Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green Card gewonnen? (fraude o.a. via Western Union)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: Green Card gewonnen: nu betalen?

Bericht door Sten »

kastelke schreef: Wat je zou kunnen doen, maar ik weet niet of het werkt: hen een brief schrijven, en zeggen dat je leven ondertussen in die mate veranderd is, dat je absoluut niet meer naar de US wilt verhuizen, en dat je hen vraagt om dus geen entry meer in jouw naam te doen want dat je de kans op een green card dan liever gunt aan mensen die wel willen verhuizen. Dat je je geld niet terugvraagt, maar alleen maar wilt dat ze dus jouw naam niet meer ingeven.
Die brief zou ik nu niet sturen, nu hebben ze het te druk met de afhandeling van hun winnaars. 'k Zou ergens wachten tot september. Deze drukte is dan voorbij, en het is nog niet hectisch qua inschrijvingen voor de DV-2013.
Als zij je bevestigen dat ze je niet meer inschrijven, dan kan je het zelf doen.
Ik zou daar zeker niet zo lang mee wachten, dat is al vlak voor de nieuwe loterij, als die er nog komt. Zelf zou ik het resoluter aanpakken. Zeggen dat je een absoluut bewijs van uitschrijving wenst, met de reden dat de US overheid deelname aan zo'n bureau absoluut afraadt. Dadelijk (als je niet ferm genoeg overkomt) schrijven ze je wel in, onder het motto van: mevrouw wil misschien uiteindelijk wel en dan kunnen wij haar mooi onder druk zetten.
Kan er zich hier iemand melden die ooit via een bureau gewonnen heeft? Ik wil zo'n verhaal graag eens horen.
Mijn advies: zo snel mogelijk actie ondernemen, en waterdicht bewijs vragen dat ze je uitgeschreven hebben.
gpsuperbike
Amerika-ontdekker

Bericht door gpsuperbike »

"Kan er zich hier iemand melden die ooit via een bureau gewonnen heeft? Ik wil zo'n verhaal graag eens horen. "

Zo'n verhaal wil ik ook eens zeer graag horen!
Sten

Bericht door Sten »

gpsuperbike schreef: Het lijkt me een beetje sterk dat dit bureau ingebroken hebben, want dan zouden ze je toch niet doorverwijzen naar de echte site, denk ik?
Je bent duidelijk niet op de hoogte van de werkwijze van oplichters, sorry. Al die phising mail oplichters (als vergelijking van fellow oplichters) laten je ook inloggen op hun kopie van een echte site, en verwijzen je daarna 'netjes' door naar de echte Rabobank etc. site. Zo wekken zij de schijn van de echtheid. En zo hebben zij nog meer bluf trucjes om de schijn te wekken dat ZIJ heel betrouwbaar zijn, en anderen natuurlijk niet. Je zult voortaan toch echt je oortjes en oogjes beter open moeten doen/houden. Je bent overigens net als ik van 1967 zie ik, dus hallo '67-collega! :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ken 1 iemand die ooit via zo'n site gewonnen heeft, inmiddels een jaar of 5 geleden. Dat was, als ik me goed herinner, via USAFIS. Die man heeft er heel wat last mee gehad omdat ze hem onder druk zette om nog ettelijke duizenden euro's bij te betalen anders kreeg hij zijn case number niet. Uiteindelijk heeft die kerel zijn green card wel te pakken gekregen en hij woont inmiddels in de US.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik weet er nog twee, 1 woont er nu in Vegas en eentje hier in NC, die die zo gewonnen hebben en uit eindelijk zonder dat buro te betalen hun greencard hebben gekregen. Dus het kan zeker wel, zo winnen en zonder hun verdere bemiddeling.
Natuurlijk proberen ze geld te vragen, maar uiteindelijk ben jij degene die gewonnen hebt. Daar kwam het in het kort op neer.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Doorsturen naar de Cyber Crime Unit van de FBI.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Natuurlijk krijg je dat 'gratis' vliegtuigticket niet als je die ettelijke duizenden dollars/euro's niet aan hen gaat betalen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En om duidelijk te maken dat sommigen echt wel grote oplichters zijn:
34. IF I AM SUCCESSFUL IN OBTAINING A VISA THROUGH THE DV PROGRAM, WILL THE U.S. GOVERNMENT ASSIST WITH MY AIRFARE TO THE UNITED STATES, PROVIDE ASSISTANCE TO LOCATE HOUSING AND EMPLOYMENT, PROVIDE HEALTHCARE, OR PROVIDE ANY SUBSIDIES UNTIL I AM FULLY SETTLED?
No, applicants who obtain a DV are not provided any type of assistance such as airfare, housing assistance, or subsidies. If you are selected to apply for a DV, you will be required to provide evidence that you will not become a public charge in the United States before being issued a visa. This evidence may be in the form of a combination of your personal assets, an Affidavit of Support (Form I-134) from a relative or friend residing in the United States, and/or an offer of employment from an employer in the United States.
Bron: de pdf met als title
INSTRUCTIONS FOR THE 2012 DIVERSITY IMMIGRANT VISA PROGRAM (DV-2012)
Die je kan vinden op de website van travel.state.gov
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Fraude of oneerlijke praktijken kan je hier melden, komt ook uit bovenstaande pdf
33. HOW DO I REPORT INTERNET FRAUD OR UNSOLICITED EMAIL?
If you wish to file a complaint about Internet fraud, please see the econsumer.gov website, hosted by the Federal Trade Commission, in cooperation with consumer-protection agencies from 17 nations (http://www.econsumer.gov/english ).
You may also report fraud to the Federal Bureau of Investigation (FBI) Internet Crime Complaint Center http://www.ic3.gov/default.aspx .
To file a complaint about unsolicited email, visit the Department of Justice Contact Us page. http://www.justice.gov/spam.htm
Elke
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef:Ik ken 1 iemand die ooit via zo'n site gewonnen heeft, inmiddels een jaar of 5 geleden. Dat was, als ik me goed herinner, via USAFIS. Die man heeft er heel wat last mee gehad omdat ze hem onder druk zette om nog ettelijke duizenden euro's bij te betalen anders kreeg hij zijn case number niet. Uiteindelijk heeft die kerel zijn green card wel te pakken gekregen en hij woont inmiddels in de US.

Pfffffff. Wat mijn conclusie bevestigt dat ik vind dat het allemaal oplichters zijn, sommige met nette dassen, andere zonder nette dassen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sten, dat hun praktijken niet zo eerlijk zijn omdat ze je niet alles vooraf heel duidelijk maken en onder zachte dwang trachten nog meer geld uit je zakken te kloppen, dat is waar. Maar om te besluiten dat het allemaal oplichters zijn omdat ik maar 1 winnaar ken, dat is wel heel erg kort door de bocht.
Petra kent ook nog 2 mensen. Dat zijn dus al minstens 3 mensen die gewonnen hebben en er geraakt zijn. Terwijl je hier op het forum misschien ook nog 3 mensen kan vinden die via zo'n bureau hebben meegedaan maar niet gewonnen hebben.
Als we dan lekker kort door de bocht willen blijven gaan, dan moeten we misschien besluiten dat je beter via zo'n bureau mee kan doen. Want 50% wint. Terwijl, als je je rechtstreeks inschrijft, we hier zo'n 75 mensen hadden die dat gedaan hebben, waarvan er maar 5 gewonnen hebben. :lol:
Elke
Ziva
Amerika-expert

U.S. State Department - Important Notification for xxxx

Bericht door Ziva »

Ik kreeg vanmorgen een e-mailtje met daarin de volgende inhoud:

Dear xxxx ,
You are one of the 50,000 winners selected by the computer random draw from the 12.1 million entries registered in the Diversity Immigrant Visa Program . The Diversity Immigrant Visa program is a United States congressionally-mandated lottery program for receiving a United States Permanent Resident Card. It is also known as the Green Card Lottery.

Winner Details
Acceptance Date: Wednesday 20th of July 2011 11:40:06 AM

Winner: xxxxx

Country: Netherlands

Diversity Visa Details

With the Diversity Visa (also known as Green Card) you will enjoy all the advantages and benefits of a U.S. permanent resident, including health and education benefits, and employment opportunities along with guidance in your new country, orientation sessions and programs to integrate into mainstream American society. Once received you can use it at any time you want to move in the United States or just travel. The visa must be renewed after 10 years.

U.S. Government helps you with the accommodation and offers you Health Insurance (Freedom HSA Direct Individual Health insurance for 1 year), Dwelling(Apartment in any city you prefer, 1 bedroom for 3 months ), a guaranteed job(in the field that you are are currently qualified so you can start working even from the first week you arrive in the United States and get paid as U.S citizen. ) and education (for U.S. Students or Higher Education through EducationUSA. It includes transfer to a U.S college or University so you can continue your educational study. More details can be found at http://educationusa.state.gov/ .)

Type of Residence Card Status Amount (per person)
United States Permanent Resident Card Granted! - Waiting for payment of processing fee $819
Processing fees Included
Total $819

Allemaal leuk en aardig alleen, ik heb al gewonnen en de GC allang binnen. Ze willen dus dat ik $819 overmaak op een Western Union account van ene Francis Lehman. Dit ga ik natuurlijk niet doen ;)

Nu vraag ik me dus alleen af, hoe komen die mensen in godsnaam aan mijn e-mailadres? Ik heb nooit meegedaan met een scam organisatie alleen met de officiele instantie. Iemand ook een idee of ik dit ergens moet melden? Zou het KCC mijn gegevens doorgespeeld hebben?

Alvast bedankt voor tips!
Clint
Amerika-expert

Re: U.S. State Department - Important Notification for xxxx

Bericht door Clint »

Ik ben vrij zeker dat dit gewoon spam is. Hoe vaak kom je tegenwoordig op sites ook niet banners tegen met 'jij hebt een greencard gewonnen'. Ze trekken met een bot je emailadres ergens van internet en sturen je zo'n mail.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: U.S. State Department - Important Notification for xxxx

Bericht door kastelke »

** Ziva, je bent de zoveelste die de afgelopen week die mail krijgt. Ik voeg je topic bij het reeds bestaande topic.**

Hoe ze aan je mailadres komen? Absoluut geen idee.
Elke
Sten

Re: Green Card gewonnen? (fraude o.a. via Western Union)

Bericht door Sten »

@ Elke

Kan me nauwelijks voorstellen dat er bij zulke bureaus gewonnen wordt. Het zou 'leuk' zijn als een Green card winnaar en holder die via een bureau gewonnen heeft, hier zijn/haar volledige verhaal doet. Mogelijk zijn het vooral mensen die na het winnen dat bureau de rug toegkeerd hebben en zelf verder zijn gegaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sten, er is een verschil tussen een echt bureau dat je inschrijft nadat jij hun betaalde en voorzien hebt van je gegevens,
en dit soort Western Union oplichters. Die heb jij vooraf niet betaald met verzoek om je in te schrijven.
Elke
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef:Sten, er is een verschil tussen een echt bureau dat je inschrijft nadat jij hun betaalde en voorzien hebt van je gegevens,
en dit soort Western Union oplichters. Die heb jij vooraf niet betaald met verzoek om je in te schrijven.
Natuurlijk, dan snap ik. Maar voor mij is het toch misleiding, met of zonder nette stropdas. Met misleiding bedoel ik: afperserij. Graag zie ik een verhaal verschijnen van een winnaar via een buerau, hoe dat allemaal precies ging. :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dank je voor het verplaatsen Elke, ik wist niet of dit weer een nieuwe poging was.

Ik snap dus echt totaal niet hoe die mensen aan mijn e-mail komen. Ik dacht echt "huh"? Alweer gewonnen? Haha. Jammer dat er niks tegen zulke figuren gedaan kan worden :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sten schreef: Graag zie ik een verhaal verschijnen van een winnaar via een buerau, hoe dat allemaal precies ging. :)
Als je echt nieuwsgierig bent, dan moet je niet eens ver zoeken:
WimR, DV-2007: viewtopic.php?f=12&t=9470&p=145363&hilit=usafis#p145363

Patricia Vlasman, DV-2008: viewtopic.php?f=12&t=9378&hilit=usafis

En even verder in dat topic meldt zich Traveler200X ook als winnaar: viewtopic.php?f=12&t=9378&hilit=usafis#p136190
En daarnaast nog die ene man die ik ken, maar dat verhaal staat niet op het forum of een blog.

En ik ben zeker dat, als je via google gaat en gaat zoeken in het Engels of het Duits, dat je ook nog een hoop verhalen kan vinden.
Elke
Cassie
Amerika-ontdekker

Bericht door Cassie »

Onderstaande hebben wij dus juist in onze mail gekregen. Ze proberen er een slaatje uit te slaan denk ik.
Groetjes Cassie.

"You are one of the 50,000 winners selected by the computer random draw from the 12.1 million entries registered in the Diversity Immigrant Visa Program . The Diversity Immigrant Visa program is a United States congressionally-mandated lottery program for receiving a United States Permanent Resident Card. It is also known as the Green Card Lottery

The fees must be paid using Western Union money transfer and will be processed by the U.S. embassy in the United Kingdom.
Western Union is a leading provider of International person-to-person money transfer. With more than 150 years experience and 245,000 Agent locations in over 200 countries and territories, Western Union is recognized for sending money quickly, reliably, and safety.
You can send the payment in U.S. dollars or equivalent of your local currency.

Click on the following link to find the nearest Western Union agency and send the fees payment :
Find Western Union Agency
If you are unable to find a Western Union agency near your location, you may ask a relative or friend to pay the fee on your behalf.

After you find a Western Union agency you need to go with cash money, an identity card(e.g passport or national identity card) and send the payment to the U.S. embassy agent address in United Kingdom:

Name : Brian Cheeseman
Address: 24 Grosvenor Square
London, W1A 1AE
United Kingdom

The payment must be sent to the above U.S. embassy agent address in United Kingdom because the U.S. Department of State decided this based on the diplomatic relations with your country.

Email copy/scan of the Western Union receipt at dv.usa@usa-state.org

The payment must be sent via Western Union no later than August 4, 2011. You are strongly encouraged not to wait until the last day to pay. Heavy demand may result in system delays.
Under no circumstances can diversity visas be issued or adjustments approved after this date, nor can family members obtain diversity visas to follow-to-join the principal applicant in the U.S. after this date.
The visa processing fee(US$ 819) is mandatory for each person and the U.S. Government doesn't offer any discount, loan or exception.
You have been selected winner of the Diversity Visa lottery so the visa is guaranteed upon receiving the payment fees on time.
A hard copy of this letter will be mailed to your postal address upon receiving the payment fees.
Please be advised that even through you are a winner of Diversity Visa your Case Number/Confirmation Number will be provided only after you send the payment confirmation of the fees. Please do not contact us to ask for the Case Number/Confirmation Number.

If it would be necessary to contact the U.S. Department of state YOU MUST ALWAYS REFER TO YOUR NAME. The email is dv.usa@usa-state.org "
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer