Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vingerafdrukken vernieuwen voor Permanent Resident

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

rperre schreef:haha, bedankt voor de uitleg, maar degene die het door elkaar haalde was de USCIS zelf.
Ik doelde op dit wat je zei:

Nu begin ik te denken dat ze dit misschien toch als een adjustment of status zien, maar volgens mij kan dit pas na 3 jaar.

Er is geen AOS meer voor jou en ook niets na drie jaar tenzij je dit vrijwillig in gang zet. Dat dacht je toch echt zelf, zoals ik het lees.

En ik heb de hele draad gelezen ja. Komt vaker voor, zoals ik al zei.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

He RPerre, nu wordt het verhaal toch iets anders, dat had je de eerste keer hier niet verteld, dat je wel je Groene Kaart had gekregen, maar dat je een afspraak die eigenlijk tot de procedure behoorde (twee keer) had afgezegd.
Inderdaad de afdeling die erover gaat, daar heeft men het laatste woord en alleen daar mag men de beslissing nemen eea. te laten gaan.
Zelf denk ik altijd beter een keer te veel opdraven dan een keer in gebreke blijven. Het eerste geeft minder gedonder dan het laatste je kan bezorgen.

Overigens Petra schreef over FBI en vingerafdrukken, is dat nieuw ? onze FBI files zijn destijds gelicht zonder vingerafdrukken. Ik vroeg mijn man of hij zich kon herinneren of onze afdrukken genomen waren toen we binnen kwamen met de bekende envelop met papieren (zelf niet openmaken !) en zo ja hoe. Hij wist het niet meer en ik ook niet.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik moest 17 jaar geleden al vingerafdrukken geven voor mijn groene kaart. Nu moet ik voor het terugvragen van mijn Nederlanderschap weer vingerafdrukken laten maken en die naar de FBI sturen om te kijken of ik wel een brave burger ben geweest (en mijn zestienjarige dochter ook, zucht!).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ok Mia je hebt gelijk..... I messed up in that sentence.

Oortjes, ik geef duidelijk aan in mijn eerste post dat ik mijn kaart al heb sinds September! Dit heb ik ook DUIDELIJK aangegeven in mijn telefoontje naar de USCIS voor de uinodiging die ik vorige week kreeg voor de 20e van deze maand.

Maar goed, het is allemaal mijn schuld, ik begrijp het!!!!!

Verder denk ik dat het inderdaad beter is om gewoon te gaan, ik doelde alleen te zeggen, dat als je zelf vlakbij woont, of je kunt het telefoonnummer van het betreffende station bemachtigen, ga dan even langs of bel even als je twijfels hebt, zodat je niet een hele dag vrij moet nemen voor NIETS!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer