these employment recruiting scams utilize the Internet or local newspapers to advertise fictitious job openings and request that applicants send an employment application, resume, CV, or other personal information to an e-mail address or fax number that are not associated with Hyatt or a Hyatt property. As part of these scams, job seekers are sometimes asked to pay fees purportedly to cover application processing, work permits, and/or immigration fees.

Neither Hyatt nor Hyatt properties charge fees in connection with applications on Hyatt.com. If you have any concerns about the legitimacy of an employment opportunity with Hyatt or a Hyatt property, please visit http://www.hyatt.com or email hyattcareers@hyatt.com to obtain contact information for the Hyatt property, and contact the property directly to confirm the opportunity. If you believe that you are a victim of a scam, please contact your local police. Please contact us at hyattcareers@hyatt.com should you have any questions.

Je zou ze natuurlijk eens een mailtje kunnen sturen naar Hyatt (of een van de andere hotels) voordat je allerlei persoonlijke informatie naar Placement International opstuurt. Dan weet je zeker of het bedrijf in orde is.
ladyliberty
Amerika-ontdekker

Ik ben vorig keer met een soort gelijk bureau in ny aan de slag gegaan. Ik betaal hen ook niets, betaal uiteindelijk voor het visum en de advocaat die het papierwerk regelt. Lijkt me dat er niets mis is met dit bureau!
Gast

Bericht door Gast »

Ik had het gegoogled en vond nergens reviews van dit bedrijf (wat ik vreemd vond). Wel heel veel websites met een andere naam, maar met dezelfde info en plaatjes. Wat ik wel vond is dit http://deland.wordpress.com/tag/placeme ... rnational/

Jij geeft hen straks zomaar al je gegevens (paspoort kopie, creditcard nummer etc) die ze kunnen gebruiken bij identity theft. Ook dat vooraf 'niets hoeven te betalen' is een bekende truc. Als jij al bent aangenomen hebben ze ineens geld nodig voor de advocaat of het visum. Jij moet dat dan overmaken anders gaat je visum niet door. Soort van Nigeriaanse scam.

Maar dat is alleen maar mijn gevoel dat ik er bij krijg. Een simpel mailtje naar een van de hotels waar ze mee samenwerken kan zekerheid geven. Ik probeer je alleen maar te helpen. Het zou jammer zijn dat je hierdoor in de problemen komt omdat je zo graag bij je vriend wil zijn. Waarom ga je niet via hetzelfde bureau als de vorige keer?

Succes!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Helemaal mee eens. Hun facebook page heeft ook een heleboel mooie plaatjes, maar niemand die zijn/haar ervaringen deelt over dit bedrijf.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ladyliberty
Amerika-ontdekker

Het bedrijf waar ik vorige keer mee ging regelt alleen J1 visa.

Ik wil het liever niet geloven dat het een scam is. Ik heb ze gesproken, ze legde me uit dat het niet makkellijk was om een h1 visum te krijgen, omdat ik dan in maart moet worden aangenomen en in april kan beginnen, ik heb een video resume moeten maken en er stonden er nog meer op het internet, ik had mijn cv gestuurd en kreeg toen een mail terug om te vragen voor een andere foto. Wanneer precies gaat die scam dan in? Lijkt me wel erg veel moeite toch?

:( had al mijn hoop hier op gevestigd dus hoop dat het niet waar is...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan helemaal niet beginnen in april op een H1b. Je kan je dossier indienen vanaf april. Dat wil zeggen dat er tegen die tijd een werkgever moet zijn die jou wenst aan te nemen. En dan kan je ten vroegste in oktober beginnen. Als je dossier goedgekeurd wordt.

De scam gaat in op het moment dat jij wanhopig genoeg bent. Jij bent je nu mentaal aan 't voorbereiden op maart/april, je weet dat het snel moet gaan. En natuurlijk gaan ze net op het nippertje iemand vinden voor je, maar dan moet je wel de application cost betalen of weet ik veel wat. Misschien zelfs binnen de 24 uur want daarna sluit het programma of blablabla. In de gemoedstoestand waarin jij nu bent, ga jij met alle plezier x bedrag op hun rekening storten.
(waarmee ik niet wil zeggen dat dit bedrijf scam is, want ik heb zelf helemaal geen research gedaan naar hen. Maar gebaseerd op wat de door mij gerespecteerde collega's hierboven gezegd hebben, moet ik zeggen dat het een zeer aangename verrassing zou zijn als het dan geen scam is. Zeker aangevuld met het bericht dat jij hier net schreef over maart/april)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ladyliberty
Amerika-ontdekker

Sorry typfout, ze zeiden inderdaad je moet in maart aangenomen worden, omdat het papierwerk voor april moet worden ingediend en dan kun je in oktober beginnen. Dat is wat ze zei. Op de facebook site stond over een jongen die begonnen wat met een trainee ship, heb die via facebook even gemaild om te vragen of de company legaal is...

Ik zou heus niet zomaar geld overmaken, maar ben nu ook wel erg aan het twijfelen over de echtheid van dit bedrijf.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb je hen referenties moeten doorgeven, en hebben ze die daadwerkelijk gecontacteerd? Je diploma's moeten opsturen nadat deze door een beedigd vertaler vertaald werden naar het Engels? Hebben ze je onderworpen aan een heel zwaar interview waarin ze peilden naar jouw persoonlijkheid en naar je kennis van het vak?
Heb je hen een uittreksel uit het strafregister moeten bezorgen? Hebben ze een erkende talentest (TOEFL, IELTS,...) afgenomen?
Elke
ladyliberty
Amerika-ontdekker

Nee... helemaal niets, alleen mijn cv opgestuurd... Het begint met de minuut slechter te klinken
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Weet je dat er heel veel mensen zijn die dolgraag zo naar Amerika zouden willen?

Een bureau dat dit zou kunnen regelen zou echt goud geld verdienen en op z'n minst ook enorm veel reclame maken en te koop lopen met lovende reacties. Ik zie geen van dat alles op hun (overigens zeer amateuristische) website. Sterker nog, er is amper wat te vinden over dit bureau. En zelfs niet op de websites van de hotelketens waarmee ze zaken doen... Toch raar aangezien ze zeggen mensen voor die hotelketens te regelen.

Ik zou zeker een plan B op gaan zetten want ik heb ook sterke twijfels bij dit bureau.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ladyliberty schreef:Nee... helemaal niets, alleen mijn cv opgestuurd... Het begint met de minuut slechter te klinken
Je moet je afvragen waarom een hotel bijvoorbeeld met die firma wil werken? Ik ben er zeker van dat er geen dag voorbij gaat dat die grote hotels de vraag van iemand krijgen of ze er kunnen komen werken/stage lopen/... Waarom zou zo'n hotel dan met deze firma werken? Ja, ik kan het begrijpen als die firma zich als een soort van serieus selectie-kantoor zou opwerpen, waardoor je dus als hotel zeker bent dat je iemand krijgt die een bepaald niveau van Engels heeft, al de juiste technische kwalificaties en kennis, en die ook qua persoonlijkheid past in je team.
Maar als ze naar niks van dit alles bij jou gekeken hebben, wat is dan de toegevoegde waarde van zo'n bedrijf?
Dat is wat ik me af zou vragen...

Ik zou wat mijn toekomst betreft niet al teveel betrouwen op anderen, terwijl ik niks meer moet doen dan een filmpje opnemen en een briefje schrijven en een resume maken. Via mijn werk heb ik trouwens net een bijeenkomst gevolgd met allerlei HR mensen, over wat zij belangrijk vonden bij toekomstige kandidaten, waar ze naar keken, en waar ze op afknapten. Toevallig kwam het video-resume daar ook ter sprake, en men zag daar het nut echt niet van in. Meer nog: het vreet tijd om er naar te kijken, en uiteindelijk weet je nog niet zoveel. Een geschreven resume haal je gewoon door de software, en daarna krijg je een selectie van mensne die tenminste al aan je kernwoorden voldoen.
Al kan een video resume handig zijn als je auditie doet voor een film, of als danseres of zo.
Dezeflde irritatie naar QR codes op je resume.
Gevaar bij een video resume is ook dat jij de toekomstige werkgever kan beschuldigen van discriminatie. Immers, je kan gaan beweren dat men je afkeurde omdat je een foute huidskleur hebt, te dun/dik bent, te mooi of niet mooi genoeg bent, uiterlijke tekenen van een bepaalde religie draagt,...
(maar nou ben ik wel heel erg ver aan 't afwijken)
(al
Elke
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Mijn tip: ZSM trouwen onder huwelijkse voorwaarden en je kunt op H4 het land in. Daarna verder kijken of je misschien alsnog iets met een H1B kunt doen ter plaatse. Succes! :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Hyatt om te vragen of ze dit bedrijf kennen. Ben benieuwd....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer