Petra, bedankt voor je reactie. Zelf zijn we al meerdere keren in Washington, New York en i Pensylvania geweest. En ik moet zeggen liever het platteland (van de Amish) dan de drukte van de grote stad. Misschien is een suburb ook nog wel een optie.Het is een leuke stad met een historisch centrum. Er zijn ook een aantal leuke suburbs, vrienden van ons wonen in Yardley, ongeveer een half uur buiten de stad. Er zijn inderdaad buurten in Philly, waar je beter niet kunt komen, maar verder lijkt het me een zeer leefbare stad en lekker dicht bij New York, Washington en de badplaatsen van New Jersey. Ik weet niet hoelang jullie gaan en of jullie kinderen er zullen gaan studeren, maar er zijn ook een aantal goede universiteiten in de stad en in de buurt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Graag info over leefomstandigheden in Philadelphia.
Re: Graag info over leefomstandigheden in Philadelphia.
Laatst gewijzigd door kastelke op 30 mei 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote zichtbaar gemaakt als zijnde een quote.
Reden: Quote zichtbaar gemaakt als zijnde een quote.
Kijk eens op http://www.city-data.com/city/Philadelp ... vania.html. Zeer veel informatie over bijna alle plaatsen in de US. Er is ook een forum (http://www.city-data.com/forum/). Ik heb hier veel informatie gevonden toen wij op zoek waren naar een goed schooldistrict/goede woonomgeving/lokaal nieuws etc.
Cincy bedankt voor de info ga er zsm mee aan de slag.
Mijn vriend woont 30 min van Philadelphia af en ik ga volgend jaar ook daarheen emigreren. De winters zijn inderdaad erg koud en er kan behoorlijk wat sneeuw vallen, de zomers zijn warm en vochtig.. Het ligt ook niet al te ver van de zee af (1u-1.5uur rijden naar de Jersey Shore). Er zijn natuurlijk ook slechte wijken in Philadelphia, net zoals in iedere andere grote stad. Ik zou wel niet in Philadelphia zelf gaan wonen, maar in een buitenwijk.
Persoonlijk zou ik toch liever in North Carolina wonen, voornamelijk om het klimaat
Persoonlijk zou ik toch liever in North Carolina wonen, voornamelijk om het klimaat

Hoi Juliette,
Ons maakt het niet meer uit waar we wonen in the States als we er maar wonen. Die 2 jaar in NC waren onvergetelijk en we hebben allemaal vreselijke heimwee naar the States. In NC was de humidity niet altijd zo prettig maar dat neem je op de koop toe.
Ons maakt het niet meer uit waar we wonen in the States als we er maar wonen. Die 2 jaar in NC waren onvergetelijk en we hebben allemaal vreselijke heimwee naar the States. In NC was de humidity niet altijd zo prettig maar dat neem je op de koop toe.
- DutchieInPhilly
- Amerika-newbie
Ik woon al vier in center city Philadelphia. Vraag maar raak 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeggen: vertel maar raak!
Waar woonde je vroeger? En dan bedoel ik niet dat je je woonplaats moet vermelden als je dat liever niet doet, maar meer een indicatie van of je ook in een stad woonde, of ergens "op den buiten" of zo. Ik vind het altijd leuk om de verschillen te zien.
Zelf ben ik van een klein dorpje afkomstig, en heb veel verhuisd in mijn leven maar altijd wel terug naar kleinere dorpjes. Behalve een paar jaartjes pal in het hartje van Antwerpen. Zelf dacht ik dat ik het helemaal niet zo leuk zou vinden in een stad, maar nu woon ik sinds 9 maanden in een stadje met 180.000 inwoners (dat naadloos overgaat in een stad met miljoenen inwoners), en ik moet zeggen dat ik het heel erg leuk vind! Maar we wonen in een buitenwijk, vrijstaand huis, helemaal aan de uiterste rand van de stad.
Woon jij graag in Philadelphia? Wat vind je de voor- en nadelen van die stad? Heb je enige andere suggesties van waar het ook nog leuk wonen is in die buurt (en waarom je dat vindt?)

Waar woonde je vroeger? En dan bedoel ik niet dat je je woonplaats moet vermelden als je dat liever niet doet, maar meer een indicatie van of je ook in een stad woonde, of ergens "op den buiten" of zo. Ik vind het altijd leuk om de verschillen te zien.
Zelf ben ik van een klein dorpje afkomstig, en heb veel verhuisd in mijn leven maar altijd wel terug naar kleinere dorpjes. Behalve een paar jaartjes pal in het hartje van Antwerpen. Zelf dacht ik dat ik het helemaal niet zo leuk zou vinden in een stad, maar nu woon ik sinds 9 maanden in een stadje met 180.000 inwoners (dat naadloos overgaat in een stad met miljoenen inwoners), en ik moet zeggen dat ik het heel erg leuk vind! Maar we wonen in een buitenwijk, vrijstaand huis, helemaal aan de uiterste rand van de stad.
Woon jij graag in Philadelphia? Wat vind je de voor- en nadelen van die stad? Heb je enige andere suggesties van waar het ook nog leuk wonen is in die buurt (en waarom je dat vindt?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- DutchieInPhilly
- Amerika-newbie
Ik woonde in 1 van de 4 grote steden in Nederland, ben echt een stadsmens en voel me dan ook thuis in Philly. Ik huur een 1br in een highrise apartementen gebouw op 5 min lopen van city hall en de parkway.
Voordelen:
-Alles op loopafstand, geen auto nodig. Er zijn twee autoshare bedrijven actief. (mijn amerikaanse vriendin heeft haar auto zelfs weggedaan
)
-Centraal gelegen maar toch rustig, NY is op een uurtje, WAS op twee uur en AC op 1,5 uur afstand.
-Voorzieningen voor fietsen worden steeds meer.
-Mooi en groot park midden in de stad waar je je in de natuur kunt wanen.
-Goede verbindingen (rechtstreeks naar AMS en BRU en PHL is een nationale hub en ook amtrak biedt goede verbindingen).
-Het weer:Zonnig. Het is van April tot eind October korte broeken weer.In de winter niet teveel sneeuw, typisch 4 stormen van 30 cm ofzo.
Nadelen:
-Sirenes van de hulpdiensten die voor het zoveelste valse brandalarm uitrukken.
-Zwervers die je steeds lastig vallen voor geld als je je deur uit loopt.
-Pennsylvania: geen bier, wijn en drank in de supermarkt. Voor bier moet je naar de bier distributeur en voor wijn drank naar de communistisch ogende staatswinkel.
-I76 en I 95 zijn altijd druk.
-Het weer: vaak hoge luchtvochtigheid. Maar da's bijna overal aan de eastcoast.
-Slechte wijken waar je maar beter niet kan komen. In het centrum is het globaal noord-zuid van Girard Avenue tot Washington Avenue en oost west van de 1ste straat (front street) tot de 40ste straat ok. Daarbuiten zijn bijv. Mt. Airy en plymouth meeting very nice en Roxborough en Manayunk nice.
Plaatsen inde buurt om te wonen: Media is een nice dorpje met een echte kern, verder ken ik alleen suburbia in de omgeving (bijv. Boothwyn).
Voordelen:
-Alles op loopafstand, geen auto nodig. Er zijn twee autoshare bedrijven actief. (mijn amerikaanse vriendin heeft haar auto zelfs weggedaan

-Centraal gelegen maar toch rustig, NY is op een uurtje, WAS op twee uur en AC op 1,5 uur afstand.
-Voorzieningen voor fietsen worden steeds meer.
-Mooi en groot park midden in de stad waar je je in de natuur kunt wanen.
-Goede verbindingen (rechtstreeks naar AMS en BRU en PHL is een nationale hub en ook amtrak biedt goede verbindingen).
-Het weer:Zonnig. Het is van April tot eind October korte broeken weer.In de winter niet teveel sneeuw, typisch 4 stormen van 30 cm ofzo.
Nadelen:
-Sirenes van de hulpdiensten die voor het zoveelste valse brandalarm uitrukken.
-Zwervers die je steeds lastig vallen voor geld als je je deur uit loopt.
-Pennsylvania: geen bier, wijn en drank in de supermarkt. Voor bier moet je naar de bier distributeur en voor wijn drank naar de communistisch ogende staatswinkel.
-I76 en I 95 zijn altijd druk.
-Het weer: vaak hoge luchtvochtigheid. Maar da's bijna overal aan de eastcoast.
-Slechte wijken waar je maar beter niet kan komen. In het centrum is het globaal noord-zuid van Girard Avenue tot Washington Avenue en oost west van de 1ste straat (front street) tot de 40ste straat ok. Daarbuiten zijn bijv. Mt. Airy en plymouth meeting very nice en Roxborough en Manayunk nice.
Plaatsen inde buurt om te wonen: Media is een nice dorpje met een echte kern, verder ken ik alleen suburbia in de omgeving (bijv. Boothwyn).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een mooi overzicht van iemand die echt pal in de stad woont! Bedankt!
En ook zij maakt gebruik van zo'n autoshare bedrijf als ze dan toch eens ergens naartoe wil rijden waar het openbaar vervoer haar niet zo makkelijk brengt. Blijkt best populair te zijn. Heb jij er zelf al gebruik van gemaakt?
Toevallig heb ik een kennis die downtown Toronto woont. Een stad met ook heel goed openbaar vervoer en waar je in de winter gewoon grotendeels ondergronds kan blijven door PATH, het 27 km lange ondergrondse netwerk van winkels en verbindingen naar de metrostations.DutchieInPhilly schreef:-Alles op loopafstand, geen auto nodig. Er zijn twee autoshare bedrijven actief.
En ook zij maakt gebruik van zo'n autoshare bedrijf als ze dan toch eens ergens naartoe wil rijden waar het openbaar vervoer haar niet zo makkelijk brengt. Blijkt best populair te zijn. Heb jij er zelf al gebruik van gemaakt?
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben hier Zip Car en vrienden van ons maken daar regelmatig met plezier gebruik van om af en toe de stad te ontvluchten en de natuur in te gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DutchieInPhilly
- Amerika-newbie
In Philadelphia heb je phillycarshare http://www.phillycarshare.org/ en zipcar http://www.zipcar.com/philadelphia/find-cars.
Ikzelf heb phillycarshare en ben er tevreden over. Het is vooral handig als je even 2 uurtjes een auto nodig hebt voor langer als een halve dag ofzo, is zipcar waarschijnlijk goedkoper.
Ikzelf heb phillycarshare en ben er tevreden over. Het is vooral handig als je even 2 uurtjes een auto nodig hebt voor langer als een halve dag ofzo, is zipcar waarschijnlijk goedkoper.
Wij hebben aan aantal vrienden die rondom Philadelphia wonen.
Philadelphia zelf ik ook een leuke stad.
Een familie woont in Doylestown, dat is wat verder van Philly, maar dan woon je eigenlijk tussen Philly en New York in. Is een hele mooie omgeving met veel families met kinderen. http://en.wikipedia.org/wiki/Doylestown,_Pennsylvania
Andere familie woont in Harleysville ook buiten Philly, dat is ook meer in de middle of nowhere, maar wel mooie omgeving. http://en.wikipedia.org/wiki/Harleysville,_Pennsylvania.
Dora
Philadelphia zelf ik ook een leuke stad.
Een familie woont in Doylestown, dat is wat verder van Philly, maar dan woon je eigenlijk tussen Philly en New York in. Is een hele mooie omgeving met veel families met kinderen. http://en.wikipedia.org/wiki/Doylestown,_Pennsylvania
Andere familie woont in Harleysville ook buiten Philly, dat is ook meer in de middle of nowhere, maar wel mooie omgeving. http://en.wikipedia.org/wiki/Harleysville,_Pennsylvania.
Dora
Hoi Sandra,
Ik woon zelf op de grens van Downtown Philly and South Philly (Broad and Whashington) in een groot appartementencomplex. Onze huur is $1150 per maand. Hoe verder je de stad in gaat hoe meer het wordt. Midden in Philly is toch een aanrader. Alles is op loopafstand en ga je naar de buitenwijken dan heb je toch al gauw een auto nodig. Ik zou North Philly ontwijken. Daar zijn toch wel de slechtere wijken. Als je toch naar de buitenwijken wilt zou ik kiezen voor South Philly. Veilig en makkelijker bereikbaar naar de stad toe. West Philly en downtown wordt gescheiden door een rivier.
Het weer is momenteel rond 80+ graden (fahrenheit), boven de 25 graden gemiddeld. Het zal al snel oplopen naar 30+, juli en augustus zijn heel heet. De winters zijn inderdaad koud en veel sneeuw en duurt zo'n 3 a 4 maanden.
Philly is een stad met veel geschiedenis en een stad vol met leven. Veel restaurants en gezellig barretjes met terrasjes. Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Ik ben al in veel steden geweest, maar Philly is zeker één van mijn favorieten !!
Ik woon zelf op de grens van Downtown Philly and South Philly (Broad and Whashington) in een groot appartementencomplex. Onze huur is $1150 per maand. Hoe verder je de stad in gaat hoe meer het wordt. Midden in Philly is toch een aanrader. Alles is op loopafstand en ga je naar de buitenwijken dan heb je toch al gauw een auto nodig. Ik zou North Philly ontwijken. Daar zijn toch wel de slechtere wijken. Als je toch naar de buitenwijken wilt zou ik kiezen voor South Philly. Veilig en makkelijker bereikbaar naar de stad toe. West Philly en downtown wordt gescheiden door een rivier.
Het weer is momenteel rond 80+ graden (fahrenheit), boven de 25 graden gemiddeld. Het zal al snel oplopen naar 30+, juli en augustus zijn heel heet. De winters zijn inderdaad koud en veel sneeuw en duurt zo'n 3 a 4 maanden.
Philly is een stad met veel geschiedenis en een stad vol met leven. Veel restaurants en gezellig barretjes met terrasjes. Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Ik ben al in veel steden geweest, maar Philly is zeker één van mijn favorieten !!
Hallo Mike,
Bedankt voor je info. Iemand gaf me het advies om in Yardley te gaan wonen. We zijn er nog niet helemaal uit wat we precies willen. In het centrum is natuurlijk wel gezellig. Maar de rust spreekt ons ook wel aan.
Misschien heb jij nog een goede raad?
Bedankt voor je info. Iemand gaf me het advies om in Yardley te gaan wonen. We zijn er nog niet helemaal uit wat we precies willen. In het centrum is natuurlijk wel gezellig. Maar de rust spreekt ons ook wel aan.
Misschien heb jij nog een goede raad?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vaak is het zo dat je vooraf even een verkenningstrip mag maken, en dan kan je natuurlijk al die wijken/plaatsen eens gaan bekijken om de sfeer op te snuiven.
Doe dat vooral op het spitsuur! Soms heb je dingen die er overdag heel rustig uitzien, maar dan ligger er bv. 3 scholen in de buurt en krijg je tijdens begin/midden/einde schooldag die hele zooi gele schoolbussen door je wijk, die natuurlijk om de 100 meter een stop maken om kinderen op te laden/af te zetten, en hang je in een file van een kilometer lang om je wijk uit te komen. Plots is het helemaal niet meer zo aantrekkelijk.
Doe dat vooral op het spitsuur! Soms heb je dingen die er overdag heel rustig uitzien, maar dan ligger er bv. 3 scholen in de buurt en krijg je tijdens begin/midden/einde schooldag die hele zooi gele schoolbussen door je wijk, die natuurlijk om de 100 meter een stop maken om kinderen op te laden/af te zetten, en hang je in een file van een kilometer lang om je wijk uit te komen. Plots is het helemaal niet meer zo aantrekkelijk.

Elke
Bedankt voor de tip. We moeten nog tot begin juli wachten totdat we definitief weten of het doorgaat. De spanning wordt bijna ondraaglijk. Je bent echt bevoorrecht als je de kans hebt om in de US te wonen.
groetjes
groetjes
Gezien de enorme stortvloed aan reacties die mijn kritiek op de armoede en het verval in de VS persoonlijk nemen en ik me ook niet echt geroepen voel om landgenoten er op te moeten wijzen dat ze naar een derde wereld land verhuizen laat ik het reageren maar voor wat het is. Ik wens iedereen hier natuurlijk veel succes met z'n 'American dream'.
Laatst gewijzigd door agm114 op 30 jun 2011, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
AGM, je weet dat ik je mening(en) tov de US tot op zekere hoogte deel.
Echter geboren in/wonen-werken in als voorrechten zien, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Ik heb mezelf altijd als bevoorrecht gezien omdat ik in Ned. geboren - en lange tijd getogen - ben.
Mijn man kreeg midden 90er jaren een baan in de US aangeboden, en heeft nu een baan zo op zijn lijf geschreven, dat zou in Ned. niet mogelijk zijn geweest.
En nadat we zo'n acht jaar hebben gewacht op en geknokt voor een G.K., weet ik dat in permanent in de US mogen wonen/werken niet makkelijk te realiseren is.
Wat schrijfster denk ik bedoelt is, dat gezien de grote aantallen adspirant immigranten en de kleine (heel kleine) kans dat je binnen geraakt, diegenen die het wel gelukt is, zich bevoorrecht mogen beschouwen. En dat doen wij dus ook.
Echter geboren in/wonen-werken in als voorrechten zien, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Ik heb mezelf altijd als bevoorrecht gezien omdat ik in Ned. geboren - en lange tijd getogen - ben.
Mijn man kreeg midden 90er jaren een baan in de US aangeboden, en heeft nu een baan zo op zijn lijf geschreven, dat zou in Ned. niet mogelijk zijn geweest.
En nadat we zo'n acht jaar hebben gewacht op en geknokt voor een G.K., weet ik dat in permanent in de US mogen wonen/werken niet makkelijk te realiseren is.
Wat schrijfster denk ik bedoelt is, dat gezien de grote aantallen adspirant immigranten en de kleine (heel kleine) kans dat je binnen geraakt, diegenen die het wel gelukt is, zich bevoorrecht mogen beschouwen. En dat doen wij dus ook.
Laatst gewijzigd door USInsider op 30 jun 2011, 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Agm: lekkere sfeermakerij zeg
Zal ik ook maar plaatjes opzoeken van bijvoorbeeld de criminele straatjeugd in Nederland? Het is best als je iemand wil waarschuwen over de slechtere wijken van Philly, maar op deze manier ben ik bang dat je gauw als trol gezien gaat worden.

-
- Amerika-expert
Niet zozeer dat, het is meer de manier waarop agm met het woord "realiteitszin" wil aangeven dat hij de enige is die weet hoe de wereld in elkaar steekt. Ja, er zijn buurten in Amerika waar je niet wilt komen, maar die zijn er in NL ook. Maar voor de buurten in Amerika moet agm een internetzoektocht ondernemen, en die in NL heeft hij kennelijk nog nooit gezien, laat staan dat 'ie er gewoond heeft. Hoezo dan, ervaring? Realiteitszin?
Overigens snap ik niet wat er zo eng is aan die oude meneer in blauwe overall: elke zichzelf respecterende boer in NL ziet er zo uit (even los van het feit dat het net als die muur met portretten een artsy, copyrighted, foto is van Daniel Traub). En de "gangsta" foto is er eentje van Eugene Richards, is zo'n 20 jaar oud, en ook daar zit copyright op.
Gr., Flipje
Overigens snap ik niet wat er zo eng is aan die oude meneer in blauwe overall: elke zichzelf respecterende boer in NL ziet er zo uit (even los van het feit dat het net als die muur met portretten een artsy, copyrighted, foto is van Daniel Traub). En de "gangsta" foto is er eentje van Eugene Richards, is zo'n 20 jaar oud, en ook daar zit copyright op.
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8956 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-