Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zakelijk krediet in amerika, mogelijk voor immigranten?
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
zakelijk krediet in amerika, mogelijk voor immigranten?
iemand enig idee hoe makkelijk of moeilijk het is voor 'nieuwe' immigranten om een 'bescheiden' zakelijk krediet los te peuteren van een amerikaanse bank? hier in nl is het vrij simpel voor een startende onderneming om bij het begin een krediet te krijgen dmv een ondernemingsplan, maar hoe zit dat daar?
Re: zakelijk krediet in amerika, mogelijk voor immigranten?
Je kan met een ondernemingsplan bij verschillende instanties aan kloppen, maar je hebt wel 1 nadeel: Je hebt geen persoonlijke credit historie. En dat beperkt de mogelijkheden vaak wel. Volgens mij is het dus vrij lastig, maar ik denk dat dat ook van de kwaliteit van je ondernemingsplan af hangt.
Ik heb zelf een sole proprietor LLC opgericht in januari en op dat moment had ik een creditscore van rond de 700-716 met een credit historie van een half jaar. Ik heb bij zowel AMEX als bij Chase een zakelijke creditcard aangevraagd. Hierbij bekijken ze ook je persoonlijke credit, waarschijnlijk omdat ik een sole proprietor LLC heb. Beide kaarten werden afgewezen ivm te weinig credit historie...
Ik heb zelf een sole proprietor LLC opgericht in januari en op dat moment had ik een creditscore van rond de 700-716 met een credit historie van een half jaar. Ik heb bij zowel AMEX als bij Chase een zakelijke creditcard aangevraagd. Hierbij bekijken ze ook je persoonlijke credit, waarschijnlijk omdat ik een sole proprietor LLC heb. Beide kaarten werden afgewezen ivm te weinig credit historie...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
daar was ik al bang voor, ik weet ook niet wat er met mijn huidige, nederlandse, zakelijke krediet gebeurd als ik emigreer, als dat nog een jaar of 2 kan blijven bestaan zou ik genoeg reserves hebben om de aanloop periode in de VS door te komen
Maar om binnen te komen moet je toch of een US mevrouw trouwen, of de DV lottery winnen (en voldoen aan de eisen daarvoor), of een visum veroveren in een van de categorieen. Je kunt niet naar de US komen met een idee voor een bedrijf, je moet of een bestaand bedrijf overnemen, of een succesvol bedrijf hebben in het land van herkomst.
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
ik acht mijn bedrijf succesvol, maar het is wat aan de kleine kant om de investering voor een e2 visum te voldoen
, ik mik dan ook op de lottery en zou voldoende liquide middelen hebben om mij daar het eerste jaar te bedruipen maar het zou prettig zijn om een zakelijk krediet achter de hand te hebben, het zou zonde zijn de overstap te maken en (zakelijk) stuk te lopen op een paar k
Ik heb geen moment getwijfeld daaraan. Maar de eisen van de US government zijn denk ik wat zwaarder, zeker als je zelf een bedrijf in de US wilt opzetten.
Treaty investor applicants must meet specific requirements to qualify for a treaty investor (E-2) visa under immigration law. The consular officer will determine whether a treaty investor applicant qualifies for a visa.
The investor, either a real or corporate person, must be a national of a treaty country.
The investment must be substantial. It must be sufficient to ensure the successful operation of the enterprise. The percentage of investment for a low-cost business enterprise must be higher than the percentage of investment in a high-cost enterprise.
The investment must be a real operating enterprise. Speculative or idle investment does not qualify. Uncommitted funds in a bank account or similar security are not considered an investment.
The investment may not be marginal. It must generate significantly more income than just to provide a living to the investor and family, or it must have a significant economic impact in the U.S.
The investor must have control of the funds, and the investment must be at risk in the commercial sense. Loans secured with the assets of the investment enterprise are not allowed.
The investor must be coming to the U.S. to develop and direct the enterprise. If the applicant is not the principal investor, he or she must be employed in a supervisory, executive, or highly specialized skill capacity. Ordinary skilled and unskilled workers do not qualify.
Treaty investor applicants must meet specific requirements to qualify for a treaty investor (E-2) visa under immigration law. The consular officer will determine whether a treaty investor applicant qualifies for a visa.
The investor, either a real or corporate person, must be a national of a treaty country.
The investment must be substantial. It must be sufficient to ensure the successful operation of the enterprise. The percentage of investment for a low-cost business enterprise must be higher than the percentage of investment in a high-cost enterprise.
The investment must be a real operating enterprise. Speculative or idle investment does not qualify. Uncommitted funds in a bank account or similar security are not considered an investment.
The investment may not be marginal. It must generate significantly more income than just to provide a living to the investor and family, or it must have a significant economic impact in the U.S.
The investor must have control of the funds, and the investment must be at risk in the commercial sense. Loans secured with the assets of the investment enterprise are not allowed.
The investor must be coming to the U.S. to develop and direct the enterprise. If the applicant is not the principal investor, he or she must be employed in a supervisory, executive, or highly specialized skill capacity. Ordinary skilled and unskilled workers do not qualify.
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
ik mik niet op een e2 visum, de enigste mogelijkheid voor mij om naar de vs te verhuizen is dmv de lottery
Voor de lottery zul je toch eerst dat middelbare school diploma moeten halen.... Ik weet niet in hoeverre werkervaring in een eigen bedrijf kan meetellen voor de jaren werkervaring, maar dan nog, je voldoet niet aan de eisen van de DOL lijst (hoewel die misschien in komende jaren er anders uit kan gaan zien).
Verkijk je ook niet op bijdrages van sommige deelnemers hier die iets opgezet hebben - een aantal daarvan is binnengekomen via een huwelijk met een USC.
Realiseer je ook dat de US geen/weinig sociaal vangnet heeft, zeker niet voor nieuwkomers. En zonder baan heb je geen ziektenkostenverzekering hier in de US.
Verkijk je ook niet op bijdrages van sommige deelnemers hier die iets opgezet hebben - een aantal daarvan is binnengekomen via een huwelijk met een USC.
Realiseer je ook dat de US geen/weinig sociaal vangnet heeft, zeker niet voor nieuwkomers. En zonder baan heb je geen ziektenkostenverzekering hier in de US.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 apr 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
klopt, ik zal de twee ontbrekende certificaten moeten halen voor mijn middelbare schooldiploma, gelukkig is leren voor mij niet zo'n probleem, de motivatie erachter is vaak wat lastiger, maar als ik het wil zal ik toch moeten 
Yep, maar doe het wel op de juiste manier, correspondence courses en "cursussen die gelijk staan aan", voldoen niet aan de eisen van de DV lottery.
-
gerrutcamaro
- Amerika-ontdekker
ik begrijp dat ik een volwaardig havo diploma moet hebben
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 7817 Weergaves
-
Laatste bericht door BaconPopper