Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fiancé visum
-
daffy
Fiancé visum
Geachte lezers HELLLPPPPPP
Mijn aanstaande echtgenoot woont in amerika, ik heb de nederlandse consulaat gebeld om te vragen wat wij precies moeten doen omdat ik hier zit en hij daar. ze heeft mij keurig uitgelegd dat hij via de USCIS de aanvraag om mij daar naar to te laten komen moet invullen en versturen, dat zou 3 tot 4 maanden duren en dan zou ik bericht krijgen voor de volgende procedurens hier. Nou heeft hij gister zelf de USCIS gebeld en die zeiden dat het slimmer was als ik een tijdelijke visum zou aanvragen en zodra ik daar ben hij de Fiancé visum moet aanvragen. in mijn ogen is dat te veel gedoe en duurt het alleen maar langer voor dat ik bij hem ben want 90 dagen vakanties is ook niks elke keer moet ik weer terug en het verdriet en het gemis word alleen maar erger en groter.
Weet iemand misschien wat het beste is om te doen. Want ik word hier langzaaaaaam aan gek.
groetjes daf
Mijn aanstaande echtgenoot woont in amerika, ik heb de nederlandse consulaat gebeld om te vragen wat wij precies moeten doen omdat ik hier zit en hij daar. ze heeft mij keurig uitgelegd dat hij via de USCIS de aanvraag om mij daar naar to te laten komen moet invullen en versturen, dat zou 3 tot 4 maanden duren en dan zou ik bericht krijgen voor de volgende procedurens hier. Nou heeft hij gister zelf de USCIS gebeld en die zeiden dat het slimmer was als ik een tijdelijke visum zou aanvragen en zodra ik daar ben hij de Fiancé visum moet aanvragen. in mijn ogen is dat te veel gedoe en duurt het alleen maar langer voor dat ik bij hem ben want 90 dagen vakanties is ook niks elke keer moet ik weer terug en het verdriet en het gemis word alleen maar erger en groter.
Weet iemand misschien wat het beste is om te doen. Want ik word hier langzaaaaaam aan gek.
groetjes daf
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Fiancé visum
Misschien heb je iets aan dit artikel van één van de moderatoren van dit forum die de procedure onlangs heeft doorlopen.
Succes.
Succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
daffy
dankje wel voor je antwoord, het maakt het voor ons een stuk duidelijker
-
daffy
nog 1 vraagje.
wij kennen elkaar pas 6 maanden en in september ben ik bij hem geweest en ja liefde op het eerste gezicht. nou las ik iets over 2 jaar samen zijn en dat je in die 2 jaar elkaar minimaal 1 keer gezien moet hebben. zou het een probleem voor ons worden om een fiancé visum nu aan te vragen???? we worden nou al gek van het niet samen zijn en we zijn wel al verloofd.
wij kennen elkaar pas 6 maanden en in september ben ik bij hem geweest en ja liefde op het eerste gezicht. nou las ik iets over 2 jaar samen zijn en dat je in die 2 jaar elkaar minimaal 1 keer gezien moet hebben. zou het een probleem voor ons worden om een fiancé visum nu aan te vragen???? we worden nou al gek van het niet samen zijn en we zijn wel al verloofd.
Als het zo verschrikkelijk belangrijk voor je is moet je eens overwegen een immigratie-advocaat in te schakelen die het allemaal voor je gaat regelen.
- DixieChick
- Amerika-expert
Nee, je hoeft elkaar niet al twee jaar te kennen. Je moet elkaar minimaal een keer in de laatste twee jaar gezien hebben, dat is de regel.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
daffy
een immigratie advocaat lijkt mij eerder zonde van het geld zo ver ik de rest gelezen heb van hier maar bedankt hoor voor de tipHockey schreef:Als het zo verschrikkelijk belangrijk voor je is moet je eens overwegen een immigratie-advocaat in te schakelen die het allemaal voor je gaat regelen.
Als een immigratieadvocaat er, door kennis en ervaring, voor kan zorgen dat jullie eerder bij elkaar zijn is het zeker een overweging waard lijkt me. "Zonde van het geld" is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk, je moet wat over hebben voor de liefdedaffy schreef:een immigratie advocaat lijkt mij eerder zonde van het geld zo ver ik de rest gelezen heb van hier maar bedankt hoor voor de tip
Je bent erg optimistisch aangaande hoe makkelijk het is. Weet je zeker dat je geen vragen meer hebt en dat je het helemaal zelf kan? Ik wil me aansluiten bij Ziva. Als je echt zo graag bij je geliefde wil zijn is het de overweging waard. Een eerste consult is vaak of gratis of goedkoop. Daarna kan je alsnog nee zeggen, en het zelf doen.daffy schreef:een immigratie advocaat lijkt mij eerder zonde van het geld zo ver ik de rest gelezen heb van hier
Je kan toch het K1 visum proces starten?
-
daffy
klopt ook hoor kan gewoon het k1 visum starten, heb namelijk heel veel gehad aan het berichtje van Old Faithful. de enige vraag die wij ook hadden was of het uitmaakte dat je elkaar korter dan 2 jaar kent omdat zo beschreven stond meer niet. maar merk al hoe vriendelijk sommige hier kunnen zijn. en optimistisch ben ik altijd want hoe lang het ook zal duren ik eindig zo in zo bij mijn verloofde. en heb nooit gezegt dat het even in een week gefixt is hoor weet heus wel dat het langer zal duren dan 3 maanden. wil alleen niks over het hoofd zien voor we het op sturen. Maar laat verder maar, ben blij dat er teminste nog mensen hier zijn die wel normaal vriendelijk kunnen antwoorden.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Beetje te snel op je teentjes getrapt? Over het algemeen is iedereen hier op dit forum erg vriendelijk maar vaak wel heel duidelijk en realistisch. Het is nu eenmaal een hoop werk om aan een Green Card te komen. Mijn man werkt voor de US Army en ik kon via de versnelde procedure m'n GC krijgen omdat we naar Amerika moesten PCSen maar zelfs dan is het nog een berg formulieren, veel gedoe en veel geld. Voor non-military is het vaak handig om een advocaat in te schakelen, niet per se nodig maar het kan de zaak wel makkelijker maken. Als je fouten maakt met de formulieren kan het ontzettend lang duren.
Een kennis van ons is Amerikaans maar heeft haar rechtenstudie in Duitsland gedaan. Zeker geen dom blondje dus ze dacht dat zij en haar verloofde de hele procedure zelf wel konden regelen. Niet dus, heeft ze 3 jaar!!! gekost voor hij eindelijk hierheen mocht komen en nu hebben ze nog steeds problemen want hij mag nog niet werken. Geen idee wat het probleem precies is maar tot het opgelost is werkt de briljante scheikundige dus als vrijwilliger in het hotel op de basis. Mag hij de yoghurt tellen voor het ontbijt en gasten helpen hun koelboxen te vullen met ijs uit de machine.
Wat betekent zo in zo eigenlijk??? Zuid-oost in zuid-oost?
Een kennis van ons is Amerikaans maar heeft haar rechtenstudie in Duitsland gedaan. Zeker geen dom blondje dus ze dacht dat zij en haar verloofde de hele procedure zelf wel konden regelen. Niet dus, heeft ze 3 jaar!!! gekost voor hij eindelijk hierheen mocht komen en nu hebben ze nog steeds problemen want hij mag nog niet werken. Geen idee wat het probleem precies is maar tot het opgelost is werkt de briljante scheikundige dus als vrijwilliger in het hotel op de basis. Mag hij de yoghurt tellen voor het ontbijt en gasten helpen hun koelboxen te vullen met ijs uit de machine.
Wat betekent zo in zo eigenlijk??? Zuid-oost in zuid-oost?
Ik denk dat ze sowieso bedoelde 
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
-
daffy
wie zegt er nou weer dat ik op mijn tenen getrapt ben pff he hoe zo mensen een stempel op drukken. laat maar allemaal heb genoeg hier gelezen vind het wel best
Dat heeft iemand die ook kritisch is gezegd. Jij drukt al snel de stempel op mensen dat ze hier niet vriendelijk zijn, en ja, dan mag je zo'n respons verwachten.
Jij wil naar de VS om bij je partner te zijn, en iedereen gunt je het geluk. Doch, hier zitten mensen die ervaring met emigratie naar de VS hebben en die zullen dus kritisch zijn over hoe gemakkelijk het allemaal lijkt. Ze hebben een lastig traject ondergaan of ondergaan dit nu. Vandaar ook mijn advies om toch eens te overwegen om met een immigratie advocaat te gaan praten.
Als je vervolgens mensen die middels wat kritisch advies je dit duidelijk willen maken gelijk onvriendelijk noemt, dan wil dat wel eens verkeerd vallen.
Jij wil naar de VS om bij je partner te zijn, en iedereen gunt je het geluk. Doch, hier zitten mensen die ervaring met emigratie naar de VS hebben en die zullen dus kritisch zijn over hoe gemakkelijk het allemaal lijkt. Ze hebben een lastig traject ondergaan of ondergaan dit nu. Vandaar ook mijn advies om toch eens te overwegen om met een immigratie advocaat te gaan praten.
Als je vervolgens mensen die middels wat kritisch advies je dit duidelijk willen maken gelijk onvriendelijk noemt, dan wil dat wel eens verkeerd vallen.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ah! Oeps, sorry, dat zag ik er dus helemaal niet in. Maar is een stuk logischer dan zuidoostYoudid schreef:Ik denk dat ze sowieso bedoelde
Wow wat een figuur zeg. Beetje schreeuwen om hulp zonder het forum eerst goed door te lezen en dan, als mensen advies geven, ze onvriendelijk noemen als "dank".
Ik hoop overigens dat je Engels beter is dan je Nederlands want alleen daarom zou een immigratieadvocaat al de moeite waard voor je zijn. Veel succes ermee!
Ik hoop overigens dat je Engels beter is dan je Nederlands want alleen daarom zou een immigratieadvocaat al de moeite waard voor je zijn. Veel succes ermee!
-
daffy
Ten eerste schreeuwde ik niet en ten tweede had ik alles al gelezen en ging mijn vraag over iets heel anders namelijk dat het consulaat in amsterdam wat anders vertelde dan de uscis dus dat wij (mijn verloofde en ik) 2 verschillende verhalen te horen kregen. dat men teksten naar hun eigen emoties vertalen dat is voor ieder zich immers woorden hebben geen emotie dus niemand weet hoe je iets bedoelt blijkbaar voelen mensen zich aangevallen als je ze vriendelijk bedankt maar past .
Fouten in een tekst is normaal en mensenlijk er over vallen is laag en komt in mijn ogen racistisch over helemaal als men zegt dat je zeker alleen daar voor al een immigatie advocaat nodig hebt(niet iedereen kan zo perfect zijn). zo in zo gaat nu de hele topic over hele andere dingen dan mijn eerste vraag stelling maar dat komt vaker voor op dit forum.
Zo als ik al eerder zei dank ik iedereen die een bericht achtergelaten heeft met advies.En weten we nu dat alles begind met een I-129F visum.
Mochten er mensen zijn die zich nu nog steeds aangevallen voelen of denken dat ik weer boos ben, op mijn teentjes getrapt ben of wat dan ook dat is dan aan jullie zo ver ik weet ben ik dat niet en nooit geweest.
Fouten in een tekst is normaal en mensenlijk er over vallen is laag en komt in mijn ogen racistisch over helemaal als men zegt dat je zeker alleen daar voor al een immigatie advocaat nodig hebt(niet iedereen kan zo perfect zijn). zo in zo gaat nu de hele topic over hele andere dingen dan mijn eerste vraag stelling maar dat komt vaker voor op dit forum.
Zo als ik al eerder zei dank ik iedereen die een bericht achtergelaten heeft met advies.En weten we nu dat alles begind met een I-129F visum.
Mochten er mensen zijn die zich nu nog steeds aangevallen voelen of denken dat ik weer boos ben, op mijn teentjes getrapt ben of wat dan ook dat is dan aan jullie zo ver ik weet ben ik dat niet en nooit geweest.
Laten we het gezellig houden.
Daffy, ik wil je toch even wijzen op forumregel 1: "1. Houd topics leesbaar door enkel schrijftaal te gebruiken (geen chat taal) in correct Nederlands, en door het gebruik van alinea's en leestekens (hoofdletters, punten en komma's). Vermijd het gebruik van scheldwoorden.". Door het gebrek aan hoofdletters en verdere interpunctie zijn jouw berichten erg moeilijk te lezen.
Daffy, ik wil je toch even wijzen op forumregel 1: "1. Houd topics leesbaar door enkel schrijftaal te gebruiken (geen chat taal) in correct Nederlands, en door het gebruik van alinea's en leestekens (hoofdletters, punten en komma's). Vermijd het gebruik van scheldwoorden.". Door het gebrek aan hoofdletters en verdere interpunctie zijn jouw berichten erg moeilijk te lezen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
NaarNYState
- Amerika-ontdekker
Hahaha 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht