Ik lees al een tijdje op dit forum maar dit is de eerste keer dat ik ook zelf iets post.
Wij denken er al een poosje aan om een eigen bedrijf op te starten in de VS met een E2 visum, ik heb ook al reeds contact gehad met visaversa en die hebben al heel veel vragen beantwoord
Wij willen dus geen bestaand bedrijf kopen maar zelf opstarten, over 2 weken vertrekken we weer naar de VS op onderzoek. We moeten voor het visum eerst een pand vinden dat we gaan huren, het contract op zak hebben, ons geld op een rekening zetten in de VS en daarna pas het visum aanvragen, dus risico dat je maanden huur moet gaan betalen zonder dat je ooit je vergunning krijgt.
Wij moeten ook een businessplan opstellen, ik weet niet precies wie dit te lezen krijgt en of we dat moeten verdedigen in een intervieuw?
Verder hebben we ook gehoord dat het best is zoveel mogelijk informatie of papieren te hebben, bv, een brief van de KVK in de staat waar je je wil vestigen, wat je gaat doen voor marketing enz... Verder is het blijkbaar belangrijk dat je zoveel mogelijk risico neemt, wat mogen we hieronder verstaan?
Verder is het ook moeilijk te voorspellen hoelang dit allemaal gaat duren.
Weet iemand ongeveer het verloop van dit proces en wat we kunnen verwachten? Stel dat onze visum niet wordt goedgekeurd, kunnen we dan ooit nog een nieuwe aanvraag indienen?
Wij willen nu graag eens van andere mensen horen wat hun ervaring is met het aanvragen van een E2 visum en mensen die eventueel nog tips hebben om net iets meer kans te maken. Wat is de kans dat het goedgekeurd wordt of net niet? Of is het altijd goed als je maar genoeg investeert en een goed businessplan hebt?