Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DS-160 om afspraak te maken op het consulaat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kev10
Amerika-newbie

DS-160 om afspraak te maken op het consulaat

Bericht door kev10 »

Hallo iedereen, ik heb vandaag mijn brief ontvangen met de datum van mijn interview afspraak (7 september) op de ambassade in Brussel. Het gaat hier over een K1 visum.

Nu kwam die dag slecht uit en heb ik juist gebeld om m'n afspraak te wijzigen. De vrouw aan de lijn had het echter over het invullen van het DS-160 formulier als een absolute vereiste ("anders sturen ze je gewoon terug, meneer") voor het maken van een afspraak bij de ambassade. Nu, op de visa instructions die ik toe kreeg staat helemaal niets van een DS-160 formulier (wel van het DS-156 en DS-230). Ook op de appointment letter vind ik niks terug van het online formulier. Ik vermoed dat het DS-156 (dat ook online in te vullen is) wel dezelfde functie heeft als het DS-160 en dat heb ik wel ingevuld. Ik heb het ook even allemaal gegoogled en vond dat het DS-160 formulier inderdaad het DS-156 vervangt.

Nu, had ik dus mijn afspraak niet gewijzigd, had ik dit allemaal niet geweten (aangezien er nergens iets van vermeld stond). Daarom betwijfel ik het allemaal nogal sterk.
Iemand hier enige ervaring mee?

Alvast enorm bedankt!
Laatst gewijzigd door kastelke op 06 sep 2010, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Clint
Amerika-expert

Re: DS-160 vervangt DS-156!!!

Bericht door Clint »

Op de website van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam staat dat je voortaan DS-160 moet gebruiken :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kev10
Amerika-newbie

Bericht door kev10 »

Heb het ondertussen al gevonden op de website van het state department:

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _2994.html
Required Documentation

You, the foreign-citizen fiancé(e), (and eligible children applying for K-2 visas) will be required to bring the following forms and documents to the visa interview:

* Two (2) Nonimmigrant Visa Applications, Form DS-156 (prepared in duplicate). NOTE: K-1/K-2 visa applicants should not fill in Form DS-160, Online Nonimmigrant Visa Application.

[...]
PS Kastelke, de titel van deze topic is ook wel een beetje misleidend...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DS-160 om afspraak te maken op het consulaat

Bericht door kastelke »

Is het zo beter?
Zo niet, formuleer ne keer zelf hoe je het duidelijk wilt maken, want ik ken niets van die formulieren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kev10
Amerika-newbie

Bericht door kev10 »

Perfect :) Bedankt!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

kev10 schreef:Heb het ondertussen al gevonden op de website van het state department:

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _2994.html
Required Documentation

You, the foreign-citizen fiancé(e), (and eligible children applying for K-2 visas) will be required to bring the following forms and documents to the visa interview:

* Two (2) Nonimmigrant Visa Applications, Form DS-156 (prepared in duplicate). NOTE: K-1/K-2 visa applicants should not fill in Form DS-160, Online Nonimmigrant Visa Application.

[...]
Volgens mij verschilt het per consulaat een beetje. Bij Amsterdam wordt namelijk gesteld dat ALLE non-immigrant visa gebruik moeten maken van het DS-160:
http://amsterdam.usconsulate.gov/forms.html

Maar het is ook weer zo dat de K1 soms ook gezien wordt als een immigrant visa.. Laat je nog even weten hoe het uiteindelijk hiermee gaat bij het consulaat/ de ambassade??
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kev10
Amerika-newbie

Bericht door kev10 »

Hoi Clint,

Zoals verwacht werd er in Brussel dus niet gevraagd naar het DS-160 formulier. Het K1 visum wordt er eigenlijk volledig beschouwd als een immigratievisum.
Voor de rest liep alles vlot. Alleen het wachten kan soms wel wat tegenvallen. Nu volgende week nog terug om het visum op te pikken en klaar is kees :) Ik heb nog wel wat tijd want ik vertrek pas eind november. Maar ik ben blij dat deze rompslomp al rond is :)

Veel succes nog met alles!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Gefeliciteerd! en bedankt voor je reactie, helpt mij straks weer :D
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer