Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum overdragen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Olivia
Amerika-ontdekker

Visum overdragen?

Bericht door Olivia »

Hi,

ik ben nieuw hier en heb al wat gezocht op het forum maar kan er niets over vinden..al jaren droom ik er van om naar de VS te emigreren (wie niet hier:P) maar helaas heb ik nog niet gewonnen (DV) en heb ik ook nog geen relevante werkervaring (in aanmerking komen voor werkvisum). Wel werkt mijn oom (bloedverwant) bij een groot Amerikaans bedrijf, en gaat hij regelmatig naar de VS voor werk. Hij heeft een visum voor het leven, is er enige kans dat ik daarvan kan profiteren? Helpt dit mij, kan hij hem 'overdragen' of moet ik echt proberen via zijn werk een baan te krijgen?

Ik heb daarnaast een klein eigen bedrijf, kan ik deze mee nemen naar de VS (en een werkvisum krijgen) en daar iemand in dienst nemen zonder de investering van 150.000, of moet ik echt die investering hebben? Alvast bedankt voor de antwoorden en sorry als dit toch ergens staat:)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Visum overdragen?

Bericht door kastelke »

Je oom zijn visum is verbonden aan hem persoonlijk EN aan de functie die hij bij dat bedrijf heeft. Niet overdraagbaar dus.

Je kan een bedrijf starten of overnemen in Amerika, waardoor je een E2 visum krijgt, wat een tijdelijk visum ism, meestal afgeleverd voor 2 tot 5 jaar. Voldoe je na die tijd niet (meer)/nog niet aan de eisen (o.a. qua tewerkstelling van Amerikanen), dan moet je terug vertrekken.
Je kan ook van een bestaand bedrijf een vestiging openen in Amerika. Geloof dat daar dan minder eisen qua initiele investering geeist worden. Maar... de zaak moet dan in Nederland wel blijven bestaan. Jij kan dan door je eigen bedrijf uitgezonden worden naar Amerika, als manager (of zeer technisch geschoolde). Is dus ook een tijdelijk visum dat je, afhankelijk van je niveau, 6 tot 7 jaar ginder laat zijn. Maar het is wel een visum dat je 'makkelijker' om kan zetten naar een work based green card (al zal dat niet lukken met een klein bedrijfje dat maar omzet draait om 1 iemand van in leven te houden).

Blijven meedoen met de green card loterij dus!
En misschien eens op zoek gaan naar een Amerikaan lief?
En vooral zorgen dat je zeer specifieke werkervaring opdoet die je ginder aantrekkelijk kan maken. En gaan werken voor een bedrijf dat ook een Amerikaanse poot heeft kan ook al helpen (vooral als je op management-niveau kan functioneren).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Olivia
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivia »

Bedankt voor je reply! Ik zal dus via mijn oom een baan moeten bemachtigen en dan via het bedrijf naar de VS moeten worden geplaatst..mijn bedrijf is nu nog klein en echt zelfbedacht zeg maar, dus ik denk niet dat dat gaat werken dan. Ik heb al een lief haha dus geen Amerikaan voor mij, misschien als laatste redmiddel;) Ik heb wel een erkende internationale opleiding dus daar kan ik misschien wel wat mee, gezien het internationale karakter. Van je droom een doel maken is erg moeilijk, maar niet onmogelijk toch?:)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Spijtig genoeg soms gewoon moeilijk, maar vaak ook onmogelijk.

Welke opleiding heb je gevolgd, en welke werkervaring heb je al tot nu toe? (om een zicht te krijgen op je situatie en eventueel zo nog wat tips te kunnen geven)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Olivia schreef:al jaren droom ik er van om naar de VS te emigreren (wie niet hier:P)
Het zal je wellicht verbazen, maar ze zijn er wel... Ik had nooit echt het gevoel van ik wil naar de VS.. nog niet eens voor een vakantie om eerlijk te zeggen, het trok me gewoon niet. Maar ja, toen kreeg ik een vriendin (die daarna verloofde werd en inmiddels mijn vrouw is) en toen werd het verhaal iets anders. Ik denk overigens dat als ze op het vaste land had gewoond, dat ik eerder had gezegd van kom maar naar Nederland, dan dat ik had besloten om te emigreren.

Overigens zijn we nu al aan het kijken voor wat we gaan doen over een paar jaar, als mijn dochtertje iets ouder is en naar school moet. We willen dat liever in Nederland doen, de scholen hier in HI zijn namelijk ver beneden de maat in verhouding met het vaste land, en privé scholen met goede resultaten zijn niet te betalen. De kans bestaat dus dat we in Nederland gaan wonen over een paar jaar (wel houden we hier een huis aan voor het geval dat).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer