Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mee doen met de Green Card Lottery, to do or not to do?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mee doen met de Green Card Lottery, to do or not to do?
Als je vroeg genoeg in het proces besluit af te zien van jouw kans, dan geef je die gewoon door aan de volgende in de rij. Maar als jij heel de procedure tot op het einde volgt, en uiteindelijk besluit niet af te reizen, dan is de kans verkeken. Voor jou, maar ook voor anderen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
is dat zo elke?
ik dacht dat ze 50.000 visas hebben te vergeven en dus als je aan het einde afhakt, dan is er toch geen visa voor je afgegeven?
of geldt het al als visa als je een nummer krijgt dat een interview heeft, en dus als je afgewezen wordt dan is toch je "visa" (of visanummer) weg... lijkt me niet maar t zou kunnen dat het zo is.
en gwk ik denk ook zo, sandy die kaart vervalt inderdaad niet... er worden 100.000 mensen een 1e NL toegezonden en dus maar 50.000 afgegeven
ik dacht dat ze 50.000 visas hebben te vergeven en dus als je aan het einde afhakt, dan is er toch geen visa voor je afgegeven?
of geldt het al als visa als je een nummer krijgt dat een interview heeft, en dus als je afgewezen wordt dan is toch je "visa" (of visanummer) weg... lijkt me niet maar t zou kunnen dat het zo is.
en gwk ik denk ook zo, sandy die kaart vervalt inderdaad niet... er worden 100.000 mensen een 1e NL toegezonden en dus maar 50.000 afgegeven
Je hebt voor zover ik begreep behoorlijk lang de tijd om de uiteindelijke ontvangst van je greencard te "rekken" zeg maar.
Dus ik denk als je heel lang gaat twijfelen je steeds dichter bij de nieuwe DV komt en je daardoor de mogelijkheid voor een ander om in jouw plaats te gaan verkleind.
Maar ja, zoals ik het zelf heb ervaren. Ja meedoen is "zo gepiept" maar zoals Georgie al goed zegt, het is wel wat meer dan "voor de lol even meedoen". Het lijkt me dat mensen niet voor de lol al die vragen gaan invullen als ze niet serieus overwegen te gaan emigreren.
Daarbij lijkt me, zoals ook genoemd, het psychologische aspect ook inderdaad belangrijk. Wat als je meedoet, de 1e NL krijgt, niet besluit te gaan en je vervolgens weer jaren moet wachten voor je opnieuw een kans krijgt. Dat lijkt me echt lastig te verteren. Dan kun je nog beter jaren meedoen en niet winnen dan jaren meedoen wetend dat je al eens een kans gehad hebt.
Hoe dan ook, het zal voor iedereen anders zijn. Ik was me vooraf heel goed bewust van de gevolgen als ik zou winnen en die gevolgen worden met de dag duidelijker voor mij. Daarbij is voor mij de ontvangst van die 1e NL net een puzzelstukje van een lange reeks stukjes die langzaam op zijn plaats vallen, dus ik hoop voor nu alleen dat alle stukjes gaan passen dan
Dus ik denk als je heel lang gaat twijfelen je steeds dichter bij de nieuwe DV komt en je daardoor de mogelijkheid voor een ander om in jouw plaats te gaan verkleind.
Maar ja, zoals ik het zelf heb ervaren. Ja meedoen is "zo gepiept" maar zoals Georgie al goed zegt, het is wel wat meer dan "voor de lol even meedoen". Het lijkt me dat mensen niet voor de lol al die vragen gaan invullen als ze niet serieus overwegen te gaan emigreren.
Daarbij lijkt me, zoals ook genoemd, het psychologische aspect ook inderdaad belangrijk. Wat als je meedoet, de 1e NL krijgt, niet besluit te gaan en je vervolgens weer jaren moet wachten voor je opnieuw een kans krijgt. Dat lijkt me echt lastig te verteren. Dan kun je nog beter jaren meedoen en niet winnen dan jaren meedoen wetend dat je al eens een kans gehad hebt.
Hoe dan ook, het zal voor iedereen anders zijn. Ik was me vooraf heel goed bewust van de gevolgen als ik zou winnen en die gevolgen worden met de dag duidelijker voor mij. Daarbij is voor mij de ontvangst van die 1e NL net een puzzelstukje van een lange reeks stukjes die langzaam op zijn plaats vallen, dus ik hoop voor nu alleen dat alle stukjes gaan passen dan
-
Hashey
- Amerika-ontdekker
Ik zag dit laatst op Wikipedia, weet niet hoe het nu precies zit.jaja5 schreef:ik dacht dat ze 50.000 visas hebben te vergeven
Is dat met ingang van deze DV of wordt dit niet gebruikt?Rep. Sheila Jackson-Lee (D-TX) introduced the Save America Comprehensive Immigration Act of 2009 (H.R. 264) on January 7, 2009. The bill would increase the number of diversity visas from 55,000 to 110,000 per year.
5000 is voor een bepaalde groep, was altijd al zo... sorry weet het niet precies moet je even zoeken. is niet moeilijk te vinden en staat geloof ik ook gewoon in de regels van meedoen, dan blijven er dus 50.000 "over"
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo lang de interviews van de loterij waarin je gewonnen hebt (bv. DV-2011) nog lopen, kunnen ze volgens mij iemand anders in de plaats nemen als jij niet naar je interview gaat. Dus: de volgende krijgt een kans.
Als jij wel naar het interview gaat, maar USCIS laat weten niet door te zetten *alvorens* je effectief een green card toegekend wordt, *en* de DV-2011 interviews zijn nog bezig, dan krijgt de volgende ook een kans.
Maar meestal ga je mensen ofwel niet naar het eerste interview zien gaan (=goed, extra kans voor een ander), ofwel gaan ze echt helemaal tot het einde tot wanneer heel het proces afgerond is en zij eigenlijk kunnen gaan afreizen naar Amerika, maar vertrekken ze dan niet. Via via hoorde ik wel eens van de ambassade waar ze zeiden dat de helft van die winnaars nooit vertrekt...
Als jij wel naar het interview gaat, maar USCIS laat weten niet door te zetten *alvorens* je effectief een green card toegekend wordt, *en* de DV-2011 interviews zijn nog bezig, dan krijgt de volgende ook een kans.
Maar meestal ga je mensen ofwel niet naar het eerste interview zien gaan (=goed, extra kans voor een ander), ofwel gaan ze echt helemaal tot het einde tot wanneer heel het proces afgerond is en zij eigenlijk kunnen gaan afreizen naar Amerika, maar vertrekken ze dan niet. Via via hoorde ik wel eens van de ambassade waar ze zeiden dat de helft van die winnaars nooit vertrekt...
Elke
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Veel mensen gaan pas echt nadenken wat het inhoud op het moment dat het tijd is om de banden met nederland te verbreken.
En dan komen er emoties om de hoek kijken waar je van te voren geen rekening mee houd..
En dan komen er emoties om de hoek kijken waar je van te voren geen rekening mee houd..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is waar. Er is nog een heel verschil tussen dromen over iets, verlangen naar iets, en het dan plots in realiteit moeten omzetten terwijl je beseft dat je daar best heel wat risico gaat lopen en jezelf in een zeer kwetsbare positie gaat plaatsen. Zeker als je kinderen mee in het avontuur betrekt.
Ook voor de omgeving wordt het dan soms nog moeilijker te begrijpen. Zo wonen wij nu in een vrijstaande woning op een lapje grond, een huis waar we 400m2 ter beschikking hebben. En verhuizen over minder dan 3 weken naar een condo met 2 slaapkamers dat niet eens 100m2 is... Maar het is een start. En als je dergelijke dingen moet gaan vastleggen, dan kan ik me inbeelden dat het dan zo concreet wordt, dat er mensen zijn die zich dan toch vragen gaan stellen of ze die droom echt zo heel graag willen gaan realiseren.
Ook voor de omgeving wordt het dan soms nog moeilijker te begrijpen. Zo wonen wij nu in een vrijstaande woning op een lapje grond, een huis waar we 400m2 ter beschikking hebben. En verhuizen over minder dan 3 weken naar een condo met 2 slaapkamers dat niet eens 100m2 is... Maar het is een start. En als je dergelijke dingen moet gaan vastleggen, dan kan ik me inbeelden dat het dan zo concreet wordt, dat er mensen zijn die zich dan toch vragen gaan stellen of ze die droom echt zo heel graag willen gaan realiseren.
Elke
zo veel????kastelke schreef: Via via hoorde ik wel eens van de ambassade waar ze zeiden dat de helft van die winnaars nooit vertrekt...
- Bandido
- Amerika-expert
Ik zou juist zeggen: doe het nu, want meer financiele zekerheid betekent meestal ook meer verantwoordelijkheden en verplichtingen. Want je hebt dan wellicht een carriere die je niet wilt achterlaten, een leuk huis (al dan niet gekocht), etc. En je kunt toch ook moeilijk je leven een paar jaar "on hold" zetten terwijl je meedoet aan de loterij. En bedenk ook dat je niet meteen hoeft te gaan, het duurt nog zeker anderhalf jaar tot twee jaar en dan kan er in de tussentijd ook in financiele zin nog een hoop veranderen. Overigens had ik voor mijn verhuizing naar Atlanta zo'n US$ 6000 op mijn rekening staan en dat was ruim voldoende volgens de medewerker van het consulaat.Georgie schreef:Daarom vroeg ik me af wat verstandiger is: Meedoen (want als je nu al zou winnen, heb je nog tot 2012 voordat je de echte overstap maakt), of toch nog wachten tot er meer financiele zekerheid is, maar wel meer kans op andere dingen die het proces 'tegen zouden kunnen houden'. Helaas heb je alleen geen garantie voor de toekomst.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Hashey
- Amerika-ontdekker
Daarom wil ik ook meedoen nu. Ben nu zelf 22 dus heb nog niet zoveel verantwoordelijkheden en verplichtingen als sommige mensen van wat oudere leeftijd die dit ook willen.Bandido schreef:Ik zou juist zeggen: doe het nu, want meer financiele zekerheid betekent meestal ook meer verantwoordelijkheden en verplichtingen. Want je hebt dan wellicht een carriere die je niet wilt achterlaten, een leuk huis (al dan niet gekocht), etc. En je kunt toch ook moeilijk je leven een paar jaar "on hold" zetten terwijl je meedoet aan de loterij. En bedenk ook dat je niet meteen hoeft te gaan, het duurt nog zeker anderhalf jaar tot twee jaar en dan kan er in de tussentijd ook in financiele zin nog een hoop veranderen. Overigens had ik voor mijn verhuizing naar Atlanta zo'n US$ 6000 op mijn rekening staan en dat was ruim voldoende volgens de medewerker van het consulaat.
En $6000 genoeg? Ik dacht dat ik wel wat meer nodig zou hebben. Maar ik wil ook in de buurt van Atlanta gaan wonen(als ik overal doorheen kom tenminste). Ben er de eerste keer ook in de buurt geweest, in Woodstock en Dahlonega voor 3 weken. En gelukkig ken ik daar dan ook wat mensen.
- Bandido
- Amerika-expert
Meer geld is natuurlijk beter, maar dit was de richtlijn van het consulaat. Je moet je in wezen voor een maand of drie kunnen bedruipen zonder inkomen, dus huur, eten, verzekeringen etc. En daarom is er geen standaard bedrag vast te stellen; immers, het platteland van Indiana is goedkoper dan Manhattan. En Atlanta is niet een van de duurdere steden, dus met $6000 kom je hier een heel eind.Hashey schreef:En $6000 genoeg? Ik dacht dat ik wel wat meer nodig zou hebben. Maar ik wil ook in de buurt van Atlanta gaan wonen(als ik overal doorheen kom tenminste). Ben er de eerste keer ook in de buurt geweest, in Woodstock en Dahlonega voor 3 weken. En gelukkig ken ik daar dan ook wat mensen.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat is een goed punt inderdaad. Het is niet voor niets de DV 2012. Eer je er zit, ben je al een tijd verder. Maar ik begin natuurlijk echt from scratch. Heb een goede maar dure opleiding genoten en dat is niet in de koude kleren gaan zitten. Daarentegen is het mijn grootste droom om in Amerika te wonen, en the American Dream heeft toch ook wel alles met je eigen boontjes doppen te maken. Natuurlijk zou ik dat uiteindelijk wel redden. Ik zou alleen bang zijn dat ik dan niet door het interview heen zou komen omdat ik zeg bijvoorbeeld 2000 op dat moment op m'n rekening heb staan (en dan tegen de tijd dat ik daadwerkelijk ga, dat ongeveer verdubbeld zal hebben). Maar dan ga ik wel eerst in Kansas of Indiana wonen ipv Washington of San FranciscoBandido schreef:Ik zou juist zeggen: doe het nu, want meer financiele zekerheid betekent meestal ook meer verantwoordelijkheden en verplichtingen. Want je hebt dan wellicht een carriere die je niet wilt achterlaten, een leuk huis (al dan niet gekocht), etc. En je kunt toch ook moeilijk je leven een paar jaar "on hold" zetten terwijl je meedoet aan de loterij. En bedenk ook dat je niet meteen hoeft te gaan, het duurt nog zeker anderhalf jaar tot twee jaar en dan kan er in de tussentijd ook in financiele zin nog een hoop veranderen. Overigens had ik voor mijn verhuizing naar Atlanta zo'n US$ 6000 op mijn rekening staan en dat was ruim voldoende volgens de medewerker van het consulaat.Georgie schreef:Daarom vroeg ik me af wat verstandiger is: Meedoen (want als je nu al zou winnen, heb je nog tot 2012 voordat je de echte overstap maakt), of toch nog wachten tot er meer financiele zekerheid is, maar wel meer kans op andere dingen die het proces 'tegen zouden kunnen houden'. Helaas heb je alleen geen garantie voor de toekomst.
En wie weet doe ik eerst wel 15 jaar mee, voordat ik ooit win (als ik al win).
Dus ja, ik denk dat ik dan toch maar mee ga doen! Spannend! Het houdt me wel heel erg bezig, vind zelfs dit toch al een behoorlijke beslissing en ik vind het fijn dat ik hier steun kan vinden!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 22076 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer