Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012 opleiding en family name

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
nick.ml80
Amerika-ontdekker

DV2012 opleiding en family name

Bericht door nick.ml80 »

Hallo iedereen,

Wij zitten nu de DV2012 in te vullen en heb me hier al te pletter gezocht (waarschijnlijk nog niet goed genoeg) maar heb al een aantal vragen:
- Is de 'family name' de naam in het paspoort (wij zijn getrouwd maar mijn naam staat niet in haar paspoort);
- Education: zowel mijn vrouw als ik hebben beide een MBO diploma. Nu heb ik al veel discussies gelezen, maar wat moeten we nu precies invullen?

Dat was het even.. er volgen waarschijnlijk nog wel meer vragen :)

Groetjes, Niels.
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
Bennogr
Amerika-expert

Re: DV2012 opleiding en family name

Bericht door Bennogr »

Je vult gewoon ieder een formulier in waarin je de andere als 'echtgenot' en met de eigen achternaam invult. Aantonen van getrouwd zijn kan je altijd bewijzen op het ogenblik dat je op moet voor het inleveren van de volgende serie formulieren. Het gaat om het trouwen, niet de naam. Mijn vrouw en ik zijn al bijna 30 jaar getrouwd en hebben onze eigen namen gehouden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Family name = je LEGALE achternaam. In het geval van je vrouw is dat dus haar meisjesnaam, aangezien jouw naam niet in het paspoort vermeld staat.

Wat betreft MBO - volgens mij is daar hier al het een en ander over geschreven, misschien kun je er even op zoeken?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

@DixieChick
Ik heb geprobeerd om zo goed mogelijk te zoeken, maar toch lees ik in veel topics dat opleiding een discussie is. Op dit moment zit ik met vocational in gedachten, omdat daar zo over gesproken wordt in het topic van Desmond, maar een bevestiging haal ik er niet echt uit. Ik heb ook jouw reactie gelezen dat een opleiding geen reden is om mij er gelijk uit te filteren maar toch zou ik het gevoelsmatig gelijk goed willen doen..

Dus mochten er nog aanbevelingen zijn :).....
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Vocational school.
Daarnaast heb je altijd je high school diploma nog als 'backup'.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer