Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K1 Affidavit
K1 Affidavit
hoi .. ondertussen kreeg ik ook mijn papieren van de VS. ambassade in Brussel , de affidavit blijkt wel een probleem te zijn, mijn verloofde in de VS file-de bankroet met haar ex echtgenoot, en de 125% haalt ze nooit, ik echter heb wel spaarcenten genoeg .. MOET zij mij sponsoren en die affidavit invullen ondanks nihil credit ?
ander vraagje, dient mijn geboortecertificaat ook vertaald te worden door een beêdigde vertalen?
dank
ander vraagje, dient mijn geboortecertificaat ook vertaald te worden door een beêdigde vertalen?
dank
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: K1 Affidavit
Ik denk dat, op basis van wat ik hier in het verleden al gelezen heb, jij kan mee sponsoren met je geld (maar niet met je loon!). maar wat zij tekort komt aan inkomen, moet je x5 inleggen met je geld. Dus stel dat zij $10,000 tekort komt aan inkomen, dan moet jij of een co-sponsor $50,000 inleggen. Want de sponsoring telt voor 5 jaar.
Maar waarschijnlijk zullen hier nog wel andere forumleden op reageren.
De andere documenten die je af moest leveren, moesten die door zo'n vertaler vertaald worden? Zo ja, dan zie ik niet in waarom je geboortecertificaat daar niet onder valt. Kan je trouwens geen meertalig geboortecertificaat krijgen? In Belgie kunnen ze dat afleveren, en dan staat er een vertaling op van minstens het Nederlands, Engels, Duits en Frans. Dat is ook een officieel erkende vertaling.
De andere documenten die je af moest leveren, moesten die door zo'n vertaler vertaald worden? Zo ja, dan zie ik niet in waarom je geboortecertificaat daar niet onder valt. Kan je trouwens geen meertalig geboortecertificaat krijgen? In Belgie kunnen ze dat afleveren, en dan staat er een vertaling op van minstens het Nederlands, Engels, Duits en Frans. Dat is ook een officieel erkende vertaling.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Op de papieren die ik van de ambassade ontving stond duidelijk vermeld dat een vertaling niet nodig was indien de voorgelegde documenten in 1 van de 3 landstalen zijn. Ik vertaalde dan ook helemaal niks en had geen problemen.
ok, dit help mij een eind ! dank
Hij mag zichzelf niet sponsoren in de zin van het formulier invullen en dergelijke, maar hij mag wel bijvoorbeeld geld in de spaarrekening van zijn verloofde inleggen zodat zij dat gebruikt voor de sponsoring.kastelke schreef:Ik denk dat, op basis van wat ik hier in het verleden al gelezen heb, jij kan mee sponsoren met je geld (maar niet met je loon!). maar wat zij tekort komt aan inkomen, moet je x5 inleggen met je geld. Dus stel dat zij $10,000 tekort komt aan inkomen, dan moet jij of een co-sponsor $50,000 inleggen. Want de sponsoring telt voor 5 jaar.
De sponsoring duurt overigens voor zolang dat de gesponsorde nog geen 40 kwartalen heeft gewerkt (op z'n vroegst dus 10 jaar), of dat de gesponsorde een US citizen wordt, komt te overlijden of zijn resident status opgeeft. Dat van 5x inleggen heeft betrekking op het volgende:
The total value of all assests must equal 5 times (3 times for spouses and children of USCs, or 1 time for orphans to be formally adopted in the U.S.)
nuttige info ... dank !
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar je moet dat geld dus op de rekening van je partner storten. En als die daarna zegt "baai baai zwaai zwaai" en met het geld lekker een nieuwe auto koopt (i.p.v. de sponsor te gaan spelen), dan heb je geen poot meer om op te staan?
Elke
awe, worst case scenario !! Zal een moeilijke zaak worden, backruptcy - forclosure entc ... die medical die men nodig heeft krijg men deze uitslag meteen mee, of best tijdig een afspraak maken?
Zonder affadavit kan het inderdaad al snel onmogelijk worden vrees ik. 
Ik ging langs bij de Brusselse dokter die door hen wordt aangeraden, het resultaat krijg je een dag of 4-5 later pas en dat was omdat ik het ginder ging ophalen. Als ze het per post bezorgen (geen idee of dit mogelijk is, trouwens), dan kan het nog wat langer duren denk ik.
Ik ging langs bij de Brusselse dokter die door hen wordt aangeraden, het resultaat krijg je een dag of 4-5 later pas en dat was omdat ik het ginder ging ophalen. Als ze het per post bezorgen (geen idee of dit mogelijk is, trouwens), dan kan het nog wat langer duren denk ik.
Klopt wel, aan de andere kant moet er wel vertrouwen zijn anders heeft een huwelijk sowieso geen zin lijkt mij. Men moet in de eerste twee jaar, na hun AOS, ook zoveel mogelijk gelijke financiële verantwoordingen hebben. Gezamenlijke bankrekeningen, leningen en dergelijke moeten allemaal verkregen zijn in die tijd dus dan deel je ook met het geld met elkaar. Als die basis van vertrouwen er niet is, dan moet je niet trouwen vind ik.kastelke schreef:Maar je moet dat geld dus op de rekening van je partner storten. En als die daarna zegt "baai baai zwaai zwaai" en met het geld lekker een nieuwe auto koopt (i.p.v. de sponsor te gaan spelen), dan heb je geen poot meer om op te staan?
klopt volledig ! ondertussen zijn alle papieren klaar om te verzenden ... en nog wachtende op mijn police record van het ministerie, nog een kopij halen van geboorte akte, na het lezen hier dienen ze inderdaad niet te vertaald worden, maar wel voor de VS als we huwen dien ik er eentje te vertalen denk ik. Dan nog pasfoto's halen 5x5 , standaard is niet goed blijkbaar wat deze zijn 4.5 x 4.5 dacht ik. Ondertussen ook een afspraak gemaakt bij de dokter in Brussel .. 4 dagen na het onderzoek is deze klaar en men dient deze documenten zelf af te halen, ze vertikken het op te sturen, man, man, we zijn toch 2011 niet .. how about email? nou ja, nog een tripje Kust - Brussel dan maar.
Als je nu al gefrustreerd raakt bij het muggeziften van de US Embassy dan kan het wel eens tanden bijten worden in de VS.
Ikzelf had een verkeerd uittreksel van het strafblad (ik dacht dat ik het beter wist dat in de instructies en had het via mijn lokaal stadhuis aangevraagd) en mijn internationaal paspoort was niet geldig, ik mocht dit gelukkig vorige dinsdag indienen op de Embassy. Denk eraan dat je documenten enkel op donderdag mag indienen en dat het dan nog een week of zo kan duren.
Ikzelf had een verkeerd uittreksel van het strafblad (ik dacht dat ik het beter wist dat in de instructies en had het via mijn lokaal stadhuis aangevraagd) en mijn internationaal paspoort was niet geldig, ik mocht dit gelukkig vorige dinsdag indienen op de Embassy. Denk eraan dat je documenten enkel op donderdag mag indienen en dat het dan nog een week of zo kan duren.
gefrustreerd ben ik zeker niet hoor ! Ja ik dacht al dat het gemeetehuis niet voldoende zou zijn met een briefje van "goed gedrag en zeden" papieren indienen enkel de donderdag ? Ik dacht de nodige documenten mee te brengen naar het interview? mijn DS-230 / 156 / 156K gaan vandaag op de post
Ja uiteraard neem je alles mee naar het interview, ik bedoelde gewoon in het geval dat je later nog terug moet omdat iets niet in orde is.
Ik dacht dat ik voor het interview enkel het document dat met Packet 3 kwam moest opsturen en dan nadien de checklist nadat je alle documenten hebt bekomen. Let er trouwens ook op dat je van bepaalde afschriften 2 exemplaren nodig hebt.
Ik dacht dat ik voor het interview enkel het document dat met Packet 3 kwam moest opsturen en dan nadien de checklist nadat je alle documenten hebt bekomen. Let er trouwens ook op dat je van bepaalde afschriften 2 exemplaren nodig hebt.
heb het nog eens gelezen, en ja, je hebt gelijk .. de checklist moet pas worden opgestuurd als men alle documenten in het bezit heeft. Ik zal het dan ook maar zo doen, te riskant om deze reeds op te sturen als ik nog naar het medisch onderzoek moet. dank je voor deze feedback.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geraak je er ondertussen wel uit met de Affidavit?
Elke
zal moeilijk zijn, ik denk dat er niets anders opzit om de spaarcentjes op haar rekening te zetten. Met de huidige toestand (en zeker in Florida) is het niet veelbelovend, ook haar ouders huis ging in forclosure.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spijtig dat ze in die situatie zitten...
Veel succes nog!
Veel succes nog!
Elke
Ik zou gelijk een internationaal uitreksel van het geboorteakte aanvragen, zoals Elke al aangaf, die is in meerdere talen vertaald en geldig op zowel het consulaat/ambassade als in de VS bij het trouwenkenjiroo schreef:nog een kopij halen van geboorte akte, na het lezen hier dienen ze inderdaad niet te vertaald worden, maar wel voor de VS als we huwen dien ik er eentje te vertalen denk ik.
Ik heb bij alle interviews en dergelijke altijd het origineel en een kopie van het origineel (dus 2 exemplaren) bij mij gehad, ook in de VS bijvoorbeeld bij het AOS interview. Dit is inderdaad aan te raden voor het geval een document mist, of als je iets wilt nazoeken. Ook willen ze soms een bepaald document hebben en als je dan geen kopie bij je hebt, houden ze soms het origineel (als ze te lui zijn om te kopiëren), op deze manier voorkom je dat en zorg je ook gelijk dat je altijd voldoende documenten hebtZjak schreef:Let er trouwens ook op dat je van bepaalde afschriften 2 exemplaren nodig hebt.
Dank je, zal ik doen ! Men kan geen kopijen genoeg hebben