Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorbereidingen voor K1 Visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
xsmichel
Amerika-ontdekker

Voorbereidingen voor K1 Visa

Bericht door xsmichel »

Zoals ik verteld heb in mijn introductiepost, zijn mijn verloofde Kim en ik van plan te trouwen met als gevolg dat ik naar Amerika emigreer. Na heel wat horror verhalen op google te hebben gelezen viel het ons nog alles mee om het I-129F formulier in te vullen en hebben we het besloten om zelf te doen zonder 'immigration attorney'.

Hoe dan ook, ik wilde even jullie hulp inschakelen om te kijken of we niets iets vergeten.

So far hebben we:
  1. Ingevulde I-129F formulier
  2. 2 G325A formulieren
  3. G1145 Formulier
  4. Verklaring van hoe we elkaar hebben ontmoet
  5. Verklaring dat we van plan zijn om binnen 90 dagen te trouwen
  6. Bewijs dat we elkaar hebben ontmoet afgelopen 2 jaar (foto's, vliegtickets, skypelogs, email, smsjes)
  7. Verklaring van Kim's ouders dat ze mij kennen en erkennen dat wij verloofd zijn
  8. Verklaring van Kim's vriendin dat wij verloofd zijn en van dezelfde kerkdenominatie zijn
  9. Verklaring van een vriendin van mij dat ik van dezelfde kerkdenominatie ben en met Kim verloofd ben
  10. Kopie van geboorte bewijs Kim
  11. Gewaarmerkte vertaling van een echtscheidingsdocument van mijn voormalige vrouw
  12. 1 pasfoto van Kim
  13. 1 pasfoto van mij
  14. kopie paspoort Kim
  15. kopie paspoort Michel
Ben ik nou nog wat vergeten? En hebben de ervaringsdeskundigen het ook zelf zonder advocaat gedaan?

Wat ik wel erg opmerkelijk vond is dat alle immigratie advocaten er al bijna vanuit gaan dat als je gaat trouwen met een Amerikaan, je het doet voor een Visa en ze vaak ook aangesloten zijn bij een matchmaking website. Ik weet het niet hoor maar ik wil trouwen omdat ik van Kim houd.

In elk geval alvast bedankt!
PeterNY

Re: Voorbereidingen voor K1 Visa

Bericht door PeterNY »

Mijn advies is om http://www.visajourney.com te raadplegen. Dat hebben wij indertijd ook gedaan zonder advocaat.
xsmichel
Amerika-ontdekker

Bericht door xsmichel »

Thanks Peter!
Die site heeft echt ALLES!!!! Wow!
Ik heb er zo'n zin in!
Kim d'r moeder is helemaal enthousiast en is al heel wat venues aan het bekijken en de weddingplanner is al ingeschakeld.
Nu is het alleen maar wachten : o)

PS blij te horen dat het zonder advocaat goed te doen is, thanks!
kev10
Amerika-newbie

Bericht door kev10 »

Hoi xsmichel,

Visajourney is inderdaad de best beschikbare bron. Als je geen strafregister hebt of iets dergelijks, is dit visum zeker te verkrijgen zonder hulp van een advocaat.

Verzeker je ervan dat je alles hebt voor dat je verloofde het hele ding opstuurt. Na het ontvangen van je NOA1 (bevestigingsbrief dat ze haar petition ontvangen hebben) kan het soms wat langer duren (soms ook niet, in mijn geval slechts een kleine 2 maanden). Laat je vooral niet zenuwachtig laten maken of ontmoedigen door sommige verhalen op Visajourney.

Veel succes!
xsmichel
Amerika-ontdekker

Bericht door xsmichel »

Bedankt!

Vanavond lopen we alles nog één goed door voordat ik de benodigde documenten met handtekening naar Kim opstuur. Zij heeft ook bijna alles klaar en dan gaan we nog één keer samen het todo lijstje doorkijken.
Gelukkig heb ik geen strafregister, verdient Kim genoeg en heeft een vaste baan, hebben we al een woning en kan ik daar mijn studie in Januari hopelijk verder oppakken.
Ik las inderdaad veel horrorverhalen op het forum van visajourney maar kwam er wel snel achter dat het om andere landen ging. Tot nu toe hebben de meeste die ik heb gesproken die via een K1 naar Amerika zijn gegaan, het proces zonder problemen doorlopen (extra wachttijd schaar ik niet onder problemen). Gelukkig is er ook dit forum waar ik veel goede dingen lees die mij bemoedigen.

Ik maak mij meer zenuwachtig over het huwelijk en het verlaten van Nederland. :D Vorige week heeft Kim bruidsjurken gepast en dat zijn toch van die mijlpalen die je doen realiseren dat alle écht gaat gebeuren! Er is nog veel te regelen en ik moet ook nog aan het idee wennen dat ik waarschijnlijk niet vaak meer in Nederland zal zijn en besef me nu bij elke ontmoeting (van mensen die ik een paar keer per jaar zie) dat het misschien wel de laatste keer is dat ik ze zie. Maar dat ik ga trouwen houd mij mijlen boven water!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je je als Nederlander of Belg niet al te veel zorgen moet maken om die K1 procedure. Tenminste, als je elkaar al langer kent dan 3 weken ( ;-) ), je verloofde voldoende inkomen heeft of iemand in de plaats heeft die mee kan sponsoren, en je geen criminal record hebt. Dan is het allemaal gewoon wat bureaucratie waar je door moet, and that's it.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

xsmichel schreef: Ik maak mij meer zenuwachtig over het huwelijk en het verlaten van Nederland. :D Vorige week heeft Kim bruidsjurken gepast en dat zijn toch van die mijlpalen die je doen realiseren dat alle écht gaat gebeuren! Er is nog veel te regelen en ik moet ook nog aan het idee wennen dat ik waarschijnlijk niet vaak meer in Nederland zal zijn en besef me nu bij elke ontmoeting (van mensen die ik een paar keer per jaar zie) dat het misschien wel de laatste keer is dat ik ze zie. Maar dat ik ga trouwen houd mij mijlen boven water!
Een huwelijk met je buurmeisje maakt je even zenuwachtig, denk ik.
En stel dat je na je huwelijk binnen Nederland 60km zou verhuizen (omdat jij of zij daar werkt en dat makkelijker is), dan ga je sommige "vrienden" waarschijnlijk ook nog maar 1 keer per jaar zien. Lijkt je moeilijk in te beelden nu, maar doe het maar eens, zo'n verhuis. Wij hebben het een paar keer gedaan, en vriendschappen sneuvelen er altijd op. Lag niet aan ons hoor, wij crossten het hele land door om al de vrienden te blijven zien.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
xsmichel
Amerika-ontdekker

Bericht door xsmichel »

Een huwelijk met je buurmeisje maakt je even zenuwachtig, denk ik.
En stel dat je na je huwelijk binnen Nederland 60km zou verhuizen (omdat jij of zij daar werkt en dat makkelijker is), dan ga je sommige "vrienden" waarschijnlijk ook nog maar 1 keer per jaar zien. Lijkt je moeilijk in te beelden nu, maar doe het maar eens, zo'n verhuis. Wij hebben het een paar keer gedaan, en vriendschappen sneuvelen er altijd op. Lag niet aan ons hoor, wij crossten het hele land door om al de vrienden te blijven zien.
Dat is natuurlijk waar, een huwelijk is altijd spannend. Alhoewel ik wel moet zeggen dat hoewel we geen super grote trouwerij plannen het nog altijd vele malen groter is dan de Nederlandse bruiloften waar ik bij ben geweest haha. Gelukkig hebben we er genoeg geld voor omdat Kim's ouders er op staan om het helemaal te betalen. Het ziet er naar uit dat het een weekend lang feest wordt en dan ergens binnen Amerika een huwelijksreis boeken.

Ik ben ook zo'n persoon, heel vaak verhuisd in mijn verleden en ik ben vaak degene geweest die mijn vrienden moest opzoeken. Afijn, nu heb ik 5 hele goede vrienden die ik moet achterlaten maar we zullen contact blijven houden.

k denk dat je je als Nederlander of Belg niet al te veel zorgen moet maken om die K1 procedure. Tenminste, als je elkaar al langer kent dan 3 weken ( ), je verloofde voldoende inkomen heeft of iemand in de plaats heeft die mee kan sponsoren, en je geen criminal record hebt. Dan is het allemaal gewoon wat bureaucratie waar je door moet, and that's it.
Ik ben erg blij om zulke verhalen te horen, dat geeft mij moed. Bureaucratie is te doen en we zijn (op afstand) samen, dus we slaan ons erdoor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer