Ik wil emigreren naar new york...wie gaat er mee?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Rick Manhattan
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:58
Locatie: Terneuzen

Ik wil emigreren naar new york...wie gaat er mee?

Bericht door Rick Manhattan »

:D hallo

leuk dat je even komt kijken naar wat ik te vertellen heb.
Ik ben Rick, momenteel 21 jaar en kom uit Terneuzen.
Ik zit er aan te denken om na mijn studie, dat zal 2007 worden eventueel naar de VS te gaan om te wonen en werken ( voor een half jaar, een ajar of misschien wel voor altijd) .
Ik heb al gelezen over green cards enzo , maar ook al zou ik die kunnen kijgen zou ik toch eerst zeker moeten weten dat ik er werk kan vinden.
Ik studeer momenteel MBO-3 Signmaker /reclame en ontwerp.
Eigelijk zou ik alleen maar naar New York , NY willen want ik ben helemaal verkocht aan die stad. Het lijkt me gewelldig om daar een leven op te bouwen en nu lijkt het me natuurlijk leuker om samen met nog iemand te gaan. Je kunt elkaar helpen met eventueelen problemen die je daar in de VS kunt krijgen en zo sta je der niet helemaal alleen voor :wink: .
Samen een apartementje huren daar om zo de kosten te delen (zeker in het begin) en als we eenmaal ingeburgerd zijn dan kunnen we altijd nog zien.

laat me weten of jij toevallig de zelfde ideen/plannen en of dromen heb.
groeten rick
I want to be a part of it , New york , New York :)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Welkom op het Forum. Dromen zijn altijd mooi. Realisme komt later wel.
Het is nog niet zeker dat de Greencard Lottery in de toekomst blijft bestaan.
Een MBO opleiding vind ik zelf persoonlijk niet studeren maar een beroepsopleiding.

Ben je al eens in New York geweest?

ps, je signature klopt niet helemaal:
'I want to be apart of it , New york , New York'

Ik gok dat je bedoeld 'i want to be a part of it'. Klein subtiel verschil in betekenis :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

Njit schreef:
ps, je signature klopt niet helemaal:
'I want to be apart of it , New york , New York'

Ik gok dat je bedoeld 'i want to be a part of it'. Klein subtiel verschil in betekenis :)
En verkocht zal dan wel verknocht zijn; de slavenhandel bestaat al een tijdje niet meer... :D
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

fcolos schreef:
Njit schreef:
ps, je signature klopt niet helemaal:
'I want to be apart of it , New york , New York'

Ik gok dat je bedoeld 'i want to be a part of it'. Klein subtiel verschil in betekenis :)
En verkocht zal dan wel verknocht zijn; de slavenhandel bestaat al een tijdje niet meer... :D
Dan snap ik z'n signature weer wel.. Dan wil je er graag 'apart' van zijn :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rick, ik hoop niet dat je het gevoel krijgt dat we je afkraken oid.
Maar verdiep je eerst eens in de mogelijkheden en bekijk daarna of je dromen ook realistisch zijn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Hey Rick,

Welkom op het forum, en let maar even niet op bovenstaande!

Jouw keuze om een jaartje te gaan wonen en werken in NY is alleen mogenlijk met een Visa. Dit visa is helaas niet eenvoudig te krijgen, maar als je er hard genoeg aan werkt is alles mogenlijk natuurlijk.

Jouw beste zet zou zijn om te proberen via een Amerikaans bedrijf "gesponsord" te worden om zo daar een jaartje (of langer) te kunnen werken.

Dus probeer eens wat bedrijven te vinden in NY en aan te schrijven om te kijken wat je mogenlijkheden zijn, ik zou daar niet te lang mee wachten, want de procedures etc.. zijn erg lang en er zijn maar een beperkt aantal visa's beschikbaar volgens mij.

Een andere optie is om te proberen te gaan studeren in NY voor een half jaar of een jaar. Dit is iets eenvoudiger en je kunt dan de stad echt leren kennen, om een beslissing te maken dat je daar echt wilt blijven. (als je een leuke wederhelft vind van amerikaanse afkomst, maakt dat de visa procedure wat eenvoudiger :wink: maar daar moet je wel voor gaan trouwen)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

rperre schreef:Hey Rick,

Welkom op het forum, en let maar even niet op bovenstaande!
Ook Amerikanen houden van grapjes hoor ;)

Om iets te bereiken moet je eerst een droom hebben; je hebt dus al een goed begin gemaakt!
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
dannywirth
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2006, 15:07

hey rick

Bericht door dannywirth »

Dat is wel gaaf dat ik eindelijk iemand zie die dat ook heel graag wilt gaan doen.
Mij lijkt het echt heel gaaf om in NY/Manhatten te gaan wonen.
Maar eerst ga ik voor 9 maanden naar Nieuw Zeeland om te backpacken en daarna wilde ik me daarvoor gaan orienteren.
Ik weet dat het zeker niet makkelijk gaat worden om daar zomaar heen te gaan emigreren, maar als je idd iets echt wilt en je gaat er 100% voor dan moet het wel lukken.
Dus misschien kunnen we gaan mailen ofzo en het één en ander doornemen.

Mvg Danny (email: dannywirth@gmail.com)

P.s ben een jongen van 23, ben klaar met mijn studie, heb vorig jaar ook een half jaar stage gelopen op Curacao dus ik weet een beetje hoe het is om in het buitenland te gaan wonen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

:offtopic: Ja, het lijkt me inderdaad een goed idee om nieuwe leden niet meteen weg te jagen door bovenop hun spelfoutjes te springen, ook al is het humoristisch bedoeld. Aangezien het op het web moeilijk is om de intenties van de schrijver direct uit het bericht te halen, kunnen grapjes snel verkeerd worden opgevat. Liever niet, dus! *Einde :offtopic: *
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Toon
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2006, 18:16

Bericht door Toon »

ik wil wel mee maar dan moet je healaad nog 7 jaar wachten want zo oud ben ik nog niet ! :sorry: enne :welcome:
America.... i love you from the bottom of my heart 1 (l)
Cyber-Alien
Amerikafan
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:51

Bericht door Cyber-Alien »

njit, je zei dat de toekomst van greencards onzeker is. Hoe staat het er nu mee? Wat zou dat betekenen, dat het nog moeilijker wordt?
Bryan
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2006, 01:58
Locatie: Ann Arbor, Michigan

Bericht door Bryan »

De beste kans om een Green Card te krijgen is wanneer je in Egypte gaat wonen. D'r zijn er over de 6000 green cards in 2005 naar toe gegaan. Naar Nederland waren het er slechts 115! :cry:

Groetjes,
Bryan
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

Bryan schreef:De beste kans om een Green Card te krijgen is wanneer je in Egypte gaat wonen. D'r zijn er over de 6000 green cards in 2005 naar toe gegaan. Naar Nederland waren het er slechts 115! :cry:

Groetjes,
Bryan
Ja, maar als er in Nederland 120 inschrijvingen waren en in Egypte 18000 zeggen die getallen niet zoveel...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Rick Manhattan
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:58
Locatie: Terneuzen

Bericht door Rick Manhattan »

Heej folks
thnx voor de reactie's.
en die afkrakers , agja moeten zij weten toch.
Ik typ gewoon beetje te snel , dat hun denken dat ik niet kan schrijven moeten zij weten :wink:
Voor de mensen met de zelfde gedachte als ik, mail me.
Volgend jaar ga ik op zoek naar eventueele baan/stage/werk/woonruimte ect.
:D
I want to be a part of it , New york , New York :)
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

Als je een halfjaartje met de rugzak door Nieuw Zeeland gaat trekken, heb je natuurlijk ook een goede gelegenheid om eens te kijken of je niet daar zou willen blijven.

Da's waarschijnlijk makkelijker dan naar de VS verhuizen. En er zijn een aantal dingen in Nieuw Zeeland (ziekteverzekering, sociale voorzieningen?) die daar beter geregeld zijn dan hier in de VS.

Plus het is natuurlijk NOG verder weg van Nederland (New York was voor mij ver genoeg van Amsterdam, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer ruimte willen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Bericht door ronald87 »

Benno, immigreren naar Nieuw Zeeland is inderdaad een stuk makkelijker dan naar de VS. Ik heb eens een test gedaan op een site, het bleek dat ik met alleen maar een bachelors degree al een
' expression of interrest ' kon indienen voor permanent residency. Al heb je dus gestudeerd, dan is het niet zo gek lastig om naar NZ te emigreren.
De ruimte is inderdaad fantastisch, ik geloof dat het land zo'n 5 mln. inwoners heeft. Maar de meerderheid hiervan woont toch in Auckland, de enige miljoenenstad van het land (sommigen zeggen weleens dat Auckland erg op Seattle lijkt).
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Bericht door Texas Boy »

Bennogr schreef:Als je een halfjaartje met de rugzak door Nieuw Zeeland gaat trekken, heb je natuurlijk ook een goede gelegenheid om eens te kijken of je niet daar zou willen blijven.

Da's waarschijnlijk makkelijker dan naar de VS verhuizen. En er zijn een aantal dingen in Nieuw Zeeland (ziekteverzekering, sociale voorzieningen?) die daar beter geregeld zijn dan hier in de VS.

Plus het is natuurlijk NOG verder weg van Nederland (New York was voor mij ver genoeg van Amsterdam, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer ruimte willen).
6 maande backpacken New Zeeland, ik zou naar 2 weken het idee krijgen dat ik rondjes loop :shock: Wel leuk om tips te gaan geven op een AllesAmerika forum om te emigreren naar deze eilanden, beetje :offtopic:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer