Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mijn financiele plaatje
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Mijn financiele plaatje
Dan ben je een ervaring rijker...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het vervelend om zulke berichten te posten hoor.
Maar ik kreeg hier net nog te horen dat iemand die hier nog geen half jaar zit en die terug op het vliegtuig naar huis stapt omdat al zijn geld op is ondanks zijn zuinig leven en ondanks het feit dat hij sinds enkele weken een job had.
Sparen, Sophie. Volle kracht. En zeeeer veel trachten te netwerken, zodat je tegen de tijd dat je ginder komt al direct een aantal sollicitatiegesprekken kan voeren. Want als je pas in gang zit als je daar toe komt, dan verlies je heel veel kostbare tijd. Je zal snel een job moeten hebben om te overleven, en daar kan je van hier uit nu al best direct aan beginnen te werken door die contacten te leggen.

Sparen, Sophie. Volle kracht. En zeeeer veel trachten te netwerken, zodat je tegen de tijd dat je ginder komt al direct een aantal sollicitatiegesprekken kan voeren. Want als je pas in gang zit als je daar toe komt, dan verlies je heel veel kostbare tijd. Je zal snel een job moeten hebben om te overleven, en daar kan je van hier uit nu al best direct aan beginnen te werken door die contacten te leggen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
En wat boodschappen betreft: if worst comes to worst, kom je met ramen noodles (18 cent) en mac & cheese (afh. van het merk <$1) een heel eind, ik ken heel wat mensen die hun college years op die manier overleefd hebben. Niet ideaal, absoluut niet, maar als het moet, tot je een baan hebt, blijf je wel in leven 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Inderdaad, voedsel kan zeer goedkoop
En je netwerk daar aanboren, wie weet waar je komt 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Haha ja zo doe ik het nu ook nog vaak. Dat ben ik wel gewend.Clint schreef:En wat boodschappen betreft: if worst comes to worst, kom je met ramen noodles (18 cent) en mac & cheese (afh. van het merk <$1) een heel eind, ik ken heel wat mensen die hun college years op die manier overleefd hebben. Niet ideaal, absoluut niet, maar als het moet, tot je een baan hebt, blijf je wel in leven
Leuk is anders maar ja, je moet wat.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Ik denk dat als je er voor wilt gaan, je er ook echt voor 100% voor moet gaan. Dat zou voor mijzelf inhouden dat ik in Nederland al zou beginnen met 'ramen noodles en mac 'n cheese' eten (bij wijze van spreke), zoveel mogelijk besparen en zoveel mogelijk geld proberen te verdienen. Dit is een van de grootste kansen die je misschien in je leven zult krijgen en ik denk dat je er spijt van krijgt als je niet zou kunnen gaan door een geld probleem waar misschien wat aan te doen was. Het wordt de komende tijd misschien afzien, maar denk eens aan het moment dat je je greencard in ja handen krijgt... daar heb je het toch allemaal wel voor over
Wij hebben nu ook maar een klein salaris (omdat nu alleen mijn man hier mag werken), en we houden dus een Excel file bij van alle uitgaven per dag. Heb eerst per categorie een ruime schatting gemaakt van hoeveel we ongeveer uit kunnen geven, en daar houden we ons heel prima aan. De schatting blijkt aan de ruime kant te zijn, terwijl we gerust vaak uit eten/bioscoop of dat soort 'luxe' dingen doen. Maar stel dat we er boven uit zouden komen, dan zou ik dat direct zien in mn overzicht, en dus rustiger aandoen qua andere uitgaven. Zo "kan" er eigenlijk weinig misgaan.

Wij hebben nu ook maar een klein salaris (omdat nu alleen mijn man hier mag werken), en we houden dus een Excel file bij van alle uitgaven per dag. Heb eerst per categorie een ruime schatting gemaakt van hoeveel we ongeveer uit kunnen geven, en daar houden we ons heel prima aan. De schatting blijkt aan de ruime kant te zijn, terwijl we gerust vaak uit eten/bioscoop of dat soort 'luxe' dingen doen. Maar stel dat we er boven uit zouden komen, dan zou ik dat direct zien in mn overzicht, en dus rustiger aandoen qua andere uitgaven. Zo "kan" er eigenlijk weinig misgaan.
- Georgie
- Amerika-expert
Ik ben inderdaad nu ook gewend om op de kosten te letten, dus dat is op zich niets nieuws. Ik hou nu alleen niets over. Hopelijk kan ik inderdaad gauw kosten gaan besparen op vaste lasten/woonkosten, en dan dus wel gaan sparen. Dat zou echt ideaal zijn en is mijn streven inderdaad.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Georgie
- Amerika-expert
Ik denk trouwens dat ik wel goed voor ogen heb nu, wat ik allemaal nog moet doen om mijn financieen op orde te krijgen. Ik ben aan de ene kant wel gerustgesteld, met een beetje geluk kan ik wel richting de $ 5000 komen voor mijn interview, en daarna m'n Cambridge schuld afbetalen, en verder hardcore sparen. Gelukkig heb ik ook nog geen vakanties geboekt. Ben ook nog nerveus, maar dat is niet meer dan logisch denk ik.
Allemaal bedankt voor het meedenken
Allemaal bedankt voor het meedenken

- Bandido
- Amerika-expert
Je kunt dit natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Als je meteen een huis voor jezelf wilt is dat natuurlijk duurder dan met een of twee huisgenoten een appartement delen. Dat is in dit deel van Atlanta waar ik heel gewoon en ook in andere grotere steden. Een maand huur als borg is dan wel gebruikelijk, maar dat is in NL ook zo. En utilities zijn vaak of inbegrepen bij de huur, of je betaalt het direct aan de landlord. Dus in dat geval valt dat dus allemaal wel mee. En in het begin hoeft een huisgenoot ook helemaal niet vervelend te zijn, als het klikt heb je er meteen een sociaal contact bij. Je kunt dat zo een jaartje proberen en tegen die tijd kun je je misschien wat meer veroorloven.bart1 schreef:Zou zeker rekening houden dat je voor huur en utilities vooraf een waarborg zal moeten betalen
"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen ik ging en woonruimte had gevonden ben ik gaan yardsalen. Voor rond de 100 dollar had ik alles wat ik nodig had.
Bed, bank, tafel, stofzuiger, potten pannen, bestek, borden, bekers etc.
Low budget gaan is helemaal niet erg en kan je een hele goede basis geven. Zorg in het eerste jaar alleen voor een goede ziektekostenverzekering en zorg voor een ned credit card voor geval van nood.
Ik vind het bedrag dat jij verdient als lerares trouwens bar weinig. Ik denk zelf dat als je naar amerika gaat je je niet teveel moet focussen op je opleiding maar je opleiding moet gebruiken om aan te tonen van wat voor niveau je bent (geestelijk).
Ik heb een HBO opleiding vrijetijds management en emigreerde naar Branson, een toeristenstad met 7 miljoen toeristen op jaarbasis. Ik dacht kat in het bakkie met mijn opleiding.
Echter toen ik hoorde dat je als eventplanner op een groot, luxueus resort $18000 + bonus kon verdienen ben ik van schrik maar naar andere mogelijkheden gaan kijken en heb na een jaar ploeteren branson als potentiele werkgever vaarwel gezegd.
Ik heb het daarna tot $30000 per jaar gered door voor anderen te werken maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en in het land van de onbegrensde mogelijkheden is het ondernemersbloed toch gaan borrelen en daar heb ik nooit spijt van gehad.
Het leuke van eigen ondernemer zijn is dat er zoveel nieuwe dingen op je afkomen die je zelf kunt creeren.
Bij een baas ben je meer afhankelijk van wat de baas wil natuurlijk.
Advies is dus eerst bij een baas werken en daarna eens verder om je heen kijken.
Ook het tijdstip van emigratie is belangrijk. Ga in het voorjaar weg als het even kan. Er zijn dan meer banen te vergeven dan midden in de winter. Ook is banenjacht in de winter wat minder leuk.
PS: Cambridge niet afbetalen!!!!! alle geld mee naar de USA nemen. Heb je snel werk dan kan je dat dan nog doen.
Zoals je weet had ik ook weinig en wat extra is nooit weg.
De transmissie van mijn auto ging bijv kapot. (gelukkig had ik lieve ouders)
Bed, bank, tafel, stofzuiger, potten pannen, bestek, borden, bekers etc.
Low budget gaan is helemaal niet erg en kan je een hele goede basis geven. Zorg in het eerste jaar alleen voor een goede ziektekostenverzekering en zorg voor een ned credit card voor geval van nood.
Ik vind het bedrag dat jij verdient als lerares trouwens bar weinig. Ik denk zelf dat als je naar amerika gaat je je niet teveel moet focussen op je opleiding maar je opleiding moet gebruiken om aan te tonen van wat voor niveau je bent (geestelijk).
Ik heb een HBO opleiding vrijetijds management en emigreerde naar Branson, een toeristenstad met 7 miljoen toeristen op jaarbasis. Ik dacht kat in het bakkie met mijn opleiding.
Echter toen ik hoorde dat je als eventplanner op een groot, luxueus resort $18000 + bonus kon verdienen ben ik van schrik maar naar andere mogelijkheden gaan kijken en heb na een jaar ploeteren branson als potentiele werkgever vaarwel gezegd.
Ik heb het daarna tot $30000 per jaar gered door voor anderen te werken maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en in het land van de onbegrensde mogelijkheden is het ondernemersbloed toch gaan borrelen en daar heb ik nooit spijt van gehad.
Het leuke van eigen ondernemer zijn is dat er zoveel nieuwe dingen op je afkomen die je zelf kunt creeren.
Bij een baas ben je meer afhankelijk van wat de baas wil natuurlijk.
Advies is dus eerst bij een baas werken en daarna eens verder om je heen kijken.
Ook het tijdstip van emigratie is belangrijk. Ga in het voorjaar weg als het even kan. Er zijn dan meer banen te vergeven dan midden in de winter. Ook is banenjacht in de winter wat minder leuk.
PS: Cambridge niet afbetalen!!!!! alle geld mee naar de USA nemen. Heb je snel werk dan kan je dat dan nog doen.
Zoals je weet had ik ook weinig en wat extra is nooit weg.
De transmissie van mijn auto ging bijv kapot. (gelukkig had ik lieve ouders)
- Georgie
- Amerika-expert
Dit wil ik zelf inderdaad in eerste instantie doen. Naast dat het kosten scheelt, lijkt het me ook prettig om wat dagelijkse aanspraak te hebben, wat mensen te leren kennen, en bovendien heb je in het begin toch niet veel meubels nodig dan (soms is het zelfs gemeubileerd, en anders heb je aan een bed + kledingkast wel voldoende). Gebruik van de keukenspullen is dan vaak inbegrepen, en alle utilities (internet, wasmachine enz) moet je vaak wel wat bijbetalen, maar is iig al aanwezig. Lijkt mij een prima start! Ik ben al maanden op zoek naar craigslist shared rooms, dat vind ik altijd een leuk klusjeBandido schreef:
Je kunt dit natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Als je meteen een huis voor jezelf wilt is dat natuurlijk duurder dan met een of twee huisgenoten een appartement delen.

- Georgie
- Amerika-expert
Dat vind ik echt een heel naar idee, om met een schuld in Europa te gaan emigreren. Ik zal het tot het interview zeker allemaal op m'n rekening laten staan, maar voor m'n gemoedstoestand vind ik het veel fijner om dit afgesloten te hebben voor ik vertrek. Bovendien ben ik er ook wel aan toe om dat diploma in handen te hebben, ik heb er hard genoeg voor gewerkt en ben zelfs al bijna een jaar afgestudeerd nu. Het lijkt me ook niet handig om aan werkgevers uit te moeten leggen waarom ik die studie wel heb gedaan maar geen diploma kan presenteren. En tot slot, moet je in Cambridge de officiele ceremonie bijwonen en wordt 't niet zomaar opgestuurd. Dus vanuit NL nog even op en neer is stuk goedkoper dan vanuit USAned in MO schreef: PS: Cambridge niet afbetalen!!!!! alle geld mee naar de USA nemen. Heb je snel werk dan kan je dat dan nog doen.

Hele goede tips en ervaringen trouwens Mark. Ben ik echt blij mee, dat maakt het een stuk concreter. Fijn ook om te horen dat er gekeken wordt naar opleidingsniveau en niet heel erg specifiek naar studierichting. Second language education is zeker wel relevant in Amerika (al spreek ik niet goed genoeg Spaans), maar is wel weer heel erg specifiek. Maar aangezien ik toch niet weet of ik perse in het onderwijs wil blijven, en gewoon breed wil zoeken, is dat wel ideaal.
Volgens mij zou ik in Amerika ook meer verdienen als docent inderdaad, maar dat weet ik niet zeker. Kan haast niet anders

Ik ben vaak de pessimist, maar vind toch dat ik mijn mening eens mag geven.
Volgens mij is het voor iemand die zichzelf slecht noemt qua money management absoluut zeer gevaarlijk om naar de VS te trekken, volgens mij een land waar veel meer risico bestaat om zich compleet eronderdoor te kopen/lenen. Vandaar dat ik vind dat de 10k estimate van Elke een strict minimum is, temeer omdat je van het thuisfront op weinig support kunt rekenen.
Het is allemaal wel mogelijk, maar ik denk dat het beter zou zijn als je een kans als deze aanpakt met meer financiele backbone.
Volgens mij is het voor iemand die zichzelf slecht noemt qua money management absoluut zeer gevaarlijk om naar de VS te trekken, volgens mij een land waar veel meer risico bestaat om zich compleet eronderdoor te kopen/lenen. Vandaar dat ik vind dat de 10k estimate van Elke een strict minimum is, temeer omdat je van het thuisfront op weinig support kunt rekenen.
Het is allemaal wel mogelijk, maar ik denk dat het beter zou zijn als je een kans als deze aanpakt met meer financiele backbone.
- Georgie
- Amerika-expert
Prima dat je pessimistisch bent, maar tips om dit op te lossen is dan ook graag welkom. Natuurlijk wil ik meer financiele backbone dan wat ik nu op kan bouwen in een jaar tijd. Vertel me hoe 

Allereerst van harte gefeliciteerd! Alhoewel ik eigenlijk nog niet heb gepost op dit forum, zit ik regelmatig wat rond te lezen. Zo kwam ik ook hier terecht. Wil me niet met zaken bemoeien die me niet aangaan, maar ik was dit aan het lezen en wilde toch even een berichtje achterlaten. Paar spaartips waar je misschien iets aan hebt. (Punt 2 is volgens mij nog niet eerder genoemd):
- Andere woonruimte: familie/vrienden. Ik weet dat het eerder is genoemd, maar het zou zo maar kunnen dat er meer mensen zijn die je hiermee willen helpen dan je in eerste instantie denkt (ik weet van iemand die uit onverwachte hoek zo ineens hulp kreeg aangeboden, dus het is heel goed mogelijk). Van die [*] [/color]die jij verdient zou je dan zomaar tussen de 600 en 750 op kunnen sparen denk ik, als ik naar mezelf kwijt.
- Oude spulletjes gaan verkopen. Je zult je soms verbazen hoeveel je nog kwijt kunt raken op bijvoorbeeld marktplaats (kleding, gezelschapsspellen, dvd’s, meubilair etc) of bol.com (2ehands boeken). Misschien kun je ook familie en vrienden vragen of zij nog oude spulletjes hebben die jij mag hebben? Deze kun je ook weer verkopen. Alle kleine beetjes helpen en dit kan gauw oplopen tot een paar honderd euro, die heb je dan maar weer, plus je bent meteen wat “rotzooi” kwijt die je toch niet mee gaat nemen naar Amerika. Misschien kun je zelfs bij kringloopwinkels dingen vinden die je voor duurder kan verkopen? Maar dan moet je toevallig tegen iets aanlopen waarschijnlijk. Weet niet of dat haalbaar is, maar wie weet. (Oude tafels en stoelen goedkoop opknappen bijvoorbeeld en voor meer geld verkopen? Ik noem maar wat).
- Zwart werken. Schoonmaakwerk bijvoorbeeld is er volgens mij genoeg te vinden (ik heb dit ook een paar dagen gedaan in een hotel). Zo kun je er nog lekker wat geld naast verdienen zonder dat de belasting of je (vorige) werkgever moeilijk gaat doen.
Als ik nog iets bedenk, kom ik daar nog op terug. Als je dat wilt natuurlijk
. Heel veel succes!
- Andere woonruimte: familie/vrienden. Ik weet dat het eerder is genoemd, maar het zou zo maar kunnen dat er meer mensen zijn die je hiermee willen helpen dan je in eerste instantie denkt (ik weet van iemand die uit onverwachte hoek zo ineens hulp kreeg aangeboden, dus het is heel goed mogelijk). Van die [*] [/color]die jij verdient zou je dan zomaar tussen de 600 en 750 op kunnen sparen denk ik, als ik naar mezelf kwijt.
- Oude spulletjes gaan verkopen. Je zult je soms verbazen hoeveel je nog kwijt kunt raken op bijvoorbeeld marktplaats (kleding, gezelschapsspellen, dvd’s, meubilair etc) of bol.com (2ehands boeken). Misschien kun je ook familie en vrienden vragen of zij nog oude spulletjes hebben die jij mag hebben? Deze kun je ook weer verkopen. Alle kleine beetjes helpen en dit kan gauw oplopen tot een paar honderd euro, die heb je dan maar weer, plus je bent meteen wat “rotzooi” kwijt die je toch niet mee gaat nemen naar Amerika. Misschien kun je zelfs bij kringloopwinkels dingen vinden die je voor duurder kan verkopen? Maar dan moet je toevallig tegen iets aanlopen waarschijnlijk. Weet niet of dat haalbaar is, maar wie weet. (Oude tafels en stoelen goedkoop opknappen bijvoorbeeld en voor meer geld verkopen? Ik noem maar wat).
- Zwart werken. Schoonmaakwerk bijvoorbeeld is er volgens mij genoeg te vinden (ik heb dit ook een paar dagen gedaan in een hotel). Zo kun je er nog lekker wat geld naast verdienen zonder dat de belasting of je (vorige) werkgever moeilijk gaat doen.
Als ik nog iets bedenk, kom ik daar nog op terug. Als je dat wilt natuurlijk

Jolanda
Januari 2012 naar Uni in Illinois!
Januari 2012 naar Uni in Illinois!
Volgens mij heb je al aardig wat goede tips opgedaan hier! Kan me helemaal voorstellen dat je die lening van Cambridge af wilt betalen en dat papiertje in handen wil hebben. Lijkt mij ook lekkerder om zo naar Amerika toe te gaan en daar op banenjacht te gaan. Als is het maar om het zelfvertrouwen. En anders kan je weer gaan uitleggen bij ieder gesprek dat je eigenlijk een Master titel hebt, maar toch ook weer niet want...blabla.
Verder zou ik er niet echt op rekenen dat je veel meer gaat verdienen als docent hier. Als je Fox kijkt, verdienen ze in WI meer dan genoeg, maar bij andere bronnen weer niet echt. En dan ben je waarschijnlijk ook nog meer kwijt aan ziektekosten enz dan wat je nu in Nederland kwijt bent. Wat ik bedoel te zeggen is: Het is mooi mee genomen als je meer over houdt aan het eind van de maand, maar ga er niet van uit!
Laat het deze week eerst allemaal even in zinken, even genieten van het moment. Je hebt gewonnen! En dan volgende week keihard aan de slag om de droom werkelijkheid te maken!
[** Deel bericht weggehaald omwille van privacy Georgie**]
Verder zou ik er niet echt op rekenen dat je veel meer gaat verdienen als docent hier. Als je Fox kijkt, verdienen ze in WI meer dan genoeg, maar bij andere bronnen weer niet echt. En dan ben je waarschijnlijk ook nog meer kwijt aan ziektekosten enz dan wat je nu in Nederland kwijt bent. Wat ik bedoel te zeggen is: Het is mooi mee genomen als je meer over houdt aan het eind van de maand, maar ga er niet van uit!
Laat het deze week eerst allemaal even in zinken, even genieten van het moment. Je hebt gewonnen! En dan volgende week keihard aan de slag om de droom werkelijkheid te maken!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elke
- Georgie
- Amerika-expert
Zwart werken had ik zelf ook wel aan gedacht, d.m.v. bijles geven. Maar weet niet of dat dan zo'n goed idee is. Dat idee opperde m'n moeder om sowieso wat extra cash te krijgen omdat ik best wel krap bij kas zit.
Spulletjes verkopen is ook echt een hele goeie. Ik zit ook al de hele tijd te kijken wat ik mee neem, en wat verkocht kan worden. Het stomme is dat ik hier nog geen jaar woon, en dus best wel geinvesteerd heb in dit huis. Dit was m'n eerste echte huisje, dus heb best wat geld, maar met name liefde er in geinvesteerd. Maar goed, ik ben zo gewend te verhuizen, uiteindelijk kom ik daar ook wel weer over heen. Maar voor nu voelt het nog heel cru. Maar ja, da's een gevolg van emigratie. Denk dat ik zeker een heel aantal meubels kan verkopen, evenals spulletjes en kleding. Boeken en dvd's neem ik sowieso mee, dat laat ik later wel een keer overshippen. Maar m'n tv kan verkocht, en bijna al m'n meubels ook wel. Afijn, zo valt er best wel wat te verdienen inderdaad!
Spulletjes verkopen is ook echt een hele goeie. Ik zit ook al de hele tijd te kijken wat ik mee neem, en wat verkocht kan worden. Het stomme is dat ik hier nog geen jaar woon, en dus best wel geinvesteerd heb in dit huis. Dit was m'n eerste echte huisje, dus heb best wat geld, maar met name liefde er in geinvesteerd. Maar goed, ik ben zo gewend te verhuizen, uiteindelijk kom ik daar ook wel weer over heen. Maar voor nu voelt het nog heel cru. Maar ja, da's een gevolg van emigratie. Denk dat ik zeker een heel aantal meubels kan verkopen, evenals spulletjes en kleding. Boeken en dvd's neem ik sowieso mee, dat laat ik later wel een keer overshippen. Maar m'n tv kan verkocht, en bijna al m'n meubels ook wel. Afijn, zo valt er best wel wat te verdienen inderdaad!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft die spulletjes ook nog niet meteen te verkopen, daar kan je gerust nog mee wachten.
Elke
- Georgie
- Amerika-expert
Ja precies, dat hangt er een beetje vanaf wat ik doe met m'n huis en wanneer ik hier uit ga. Stel dat ik wel terug ga naar m'n ouders, heb ik in principe weinig meer nodig, dus kan ik wel gaan verkopen. Maar als ik nog op een studentenkamer ga, moet ik iig een bed houden 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht