Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huis kopen in de Verenigde Staten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bandido
Amerika-expert

Re: Huis kopen in de Verenigde Staten

Bericht door Bandido »

Het roept inderdaad vooral nog wat vragen op. Het is momenteel vrij lastig om aan een hypotheek te komen in Amerika en je zult over het algemeen inderdaad een regelmatig inkomen in de VS moeten hebben. Of wellicht heb je een flinke spaarpot om op tafel te leggen en dat verandert de zaak natuurlijk ook. Maar als je een woning als investering wilt kopen, neem ik aan dat je het wilt verhuren en dat heeft natuurlijk ook invloed op de eventuele welwillendheid van een hypotheekverstrekker.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

kastelke schreef:Hypotheek in de VS ga je mogelijk niet krijgen als je geen credit history en/of 'secured employment' (in Amerika!) hebt.
Hypotheek in Nederland lijkt me ook moeilijk te pakken te krijgen voor een huis in het buitenland.

Woon jij ook in Amerika? Heb je daar een (vaste) job of andere vaste inkomsten?
er staat Oldenzaal dus ik neem aan van niet :lol:
Een amerikaans paspoort en soc sec nummer hebben heeft niks met het kopen van een huis te maken.
Men gaat grotendeels af op credit historie (en die eisen zijn flink aangescherpt) en de amerikaanse werk historie.
Het helpt wel als je een grote zak met geld meebrengt maar is gen garantie.
Ik denk dat je in nederland moeilijk een lening zult krijgen. Dat is wel erg veel onzekerheid voor een bank, maar goed een grote zak geld meebrengen zou ook daar kunnen helpen.

Ben hier al weer 10 jaar makelaar (in Missouri)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Toch jammer dat wij nieuwkomers te laat zijn voor de stated income mortgages ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

OscarG schreef:Toch jammer dat wij nieuwkomers te laat zijn voor de stated income mortgages ;)
Nee hoor dat had niet uitgemaakt. Stated income mortgages werden gebaseerd op je credit rapport.
En dat was ook niet goed genoeg voor een gewone lening toch? Dan dus ook niet voor zo een lening.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

ned in MO schreef: Nee hoor dat had niet uitgemaakt. Stated income mortgages werden gebaseerd op je credit rapport.
En dat was ook niet goed genoeg voor een gewone lening toch? Dan dus ook niet voor zo een lening.
1 maand na aankomst was dat inderdaad nog niet genoeg. Nu 5 maanden na aankomst is de score op zich wel genoeg voor een lening. alleen niet een lange historie. Alhoewel 1 van de 3 creditbureau's de lengte mee neemt van de overgezette American Express card, dus bij die instantie heb ik nu 1,5 jaar historie.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
waarsen
Amerika-newbie

Bericht door waarsen »

leuk dat er veel gereageerd is. (ik had gedacht dat ik wel een mailtje zou krijgen als er iets op deze post gepost zou worden)

even de situatie.

Ik woon in nederland, maar werk voor een amerikaans bedrijf (weet niet of dit wat uitmaakt) dus ze zouden een background check kunnen doen naar het bedrijf aangezien het beursgenoteerd is op de nasdaq.

Ik heb wel veel famlie daar die garant zouden kunnen staan (misschien helpt dit?)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Zeer waarschijnlijk krijg je wel betaalt in Euro's en betaal je in Nederland ook belasting en niet in Amerika? Dan heb je dus niet een Amerikaans inkomen, ook al is het moederbedrijf Amerikaans, jij zal in Nederland betaalt krijgen denk ik.

Overigens zit er links onderin een knop "Abonneer op dit onderwerp". Als je dit aan klikt, dan zal je een mailtje krijgen zodra er weer geantwoord is in dit topic!
waarsen
Amerika-newbie

Bericht door waarsen »

klopt krijg hier betaald.

Als ik kijk voor welk bedrag ik op zoek ben (kleine loft in detroit en chicago ) kan ik ook een persoonlijke lening aanvragen.

Iemand anders ervaring met het huizen kopen in het "getroffen" detroit???

Owja, het is niet de bedoeling om het te verhuren, ik denk alleen aan de waardevermeerdering, daarnaast is het een droom om gewoon een stuk amerika te hebben (iedere gek z'n eigen droom)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Verwacht de eerste paar jaar geen winst uit je investering. Wij hebben net een huis verkocht, dat we helaas anderhalf jaar geleden gekocht hadden (als we van tevoren alles geweten hadden, waren we blijven huren). 10% of verloren. Er staan hier verder zoveel huiizen leeg, dat een paar jaar vastzitten aan je huis niet ongewoon is. Wij hebben geluk gehad.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wat de waardevermeerdering betreft zal je volgens mij zeer veel geduld moeten hebben.

Er staan behoorlijk wat huizen leeg en de banken houden er nog een legion achter die in foreclosure zijn om de markt niet verder te overspoelen.
De prijs is in de meeste states nog steeds in dalende lijn en er wordt verwacht dat het dieptepunt niet voor het vierde kwartaal van dit jaar zal zijn.
Als je lange adem hebt is het wel aangewezen om nu te kopen, alleen een hypotheek rond krijgen is niet evident in huidige markt (heb vorig jaar ons verhaal hieromtrent gepost)

Waarom niet verhuren? Op dit moment is verhuren vrij aantrekkelijk. Wij kennen verschillende mensen die verhuren en die kunnen op dit ogenblik een
redelijke prijs krijgen en hebben gemakkelijk nieuwe huurders gevonden bij einde van huurcontracten. De vraag is vooral hoog omdat veel mensen geen
hypotheek kunnen krijgen en dus wel moeten huren willen ze een dak boven hun hoofd.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
waarsen
Amerika-newbie

Bericht door waarsen »

kijk aan goede tips allemaal bedankt, zeker dingen om allemaal in overweging te nemen.

met je hoofd blijven denken en niet met je hart blijft moeilijk
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

De discussie hiervoor brengt mij op een (voor mij hypothetische) vraag: zou het bezitten van een huis in de VS het moeilijker maken om de VS binnen te komen op VWP of toeristenvisum? Het lijkt me dat ze je eerder verdenken van het overtreden van de regels (wonen/werken in de VS zonder gepast visum, al is het maar een deel van het jaar), en je dus extra goed moet aantonen dat je binding met NLD hebt, en misschien zelfs een full-time baan in NLD.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Zou natuurlijk kunnen, maar er zijn ook genoeg mensen die bv een vakantiewoning hebben in de VS. Nou is dit natuurlijk wel een iets ander scenario, maar als je het uitlegt, je banden met NL aan kunt tonen en inderdaad weer elke keurig op tijd teruggaat, zou er niet zoveel aan de hand moeten zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bandido, als jij op het VWP reist, en ze weigeren je binnen te laten (op verdenking van het willen vestigen of werken in Amerika), dan heb je toch niets meer uit te leggen? Want door het aanvaarden van het Visa Waiver Program, doe je afstand van je recht om beroep aan te kunnen tekenen. Dat beroep aantekenen om een en ander uit te leggen, dat kan je enkel als je een visum aanvraagt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
waarsen
Amerika-newbie

Bericht door waarsen »

Ik ben amerikaan....no worries for me :)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

kastelke schreef:Bandido, als jij op het VWP reist, en ze weigeren je binnen te laten (op verdenking van het willen vestigen of werken in Amerika), dan heb je toch niets meer uit te leggen?
Ik bedoel met "uitleggen" ook de toestand dan wel eventuele discusse voorafgaand aan een daadwerkelijke weigering. Een beroep is inderdaad onder het VWP niet mogelijk.

nb: ik zie dat het voor de TS niet relevant is, maar omwille van de meelezende forummers toch goed om even te vermelden voor de duidelijkheid.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Iemand anders ervaring met het huizen kopen in het "getroffen" detroit???
Er is in het engels een gezegde dat zo gaat.
I would not touch that with a 10 foot pole. In simpel nederlands niet doen dus :lol:
waarsen
Amerika-newbie

Bericht door waarsen »

gewoon heel detroit niet ...of just parts of it niet??
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik ken detroit niet maar ik zou in heel detroit geen huis kopen. Waarom? Omdat het zo een leuke stad is? :roll:
Geert81
Amerika-newbie

Bericht door Geert81 »

Ik lees hier zeer interessante dingen.

Maar is er iemand die het al echt deed ondertussen? Ik denk om als Belg een Condo te kopen in Los Angeles en dat te verhuren.

Het enige wat me afschrikt is dat ze inderdaad binnen X jaar kunnen zeggen: "Geert, vanaf nu mag je hier niet meer binnen"... dan zit ik met een probleem natuurlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer