Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hey goed je weer op het forum te zien, bedank dennis maar, die heeft het geregeld!

Ik zal daar eens naar kijken, ik had gewoon geen zin om nog een $1000 neer te tellen voor een service waarvan je waarschijnlijk nooit meer wat hoort, maar als ze garantie bieden moet het haast wel goed zijn!

Success

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Bjofke
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Bjofke »

Hey Hallo,

Ik weet niet exact waar deze topic overgaat, maar uit de verhaallijn kan ik het volgende mededelen.

Ik ben onlangs getrouwd met een Amerikaanse. En zo moeilijk was het papier werk ook weer niet.

- I-130
- DS-230 nog wat.
-Affidivat of Support.
En dat is denk ik het belangrijkste. Mijn vrouw heeft 2 jaar in Nederland gewoond en kon geen belastingoverzicht aantonen van de jaren 01 en 02.
Volgens het consulaat geen enkel probleem. Ze verdiende meer dan voldoende. SSN nummer kan zo worden aangevraagd en de groene kaart is iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent. Mijn Visum is in ieder geval geregeld. Nu alleen mijn huis nog verkopen.

Wat ik wel dien te doen is het invullen van een formulier omdat ik minder dan 2 jaar getrouwd ben, en als ik Amerika verlaat (vakantie) moeten ik en mijn vrouw een formulier invullen om weer binnen te mogen.

Mijn uiteindelijke conclusie. Het valt reuze mee. (totale wachttijd 6 weken) Ook het interview stelde geen flikker voor.
Indien je nog specifiekere vragen wilt stellen mail me.

b.verlijsdobk@chello.nl . www. bjovke.nl

suc6
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als je het in Nederland allemaal kunt regelen dan is het wat gemakkelijker heb ik ook gehoord, maar wat voor visum heb je nu dan???

Want zonder "green card" kun je niet langer dan 90 dagen in de VS blijven, dus als je daar "zelf" achteraan moet, zou ik zeggen opschieten dan, waarschijnlijk is je visum al een green card (hij ziet er alleen niet groen uit).

Deze draad gaat algemeen over het aanvragen van een visum/green card!

En je hebt gelijk het stelt geen r... voor, maar je moet het wel even doen en de betaling toevoegen graag :roll:

Dat formulier om terug te keren naar de VS is een I-131 application for travel form die ik heb gepost op de bovenstaande website en je kunt die zogenaamde terugkeer papieren voor een jaar lang aanvragen, dan hoef je het niet elke keer apart te doen! Vul gewoon in dat je multiple trips gaat maken! Je krijgt dan een voorwaardelijke terugkeer kaart! Je bent officieel op probation :D

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Het blijkt uit je reactie dat je inderdaad maar half begrepen hebt over welke situatie we het hier hebben.

Gemiddeld duurt de tijd tussen het starten en krijgen van een K-1 (fiancé(e)) visum 7 maanden en men kan de papierwinkel zeker niet afdoen met "het stelt geen r**t voor". (Sinds enige tijd bestaat er ook een K-3 visum, waarbij je tijdens de verwerking van de visumaanvraag al naar de V.S. mag komen. Dit is echter geen garantie dat je het visum ook krijgt.)

Je SSN kun je niet "gewoon aanvragen", je krijgt die pas nadat de USCIS daar toestemming voor geeft. De "Permanent Resident" kaart, in de wandeling "green card" genoemd, is niets iets waar je "zelf verantwoordelijk voor bent", maar wordt - bij het K-1 visum - pas nadat je getrouwd bent en daarvan de USCIS met de nodige papieren hebt ingelicht, na zo'n 6 maanden (afhankelijk van waar je woont in de V.S. kan dat korter of langer zijn) uitgereikt. Je bent dan een "Conditional Permanent Resident".

Binnen 90 dagen voor het verstrijken van de verloopdatum (2 jaar later) moet je weer de nodige papieren invullen en bewijzen overleggen dat je werkelijk getrouwd bent en samenwoont om het "conditional" te laten verwijderen. Bij verzuim hiervan wordt je eenvoudigweg gedeporteerd.
Bjofke schreef:Wat ik wel dien te doen is het invullen van een formulier omdat ik minder dan 2 jaar getrouwd ben, en als ik Amerika verlaat (vakantie) moeten ik en mijn vrouw een formulier invullen om weer binnen te mogen.
Dit forumulier, voor het aanvragen van een "application for travel " heb je niet nodig omdat je minder dan twee jaar getrouwd bent, maar omdat je geen "green card" hebt en daarom nog geen "permanent resident". Zodra je wel een "permanent resident" bent, heb je die papieren niet meer nodig omdat je dan vrijelijk mag reizen.

De gedachte dat je je green card "even zelf regelt" berust op een fictie. De USCIS bepaalt of jij recht hebt op een "permanent resident" status, niet jij.

gr. Redneck
Laatst gewijzigd door Redneck op 29 mei 2004, 06:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

right on redneck! :D Ik dacht al dat ik hier allemaal moeilijk zat te doen om niets 8)

Richard
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

pffffffft. Al die papieren? De moed zakt je toch in de schoenen? :?

Zoeken jullie daar ook nog leerkrachten? Ik kijk er wel eens zijdelings na, ben een tijdje terug in een sollitatieprocedure van een shell-school in Houston tot de laatste ronde gekomen... maar helaas.

Via Petra heb ik ook wat adressen gekregen. Maar scholen zijn heel voorzichtig met het aannemen van personeel uit het buitenland. Ze houden je aan het lijntje en zeggen niets toe.

Nou, ja: dan moet ik gewoon maar gaan trouwen met een Amerikaan.
Zal ik meteen maar een oproep doen??:D
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

gretl schreef:pffffffft. Al die papieren? De moed zakt je toch in de schoenen? :?

Zoeken jullie daar ook nog leerkrachten? Ik kijk er wel eens zijdelings na, ben een tijdje terug in een sollitatieprocedure van een shell-school in Houston tot de laatste ronde gekomen... maar helaas.

Via Petra heb ik ook wat adressen gekregen. Maar scholen zijn heel voorzichtig met het aannemen van personeel uit het buitenland. Ze houden je aan het lijntje en zeggen niets toe.

Nou, ja: dan moet ik gewoon maar gaan trouwen met een Amerikaan.
Zal ik meteen maar een oproep doen??:D
LOL, niet opgeven als je het echt wilt tenminste! :D De scholen hier in bama zijn altijd wel op zoek naar leerkrachten, ik weet niet wat je vakrichting is........

Trouwen is wel het eenvoudigste om hierheen te komen, maar de papierwinkel blijft hetzelfde. Het viel allemaal wel mee, maar je moet er jezelf wel doorheen worstelen, kost je een halve dag of zo!

en voor die oproep, ik zou gewoon heeeeeel veeeeel op vakantie gaan naar de USA, dan kom je vast wel wat tegen hiero!

voor redneck:

Ik denk eraan om binnenkort eens een belletje te geven naar de USCIS, is dat verstandig? Ik moet echt mijn reispapiertje krijgen voor juli (gaan we namenlijk een cruise maken 8) ) en natuurlijk wil ik ook mijn SSN en werkvergunning binnen hebben (90 dagen staat er voor geloof ik)

Richard
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik denk eraan om binnenkort eens een belletje te geven naar de USCIS, is dat verstandig? Ik moet echt mijn reispapiertje krijgen voor juli (gaan we namenlijk een cruise maken ) en natuurlijk wil ik ook mijn SSN en werkvergunning binnen hebben (90 dagen staat er voor geloof ik)
Ik weet niet of de INS tegenwoordig telefonisch vragen beantwoord, toen ik in jou situatie zat werden vragen over de status van je applikatie alleen persoonlijk beantwoord, niet over de telefoon. Dus kon je naar het INS buro en zo'n 4 uur in de rij staan om zo'n gast te spreken.. :roll:

Heb je al een SSN ? Die zul je moeten hebben voor dat je je EAD kan inleveren. En dan duurt het (minstens) 90 dagen voor dat je je tijdelijke werkvergunning kunt ophalen..

Good Luck !!

/PeeJay
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Howdy Richard,

Aan Peejay's antwoord hoef ik niets toe te voegen. Een pikante bijkomstigheid is dat als je meer wilt weten over de status van je papieren bij de USCIS, dit de voortgang aanzienlijk kan vertragen... :( Die waarschuwing heb ik onlangs ergens op hun site gelezen. Het zal wel zo zijn dat als ze je uit de stapel trekken, je automatisch weer onderop terecht komt of zo?!? Ik hoop dat je die reispapieren op tijd krijgt. In mijn geval duurde het ongeveer 6 weken.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

PeeJay schreef:
Ik denk eraan om binnenkort eens een belletje te geven naar de USCIS, is dat verstandig? Ik moet echt mijn reispapiertje krijgen voor juli (gaan we namenlijk een cruise maken ) en natuurlijk wil ik ook mijn SSN en werkvergunning binnen hebben (90 dagen staat er voor geloof ik)
Ik weet niet of de INS tegenwoordig telefonisch vragen beantwoord, toen ik in jou situatie zat werden vragen over de status van je applikatie alleen persoonlijk beantwoord, niet over de telefoon. Dus kon je naar het INS buro en zo'n 4 uur in de rij staan om zo'n gast te spreken.. :roll:

Heb je al een SSN ? Die zul je moeten hebben voor dat je je EAD kan inleveren. En dan duurt het (minstens) 90 dagen voor dat je je tijdelijke werkvergunning kunt ophalen..

Good Luck !!

/PeeJay
wow, heb ik al een SSN, nee natuurlijk niet, die krijg je toch van de USCIS, ook zou ik graag mijn alien nummer willen krijgen of op zijn minst een berichtje dat mijn aanvragen in behandeling zijn!

Ik heb zo'n beetje alle aanvragen inees lopen! green card, werkvergunning, reisdocumenten, etc.... etc...

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Fijn hè, dat ze je zo goed op de hoogte houden? :evil:

Je hebt kans dat je een tijdelijke werkvergunning krijgt (lees: af moet halen in Atlanta) lang voordat je SSN wordt vrijgegeven of dat je aan de beurt bent voor een green card. Zoals al eerder opgemerkt, zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om dan ergens werk te vinden. In de praktijk blijkt dat dus niet zo te zijn. Het zal wel teveel rompslomp zijn zonder SSN.

Ik weet niet meer precies wanneer ik de eerste vermelding van mijn A# tegen ben gekomen. Het staat in elk geval op je toekomstige green card.

Het vervelende is dat het USCIS bureau in Texas, waar jij en ik mee te maken hebben, een enorme achterstand heeft bij het verwerken van visa en dat die achterstand elk jaar ook nog eens groter wordt. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck schreef:Het vervelende is dat het USCIS bureau in Texas, waar jij en ik mee te maken hebben, een enorme achterstand heeft bij het verwerken van visa en dat die achterstand elk jaar ook nog eens groter wordt. :(
Dat had ik inderdaad al begrepen, dat slaat echt helemaal nergens op! maar ja ambtenaren kun je niet vooruit duwen he, ben er zelf ook een geweest :shock: hehe.

Als ik dan niets te horen heb gekregen, denken jullie dat ik dan veilig op mijn cruise kan en weer terugkomen naar de VS met mijn nederlandse paspoort, mijn temp visa loopt af in juni???
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

NEE! Niet doen als je dat travel document niet hebt, Richard! Als je zonder dat "toegangsbwewijs" (travel document) het land verlaat, neemt men aan dat je GEEN prijs stelt op verdere afwikkeling van je visum!!! Bij terugkomst wordt je de toegang tot de V.S. botweg geweigerd. :!:

Als je het document wel op tijd krijgt, check en double check de gegevens a.u.b. Een fout, zoals bij mij het geval was, kan je veel ellende bezorgen. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

wow, heb ik al een SSN, nee natuurlijk niet, die krijg je toch van de USCIS, ook zou ik graag mijn alien nummer willen krijgen of op zijn minst een berichtje dat mijn aanvragen in behandeling zijn!
Nee, die moet je aanvragen bij je lokaal Social Security Administration Office. Dat heb ik gedaan tenminste. Dat duurdde een paar weken, het lange wachten is echt op de INS.

Als ik dan niets te horen heb gekregen, denken jullie dat ik dan veilig op mijn cruise kan en weer terugkomen naar de VS met mijn nederlandse paspoort, mijn temp visa loopt af in juni???
Dit moet je echt navragen, en verlaat NIET het land zonder (de juiste) papieren. Je kan dan geweigerd worden bij terugkomst en je hele green card application wordt van tafel geveegd, je kan dan helemaal opnieuw beginnen, inclusief alle kosten. Geloof me, ik weet helaas waar ik het over heb :cry:

/PeeJay
Laatst gewijzigd door PeeJay op 30 mei 2004, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

En hier nog even het adres van jou lokaal SSA office (ervan uitgaande dat jou zip 36303 is...)

Office Address:
1778 WHATLEY DRIVE
DOTHAN , AL 36303

Office Phone:
(800) 772-1213
(334) 671-9346
TTY: (334) 677-6383
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

PeeJay schreef:Nee, die moet je aanvragen bij je lokaal Social Security Administration Office. Dat heb ik gedaan tenminste. Dat duurdde een paar weken, het lange wachten is echt op de INS.
Dat heb ik ook gedaan, maar daar bleef mijn aanvraag "pending" totdat de, toen nog, INS toestemming gaf om het daadwerkelijk toe te kennen, zoals mij keer op keer werd meegedeeld. Het vervelende daarbij was dat ik op een gegeven moment zelfs uit het systeem verdwenen bleek te zijn. Toen moest ik weer van voren af aan beginnen... :( Al met al heeft het iets langer dan 12 maanden geduurd.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi Redneck,
Toen ik vrijwilligerswerk ging doen in de VS had ik ook een SSN nodig. Ik had een visum gekregen in Nederland en een papiertje van de INS waarop stond wat ik deed, etc. Toen ik dat liet zien bij het SSoffice in de buurt kreeg ik een paar weekjes later mijn SSN toegestuurd. Zonder enig probleem. Ik weet niet of je daar iets aan hebt.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

eaglelgae schreef:Hoi Redneck,
Toen ik vrijwilligerswerk ging doen in de VS had ik ook een SSN nodig. Ik had een visum gekregen in Nederland en een papiertje van de INS waarop stond wat ik deed, etc. Toen ik dat liet zien bij het SSoffice in de buurt kreeg ik een paar weekjes later mijn SSN toegestuurd. Zonder enig probleem. Ik weet niet of je daar iets aan hebt.
Groetjes,
Anneke
Hoi Anneke, ja wat jij hebt gehad is waarschijnlijk een temporary SSN, begint jouw nummer met 999 of zo, dat gebruiken ze vaak voor temp SSN's

Ik ga er dinsdag meteen achteraan, die SSN heb ik echt nodig en misschien triggert het de USCIS wel een beetje! Als ik een SSN toegewezen krijg!, Dat nummer zal ik echter ook naar de USCIS moeten sturen zodat ze het daar ook weten, toch?

Dit is echter een goed tip dames en heren, een SSN had ik dus misschien wel voor mijn application kunnen aanvragen!

Richard
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

You're welcome

/PeeJay
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

In het begin van dit verhaal wees iemand op onze website, mischien alsnog een keertje attenderen;

http://www.usadutch.com

Alles over DCF en een heel erg levendig messageboard speciaal voor gehuwen visum.

Deze site in niet commercieel dus dit is geen spam (hoop ik)

groetjes Klaas.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer