Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Discussie: nl VS usa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Als ik alles zo'n beetje op een rijtje zet staat het 1-0 voor de USA :lol: :lol:

* Zou het niet zo zijn dat de vele mensen die veel klagen, het stiekum eigenlijk best goed hebben in NL? Ook al sta je in NL onder aan de ladder en je hebt bv kinderen, dan zijn er toch mogelijkheden om die op een school te zetten, wat ook veel gebeurdt gelukkig.

* Zorgt het "dromerige karakter" dat veel mensen hebben er niet voor dat men de realiteit uit het oog verliest?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Batman schreef:Als ik alles zo'n beetje op een rijtje zet staat het 1-0 voor de USA :lol: :lol:

* Zou het niet zo zijn dat de vele mensen die veel klagen, het stiekum eigenlijk best goed hebben in NL? Ook al sta je in NL onder aan de ladder en je hebt bv kinderen, dan zijn er toch mogelijkheden om die op een school te zetten, wat ook veel gebeurdt gelukkig.

* Zorgt het "dromerige karakter" dat veel mensen hebben er niet voor dat men de realiteit uit het oog verliest?
Misschien dat veel mensen die emigreren het risico durven te nemen om al het vertrouwde achter te laten en daardoor een drive hebben die verder gaat dan degenen die achter blijven??
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Een risico zal het altijd wel blijven, maar voor emigranten is er altijd een weg terug. Los van het risico zal je altiijd een afweging moeten maken of je bereid bent om - naast al je zekerheden die je in NL hebt - ook minder vaak je familie of vrienden te zien. Mensen met wie je een band hebt opgebouwd laat je wel achter. Vele zullen dan zeggen dat je altijd kan bellen, e-mailen of een brief kan sturen. Dat is erg makkelijk praten. Maar reken maar dat het flink wennen is om je familie wellicht 1 keer per jaar te zien ipv 1 keer per week.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Yep, helemaal mee eens, maar dat ervaar je pas als je hier een tijdje zit. In het begin is alles nieuw, na een aantal maanden en wat prive-ontwikkelingen gaande, mis ik toch wel mijn moeder om me heen....kan niet zomaar ff langs gaan voor steun en raad of een bakje koffie, mijn schoonmoeder is ook een super-mens, maar toch anders dan eigen.... Gelukkig hebben we goed telefoon-kontakt :lol: 8)
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Iedereen beweert dat de sociale voorzieningen zo veel beter zijn in Nederland.
Ik woon hier voor 45 jaren, verliet Nederland om de dienstplicht te ontlopen.
Ik was 19 jaar oud.
Mijn social security income voor mijn gezin is $3400 per maand,daarnaast heb ik nog een gewoon pensioen,drie 401K plans en een AOW check van Holland.
Wat is het AOW income voor een gezin in Holland, 1200 Euri per maand ??
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wiepster schreef:Hier in Florida zie ik het aan de vele slecht onderhouden wegen,de vuilnis die niet regelmatig gehaald wordt en die voor een gedeelte zelf betaald moet worden, (...).
Hihihi, blijkbaar niet alleen in Florida dat ze problemen hebben met het 'onderhoud van de infrastructuur'. Dit lees ik net in m'n krant:

Tienduizenden New Yorkers al dagen zonder stroom

NEW YORK - Tienduizenden New Yorkers zitten al dagen zonder stroom en volgens de lokale autoriteiten is het onwaarschijnlijk dat het probleem op korte termijn wordt opgelost.

Het zwaarst getroffen is de wijk Queens, waar zaterdag voor de zesde dag op rij vijftien- tot twintigduizend huishoudens zonder stroom zaten. Wegens de extreme hitte die New York momenteel treft heeft de stroomstoring voor veel problemen gezorgd.

Volgens elektriciteitsmaatschappij Con Edison is onduidelijk waar de storing in Queens en andere delen van New York door veroorzaakt wordt, maar is de hitte waarschijnlijk een van de factoren. De crisis is ondertussen zo ernstig dat ook burgemeester Michael Bloomberg er zich mee bemoeit. Volgens Bloomberg doet ook de gemeente alles om de problemen op zo kort mogelijke termijn op te lossen.

Inspecties op veel plaatsen onder de grond hebben schade aan het elektriciteitsnetwerk blootgelegd, mogelijk als gevolg van jarenlang verwaarloosd achterstallig onderhoud. New York beleefde afgelopen week de twee heetste dagen van het jaar. Ook de tweede luchthaven van de stad, LaGuardia, had last van de stroomstoring, net als tientallen bedrijven.
mcu (ap)22/07/2006

bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 072006_032
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Het is eigenlijk heel simpel, er zitten voor en nadelen aan Nederland en voor en nadelen aan de USA. Dingen gaan hier anders dan dat het daar gaat. En da's logisch. Het is denk ik maar net waar je persoonlijk de nadruk op legt en wat jij zelf belangrijk vind. Hierdoor voel je je in het ene land dan beter thuis dan in het andere. En biedt het ene land meer mogelijkheden dan het andere. En nu de kans redelijk groot is dat ik mijn droom om naar de USA (terug) te gaan waar kan maken, dan kies ik persoonlijk toch voor de USA met al zijn voor en nadelen. De voordelen daar wegen voor mij op tegen de nadelen. Je laat in Nederland dan dingen achter, maar daar krijg je in de USA weer andere dingen voor terug.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

suebrons schreef:Het is eigenlijk heel simpel, er zitten voor en nadelen aan Nederland en voor en nadelen aan de USA. Dingen gaan hier anders dan dat het daar gaat. En da's logisch. Het is denk ik maar net waar je persoonlijk de nadruk op legt en wat jij zelf belangrijk vind. Hierdoor voel je je in het ene land dan beter thuis dan in het andere. En biedt het ene land meer mogelijkheden dan het andere. En nu de kans redelijk groot is dat ik mijn droom om naar de USA (terug) te gaan waar kan maken, dan kies ik persoonlijk toch voor de USA met al zijn voor en nadelen. De voordelen daar wegen voor mij op tegen de nadelen. Je laat in Nederland dan dingen achter, maar daar krijg je in de USA weer andere dingen voor terug.
Als je het je droom is, doe het dan...lukt het..prima toch..lukt het niet, heb je het in elk geval geprobeerd!! Veel succes in de States met zijn/haar vele gezichten!
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Het is eigenlijk heel simpel, er zitten voor en nadelen aan Nederland en voor en nadelen aan de USA. Dingen gaan hier anders dan dat het daar gaat. En da's logisch. Het is denk ik maar net waar je persoonlijk de nadruk op legt en wat jij zelf belangrijk vind. Hierdoor voel je je in het ene land dan beter thuis dan in het andere. En biedt het ene land meer mogelijkheden dan het andere. En nu de kans redelijk groot is dat ik mijn droom om naar de USA (terug) te gaan waar kan maken, dan kies ik persoonlijk toch voor de USA met al zijn voor en nadelen. De voordelen daar wegen voor mij op tegen de nadelen. Je laat in Nederland dan dingen achter, maar daar krijg je in de USA weer andere dingen voor terug.

Anders dan dit kan je het onderwerp van dit topic niet samenvatten. Ik ben het hiermee eens, al vind ik het toch een beetje een makkelijk antwoord. 2 totaal verschillende landen, 2 totaal verschillende continenten met beide hun eigen geschiedenis. Volgens mij is de oorsprong van deze verschillen terug te vinden in de geschiedenis van beide landen. Alhoewel de Hollanders een zeer belangrijk aandeel hebben in de geschiedenis van de VS.

Hoe komt het dan toch dat momenteel NL als een klein kind achter de VS aanwandeld???????
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

marcuscj schreef:Iedereen beweert dat de sociale voorzieningen zo veel beter zijn in Nederland.
Ik woon hier voor 45 jaren, verliet Nederland om de dienstplicht te ontlopen.
Ik was 19 jaar oud.
Mijn social security income voor mijn gezin is $3400 per maand,daarnaast heb ik nog een gewoon pensioen,drie 401K plans en een AOW check van Holland.
Wat is het AOW income voor een gezin in Holland, 1200 Euri per maand ??
De AOW voor gehuwde met toeslag is euro 1273,38 bruto per maand plus een vakantie uitkering van euro 76,04 per maand
De AOW voor gehuwde zonder toeslag is euro 636,69 bruto per maand plus een vakantie uitkering van euro 38,02 per maand
De AOW aleenstaande is euro 932,67 per maand plus euro 53,22 per maand
Harm
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Leuke discussie. Wij spelen ook vaak met de gedachte ( en eigenlijk wel meer dan alleen maar spelen) om in Amerika een bedrijf op te gaan zetten en daar dus te gaan wonen. Eerlijk is eerlijk; wij hebben het in Nederland heel goed, maar Nederland is gewoon klein en vol en de regeltjes hier zijn om dol van te worden. Ik persoonlijk denk dat je in Nederland heel goed kunt leven, maar dat je in Amerika weer heel andere mogelijkheden hebt. Vooral wanneer je denkt aan het ondernemerschap, denk ik dat je in Amerika beter zit. Hoe het echt is, daar kom je pas achter wanneer je er echt woont. Ik denk dat je je daar ook aan dingen gaat ergeren en dat je bepaalde dingen in Nederland gaat missen. Ik ben best zo nuchter om dat in te zien.
Ik vind alleen ook dat je ten volle moet leven en wanneer het je droom is om een leven in Amerika op te bouwen, waarom zou je de sprong dan niet wagen?
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik lees hier veel over regeltjes en eigen ondernemeningen opzetten. Van de regels in NL wordt je inderdaad tureluus, compleet gek, gestoord en noem maar op. Ik weet niet of de regels hiervoor in de VS makkelijker zijn. Het lijkt me alleen zo lastig om een eigen bedrijf op te zetten in een ander land met ook vele nieuwe andere regels waar je je aan moet houden.

Omdat het allemaal nieuwe regels zijn lijkt het mij juist moeilijker om iets op te zetten. En ja natuurlijk heb je dat op een gegeven moment onder de knie, maar daar gaan wel wat jaartjes van woeste arbeid overheen die je in Nederland ook hebt.
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Het is niet alleen het opzetten van een bedrijf. Je moet het bedrijf ook in standhouden en je moet er voldoende aan over houden om van te leven. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe mensen en hun bedrijf in Nederland kapot gemaakt werden door nieuwe regels die niet nodig waren geweest (bijvoorbeeld een goedlopend restaurant ergens in het centrum die failliet ging nadat er niet meer in de buurt geparkeerd mocht worden. De klanten hadden geen zin om zover te lopen en bleven weg).
Maar inderdaad, is het in Amerika zoveel beter? Ik zelf dènk dat het wel wat beter is, ja. Maar de wil om te emigreren is een optelsom van veel dingen. Ikzelf zie het bijvoorbeeld als een uitdaging om in een ander land een nieuw leven op te bouwen en volledig te integreren. Ik zie niet in waarom ik mijn hele leven in hetzelfde land zou moeten blijven. Dan verwacht je niet dat het allemaal zo gemakkelijk is, wel dat het anders is en voor mij dus uitdagend. :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Batman schreef:Een risico zal het altijd wel blijven, maar voor emigranten is er altijd een weg terug. Los van het risico zal je altiijd een afweging moeten maken of je bereid bent om - naast al je zekerheden die je in NL hebt - ook minder vaak je familie of vrienden te zien. Mensen met wie je een band hebt opgebouwd laat je wel achter. Vele zullen dan zeggen dat je altijd kan bellen, e-mailen of een brief kan sturen. Dat is erg makkelijk praten. Maar reken maar dat het flink wennen is om je familie wellicht 1 keer per jaar te zien ipv 1 keer per week.
Heel veel maakt ook uit, in welke fase van je leven je emigreert. Toen ik emigreerde had ik nog geen volwassen leven opgebouwd in Nederland. Natuurlijk had ik wel een vriendenkring, maar geen van die vriendschappen was sterk genoeg om te overleven. Door omstandigheden, die te persoonlijk zijn om hier te schrijven, heb ik pas in de afgelopen vijf jaar mijn meest diepgaande vriendschappen (naar mijn gevoel nu voor het leven) gesloten. Met familie in Nederland heb ik ook weinig, leuk om ze te zien, maar missen, nou nee.
Er valt voor mij ook niets te vergelijken met een leven in Nederland, want dat was een studentenleven en nu een volwassen leven. Bovendien hangt alles erg af (voor mij althans) waar je in de VS woont, ik ben meer dan tevreden over mijn leven in mijn hoekje van de wereld ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik denk dat een kans van slagen in de VS vooral afhangt op welke trede van de ladder je kan instappen. En dat je vervolgens de mogelijkheden weet te pakken om 1 trede omhoog te gaan door keihard te werken.
In het geval dat je te laag begint, denk ik dat het echt heel zwaar voor je gaat worden. Ik hoop niet dat er veel mensen naar de VS verkassen met het idee dat ze het helemaal gaan maken daar (is al veel over gesproken en geschreven).

Ik lees op dit forum eigenlijk niemands ervaring van mensen die het totaal niet redden in de VS en op de rand van de maatschappij leven. Terwijl die er toch wel zijn.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Batman schreef:Ik lees op dit forum eigenlijk niemands ervaring van mensen die het totaal niet redden in de VS en op de rand van de maatschappij leven. Terwijl die er toch wel zijn.
Over het algemeen hebben daklozen geen computer, internet en geen tijd voor forums.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

In Amerika heb ik veel meer het gevoel om "in control of my own destiny" te zijn dan in Nederland. Ook al zit ik in de lagere regionen van de de voedselketen wat betreft carriere , de drive, de successen en de werk mentaliteit van Amerikanen werken voor mij bijzonder motiverend.

OOk vind ik het veel goedkoper om hier in rural Illinois te wonen. Minder inhouding op mijn bruto loon, 6% salestax op alleen producten en niet service en diensten. Auto's en benzine die ondanks de $3.00 per gallon in verhouding goedkoop zijn in vergelijking met Nederland en andere Europese landen. Huizen met een flinke lap grond zijn hier ook nog te betalen. Je mag ook nog echt succesvol zijn en je per privejet laten verplaatsen.

En sociale zekerheid en AOW mag dan nu nog allemaal prima geregeld zijn.. Ik zie geen enkele garantie dat dezelfde regelingen over 32 jaar wanneer ik aan de beurt zou zijn nog bestaan. Ik klink misschien heel negatief maar met een dalend aantal geboortes per moeder, vergrijzende bevolking in combinatie met een groot percentage niet werkende die onderhouden moeten worden, regel ik liever zelf dat ik voldoende heb voor de oude dag dan dat ik het aan de regering overlaat.
Was that for us?
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik ben zelf ook wel benieuwd of er mensen zijn die het niet gered hebben in de VS. Of die niet rond kunnen komen laat ik het zo zeggen. Voor de makkelijkheid ga ik er zelf vanuit dat ik ondanks mijn werkervaring en opleiding hier wel lager zal moeten beginnen in de VS. Ik hoop alleen wel dat ik door mijn achtergrond en inzet dan wel wat sneller weer naar mijn huidige niveau zal kunnen groeien. Kan ik op mijn huidige niveau instappen (wat ik stiekum natuurlijk wel hoop) zou dat natuurlijk top zijn. Ik zie wel. Het blijft toch een kwestie van afwachten en wat voor banen en mogelijkheden er dan op dat moment zijn.
Een ding weet ik zeker, als ik de kans krijg en ik doe het niet dan zal ik me altijd blijven afvragen "What if..."
forzaola
Amerika-ontdekker

Re: Discussie: nl VS usa

Bericht door forzaola »

Batman schreef:Discussie: Nederland Versus USA

Voor velen een droom om naar de USA te verhuizen om heel verschillende redenen: werk, natuur, cultuur of omdat mensen Nederland helemaal zat zijn. Maar hebben we het echt zo slecht in Nederland vraag ik me af? Wat heeft de USA meer te bieden dan Nederland, of juist andersom.

Vandaar deze stelling......... 8)
Ik vind dat als je wil emigreren naar de vs dan moet je je hollandse paspoort ook maar inleveren! dan vraag je maar een vs paspoort aan!

Als je niet blij bent met holland sout dan maar op.. :wink:
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

laska schreef: En sociale zekerheid en AOW mag dan nu nog allemaal prima geregeld zijn.. Ik zie geen enkele garantie dat dezelfde regelingen over 32 jaar wanneer ik aan de beurt zou zijn nog bestaan. Ik klink misschien heel negatief maar met een dalend aantal geboortes per moeder, vergrijzende bevolking in combinatie met een groot percentage niet werkende die onderhouden moeten worden, regel ik liever zelf dat ik voldoende heb voor de oude dag dan dat ik het aan de regering overlaat.
:rockon:
Hoe meer er weg gaan, hoe groter de kans is dat ik nog wel wat krijg als ik over 44 jaar aan de beurt ben :P.
Maar je hebt gewoon gelijk, ik ben ook iemand die dat soort dingen gewoon liever zelf in de hand heeft.
- Mike
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer