Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Georgie »

Dat had mij inderdaad ook de meest eerlijke oplossing geleken voor iedereen. Helaas.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Jol90
Amerika-ontdekker

Bericht door Jol90 »

Ik heb de verhalen op dit forum gevolgd van iedereen die gedacht gewonnen te hebben, wat verschrikkelijk om te horen dat al die dromen nu voorlopig in duigen vallen!
Ik hoop dat iedereen die had 'gewonnen' alsnog gaat winnen op 15 juli! Het zou netjes zijn om iedereen die al 'gewonnen' had alsnog een green card te geven en daarnaast nieuwe winnaars te trekken, maar helaas zijn wij niet degenen die hierover beslissen..

Ik duim voor jullie op 15 juli!
Jolanda

Januari 2012 naar Uni in Illinois!
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Heb overal nog een nachtje over kunnen slapen en het gaat er nog steeds niet in bij mij;

Je bent overheid en je ontwikkelt software (die van tevoren GETEST zou moeten zijn) om 19,6 miljoen mensen, 7 maanden van tevoren in te laten schrijven voor een 'loterij' die van grote invloed op mensen hun leven is.

Vervolgens heb je heel (oktober),november, december, januari, februari, maart, april om alles gereed te maken, te zorgen dat je klaar bent voor als het van start gaat. Je kunt je software nog eens testen, je kan alle administratieve processen nog eens doorlopen, kortom...op de 'grote dag' kan er weinig foutgaan...

Vervolgens gaat het dus wel helemaal fout.....dat merk je dan op 5 mei.......maar hold your horses, eerst even thee drinken en bedenken wat we gaan doen hiermee....zouden er na 5 dagen al 'winnaars' zijn die wellicht echt denken dat ze gewonnen hebben? Immers staat in de instruction PDF: "Applicants are strongly encouraged not to wait until the last week of the registration period to enter."....of punt 7 van de Frequently Asked Questions; You are strongly encouraged to enter early in the registration period.

Punt 9 van de F.A.Q. rept dan ineens over; The Department of State will employ sophisticated technology and other means to identify individuals who submit multiple entries during the registration period.....hoe bedoel je sophisticated :roll: :roll: Official
notifications of selection will be made through - Entry Status Check, available from May 1, 2011 on the
E-DV website http://www.dvlottery.state.gov.

....8 dagen later ga je dan eens het probleem communiceren....in 8 dagen tijd is het probleem al verholpen....

....En omdat het probleem zo snel is verholpen gaan we lekker tot 15 juli wachten met de volgende trekking...en dan vraag ik mezelf af...waarom tot 15 juli wachten?

Dat ze de trekking opnieuw doen mag dan wel zo wezen maar de wijze waarop dit de wereld ingeslingerd is kan ik niet anders dan ronduit asociaal bestempelen. DERTIEN DAGEN......dat gaat toch nergens meer over....Als je de Staatsloterij onterecht hebt gewonnen gaan ze je dat echt wel binnen 1, max. 2 dagen mededelen. Ze doen nu net alsof je aan die loterij uitslag na dertien dagen geen rechten kunt ontlenen maar ze zeggen wel op hun website dat jij direct in actie moet komen...met alle gevolgen van dien.....zucht, zucht.......zucht....hopeloos, waardeloos en voor de volgende ronde denk ik ook wel kansloos.....

Heeft iemand enig idee waarom het tot 15 juli duurt voor de 2e ronde?
Laatst gewijzigd door Amerikanees op 14 mei 2011, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Only the strong survive.....
Amerikanees
Amerikafan

Georgie schreef: Mijn oom werkt trowens als redacteur buitenland voor onze grote nieuwszender en is er een item over aan het maken voor het journaal, en heeft contact opgenomen met de correspondent in Amerika. Niet zozeer dat daar wat mee te bereiken valt, maar het is natuurlijk toch ook wel nieuws. Dus wie weet komt 't nog op 't journaal vandaag of morgen.
Laat hem vooral het woord "tenenkrommend" eindeloos herhalen, want dat is het immers zonder enige twijfel...

Is er trouwens iets bekend of er enige vorm van compensatie komt? Ik heb immers veel kosten gemaakt die door deze blunder zijn ontstaan.... :shock:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Amerikanees schreef:
Is er trouwens iets bekend of er enige vorm van compensatie komt? Ik heb immers veel kosten gemaakt die door deze blunder zijn ontstaan.... :shock:
Ik vermoed van niet, dat lijkt me erg sterk namelijk.

Zometeen maar even kijken op het 10 uur journaal, of er iets komt, maar vermoed van niet. Misschien morgen, maar m'n oom zal 't wel laten weten denk ik. Maar vermoed dat er niet echt iets interessants over te melden valt eigenlijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Amerikanees
Amerikafan

Ja het is wel slim van ze om het op een vrijdag in de lucht te knallen....kan het lekker onderstoffen....enig idee waarom die tweede trekking pas 15 juli gedaan kan worden als het probleem nu al verholpen is?
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Tjah, onderstoffen... in de Amerikaanse maatschappij zelf heeft dit toch geen belang hoor.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja precies, de gemiddelde Amerikaan zal niet eens van het bestaan van de loterij af weten, en er is genoeg nieuws betreft de Mississippi op het moment (wat ook echt heel erg is). Ook al is het voor ons verschrikkelijk, en is 22k mensen heel erg veel..blijft alles relatief.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Amerikanees schreef: Je bent overheid en je ontwikkelt software (die van tevoren GETEST zou moeten zijn) om 19,6 miljoen mensen, 7 maanden van tevoren in te laten schrijven voor een 'loterij' die van grote invloed op mensen hun leven is.

Vervolgens heb je heel (oktober),november, december, januari, februari, maart, april om alles gereed te maken, te zorgen dat je klaar bent voor als het van start gaat. Je kunt je software nog eens testen, je kan alle administratieve processen nog eens doorlopen, kortom...op de 'grote dag' kan er weinig foutgaan...
Dat vind ik dus ook het bizarste van alles...
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dat snap ik ook echt niet. Hoe KUN je zo'n fout maken. Bij de plaatselijke loterij van de sportvereniging, oke, maar de grote DV lottery van Amerika? Het is wel echt heel knullig.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Toen ik erachter kwam dat wij allebei hadden gewonnen zei mijn "IT" geweten, hier gaat iets niet goed.
Nadat ik erachter kwam dat er alleen al op het forum 3 stellen waren waarvan beide gewonnen hadden die ook allemaal een laag case nummer hadden, wist ik zeker dat er iets niet goed was.

Maar ik had nooooit gedacht dat ze dit zouden durven terugdraaien.

Het meest ironische eraan is dat de kans heel groot is dat die database nog door mijn werkgever geleverd/beheerd is. Gezien ze zo'n beetje alles voor de amerikaanse overheid doen.

Wij zijn nu wel een beetje over de grootste schrik heen, echter doordat er in juli nog een kans is leef je toch nog met een soort gedachte dat er nog een kans is voor dit jaar :?
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik zie eerlijk gezegd heel erg op tegen de trekking in juli. Ik ben heel erg bang dat ik jaloers ga worden op anderen die nu de kans wel krijgen. Ik gun het oprecht iedereen, en ik zou het dolgraag aan iedereen geven, maar ik ben eigenlijk best bang dat wanneer ik dan negatief bericht krijg en ik de andere winnaars zie, het nog wel weer even heel zuur voelt. Maar goed, ook daar kom ik wel weer over heen en heeft niets met echte afgunst te maken, zeg ik alvast maar :P
Maar ik zal het met een heel dubbel gevoel bekijken, dat wel.

Newengland, wat ironisch zeg. En inderdaad, ik ging er eigenlijk ook wel vanuit dat er iets van een fout gemaakt was, dat zagen we toch allemaal wel, met al die winnaars in de eerste dagen. Maar het terugdraaien? Zoals je zegt, dat had ik ook nooit verwacht!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Helaas ziet de US overheid het anders. De 25.000 H4 houders (ong. de helft van het totale aantal) die graag willen werken kregen/krijgen voortdurend te horen dat het 'very detrimental' zou zijn voor de US economie als dit aantal werkzoekenden werd toegevoegd aan de Amerikaanse samenleving.
De meesten die voor een werk-gebonden groene kaart gingen hebben eveneens te maken gekregen met 'glitches' die de procedure vertraagden, soms met jaren, en er in gevallen toe leidden dat de G.K. helemaal niet meer toegekend werd, bv. omdat de sponsorende werkgever failliet ging of omdat er een substantiele reorganisatie was of simpelweg omdat de tijd 'op' was. Daartegen was ook geen enkel verweer.
Ik vind het heel vervelend voor diegenen die even dachten dat ze in de prijzen waren gevallen. Maar voor hen was het maar twee weken. Ik heb genoeg cases meegemaakt waarin het jaren en jaren duurde voor de klap viel - en dan praten we over werkers hier die een koop-huis hadden hier, kids op school, hun hele leven overgezet hadden naar de US. Daar had niemand dan verder boodschap aan als deze personen gedwongen werden te vertrekken.
Ook zijn er de - op dit moment vele - illegalen, aangetrokken voor laagbetaald, smerig en risicovol werk (pas nog liet een illegaal in een abbatoir het leven in een meatblender !) die kunnen oprotten aangezien Obama wel 'si se puede' riep toen hij verkozen wilde worden maar als president een toch wat hardere opstelling heeft.
Studenten en soldaten werden even blij gemaakt met de mogelijkheid van de DreamAct - dat ging ook niet door.

Neemt niet weg dat het hele gebeuren ongelofelijk slordig is en dat je je afvraagt waarom men niet zorgvuldiger is geweest - betere trial runs etc. Het is ook een ongelofelijke blamage voor een land dat zich zo laat voorstaan op zijn high tech solutions etc. etc. Ik las dat niemand gedisciplineerd ging worden voor dit echec - dat is natuurlijk te gek, iemand high up in the foodchain hoort een schop onder de kont te krijgen. Er worden mensen voor beduidend minder ontslagen. De hoeveelheid misere veroorzaakt is beduidend, en ik kan me voorstellen dat sommigen er dagen ziek van zijn (geweest). Aan de andere kant, al degenen die bereid waren op een schoen en een slof naar de US te vertrekken, de guts hadden in een vreemd land opnieuw te beginnen, het lijkt me dat jullie waardanook succesvol kunt zijn.
Het lijkt me wel dat de US overheid iedereen die aantoonbaar kosten heeft gemaakt daarvoor moet schadeloos stellen, en dat is simpel via de US consulaten te regelen. Ik stel voor dat alle gedupeerden een nota maken van hun kosten, bewijsstukken bijvoegen en het geheel aangetekend naar het US consulaat sturen met een simpel briefje dat je graag het geld terug wilt dat je uitgegeven hebt omdat je in de veronderstelling gebracht werd potentieel een winnaar te zijn in de DV lottery.
Laatst gewijzigd door USInsider op 15 mei 2011, 00:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ja dat is ook een realiteit... Mijn vader wilde eind jaren 50 ook naar Amerika emigreren net zoals zijn broer en zussen en schoonfamilie. Dit kon destijds door een speciale Act voor Indische Nederlanders. Hij had het hele traject doorlopen en werd op het laatste moment geweigerd. Hij was door een fout van de Nederlandse emigratiedienst in hun informatie aan het consulaat, ten onrechte ingeschreven voor een speciale emigratie-wet voor Indische Nederlanders. Eén van de grootste teleurstellingen in zijn leven. Achteraf is hij gaan geloven dat zijn lot nu eenmaal zo had moeten zijn en misschien ook wel voor iets ergers had behoed, aangezien het later niet goed ging met zijn longen. Hij heeft toen 10 maanden moeten kuren in het sanatorium.

Daarmee wil ik overigens de verslagenheid die nu speelt bij de 'gedupeerden' niet bagatelliseren!
Sandy
Amerikanees
Amerikafan

newengland schreef: Wij zijn nu wel een beetje over de grootste schrik heen, echter doordat er in juli nog een kans is leef je toch nog met een soort gedachte dat er nog een kans is voor dit jaar :?
Rekent u even mee...http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypergeome ... _verdeling

P = < 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000001 :cry: :cry: :cry: :cry:
newengland
Amerikafan

Inderdaad, een heele kleine maar toch een kansje. :thumbup:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Tja, er moeten toch mensen winnen.. winnaars zullen er zijn. Dus de kans bestaat dat je toch nu ook weer wint, hoe klein dan ook.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Moet ook zeggen dat ik de laatste paar uur eigenlijk pas echt rustig ben, en ook wel een soort overwinningsdrang begin te krijgen. Zo van: Ik heb er nu aan geroken en heb heel duidelijk gevoeld dat ik dit wil..Dan ga ik het gewoon nogmaals proberen, en niet opgeven! Het kan in juli nog, en anders de volgende jaren daarna (mits er dan een loterij is natuurlijk). Natuurlijk blijft de kans klein, maar het gevoel begint ook wel te komen van dat dit niet het einde is, en dat is wel goed denk ik. Er zijn gewoon nog wel meer kansen en mogelijkheden, hoe klein dan ook.
newengland
Amerikafan

Precies. Wij hopen ook op het beste hoe klein de kans ook. Anders doen we volgend jaar gewoon weer mee.
Als het in juli niet lukt, ga ik het ook tegelijkertijd via mijn werk proberen.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Georgie schreef:Tja, er moeten toch mensen winnen.. winnaars zullen er zijn. Dus de kans bestaat dat je toch nu ook weer wint, hoe klein dan ook.
De kans dat je nu wint is net zo groot als van iemand die er bij de vorige trekking niet bij zat. Maar dat maakt het niet minder zuur.
Hoop ontzettend dat er voor jullie een mooie oplossing komt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer