Zwanger en Emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door LittlePhoenix »

Pixie schreef:Ik ben heel blij dat ik in NL bevallen ben, in een vertrouwde omgeving èn met de Nederlandse zorg.
Grappig, ik ben 2 keer in Nederland bevallen en 1 keer in Amerika en ik ben zo blij dat ik deze keer weer in Amerika kan bevallen. Zou echt nooit meer in Nederland willen bevallen. Maar dat ligt natuurlijk heel erg aan welke vk je hebt en die ervaring is erg persoonlijk. Voor mij was de bevalling in Amerika zo veel prettiger, veel vriendelijkere zorg, veel meer inspraak, achteraf geen rotzooi om op te ruimen, niet zelf het bloed van de muren moeten boenen, niet zelf de bloederige lakens hoeven te wassen. Gewoon voor alles even de nurse bellen en heerlijk vertroeteld worden.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door Petra/VS »

Gefeliciteerd met jullie kleintje, Pixie! Leuk, dat je ons op de hoogte houdt van jullie "avonturen". Ik weet niet, of jullie nog meer kinderen gaan willen, maar de Amerikaanse zorg is, zoals LittlePhoenix al schrijft, ook erg goed, hoor. Ik heb hier drie kinderen op de wereld gezet en was zeer tevreden over de begeleiding (is alweer even geleden, maar zal alleen maar beter geworden zijn). Succes met de verdere ontwikkelingen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pixie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 dec 2004, 09:20
Locatie: Waterford, Michigan

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door Pixie »

Korte update: approved!!
Bleek enorm mee te vallen, het wachten duurde langer dan het interview. Slechts 1 vraag van de consul gehad terwijl hij al druk aan het invullen/stempelen was (so...you're going to marry William?).
Nadat ik m'n handtekening gezet had, kreeg ik te horen dat alles binnen een week opgestuurd wordt. Op mijn ietwat verbaasde 'that's it?' begon de consul te lachen en verzekerde me dat dit alles was. En toen kon ik weer gaan :lol:

Een hele opluchting, maar echt blij ben ik pas als m'n paspoort weer in m'n bezit is. Nu lijkt het nog wat onwerkelijk, een goedgekeurd visum (èn ook nog een nieuw huis waar Will dit weekend al intrekt).
Pixie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 dec 2004, 09:20
Locatie: Waterford, Michigan

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door Pixie »

En nogmaals bedankt voor de felicitaties. Gaat zo snel, Emily is al weer 10 maanden en druk bezig met staan/kruipen/praten.

Een blog is inderdaad een goed idee, had me er nog niet in verdiept. Iemand suggesties hoe/waar te beginnen?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door nieuwenoord »

Ik blog al een aantal jaren bij Wordpress (www.wordpress.com). Naar volle tevredenheid!
Gebruikersavatar
claudia1970
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 27 nov 2009, 22:20
Locatie: Liberty, Maine

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door claudia1970 »

LittlePhoenix schreef:
Voor mij was de bevalling in Amerika zo veel prettiger, veel vriendelijkere zorg, veel meer inspraak, achteraf geen rotzooi om op te ruimen, niet zelf het bloed van de muren moeten boenen, niet zelf de bloederige lakens hoeven te wassen. Gewoon voor alles even de nurse bellen en heerlijk vertroeteld worden.
Maar ook dat kan gewoon in Nederland hoor, ik heb zelf gekozen voor een kraamhotel, was me een beetje aangepraat door de verloskundige omdat, aangezien mijn man ik Amerika zat, ik er misschien toch alleen voor zou staan tijdens en vlak na de bevalling. Achteraf was ie er op tijd bij en moest ik om medische redenen in het ziekenhuis bevallen. na de bevalling werd ik in rolstoel met baby op schoot door het ziekenhuis naar naast gelegen hotel gereden, dat was zo leuk! Iedereen onderweg riep proficiat! Ik zou het zo weer doen! In het ziekenhuis had ik ook gewoon alle inspraak gehad, over alles en heb me in het hotel heerlijk 10 dagen laten vertroetelen en zowel mijn man, die daar ook gewoon mocht blijven, als ik hebben werkelijk niets zelf hoeven doen. Maar goed, ik denk dat dit ook weer allemaal per ziekenhuis / bevalling verschillend is en dat kan zowel hier als in Nederland bij iedereen zowel negatief of positief zijn.

@ Pixie
Ik gebruik zelf blogger, bevalt (om even in de bevallingssfeer te blijven :wink: ) mij goed.
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door LittlePhoenix »

Waar wij woonden en met onze verzekering was het niet mogelijk om in een kraamhotel te bevallen. Met m'n eerste had ik al zo veel vervelende ervaringen gehad met het dichstbijzijnde ziekenhuis dat ik daar echt niet wilde bevallen maar de verzekering zou een ander ziekenhuis niet betalen. Vandaar een thuis bevalling met een heks van een vk. Bij de tweede was ik wel van plan om naar het ziekenhuis te gaan vanwege problemen met de buren. We wisten al van te voren dat de buurman op de deur zou komen bonzen en de politie zou bellen als ik teveel geluid zou maken bij de bevalling. Op het laatste moment wilde ik toch niet meer in de auto en ben thuis bevallen. Gestoorde buurman had het pas dagen later door en heeft toen alsnog geprobeerd een klacht over iets anders in te dienen.

Maar van vriendinnen weet ik dat ze wel fijne bevallingen in Nederland hebben gehad, in het ziekenhuis en thuis. Ik weet ook wel dat het echt heel erg per bevalling verschilt maar ik persoonlijk heb niet echt fijne ervaringen gehad daar. Sowieso veel pech gehad met medische zorg daar maar toen m'n moeder stervende was heb ik gezien hoe fantastisch de zorg in Nederland kan zijn.
Zal in Amerika hetzelfde zijn, ik heb hier ook heel erge verhalen gehoord waardoor je zou denken dat alle Amerikaanse dokters compleet gestoord zijn. Maar ook heel veel goede verhalen en mijn eigen ervaringen met de zorg hier zijn positiever dan in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer