Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vrachtverzending?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Machteld
Amerikafan

Vrachtverzending?

Bericht door Machteld »

(Ik hoop dat ik het juiste topic heb gekozen)

Ik had het van de week met mijn moeder over dat ik nog best wel wat dingen vanuit Nederland naar Amerika zou willen verhuizen (vooral mijn stripboeken collectie).
Ze vertelde mij over vrachtverzending, ik natuurlijke googlen, maar ik kan nou niet 1-2-3 een prijs lijst vinden of hoe je iets verscheept (in een container, of gewoon een doos.. etc).

Heeft iemand ervaring met vrachtverzending? Het zou om een aantal stukken meubilair gaan en dan nog een flinke stapel boeken (rond de 200 denk ik) : )
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vrachtverzending?

Bericht door ned in MO »

Ik zou het meubilair verkopen. Dat is niet echt kosten effectief om te versturen. Met de boeken kan ik je wel helpen.
Stuur maar een pb tje als je hulp nodig hebt.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb e.e.a. laten verschepen met http://www.waaijenberg.nl/ en dat ging hartstikke goed eigenlijk. Keurig verpakt door hen en alles was keurig compleet. Ik werd ook goed op de hoogte gehouden en heb me totaal niet druk hoeven te maken over douane of dergelijke.

Ik heb alles met een groepscontainer mee laten gaan en het duurde alles bij elkaar 1.5 maanden toen ik het eenmaal binnen had. Voor tarieven kun je het beste even een mailtje sturen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

ned in MO schreef:Ik zou het meubilair verkopen. Dat is niet echt kosten effectief om te versturen.
Dat hangt er maar net vanaf wat het is en wat voor betekenis het voor iemand heeft. Een Ikeabank zou ik in NL laten, maar sommige meubels zijn natuurlijk wel degelijk waardevol, alleen al omdat het misschien al wat langer in de familie is oid.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat is waar misschien. Ik hecht zelf niet zo veel waarde aan bezittingen, behalve foto albums misschien.
Ik heb zelf dan ook bijna niets meegenomen bij emigratie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoorde ook wel eens van dit bedrijf dat mensen er contenct van waren. Mensen die ook maar een beperkte vracht over lieten komen en dus niet de behoefte hadden aan een ganse container:
http://particulierverschepen.nl/

En als je toch laat verschepen, denk dan even na of er nog spulletjes zijn die je toch wel fijn vond vanuit Nederland, en die je hier niet kan vinden. Het is een kleine moeite om die dan ook mee te laten verschepen!
Zo denk ik dat ik iemand een keer ga vragen of ik een stevige, super size Brabantia strijkplank in hun container mag laten steken. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Heel erg bedankt allemaal, ga zeker even de websites bekijken!

Er zouden twee kasten en een bureau meegaan. Verder geen meubilair... Nouja, misschien dat ik dan wel even in Nederland voor leuk meubilair zou gaan shoppen en dat mee zou laten verschepen. Oregon staat nou niet echt bekend om modern meubilair (denk eerder aan grootmoeders tijd!).

=D
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Wij hebben hele goede ervaringen (2x) met dit bedrijf: http://www.allwaystransport.nl/home.html
Het gaat in verzamel containers. Besef wel dat er momenteel een verscherpte controle is bij de douane wat wel voor extra kosten zou kunnen zorgen eenmaal in de VS.
Heel vriendelijk, behulpzaam, professioneel, ervaren bedrijf en niet onbelanrijk; heel schappelijk qua prijs.
Succes!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer