Hier even off-topic de juiste benamingen.Nonaj schreef:Het is misschien een beetje offtopic...maar dit snap ik even niet.GEoDLeto schreef:Het opleidingsniveau van vietnam mag misschien wel lager zijn maar wat ik merk zeker waar ik werk is dat de chinezen, en waarschijnelijk ook de vietnamezen hoewel dit erg generaliserend is, is dat hun universiteiten en dergelijke deze mensen vrij vlug een doctoraal geven waardoor ze makkelijk bijvoorbeeld de VS in kunnen komen. Ze hebben misschien de opleiding van een HBO of misschien nog wel lager, bij sommige is het echt ernstig, maar hun diploma zegt PHD en dus zijn ze "hoogopgeleid" en zeer gewenst :S
Volgens mij is het doctoraal tegenwoordig afgeschaft en hebben ze dit veranderd naar Master. Dit is volgens mij ook niet hetzelfde als PhD, ik dacht tenminste altijd dat dat onderzoek was dat je na je doctoraal deed :dunno:
Als het goed is heb ik over anderhalf jaar mijn masterdiploma (in American Studies).Dat geldt dan ook als hoogopgeleid en zeer gewenst?
En ik dacht ook dat er quota's zaten aan het aantal mensen uit 1 land dat de VS binnen mag? Dan zal het feest ook wel eens afgelopen zijn voor de Aziaten...
Als dit te veel offtopic is verplaats, verwijder of splits maar
Vroeger had je HBO en WO (universiteit). Nu is alles omgezet in een HBO (nu ook bachelor genoemd) en master opleiding. Als je je master hebt gehaald dan kan je, zoals ik, gaan promoveren. Ben je klaar met je promotie traject en je hebt je proefschrift verdedigd dan krijg je de totel Dr (NL) of PhD (int).