Even een vraagje over het volgende..
Op 26 januari hebben wij NOA1 ontvangen in de aanvraag voor mijn K1 visa en ik verwacht ieder moment NOA2..
Nu wil ik begin juli voor 2 of 3 weken naar mijn verloofde (1. omdat we elkaar dan al 5 maanden niet gezien hebben

Ik verwacht dus echt ieder moment NOA2 en na een beetje speurwerk o.a. op visajourney zie ik dat het ong 2-4 weken duurt voor het consulaat mijn gegevens heeft en mij een envelop gaat sturen (packet 3).
Dit zou kunnen betekenen dat net wanneer ik packet 3 thuis krijg ik in Amerika zit... Ook maak ik op uit timelines en verhalen dat je zodra je packet 3 onvangt 'iets' terug moet sturen en het liefst dezelfde of volgende dag nog.
Ik ben zover gekomen dat ik weet dat packet 3 een instructiebrief bevat met daarop een opsomming van documenten die ik mee moet nemen naar het interview (staat ook al op website van consulaat)
Mij is echter niet duidelijk wat ik precies moet terugsturen.. Ik las ergens dat het een document is waarop ik verklaar in het bezit te zijn van alle benodigde documenten.. klopt dit?
En wat betreft de datum voor het interview.. wordt deze me medegedeeld in dat packet 3 of staan er verschillende data op waarvan ik een voorkeur moet aankruisen, of nog anders?
Is hetgeen dat ik terug moet sturen ook eventueel door bijvoorbeeld mijn moeder in te vullen en op te sturen, mocht ik in Amerika zijn?
Oh ja en nog een reden waarom het handig is dat ik nog een trip maak naar hem is dat ik nog niet alle officiële documenten heb waarvan we kopieen hebben gegeven in I-129F (zijn birth certificate en divorce decree) Hij vindt het geen prettig idee om zulke documenten met de post te versturen (en daar ben ik het mee eens, vind het zelf ook akelig dat mijn paspoort straks met de post verstuurd wordt)
Nu is ook mijn vraag: hebben ze bij jullie interview (K1) naar het birth certificate en eventueel divorce decree gevraagd? Ik ben nogal een 'pietje precies' dus ik neem het denk ik toch maar gewoon allemaal mee, maar hoor graag jullie ervaringen.
Verder ben ik me ervan bewust dat het reizen op het visa waiver program legaal is, maar wel een gok. Ik zal dus zorgen dat ik voldoende bewijs meeneem om aan te tonen dat we alles op de legale manier willen doen en dat ik echt weer terug ga naar Nederland (return ticket, kopie I-129f, finances, binding met NL)
Alle tips en ervaringen wat betreft packet 3/boeken reis zijn welkom!