Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
Hoi Muffels,
Om in aanmerking te komen voor een van de fiancé-visa, moet je vriendin wettelijk gescheiden zijn. Het gescheiden leven op de manier die men hier "separated" noemt, voldoet niet aan die norm.
To legally end your marriage, you need a divorce, which is an order signed by a judge under the federal law called the 'Divorce Act'.
De bedragen die Ernst noemt in verband met de z.g. Poverty Guidelines zijn correct, ook het percentage van 125%.
Hoewel er inderdaad op de Affidavit of Support (I-864) niet naar schulden gevraagd wordt, zullen die wel blijken uit de 3 laatste belastingaangiftes die je vriendin moet overleggen.
Ik zou je graag iets anders verteld hebben, maar jullie zitten in een moeilijke positie.
gr. Redneck
Om in aanmerking te komen voor een van de fiancé-visa, moet je vriendin wettelijk gescheiden zijn. Het gescheiden leven op de manier die men hier "separated" noemt, voldoet niet aan die norm.
To legally end your marriage, you need a divorce, which is an order signed by a judge under the federal law called the 'Divorce Act'.
De bedragen die Ernst noemt in verband met de z.g. Poverty Guidelines zijn correct, ook het percentage van 125%.
Hoewel er inderdaad op de Affidavit of Support (I-864) niet naar schulden gevraagd wordt, zullen die wel blijken uit de 3 laatste belastingaangiftes die je vriendin moet overleggen.
Ik zou je graag iets anders verteld hebben, maar jullie zitten in een moeilijke positie.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Kan me niet voorstellen dat het zo duur is! Ik zie hier in de kranten altijd advertensies van $250 divorses enz...!muffles schreef:Dat wettelijk gescheiden weet ik en dat is dan ook helemaal de bedoeling. Het is een geldkwestie waarom ze dat nu niet kan. Het kost 1000 dollar om te scheiden en dat heeft ze niet.
Lange afstands relaties zijn altijd lastig en ik heb er al eerder problemen mee gehad.
Wel een rot situatie, ik snap ook niet dat ze het zo ver heeft laten komen, maar het gebeurd meer, dat kan ik je wel vertellen!
De meeste dingen zijn al besproken, veel success ermee.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ik heb al vroeger eens op dit forum gepost, maar binnen een maand vertrek ik naar amerika dus hopelijk mag ik hier posten met een vraag. Binnen een maand vertrek ik dus naar de VS om er verpleegkunde te studeren (wil op lange termijn voor dokter gaan, maar doe liever alles stap per stap, trouwens dokter studeren daar lijkt me nu iets te duur). Stel dat ik het ginder goed wonen vind en ik wil immigreren, kan ik dan tijdens mijn 1 jaar work experience (na het afstuderen, op F1 visa) gewoon adjustment of status doen naar green card als ik een sponsor heb of moet dat eerst via een tijdelijk visum? Nursing staat op een schedule A lijst dus moet een bedrijf niet bewijzen dat ze geen amerikaan gevonden hebben, dus zou dat sneller moeten gaan, maar uiteraard zal ik met een deadline zitten van 1 jaar... Iemand advies?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zeer Lastige vraag!gewoon adjustment of status doen naar green card als ik een sponsor heb of moet dat eerst via een tijdelijk visum?
De meeste hier hebben een ander traject gekozen. Ik heb geprobeerd wat antwoorden te vinden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Van wat ik begrijp heb je sowiezo meer mogelijkheden om na je stage te blijven
En ik weet dat er voor medische professionals andere regels gelden en het eenvoudiger zou kunnen zijn.After the completion of the academic program, the alien will be allowed one year of practical training and additional sixty days to leave the USA or apply for change to other nonimmigrant category.
Ik weet alleen niet of een werknemer je zou sponseren voor een h1-b werkvisa of voor een greencard....
Sorry...op het moment kan ik je niet verder helpen
Nou Ernst, het lijkt me dat je al antwoord hebt gegeven.
flysmurf vraagt of hij zijn (tijdelijke) studie visa om kan zetten in een Greencard, wat een permanente verblijfs verguning is.
In je quote staat dat je met dit visa na nog een extra jaar voor werk stage, 60 dagen hebt om het land te verlaten of om een ander NONIMMEGRANT visa aan te vragen.
Dus hij kan via deze procedure niet immigreren in de VS, toch?!
/PeeJay
flysmurf vraagt of hij zijn (tijdelijke) studie visa om kan zetten in een Greencard, wat een permanente verblijfs verguning is.
In je quote staat dat je met dit visa na nog een extra jaar voor werk stage, 60 dagen hebt om het land te verlaten of om een ander NONIMMEGRANT visa aan te vragen.
Dus hij kan via deze procedure niet immigreren in de VS, toch?!
/PeeJay
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
ik denk dat ze dit zo zeggen omdat een F1 visa een non-immigrant visa is (student visa), dus vinden zij het vanzelfsprekend dat je niet de intentie hebt van te immigreren... Zou dat wel bizar vinden moest dat niet lukken, aangezien je een amerikaanse opleiding gevolgd hebt in een sector waar er een groot tekort heerst aan medisch personeel
enfin...
enfin...

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Volgens mij is de procedure die de meeste nurses volgen dat binnenkomen op een F-1 visa. Vervolgens het extra jaar blijven voor de practional training. In de tussentijd een werkgever vinden die hen gaat sponseren voor een H1-B visa, dus dat is een tijdelijk non-immigrant visa, en vervolgens een greencard aanvragen op sponsering van de werkgever.
Op een H1-B can je namelijk wel een greencard aanvragen:
http://uscis.gov/graphics/howdoi/h1b.htm#can
Nog een andere link
http://www.immigrant.com/immigration_vi ... visas.html
Op een H1-B can je namelijk wel een greencard aanvragen:
http://uscis.gov/graphics/howdoi/h1b.htm#can
Ik weet niet zeker of dit de preciese werking is.Can an H-1B alien intend to immigrate permanently to the U.S.?
Yes. An H-1B alien can be the beneficiary of an immigrant visa petition, apply for adjustment of status, or take other steps toward Lawful Permanent Resident status without affecting H-1B status. This is known as "dual intent" and has been recognized in the immigration law since passage of the Immigration Act of 1990. During the time that the application for LPR status is pending, an alien may travel on his or her H-1B visa rather than obtaining advance parole or requesting other advance permission from Immigration to return to the U.S.
Nog een andere link
http://www.immigrant.com/immigration_vi ... visas.html
Met een F-1 visum kun je geen aanvraag doen voor "adjustment of status". Het F-1 visum is een (tijdelijk) visum dat alleen de mogelijkheid geeft om een ander (tijdelijk) nonimmigrant visum aan te vragen.
Zoals Ernst al aangaf kun je, als je een studie met goed gevolg afmaakt, in bepaalde beroepen vrij makkelijk een H-1B (Temporary worker in a specialty occupation) visum krijgen. Let wel, normaal gesproken is dit visum ook slechts tijdelijk, namelijk maximaal 2 x 3 jaar, en geeft het niet automatish recht op een green card.
The H1B petition is initially granted for up to three years. A maximum of six years is generally possible, with extensions in increments of up to three years at a time. Additional extensions beyond the sixth year are sometimes possible. After the maximum stay in H-1B status,the individual must depart the US for at least one year before qualifying again for H-1B status.
The H1B visa is a temporary visa. It is not a green card, nor does it automatically lead to becoming a permanent resident of the US. However, H1B visa holders may pursue a green card while you are in the US in temporary H1B status.
Een ander punt om in de gaten te houden, is dat er jaarlijkse quota voor het H-1B visum gelden. Heb je pech en is het maximum aantal voor een jaar bereikt, dan voorzie ik problemen als je F-1 visum afloopt (inclusief dat extra jaar en 60 dagen) voordat je opnieuw een aanvraag kunt doen in het volgende jaar. Het effect zal zijn dat je, volgens de geldende wetten, de V.S. zult moeten verlaten om niet illegaal te worden.
gr. Redneck
Zoals Ernst al aangaf kun je, als je een studie met goed gevolg afmaakt, in bepaalde beroepen vrij makkelijk een H-1B (Temporary worker in a specialty occupation) visum krijgen. Let wel, normaal gesproken is dit visum ook slechts tijdelijk, namelijk maximaal 2 x 3 jaar, en geeft het niet automatish recht op een green card.
The H1B petition is initially granted for up to three years. A maximum of six years is generally possible, with extensions in increments of up to three years at a time. Additional extensions beyond the sixth year are sometimes possible. After the maximum stay in H-1B status,the individual must depart the US for at least one year before qualifying again for H-1B status.
The H1B visa is a temporary visa. It is not a green card, nor does it automatically lead to becoming a permanent resident of the US. However, H1B visa holders may pursue a green card while you are in the US in temporary H1B status.
Een ander punt om in de gaten te houden, is dat er jaarlijkse quota voor het H-1B visum gelden. Heb je pech en is het maximum aantal voor een jaar bereikt, dan voorzie ik problemen als je F-1 visum afloopt (inclusief dat extra jaar en 60 dagen) voordat je opnieuw een aanvraag kunt doen in het volgende jaar. Het effect zal zijn dat je, volgens de geldende wetten, de V.S. zult moeten verlaten om niet illegaal te worden.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
flysmurf, ga er maar gerust van uit dat "ze" niet "zo maar iets zeggen". Wat je hierboven doet is de zaak omdraaien. Jij vraagt, en krijgt, een tijdelijk nonimmigrant visum en eenmaal in je bezit, vind je het bizar dat immigration er bezwaar tegen zou maken als je dat tijdelijke visum om wilt zetten in een permanent visum omdat jij besluit dat je wilt blijven?flysmurf schreef:ik denk dat ze dit zo zeggen omdat een F1 visa een non-immigrant visa is (student visa), dus vinden zij het vanzelfsprekend dat je niet de intentie hebt van te immigreren... Zou dat wel bizar vinden moest dat niet lukken, aangezien je een amerikaanse opleiding gevolgd hebt in een sector waar er een groot tekort heerst aan medisch personeel
enfin...

Een F-1 nonimmigrant visum is echt tijdelijk! Na je studie is het ophoepelen geblazen als je geen ander visum kunt bemachtigen. Ook voor een visum in de H groep is "adjustment of status" tegenwoordig niet erg makkelijk.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Muffles, je kunt zelfs on line de scheiding regelen! Prijzen verschillen per staat.muffles schreef:Als je wat van die advertenties wil inscannen voor me over dat scheiden, dan kan ik dat naar haar sturen. Zou misschien schelen.
Hier is de link: http://www.divorcesyourself.com/index.jsp
Hopelijk heb je er wat aan!
gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Dus met andere woorden als ik zou willen immigreren zou ik geen file mogen hebben bij de immigratie dienst, en dus eigenlijk moeten in belgie studeren (want dan ben ik niet op een studentenvisum) en dan zo permanent residency aanvragen. Volgens mij ligt het probleem inderdaad dat ik bij mijn studentenvisum moet ondertekenen dat ik niet zal immigreren achteraf, dus als ik voor residency apply dan zou dat zo overkomen alsof ik gelogen heb bij de aanvraag van mijn F1 visa en dus mijn application geweigerd zou worden...Redneck schreef:flysmurf, ga er maar gerust van uit dat "ze" niet "zo maar iets zeggen". Wat je hierboven doet is de zaak omdraaien. Jij vraagt, en krijgt, een tijdelijk nonimmigrant visum en eenmaal in je bezit, vind je het bizar dat immigration er bezwaar tegen zou maken als je dat tijdelijke visum om wilt zetten in een permanent visum omdat jij besluit dat je wilt blijven?flysmurf schreef:ik denk dat ze dit zo zeggen omdat een F1 visa een non-immigrant visa is (student visa), dus vinden zij het vanzelfsprekend dat je niet de intentie hebt van te immigreren... Zou dat wel bizar vinden moest dat niet lukken, aangezien je een amerikaanse opleiding gevolgd hebt in een sector waar er een groot tekort heerst aan medisch personeel
enfin...
Een F-1 nonimmigrant visum is echt tijdelijk! Na je studie is het ophoepelen geblazen als je geen ander visum kunt bemachtigen. Ook voor een visum in de H groep is "adjustment of status" tegenwoordig niet erg makkelijk.
gr. Redneck
H1B visa kan ik niet krijgen aangezien de vereiste daarvoor een bachelor degree is en ik zou nu naar een community college gaan om er een associate degree te krijgen (zowel AS als BS degree leiden tot de titel "registered nurse", met dat verschil dat een AS stukken goedkoper is), dus dit is een nul operatie....
Aan de andere kant, ik lees artikels als deze die zeggen dat ik WEL adjustment of status kan doen:
http://www.cyrusmehta.com/news_cyrus.asp?news_id=735
(summary: Going directly for the immigrant visa or green card is the best option for nurses..........Once the immigrant visa is approved, the nurse may apply for the green card at a US consulate in the home country or file for adjustment of status in the US if he or she is already here
allemaal zeer verwarrend, en ik weet niet meer wie ik moet geloven (die website is van een immigration lawyer firm)
En aan de US embassy in Brussel kan ik het niet vragen want het is aan dezelfde embassy dat ik in 3 weken moet aantonen dat ik niet zal immigreren
'k vind het gewoon bizar dat niemand die ooit op een studentenvisum was niet kan immigreren, hoe verklaar je dan al die immigranten
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dit klopt volgens mij niet. Het er gaat er niet om of op je file bent bij de immigratiedienst. De reden dat je niet direct mag veranderen van je F1 visa naar een green card beschrijf je hieronder al. Het gaat hier dus om de situatie dat je in de VS verblijft en tijdens dat verblijf je status wilt veranderen. Als je na je F1 visa terug zou keren naar NL en dan vanuit NL een greencard aan zou vragen, dat mag wel. (of die wordt toegekend is weer een andere vraag). Het gaat er dus niet om of je op file staat, maar dat je de VS binnengaat op een temp visa met als doel om voor langere tijd te blijven.Dus met andere woorden als ik zou willen immigreren zou ik geen file mogen hebben bij de immigratie dienst, en dus eigenlijk moeten in belgie studeren (want dan ben ik niet op een studentenvisum) en dan zo permanent residency aanvragen.
Dit is inderdaad precies het geval. Ze geven je toestemming om het land in te komen op de voorwaarde dat je het land weer zal verlaten. Om deze reden mag je dus geen green card aanvragen, en je status vanuit de VS laten veranderen.Volgens mij ligt het probleem inderdaad dat ik bij mijn studentenvisum moet ondertekenen dat ik niet zal immigreren achteraf, dus als ik voor residency apply dan zou dat zo overkomen alsof ik gelogen heb bij de aanvraag van mijn F1 visa en dus mijn application geweigerd zou worden...
Het artikel dat je laat zien is van augustus 2002. Er kan in die tijd een aantal dingen verandert zijn. Ik zou proberen een meer up-to-date bron te vinden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3855 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-
- 3 Reacties