Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greencardprocedure met E2 visum via partner

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sven Kieft
Amerika-newbie

Greencardprocedure met E2 visum via partner

Bericht door Sven Kieft »

Mijn vrouw is via een nederlands bedrijf in de VS te werk gesteld en heeft een E2 visum. Ik dus automatisch ook, alleen heb ik nog een greencard nodig om te kunnen werken. Kan iemand in het kort uitleggen welke procedure ik moet volgen en bij welke instanties ik dit moet regelen om aan een greencard te komen.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Een E2 visum is een investeerders visum en dat kan je vrouw niet hebben als ze via een Nederlands bedrijf naar de VS is gestuurd. Daarbij komt dat de echtgenoot van een E2 visum houder in de VS mag werken, jij dus niet. Al met al, een echtgenoot van een visumhouder komt niet in aanmerking voor een greencard, ik zou maar eens wat op dit forum lezen om te begrijpen wat een greencard is en hoe je er eventueel aan zou kunnen komen.
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

PBBI waarom zou dat niet kunnne??.

Mijn vriend heeft ook een E2 gekregen en bij navraag is het zo dat als wij getrouwd zijn ik gewoon kan gaan werken in de US. Hij wilde ook een E2 ivm de vrijheid en ook voor mij de mogelijkheden. Hij heeft nu een jaar in de us gezeten en om de 3 maanden even heen en weer gevlogen.

Volgens mij heb je helemaal geen greencard meer nodig?. Haar werk kan voor jou ook het nodige regelen vooral als jullie getrouwd zijn gaat het makkelijk.
2006 year of the big changes...
Afbeelding
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Wat zou niet kunnen? Als je bedoelt met een E2 naar de VS op de manier beschreven, nee dat kan niet. Als je bedoelt werken als echtgenoot(te) van een E2 visum houder, dat kan wel maar dat heb ik ook geschreven.
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

PBBI schreef:Een E2 visum is een investeerders visum en dat kan je vrouw niet hebben als ze via een Nederlands bedrijf naar de VS is gestuurd. .
Dit bedoelde ik sorry.
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij zijn in Amerika op een E1 visum. Er is dus wel een manier om aan een werkvergunning te komen als partner op dit visum.Weet niet of dat ook zou gelden voor een E2. Alleen gaat de aan vraag weer via het opnieuw invullen van veel formulieren en dan kom je in aanmerking voor een tijdelijk SSN. Die om het jaar vernieuwd moet worden. Althans dat is wat ik er van begrepen heb.
Groetjes Petra
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Oke de E1 kende ik nog niet.

Ben wel benieuwd wat PBBI bedoelde met het feit dat sven zijn vrouw geen E2 kan hebben gekregen. Want bij mij is hetzelfde en hij heeft ook gewoon een E2 gekregen.

Hij had laten uitzoeken dat de E2 het voordeligste was ook voor mij en hem en ook onze toekomst plannen.
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

New Life schreef:Hij had laten uitzoeken dat de E2 het voordeligste was ook voor mij en hem en ook onze toekomst plannen.
Misschien kan je het eens aan je vriend vragen, dan leren we allen weeral iets bij!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hebben we het hier over een E2 of over een EB-2, dat maakt nl. wel een verschil. Met een EB2 kan de partner niet werken, met een E2 of E1 wel, maar met een EB-1 niet. Het is dus wel van belang om het juiste visum aan te geven anders wordt er hier langs elkaar op geschreven en wordt het steeds onduidelijker.

Hebben we het over een E2 dan kan Sven zijn vrouw die niet hebben omdat het met een E2 op de wijze die beschreven is niet kan. Met een E2 moet je zelf naar de VS om je investering te leiden. Het is niet mogelijk om een investering in de VS te doen en dan iemand anders op een E2 daar naar toe te sturen. Dan komen we meer in de richting van een E1.
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Het kan toch echt wel PBBI. Mijn vriend heeft een E2 en is op dezelfde manier.

Hij werkt voor een NL bedrijf en zit in Amerika om het op te zetten en idd te leiden. Waar het geld vandaan komt maakt ze schijnbaar niet uit. In dit geval help je de amerikaanse economie door mensen aan te nemen.

We hebben het duidelijk de hele tijd over een E2.
Afbeelding
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

kastelke schreef:
New Life schreef:Hij had laten uitzoeken dat de E2 het voordeligste was ook voor mij en hem en ook onze toekomst plannen.
Misschien kan je het eens aan je vriend vragen, dan leren we allen weeral iets bij!
Hij heeft het aangegeven wat hij wilde en het bedrijf heeft het geregeld. E2 was gewoon het makkelijkste.
Afbeelding
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hij werkt voor een NL bedrijf en zit in Amerika om het op te zetten en idd te leiden. Waar het geld vandaan komt maakt ze schijnbaar niet uit. In dit geval help je de amerikaanse economie door mensen aan te nemen.
Onderstaande van de website van het consulaat, het zinnetje wat hiet van belang is heb ik onderstreept / vet gedrukt. Als het dus mogelijk is om iemand naar de VS te sturen op een E2 en zelf in Nederland te blijven biedt dit weer perspectieven voor een aantal mensen. Maar ik heb hier mijn twijfels over. Het kan zijn dat het desbetreffende bedrijf zich niet niet houdt aan de eisen zoals gesteld in de vetgedrukte zin, met alle risico's vandien.

REQUIREMENTS: TREATY INVESTOR (E-2)

The investor, either a real or corporate person, must be a national of a treaty country;

The investment must be substantial. It must be sufficient to ensure the successful operation of the enterprise. The percentage of investment for a low-cost business enterprise must be higher than the percentage of investment in a high-cost enterprise;

The investment must be a real operating enterprise. Speculative or idle investment does not qualify. Uncommitted funds not at risk, for example, funds in a bank account or similar security, are not considered an investment;

The investment may not be marginal. It must generate significantly more income than just to provide a living to the investor and family, or it must have a significant economic impact in the United States;

The treaty investor must have control of the funds, and the investment must be at risk, in the commercial sense. Loans secured with the assets of the investment enterprise are not allowed; and

The investor must be coming to the U.S. to develop and direct the enterprise.

Employees of treaty investors must be employed in a supervisory, executive, or highly specialized skill capacity. Unskilled workers and most skilled workers do not qualify because such employees are available in the United States.

Applicants must demonstrate that they have Dutch nationality

Waarom is je vriend elke drie maanden heen en weer gevlogen??
Sven Kieft
Amerika-newbie

Visum

Bericht door Sven Kieft »

Mijn vrouw werkt wel degelijk via een nederlands bedrijf (fokker) bij een amerikaans bedrijf (northrop grumman) met een E2 visum en dat heb ik dus ook omdat we gehuwd zijn. Waar alle wijsheid vandaan komt dat dit niet zou kunnen? De vraag is niet OF het kan, want het kan, maar welke weg ik dien te bewandelen om er een te verkrijgen. Ik weet namelijk van andere mensen dat hun partner er ook gewoon een heeft gekregen. Ik ken alleen zelf niemand die in deze situatie zit dus vandaar. Bovendien moest ik op mijn aanvraag voor een US sofinr. ALLOWED to work invullen. Dat zou dus nooit kunnen als ik hier niet mag werken en dus geen greencard zou kunnen verkrijgen.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties, waiting for more...
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ik snap hier niet veel meer van, je hebt een E2 visum, je mag werken, wat wil je dan nog meer? Een greencard?
Ik durf het bijna niet te schrijven want jouw wijsheid is blijkbaar groter dan die van mij, maar via een E2 kun je geen greencard aanvragen. Jij weet blijkbaar van anderen die dat wel hebben, maar mijn info gaat niet verder dan dat dit niet kan. Er is wel een omweg, maar niet via E2.
Maar misschien zijn er anderen die wel mensen kennen die via een E2 een greencard hebben gekregen.
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

PBBI schreef:

Onderstaande van de website van het consulaat, het zinnetje wat hiet van belang is heb ik onderstreept / vet gedrukt. Als het dus mogelijk is om iemand naar de VS te sturen op een E2 en zelf in Nederland te blijven biedt dit weer perspectieven voor een aantal mensen. Maar ik heb hier mijn twijfels over. Het kan zijn dat het desbetreffende bedrijf zich niet niet houdt aan de eisen zoals gesteld in de vetgedrukte zin, met alle risico's vandien.

Applicants must demonstrate that they have Dutch nationality

Waarom is je vriend elke drie maanden heen en weer gevlogen??
Dat zeg ik niet hij zit nu gewoon in de US is helemaal niet de bedoeling dat hij in Nederland zou blijven heb ik ook nergens geschreven?.

Omdat hij op basis van een toeristen visium zat het was nog niet zeker of hij zou blijven ja of nee. Nu is dat opgezet.
Afbeelding
New Life
Amerika-ontdekker

Re: Visum

Bericht door New Life »

Sven Kieft schreef:Mijn vrouw werkt wel degelijk via een nederlands bedrijf (fokker) bij een amerikaans bedrijf (northrop grumman) met een E2 visum en dat heb ik dus ook omdat we gehuwd zijn. Waar alle wijsheid vandaan komt dat dit niet zou kunnen? De vraag is niet OF het kan, want het kan, maar welke weg ik dien te bewandelen om er een te verkrijgen. Ik weet namelijk van andere mensen dat hun partner er ook gewoon een heeft gekregen. Ik ken alleen zelf niemand die in deze situatie zit dus vandaar. Bovendien moest ik op mijn aanvraag voor een US sofinr. ALLOWED to work invullen. Dat zou dus nooit kunnen als ik hier niet mag werken en dus geen greencard zou kunnen verkrijgen.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties, waiting for more...
Ik ga dus hetzelfde krijgen alleen zijn we nog niet getrouwd. Wat ik begreep is dat zijn bedrijf het allemaal regelt voor mij. Wat je zou kunnen doen is vragen aan de persoon binnen het bedrijf hoe dit te regelen.

Je hebt in ieder geval geen greencard of zoiets nodig. Was alleen slimmer geweest jou gelijk mee te laten nemen bij de toemalige aanvraag.
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hebben we hier niet te maken met visum verwarring. Wat jullie beschrijven lijkt meer op het overplaatsen binnen een bedrijf, dus het L1/L2 visum, niet investerders visum E1/E2.
Laatst gewijzigd door Loek op 12 aug 2006, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hebben we hier niet te maken met visum verwarring. Wat jullie beschrijven lijkt meet op het overplaatsen binnen een bedrijf, dus het L1/L2 visum, niet investerders visum E1/E2.
Zoiets dacht ik ook Loek, maar ze zijn beide overtuigd dat het E2 is dus...
Overigens kan ik me bij de vriend van New Life nog iets denken, dit is mogelijk als haar vriend als manager op een E2 naar de VS gestuurd wordt. L1 was slimmer geweest omdat via een L1 wel een greencard aangevraagd kan worden. Maar goed, in beide gevallen weet ik niet hoe een en ander in elkaar zit, ik lees wel hoe dit zich ontwikkeld.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar zelfs al zou de vriend van NewLife op een L1 gegaan zijn, dan kan zij toch geen visum krijgen, want ze zijn niet gehuwd?

Ofwel is er hier inderdaad wel een vergissing in het spel,
ofwel zijn we hier een haast absolute primeur op het spoor gekomen. Alhoewel; veel 'primeur' zal het niet zijn want blijkbaar wordt het veel meer toegepast volgens de posters hier. Alleen heeft nog niemand van de reeds aanwezige mensen hier er ooit van gehoord.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

PBBI schreef:
Hebben we hier niet te maken met visum verwarring. Wat jullie beschrijven lijkt meet op het overplaatsen binnen een bedrijf, dus het L1/L2 visum, niet investerders visum E1/E2.
Zoiets dacht ik ook Loek, maar ze zijn beide overtuigd dat het E2 is dus...
Overigens kan ik me bij de vriend van New Life nog iets denken, dit is mogelijk als haar vriend als manager op een E2 naar de VS gestuurd wordt. L1 was slimmer geweest omdat via een L1 wel een greencard aangevraagd kan worden. Maar goed, in beide gevallen weet ik niet hoe een en ander in elkaar zit, ik lees wel hoe dit zich ontwikkeld.
Ja is echt E2 gezien in zijn paspoort??.

Het is geen overplaatsing binnen het bedrijf het is een apart bedrijf. Zo ook valt te lezen bij de andere poster.

E2 was voor hem en mij het beste begreep ik?. We zullen als hij daar blijft dan spoedig trouwen en kan het werk voor mij het nodige regelen.
Yeps hij is al Manager daarheen de boel daar op poten zetten.

met L1 was het allemaal lastiger vooral voor mij kijk als het bedrijf er toch tijd en geld wil insteken waarom dan niet gelijk goed doen?.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer