Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leven in Los Angeles

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Leven in Los Angeles

Bericht door kaap koraal »

Leuk blog Margo ...mis alleen nog de foto's :).
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door CherokeeWarrior »

Inderdaad een erg leuke blog!! Geniet er zeker van, een fijne manier van schrijven, en ook puur en eerlijk.
En... hear hear.. ik mis ook de foto's! :-P
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
MargoRozemarijne
Amerika-newbie

Bericht door MargoRozemarijne »

Bedankt voor alle leuke reacties!! Als ik iets voor jullie kan betekenen, visa-wise, wat dan ook - laat het me weten!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Super leuk blog. Ik heb hem doorgegeven aan een vriendin die vandaag vertrokken is naar Santa Monica om voor een aantal jaar te wonen.
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Heerlijk weglezen op je blog! En Santa Monica...wat wil je nog meer! Wij moeten binnenkort naar LA om onze NL paspoorten te verlengen en wat een ramp onze 11 jarige dochter wilt perse naar Santa Monica en Malibu beach en the walk of fame....hahaha! Wie weet komen we je nog tegen ...
Ik blijf je volgen, geef ons veel leesvoer :D

Oooh en vooral dat laatste van 1 oktober, zoooooo herkenbaar! Hoe vaak wij al hebben gezegd tegen elkaar: wij proberen tenminste iets en we genieten er van in plaats van lekker veilig in NL burgerlijk te wezen! En ik ben heel blij dat we het kunnen doen, hoe moeilijk het nog steeds is (na 2,5 jaar)!

Kiyu
MargoRozemarijne
Amerika-newbie

Ahh lots of soul mates hier! Leuk om te horen!

Ik heb zojuist ook een fotolink geopend! http://pictures-margorozemarijne.poster ... n-pictures
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

MargoRozemarijne schreef:Bedankt voor alle leuke reacties!! Als ik iets voor jullie kan betekenen, visa-wise, wat dan ook - laat het me weten!
Wij zijn in de middle van de E-2 procedure dus alles is welkom ...moet nog op gesprek op de ambassade bv.
Maar op welke manier denk jij iets te kunnen betekenen op visa gebied ?

Leuke en mooie foto's trouwens ..mooie sunsets en super leuk huisje (is dat jullie huis ?) ...en jij ..you look like a model .. :D and so thin ook !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

kiyu schreef: En ik ben heel blij dat we het kunnen doen, hoe moeilijk het nog steeds is (na 2,5 jaar)!
Kiyu, het is fijn nog eens iets van je te horen! Ik weet dat jullie toen niet in de meest optimale omstandigheden vertrokken zijn, en de economische toestand is vermoedelijk ook niet echt een geweldig pluspunt voor je geweest. Zou je eens willen vertellen welke dingen je ondertussen tegengekomen bent, wat je gedaan hebt dat goed ging, wat tegenviel? Wat je eventueel anders zou aanpakken als je het nu zou overdoen? Wat je zeker terug hetzelfde zou doen (het naar Amerika verhuizen, vermoed ik!)?...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Super leuk om je blog te lezen, een opkomend boek zou ik vast en zeker ook direct kopen :thumbup:!
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

SemJes schreef:... een opkomend boek zou ik vast en zeker ook direct kopen
Dat zat ik ook te denken. Je zou 'ns contact moeten opnemen met wat kranten of tijdschriften in Nederland om te zien of zij wellicht te porren zijn voor een regelmatige column. Of anders een Nederlandse reissite of iets dergelijks. Je schrijft erg goed en je stukjes zouden perfect zijn voor een column. Je zou er waarschijnlijk niet of maar heel weinig voor worden betaald, maar je krijgt zo als schrijver wel 'exposure', zoals we hier zeggen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door CherokeeWarrior »

Ja inderdaad... de Esta of Flair heeft een column vanuit San Diego... maar die bestaat vooral uit foto's.... Viva heeft hier mss wel plaats voor..
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Mooie foto's ook!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

TS kan haar verhalen, blogs etc., niet slijten aan een Ned. publikatie tegen een geringe financiele tegenprestatie, want daarmee zou ze in overtreding zijn van haar status: H-4. Ik las op haar blog dat ze vrijwilligerswerk doet. Ik hoop maar dat dat niet veel om het lijf heeft, want ook "substantieel" vrijwilligerswerk is verboden op H-4 status.

TS schrijft ergens dat de US het land is van 'leven en laten leven' - dat lijkt maar zo, tot je je realiseert hoeveel regels en regeltjes je leven hier beheersen, zeker in CA.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mogelijk is er een omweggetje als je regelmatig verhalen kan schrijven voor Nederlandse publicaties (en andere media, ik herinner me radio 'brieven' vanuit New York en Londen, lang geleden).

Die oplossing: een journalistenvisum. Moet je een officiele brief/brieven indienen bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam die aantonen dat je inderdaad journalist bent (en officieel bloggen voor een medium valt daar mogelijk tegenwoordig ook onder). Dat visum was in mijn tijd 4 jaar geldig. Je mocht er alleen mee werken als Amerika correspondent, maar je mocht daarvoor geld krijgen in Nederland (en dat overhevelen naar de VS). Bij Immigratie waren ze altijd erg vriendelijk en behulpzaam als je het land binnenkwam met zo'n J (heet dat nog steeds zo?) visum.

Met zo'n visum en brieven kun je je ook inschrijven bij het Foreign Press Center in LA, een onderdeel van het Amerikaanse ministerie van buitnlandse zaken, dat zorgt voor accreditatie bij belangrijke gebeurtenissen en ook zelf dingen organiseert. Ben via de afdeling van het Foreign Press Center in DC een paar keer het Witte Huis in geweest, bijvoorbeeld. Plus als 'officieel buitenlandse correspondent' kun je waarschijnlijk ook lid worden van de Foreign Press Association in LA, mag je naar allerlei film toestanden en filmsterren interviewen.

Voor wat het waard is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het 'journalistenvisum' is nu het I visum. Het I visum is - als ik het goed heb begrepen - een jaar geldig en kan verlengd worden steeds met een jaar, maar niet in de US.
Naar ik heb begrepen is het niet makkelijk te krijgen tegenwoordig, je moet op zijn minst een kontrakt hebben met een Ned. werkgever in de media.
Ik denk ook - tenzij TS een voormalige werkgever had die hierin wil meedoen en/of een behoorlijke hoeveelheid reeds geplubliceerd materiaal heeft - het een zware dobber gaat worden.
Bovendien heeft TS al een H4 visum en elke poging dat visum om te zetten in een ander visum zal met grote argwaan worden bekeken.
Vergis je ook niet, als men (iets in) de aanvraag opvat als 'misrepresentation of facts' kunnen de gevolgen behoorlijk zijn.
MargoRozemarijne
Amerika-newbie

Met mijn visum kan ik idd helemaal niets. Nada. En ik heb alle kleine lettertjes grondig bestudeerd! Vrijwilligerswerk mag idd ook niet met H4, maar via een kerk is dit weer wel toegestaan :)

Ik mag geen inkomen generen, ontzettend ****, zeker in een dure stad als LA. Maar mijn visa zorgt er wel voor dat ik united ben met mijn man, op een prachtige plek woon en aan het leven hier mag proeven.

<http://margorozemarijne.posterous.com>
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hoe lang denk je dat je man op zijn H1B in StMonica zal blijven, dan wel in een ander ziekenhuis ? Twee jaar ? Drie jaar ? Langer ?
Zijn er plannen voor een groene kaart te gaan uiteindelijk ?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Fijn meelezen! Wij verbleven bijna twee jaar geleden een tijdje in Santa Monica, in 5th St vlakbij de Whole Foods. Hoewel Los Angeles ons zeer positief verraste en ik het weer er midden in de winter héérlijk vond, waren we toch iets teveel familie Flodder om er echt te kunnen wonen vrees ik.

Als ik je blog lees, zou ik best je vriendin kunnen zijn. Maar als ik je foto's zie, dan had ik je niet als instant vriendinnenmateriaal bestempeld: veel te mooi. :mrgreen: Ik ging meer voor die andere dames die met dikke wallen onder hun ogen in hun uitgezakte yogabroek gelukzalig een grote sandwich bij Panera zaten weg te happen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
rdeman
Amerika-newbie

Bericht door rdeman »

LittlePhoenix schreef:Welkom op het forum.

Zo te lezen is LA een heel vreemde plaats om te leven eh? Je klinkt erg negatief over de mensen daar. Zijn jullie van plan om lange tijd in LA te blijven?
LA is te gek man. Liever rare mensen dan dat iedereen hetzelfde is!
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Myrte »

Wat een leuk blog!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer