Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1:Verwacht NOA2, bezoek plannen (3 wk US), inhoud packet 3

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ms.K
Amerika-newbie

K1:Verwacht NOA2, bezoek plannen (3 wk US), inhoud packet 3

Bericht door Ms.K »

Hi all,

Even een vraagje over het volgende..

Op 26 januari hebben wij NOA1 ontvangen in de aanvraag voor mijn K1 visa en ik verwacht ieder moment NOA2..
Nu wil ik begin juli voor 2 of 3 weken naar mijn verloofde (1. omdat we elkaar dan al 5 maanden niet gezien hebben :shock: en 2. om vast voorbereidingen te treffen voor de bruiloft :D )
Ik verwacht dus echt ieder moment NOA2 en na een beetje speurwerk o.a. op visajourney zie ik dat het ong 2-4 weken duurt voor het consulaat mijn gegevens heeft en mij een envelop gaat sturen (packet 3).
Dit zou kunnen betekenen dat net wanneer ik packet 3 thuis krijg ik in Amerika zit... Ook maak ik op uit timelines en verhalen dat je zodra je packet 3 onvangt 'iets' terug moet sturen en het liefst dezelfde of volgende dag nog.
Ik ben zover gekomen dat ik weet dat packet 3 een instructiebrief bevat met daarop een opsomming van documenten die ik mee moet nemen naar het interview (staat ook al op website van consulaat)
Mij is echter niet duidelijk wat ik precies moet terugsturen.. Ik las ergens dat het een document is waarop ik verklaar in het bezit te zijn van alle benodigde documenten.. klopt dit?
En wat betreft de datum voor het interview.. wordt deze me medegedeeld in dat packet 3 of staan er verschillende data op waarvan ik een voorkeur moet aankruisen, of nog anders?
Is hetgeen dat ik terug moet sturen ook eventueel door bijvoorbeeld mijn moeder in te vullen en op te sturen, mocht ik in Amerika zijn?

Oh ja en nog een reden waarom het handig is dat ik nog een trip maak naar hem is dat ik nog niet alle officiële documenten heb waarvan we kopieen hebben gegeven in I-129F (zijn birth certificate en divorce decree) Hij vindt het geen prettig idee om zulke documenten met de post te versturen (en daar ben ik het mee eens, vind het zelf ook akelig dat mijn paspoort straks met de post verstuurd wordt)
Nu is ook mijn vraag: hebben ze bij jullie interview (K1) naar het birth certificate en eventueel divorce decree gevraagd? Ik ben nogal een 'pietje precies' dus ik neem het denk ik toch maar gewoon allemaal mee, maar hoor graag jullie ervaringen.

Verder ben ik me ervan bewust dat het reizen op het visa waiver program legaal is, maar wel een gok. Ik zal dus zorgen dat ik voldoende bewijs meeneem om aan te tonen dat we alles op de legale manier willen doen en dat ik echt weer terug ga naar Nederland (return ticket, kopie I-129f, finances, binding met NL)

Alle tips en ervaringen wat betreft packet 3/boeken reis zijn welkom!
Ms.K
Amerika-newbie

Re: K1:Verwacht NOA2, bezoek plannen (3 wk US), inhoud packe

Bericht door Ms.K »

:oops: Sorry, dacht gisteren het 'hele' forum over dit onderwerp al gelezen te hebben, maar ik lees net een bericht van Ceristimo waarin hij aangeeft een link te hebben ontvangen in packet 3 met daarin alle instructies etc. Goed nieuws dus, want dit zou ik ook vanuit Amerika kunnen doen (lijkt me)!

Ben toch nog wel benieuwd naar of jullie ook van jullie Amerikaanse verloofde het birth certificate mee hebben genomen naar het interview, maar misschien moet ik dan maar even verder zoeken..
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb dan wel geen K1 gedaan, maar wij hadden wel een birth certificate bij ons. Ik ben zelf altijd van de mening dat je beter mee dan om verlegen kan zijn, dus ik zou zelf het wel meenemen.

Wat betfeft het reizen op het VWP - dit hebben wel meer leden hier gedaan. Je zou ervoor kunnen kiezen je K1 papieren gewoon mee te nemen, en als ze er om vragen, aan te geven dat je echt terug moet omdat je die visum aanvraag hebt lopen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
xsmichel
Amerika-ontdekker

Bericht door xsmichel »

Neem een kopie van je hele aanvraag mee.
Ik ben afgelopen jaar 4 keer mijn verloofde wezen opzoeken en mijn laatste bezoek was na de start van de K1 procedure.
Uiteraard was ik op de hoogte van de horror verhalen dat je beter niet met je ESTA Amerika moet bezoeken maar heb besloten om dit toch te doen.
Een lang verhaal kort, ik ben uit de rij gehaald om ondervraagd te worden omdat ze konden zien dat ik met de K1 procedure bezig was. Ze vroegen mij of ik ging trouwen en ik vertelde hun dat ik volledig begreep dat het illegaal is om te trouwen op een toeristenvisum. Ik vertelde ze ook dat ik het de juiste manier wil doen en dat ik daarvoor voorbereidingstijd nodig heb i.e. huis zoeken, bruiloft voorbereiden etc.
Ik hoefde uiteindelijk de papieren niet te laten zien maar ik voelde mezelf wel een stuk zekerder omdat ik dat achter de hand had.

Uiteindelijk zei de officier dat het niet verstandig was om tijdens een visumproces met mijn toeristenvisum te reizen.
Ikzelf zal niet weten waarom, aangezien wij bewijs moeten overhandigen dat we elkaar hebben gezien tussen de NOA1 en de NOA2 : o)
Ik moet zeggen dat het vliegveld van Washington (IAD) 1 van de meest streng gecontroleerde vliegvelden is die ik heb bezocht.

Respect dat je jouw verloofde 5 maanden niet hebt gezien, ik heb dit 3,5 maand volgehouden 1 keer en nooit meer!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

xsmichel schreef:Uiteindelijk zei de officier dat het niet verstandig was om tijdens een visumproces met mijn toeristenvisum te reizen.
Ikzelf zal niet weten waarom,
Omdat je, als je op het Visa Waiver Program reist (dus met ESTA) je aangeeft dat je totaal niet de intentie hebt om je in de US te vestigen. En dat is toch wel tegenstrijdig met het tegelijkertijd doorlopen van een visumaanvraag om je wel in de US te gaan vestigen. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer