Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
I-130 applicatie vanuit het buitenland (niet VS)
-
- Amerikafan
I-130 applicatie vanuit het buitenland (niet VS)
Ik ben samen met mijn vrouw (Amerikaanse) bezig met het invullen van het I-130 formulier, en we waren bezig met het opstellen van een checklist van alle documenten die nodig zijn. We wonen momenteel niet in Nederland, en het is dus niet erg gemakkelijk om originele documenten uit Nederland te krijgen die nodig zijn voor de applicatie.
Volgens de procedure op de website van het locale US consulate, heb ik van elk document een origineel en een kopie nodig (I-130 instructies vragen alleen maar om een kopie), maar vervolgens heb ik ook weer originele documenten nodig voor het interview.
Ik zit er nu aan te denken om familie in Nederland in te schakelen om alle benodigde originelen en vertalingen te laten regelen, maar niet een, maar meerdere exemplaren van elk document. Heeft iemand ervaring met deze procedure, en hoeveel originele documenten heb ik nodig?
Er was nergens iets te vinden over hou oud de documentatie mag zijn (in Nederland mogen documenten vaak niet ouder dan 6 maanden zijn). Ik heb een set die ik kan gebruiken voor de applicatie, maar die is inmiddels dik 3 jaar oud.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Volgens de procedure op de website van het locale US consulate, heb ik van elk document een origineel en een kopie nodig (I-130 instructies vragen alleen maar om een kopie), maar vervolgens heb ik ook weer originele documenten nodig voor het interview.
Ik zit er nu aan te denken om familie in Nederland in te schakelen om alle benodigde originelen en vertalingen te laten regelen, maar niet een, maar meerdere exemplaren van elk document. Heeft iemand ervaring met deze procedure, en hoeveel originele documenten heb ik nodig?
Er was nergens iets te vinden over hou oud de documentatie mag zijn (in Nederland mogen documenten vaak niet ouder dan 6 maanden zijn). Ik heb een set die ik kan gebruiken voor de applicatie, maar die is inmiddels dik 3 jaar oud.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: I-130 applicatie vanuit het buitenland (niet VS)
Voor zover ik weet is Nederland het enige land dat kijkt naar hoe oud de documenten zijn. Mijn man heeft bijvoorbeeld zijn birth certificate voor het laatst in 1995 aangevraagd ofzo, en daar heeft hij het al die tijd mee kunnen doen. Ik heb nog nooit iets gehoord of gelezen over een "uiterste houdbaarheids datum" van documenten. In de VS dan. We zullen binnenkort (als ik mijn verklaring voor behoud van Nederlanderschap ga aanvragen) dus voor het eerst in 16 jaar een nieuwe aan moeten vragen, want Nederland heeft die rare regel dus wel.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikafan
OK, dat is goed om te weten. Laatste waar ik op zit te wachten is dat ik naar huis gestuurd word omdat de documenten verjaard zijn 
Zolang ik genoeg originele documenten heb zal het wel goed komen.

Zolang ik genoeg originele documenten heb zal het wel goed komen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb dat altijd de meest belachelijke geldklopperij gevonden, dat een document maar maximaal 6 maanden oud mag zijn. Alsof mijn uittreksel na 7 maanden niet meer hetzelfde zegt... "Nou meneer, uw uittreksel is meer dan 6 maanden oud en daarmee achterhaald... Misschien bent u inmiddels wel helemaal niet meer geboren!"DixieChick schreef:Voor zover ik weet is Nederland het enige land dat kijkt naar hoe oud de documenten zijn. Mijn man heeft bijvoorbeeld zijn birth certificate voor het laatst in 1995 aangevraagd ofzo, en daar heeft hij het al die tijd mee kunnen doen. Ik heb nog nooit iets gehoord of gelezen over een "uiterste houdbaarheids datum" van documenten. In de VS dan. We zullen binnenkort (als ik mijn verklaring voor behoud van Nederlanderschap ga aanvragen) dus voor het eerst in 16 jaar een nieuwe aan moeten vragen, want Nederland heeft die rare regel dus wel.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
Zo houden we het ambtenaren apparaat in stand. Het is absoluut geldklopperij; de bedragen die je voor een uittreksel uit de burgerlijke stand betaald slaan nergens op. Via de belasting betalen we al voor het feit dat ze die gegevens bewaren, en dat soort info zou gewoon gratis moeten zijn, 1 euro voor papier en inkt 
Aangezien sommige van deze documenten alleen in het Nederlands aangevraagd kunnen worden, en die dus voor mij in het land van applicatie (Israel) naar het Engels vertaald moeten worden, moet er een gecertificeerde vertaling gemaakt worden. Op de website van het consulaat hier staat de volgende tekst in FAQ sectie:
Zelf de documenten vertalen gaat me een hoop geld schelen!
Groetjes,
Haye

Aangezien sommige van deze documenten alleen in het Nederlands aangevraagd kunnen worden, en die dus voor mij in het land van applicatie (Israel) naar het Engels vertaald moeten worden, moet er een gecertificeerde vertaling gemaakt worden. Op de website van het consulaat hier staat de volgende tekst in FAQ sectie:
Dit betekend volgens mij dat ik de documenten zelf kan vertalen, of elke andere Nederlander die Engels spreekt. Dit is ook weer verschillend met Nederland, waar een gediplomeerde vertaler een stempel heeft en zonder stempel is de vertaling niet geldig.Q: What do you mean, certified translation?
A: The document should be certified by someone who fluent in both English and the original language. The translator should append to the translation the statement, "I (name), certify that I am fluent in both English and (language)." The translator should then print and sign their name, and date their signature. Translations are only required for documents in languages other than English, Arabic or Hebrew.
Zelf de documenten vertalen gaat me een hoop geld schelen!
Groetjes,
Haye
Ik heb destijds alle documenten voor mijn man zijn (eerste) H1B aanvrage zelf vertaald en er - per document - de genoemde verklaring aan gehecht. Zo krijg je dus een aantal "setjes" ieder bestaande uit: kopie origineel document, vertaling, plus de verklaring.
Maar, naar ik heb begrepen, het mag niet door de aanvrager zelf gedaan worden.
Maar, naar ik heb begrepen, het mag niet door de aanvrager zelf gedaan worden.
-
- Amerikafan
Ik heb het nergens geelzen dat de aanvrager niet zelf mag vertalen, maar het lijkt me wel duidelijk dat daar een verstrengeling van belangen speelt. Ik ben van plan om het wel zelf te vertalen; het resultaat kan dan naar een Nederlands sprekende kennis als een "first draft" en mijn kennis kan het dan afmaken en ondertekenen.
Ik denk dat de eerste stap, de aanvraag, nu wel goed komt. Het probleem komt meer met de medische keuring, aangezien ik mijn medische historie uit Nederland moet krijgen, en de affidavit of support voor elkaar moet krijgen. Mijn inkomen hier gaat natuurlijk niet doorlopen als ik vertrek, en mijn vrouw werkt niet, en woont niet in de VS. Nu moet ik iemand vinden die mij wil sponsoren in de VS, of een baan vinden voor we die kant op gaan. En nee, ik heb nog niet genoeg spaargeld om 5x het minimum van het jaarsalaris dat volgens de VS nodig is om een familie van 3 te kunnen onderhouden bij elkaar gespaard
Ik denk dat de eerste stap, de aanvraag, nu wel goed komt. Het probleem komt meer met de medische keuring, aangezien ik mijn medische historie uit Nederland moet krijgen, en de affidavit of support voor elkaar moet krijgen. Mijn inkomen hier gaat natuurlijk niet doorlopen als ik vertrek, en mijn vrouw werkt niet, en woont niet in de VS. Nu moet ik iemand vinden die mij wil sponsoren in de VS, of een baan vinden voor we die kant op gaan. En nee, ik heb nog niet genoeg spaargeld om 5x het minimum van het jaarsalaris dat volgens de VS nodig is om een familie van 3 te kunnen onderhouden bij elkaar gespaard

Moet je voor de med. keuring je med. history meebrengen ?
Naar ik begrepen heb mag men alleen kijken of je vaccinaties current zijn, of je geen besmettelijke ziekte hebt (al is het beleid mbt. AIDS veranderd) en er wordt gekeken of je lichamelijk in staat bent werk te doen.
Het belangrijkste is derhalve je vaccinatie boekje !
De affidavit of support lijkt me een groter probleem. Je hebt inderdaad nodig dat familieleden garant voor je willen staan.
Nu een baan zoeken in de US lijkt me voor jou niet goed mogelijk want je hebt nog geen verblijfsvergunning en derhalve geen werkvergunning.
Ik weet niet wat voor werk je doet, misschien zou je moeten overwegen voor een tijdelijke werkvergunning te gaan ?
Naar ik begrepen heb mag men alleen kijken of je vaccinaties current zijn, of je geen besmettelijke ziekte hebt (al is het beleid mbt. AIDS veranderd) en er wordt gekeken of je lichamelijk in staat bent werk te doen.
Het belangrijkste is derhalve je vaccinatie boekje !
De affidavit of support lijkt me een groter probleem. Je hebt inderdaad nodig dat familieleden garant voor je willen staan.
Nu een baan zoeken in de US lijkt me voor jou niet goed mogelijk want je hebt nog geen verblijfsvergunning en derhalve geen werkvergunning.
Ik weet niet wat voor werk je doet, misschien zou je moeten overwegen voor een tijdelijke werkvergunning te gaan ?
-
- Amerikafan
Deze quote komt van de http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _3739.html NVC website.Obtain the following records and bring them to your examination:
Your vaccination immunization records
Any prior chest x-rays
Copies of your medical history records
Your passport, identity card, laissez-passer, or travel document
Voor zover ik weet kan iedereen mij sponsoren in de VS, ook niet-familie. Ik heb wel wat opties daar waar ik maar eens mee moet gaan kletsen

Het bedrijf waar ik voor werk heeft een vestiging in Phoenix, en dat zou een optie kunnen zijn, zelfs al was het tijdelijk. Misschien is een tijdelijke werkvergunning wel een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht om dat als beginstap te doen.
Je hebt gelijk w.b. med. history - zou dat een nieuwe requirement zijn ? Werd ons destijds niet om verzocht.
En previous X-rays, werd bij ons ook niet om gevraagd - alleen de X-ray die op dezelfde dag gemaakt werd.
Wat voor werk doe je bij het bedrijf waar je nu werkt ?
En previous X-rays, werd bij ons ook niet om gevraagd - alleen de X-ray die op dezelfde dag gemaakt werd.
Wat voor werk doe je bij het bedrijf waar je nu werkt ?
-
- Amerikafan
Mijn medische geschiedenis is bijna niks, en er is nooit een chest X-ray gemaakt.
Ik heb een diploma als werktuigbouwkundig ingenieur, en werk als project manager en heb een team van 8 ingenieurs onder mij.
Ik heb een diploma als werktuigbouwkundig ingenieur, en werk als project manager en heb een team van 8 ingenieurs onder mij.
- DixieChick
- Amerika-expert
Medische geschiedenis? Daar heb ik nog nooit van gehoord...misschien kun je beter met de arts bellen die de keuring doet, dan weet je precies wat hij of zij wilt zien.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Als je leiding geeft aan een aantal personen zou je op een L1 visum naar de US kunnen. Kan het bedrijf waar je voor werkt je niet officieel een transfer naar de US te geven ? (Wel eerst een immigratie advokaat raadplegen....)
-
- Amerikafan
Dat is wel eerst de insteek, om te kijken of ze in ons kantoor in de VS niet een functie voor me hebben. In dat geval zou een L1 visum de snelste optie zijn, en voor mij ook goedkoper, omdat de baas voor de kosten op zou draaien
Ik ga er niet van uit dat ze me een transfer geven, maar niet geschoten is altijd mis.
Als ik dan in de VS ben op een L1 visum, dan zou een greencard vanuit de VS geregeld kunnen worden als een "change of status"? Is er tijden de "change of status" procedure ook een reisbeperking? Op het moment moet ik nog wel eens reizen voor mijn werk, een reisbeperking zou niet echt handig zijn. Ik heb wel gehoord over deze beperkingen, maar ik weet niet op welke visa deze van toepassing zijn.

Als ik dan in de VS ben op een L1 visum, dan zou een greencard vanuit de VS geregeld kunnen worden als een "change of status"? Is er tijden de "change of status" procedure ook een reisbeperking? Op het moment moet ik nog wel eens reizen voor mijn werk, een reisbeperking zou niet echt handig zijn. Ik heb wel gehoord over deze beperkingen, maar ik weet niet op welke visa deze van toepassing zijn.
Je kunt inderdaad van L1 naar G.K.
Wat betreft reisbeperkingen, raadpleeg daarover je immigratie advokaat.
Wat ik ervan weet: er in een bepaalde fase van je procedure (G.K.) is er een keuze voor afhandeling in de USA zelf, dan wel consulair (in Ned.) Beide methoden hebben voor en nadelen - afhandeling in de USA betekent inderdaad voor een periode je paspoort afstaan.
Wat betreft reisbeperkingen, raadpleeg daarover je immigratie advokaat.
Wat ik ervan weet: er in een bepaalde fase van je procedure (G.K.) is er een keuze voor afhandeling in de USA zelf, dan wel consulair (in Ned.) Beide methoden hebben voor en nadelen - afhandeling in de USA betekent inderdaad voor een periode je paspoort afstaan.
-
- Amerikafan
Alles hangt nu een beetje af van mijn werk hier, of ze een transfer kunnen bieden of niet. Als ze een transfer doen zal de baas het visum regelen, en de kosten die eraan verbonden zijn. Als dat geen optie voor ze is begin ik met de I-130 hier. Consulaire afhandeling zal voor zover ik weet niet in Nederland zijn, omdat de aanvrager (mijn vrouw in dit geval) niet in Nederland woont, en niet onder de "consular jurisdiction" valt.
Als de aanvraag vanuit Israel gebeurt is alles, inclusief interview, in Jeruzalem.
Wel een prijzig grapje, want mijn zoon (1 jaar oud) moet ook een I-130 aanvragen omdat het VS staatsburgerschap van mijn vrouw niet overgedragen wordt op hem omdat zij nooit in de VS gewoond heeft. Ik zal wel een paar duizend euro lichter zijn aan het eind van het verhaal
Als de aanvraag vanuit Israel gebeurt is alles, inclusief interview, in Jeruzalem.
Wel een prijzig grapje, want mijn zoon (1 jaar oud) moet ook een I-130 aanvragen omdat het VS staatsburgerschap van mijn vrouw niet overgedragen wordt op hem omdat zij nooit in de VS gewoond heeft. Ik zal wel een paar duizend euro lichter zijn aan het eind van het verhaal

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 10254 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 5 Reacties