Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oom verzekeringen
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
Oom verzekeringen
heb ik als ondernemer in de VS genoeg aan een Golbal Traveler verzekering van Oom? ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie aangezien die verzekering lang zo duur niet is als een amerikaanse zorgverzekering, het lijkt te mooi om waar te zijn
als ik aangeef bij Oom verzekering dat ik verhuis naar de VS en daar als ondernemer inkomen onvang en belastingplichtig ben geeft de website de optie voor een verzekering van minder dan 200 euro per maand (ik ben 31, eigen risico 500 eu), lijkt mij geen slechte deal gezien sommige bedragen die ik online tegenkom voor zorgverzekeringen in de vs
als ik aangeef bij Oom verzekering dat ik verhuis naar de VS en daar als ondernemer inkomen onvang en belastingplichtig ben geeft de website de optie voor een verzekering van minder dan 200 euro per maand (ik ben 31, eigen risico 500 eu), lijkt mij geen slechte deal gezien sommige bedragen die ik online tegenkom voor zorgverzekeringen in de vs
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Oom verzekeringen
Wat is het maximum bedrag dat verzekerd is bij die premie?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk ook na hoe lang je maximaal verzekerd kan zijn. Want soms heb je een reisverzekering die je bijvoorbeeld voor een jaar afsluit, maar uiteindelijkt dekt ze je maar bij een maximaal verblijf van 3 maanden. (en al helemaal niet als je geen domicilie meer hebt in Nederland). Allemaal dingen om op te letten.
Iets van een €200/maand, dat lijkt me weinig. Je hebt dan waarschijnlijk enkel maar een vrij naakte verzekering.
Hoe zit je in de VS? Een paar maanden op 'vakantie' (eventueel met een B1 visum)? Heb je een green card of een tijdelijk werkvisum?
Iets van een €200/maand, dat lijkt me weinig. Je hebt dan waarschijnlijk enkel maar een vrij naakte verzekering.
Hoe zit je in de VS? Een paar maanden op 'vakantie' (eventueel met een B1 visum)? Heb je een green card of een tijdelijk werkvisum?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
dat kan ik niet zo gauw uit het dekkingsoverzicht of de voorwaarden opmakenUSA2004 schreef:Wat is het maximum bedrag dat verzekerd is bij die premie?
edit: kan niet direct linken naar de pdfjes: https://www.oomverzekeringen.nl/nl/buit ... 63a#Global Traveler-verzekering
de verzekering is voor onbepaalde tijd / langer dan 2 jaarkastelke schreef:Kijk ook na hoe lang je maximaal verzekerd kan zijn. Want soms heb je een reisverzekering die je bijvoorbeeld voor een jaar afsluit, maar uiteindelijkt dekt ze je maar bij een maximaal verblijf van 3 maanden. (en al helemaal niet als je geen domicilie meer hebt in Nederland). Allemaal dingen om op te letten.
ik zit niet in de VS, mijn enige kans om daar te komen zou via de lottery zijn, maar ik wil graag van tevoren een inschatting maken vd haalbaarheid van mijn ideeën
Laatst gewijzigd door gerrutcamaro op 16 apr 2011, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht dat OOM een speciale verzekering had voor expats, wat wonen/werken in een ander land betekent. Heb je daar de voorwaarden en prijzen voor bekeken ?
Wat ik weet van een 'travelers' insurance is dat het vooral een verzekering is voor noodgevallen. Bv. je breekt een been in het buitenland, dat kan in een ziekenhuis ter plekke gezet worden, maar zijn er additionele operaties/behandelingen nodig, dan wordt je geacht dat in Ned. te laten doen.
Wat ik weet van een 'travelers' insurance is dat het vooral een verzekering is voor noodgevallen. Bv. je breekt een been in het buitenland, dat kan in een ziekenhuis ter plekke gezet worden, maar zijn er additionele operaties/behandelingen nodig, dan wordt je geacht dat in Ned. te laten doen.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Deze verzekering is volgens mij voor mensen die daarnaast nog een ziektenkostenverzekering in Nederland heeft lopen. Ik heb járen geleden gekeken naar dezelfde verzekering maar kwam toen gunstiger uit via ABN-Amro maar misschien zijn de voorwaarden inmiddels anders.
Ze waren destijds erg vriendelijk aan de telefoon en ik zou gewoon even bellen om te informeren naar de voorwaarden.
Ze waren destijds erg vriendelijk aan de telefoon en ik zou gewoon even bellen om te informeren naar de voorwaarden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
ja dit is degene die wij ook bekijken voor ons verblijf in USA (maar dan de korte termijn tot 2 jaar), je hebt dan geen verzekering in NL!!
-
janoostdijk
- Amerika-newbie
Global traveller verzekering is een volledige ziektenkostenverzekering ! Twee paketten met en zonder de vs. Kortlopend tot 2 jaar of voor onbepaalde tijd (veel duurder)
Gebruik deze verzekering nu al twee jaar hier in Key West FL en is perfect..... Healthcare is hier onbetaalbaar voor mensen met een eigen bedrijf!
Geen restricties! De beste optie voor iedereen die naar de states komt!
Gebruik deze verzekering nu al twee jaar hier in Key West FL en is perfect..... Healthcare is hier onbetaalbaar voor mensen met een eigen bedrijf!
Geen restricties! De beste optie voor iedereen die naar de states komt!
Laatst gewijzigd door janoostdijk op 23 apr 2011, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
@janoostdijk leuke locatie heb je uitgekozen!
Heb jij dan de langlopende variant gekozen? En dus dat bevalt goed?
Heb jij dan de langlopende variant gekozen? En dus dat bevalt goed?
Wij hebben de OOM verzekering voor een jaar genomen en deze loopt in juli af. Nu begin ik me inderdaad af te vragen of het mogelijk is om deze verzekering te verlengen en hoe goed deze verzekering eigenlijk is als je hem vergelijkt met een Amerikaanse verzekering. Want het is wel stukken goedkoper. Maar is het ook beter, of juist niet? Daar moet ik nog eens goed in duiken.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
janoostdijk
- Amerika-newbie
het is vaak beter dan de amerikaanse verzekeringen...alles hier in de us werkt met copay....dus naar de dokter....jij betaalt 50usd per bezoek, een scan, jij betaalt 100 usd per scan/foto....bij OOM bepaal je vooraf je eigen risico, 200 /500 / 1000 euro en alles boven dat eigen risico wordt vergoed ! Er zijn twee polissen, standard en uitgebreid...uitgebreid heeft zwangerschaps details etc.....
Wij hebben als overbrugging 3 weken een zorgverzekering bij Oom gehad, het addertje: ze verzekeren niets waarvan ze kunnen aantonen dat je het voor ingang van de verzekering al had, ook al wist je het zelf niet. En ook niets dat voortkomt uit "ziektes" uit het verleden. Maar als je erg gezond bent het echt voor noodgevallen is, is het wellicht een optie. Bij ernstige ziekte wordt je wellicht gerepartrieerd naar Nederland, maar dat is misschien dan wel zo fijn! Wij betaalden geloof ik voor ons tweeen voor 3 weken 240 euro.
Dat dacht ik destijds ook te doen toen ik hier bijna een jaar zat, echter kwam de nieuwe polis er voor mij toen stukken duurder uit te zien, en dan die extra addertjes, het werd voor mij duurder dan een verzekering hier te nemen die wel alles 100% verzekerde (ok, we hebben wat copay, maar dit is vrij weinig, voor de meeste dingen slechts 15 dollar), inmiddels wordt de verzekering grotendeels door het werk van mijn vrouw betaald, wat natuurlijk wel zo fijn isOscarG schreef:Wij hebben de OOM verzekering voor een jaar genomen en deze loopt in juli af. Nu begin ik me inderdaad af te vragen of het mogelijk is om deze verzekering te verlengen en hoe goed deze verzekering eigenlijk is als je hem vergelijkt met een Amerikaanse verzekering. Want het is wel stukken goedkoper. Maar is het ook beter, of juist niet? Daar moet ik nog eens goed in duiken.
Dat hangt volledig van je werkgever en het pakket af, bij mijn huidige werkgever betaal ik alleen een copay voor een ziekenhuis opname en verder niets, ook geen eigen risico. Vorige werkgever had een HSA deal waarbij je tot x zelf betaalde (werkgever betaalde de heflt van x) en daarna de verzekering alles.janoostdijk schreef:het is vaak beter dan de amerikaanse verzekeringen...alles hier in de us werkt met copay....dus naar de dokter....jij betaalt 50usd per bezoek
Ik heb het vergelijk ook gedaan en het was voor mij goedkoper om afscheid te nemen van de expat verzekering omdat het beter bij mijn werkgever kon. Ooms heeft verder nog de nare bepalingen als de eerdergenoemde preexisting conditions waardoor ik op eigen kosten nog eens een volledig onderzoek uit moest laten voeren voordat ik geaccepteerd zou worden (terwijl dat 1 maand daarvoor in NL nog uitgevoerd was). Ik meen dat kosten rondom zwangerschap pas na een jaar gedekt zouden worden, wellicht niet voor iedereen van toepassing maar toch de moeite waard om naar te kijken. Ik ben uiteindelijk bij Expatplus uitgekomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2519 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg