Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Steven & Jacqueline starten hun leven in de VS.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Steven & Jacqueline starten hun leven in de VS.

Bericht door Sandy »

Even tussendoor, is het in Amerika geen nadeel als je naar een baan solliciteert onder je opleidingsniveau? Word je daar niet afgewezen op functies omdat je te hoog opgeleid bent zoals hier wel gebeurt. Voor wat voor reden dan ook .. bedreiging, geen blijvertje enz.
Sandy
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Normaal misschien wel, maar ik denk dat als jij nu zonder baan zit, je overal wel op zult solliciteren. Iets is dan nog altijd beter dan niets...

En voor een werkgever kan het misschien juist nu dan wel interessant zijn: hij heeft een hoger geschoold iemand in de functie zitten, die misschien het werk nog beter uitvoert, en dat allemaal voor hetzelfde geld...

Maar ja, je kan ook afgewezen worden: ik ben verschillende malen afgewezen vanwege "overqualified" in het begin...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Dento schreef:.... omdat ik morgen voor mijn werk richting Cleveland, OH, vertrek tot en met donderdag of vrijdag...
Ahh Cleveland... 'the mistake on the Lake' noemen ze Cleveland hier. Kijk ook even of de rivier daar nog brandbaar is.... http://www.ohiohistorycentral.org/entry.php?rec=1642
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:offtopic: Ja, mijn werk kan me naar de meest fantastische plaatsen brengen! Ik zal eens een lucifer de rivier ingooien... misschien toch maar een camera meenemen! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Sandy schreef:Even tussendoor, is het in Amerika geen nadeel als je naar een baan solliciteert onder je opleidingsniveau? Word je daar niet afgewezen op functies omdat je te hoog opgeleid bent zoals hier wel gebeurt. Voor wat voor reden dan ook .. bedreiging, geen blijvertje enz.
Dat is minder het geval dan in NL. Amerikanen zijn gedwongen om flexibeler te zijn in het aanpakken van werk, gewoon doordat ze geld nodig hebben. Niemand die verwacht dat je met een WO-diploma op zak voor eeuwig in de Starbucks blijft staan.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Een hoger opgeleid iemand heeft niet zo lang geleden een boek geschreven over zijn tijd bij Starbucks, een baan die hij had aangenomen om toch wat te kunnen verdienen. Dat boek moet ergens te vinden zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Dat is minder het geval dan in NL. Amerikanen zijn gedwongen om flexibeler te zijn in het aanpakken van werk, gewoon doordat ze geld nodig hebben. Niemand die verwacht dat je met een WO-diploma op zak voor eeuwig in de Starbucks blijft staan.
Inderdaad. Mensen hier zijn niet zo honkvast met hun baan. Er wordt ook niet verwacht dat ze voor altijd blijven. Als er iets beters vrijkomt zijn ze weg.
Degenen met WO die in Starbucks werken komen er wel; degenen die denken meteen na hun opleiding in een managerbaan terecht te komen zijn degenen die bedrogen uitkomen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Bericht door Jacqueline »

Hey :)

ik heb niet zo heel veel tijd om te reageren dus ik hou het kort;

Dank jullie wel voor de reacties. Het is inderdaad moeilijk maar we houden vol. We krijgen veel hulp hier van vrienden, en verder houden we gewoon onze rug recht en we gaan ervoor. We wisten inderdaad wel van te voren dat het allemaal wel lastig ging zijn ja. Het enige probleem is dat Steven zich soms alles wat rooskleuriger voorstelt en dus ook al een paar keer flink teleurgesteld is. Ikzelf ben wat nuchterder en kan wat beter omgaan met dit soort kleine tegenslagen (want hoe moeilijk het op dat moment ook is, het kan altijd nog veel moeilijker), en ik probeer hem dus ook een beetje met beide voetjes op de grond te houden. Langzaamaan begint ie wel in te zien dat ik meestal wel gelijk heb en begint hij zichzelf ook wat te temperen. ;)

Uit CA wegtrekken is denk ik geen optie. Voor mij maakt het op zich niet zo veel uit, maar Steven wil per se hier zijn. Dit was zijn droom, dus we gaan ons best doen om dat ook uit te laten komen. Daarnaast zitten zijn vrienden allemaal in dit gebied, en zij zijn een grote reden geweest voor hem om hier naartoe te komen.

Persoonlijk denk ik dat we zullen moeten wachten tot na oud en nieuw. Veel mensen hier zeggen dat de meeste bedrijven niet hiren tot na december. Ondertussen solliciteren we vrolijk door op alles wat los en vast zit. Morgen gaan we langs wat hotels e.d. om mijn resume te brengen (ik heb hotel management gestudeerd en ik spreek nederlands, duits en engels, dus daar moet toch wel ergens wat mee te bereiken zijn...?). We zijn verder allebei ingeschreven bij McDonalds, Burger King, Walmart, Home Depot en nog een hele buts van dat soort ketens. Ooit moet er toch wel eens iemand met serieuze intenties terugbellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jacqueline, ik denk dat het als nieuwkomer in Amerika ook niet moeilijk is om na een gesprek soms te denken dat je "prijs" gaat hebben. Die interviewers kunnen soms zo enthousiast over je doen, zodat jij het gevoel krijgt dat men jou gaat aanwerven. Maar ach, na een paar keer prik je door dat enthousiasme wel heen. ;-)
En jullie tweetjes vullen elkaar blijkbaar goed aan, da's ook heel wat waard.

Veel succes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Donderdag: 2e informeel gesprek bij startup
Vrijdag: Zelf te kennen gegeven dat ik geinteresseerd ben.
Zaterdag: Eerste loonsonderhandelingen.
Zondag: Knoop doorgehakt betreffende loon.
Maandag (vandaag dus): Eerste werkdag als interface designer and front-end developer.

Je ziet, het kan soms snel gaan!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Proficiat!
En hoe had je dat bedrijf in eerste instantie gevonden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Bericht door Jacqueline »

Snelle update: we hebben een leuke kamer gevonden, met een prive badkamer en grote kast, en compleet ingericht, voor $600,=

Deel een is geregeld. :D nu nog een baantje :)
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

En hoe had je dat bedrijf in eerste instantie gevonden?
Er was een launch party van een nieuwe iPhone applicatie. Ik kwam dit twee uur voor het feestje te weten via Twitter. Het was al volzet maar mail gestuurd naar de organisator dat ik er foto's zou willen nemen (fotografie is een hobby, doe het soms professioneel) in ruil voor toegang tot het feestje. Op het feestje dus foto's genomen, een aantal mensen gesproken en een aantal business cards uitgewisseld. Toevallig zat daar een startup bij die mijn profiel zocht,... Informeel het bedrijfje eens bezocht en nadien iets concreter - met nog wat andere mensen - een nieuw gesprek gehad. En dat was het.

Het is geen vast contract. Het is een freelance contract maar wel full time ($35 per uur en stuk aandelen). Heb ondertussen ook een LLC (Limited Liability Corporation) gestart zodat ik kan factureren. Dat kost ongeveer $250 en wat papierwerk.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je was dus op het juiste moment op de juiste plaats. ;-)

Het opstarten van een eigen bedrijfje is daar duidelijk veel makkelijker en goedkoper dan hier! Je medische dekking, heb je die nog via Belgie lopen? Of heb je er een zicht op wat je dit per maand gaat kosten? (aangezien je geen werkgever hebt die dat doet)
Elke
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een LLC opstarten in missouri kost $110 als je het zelf doet :mrgreen:
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

De LLC heb ik zelf opgericht, zonder tussenbedrijf. De kosten varieren natuurlijk per stad en staat. De $200 is voor Washington State terwijl de $50 voor Seattle is. Dat laatste bedrag is een schatting want ik heb van hen nog geen rekening gekregen.

Het is inderdaad relatief eenvoudig om hier een eigen bedrijfje op te richten. Je kan dat grotendeels online doen. Echter, van zodra je meerdere mensen (bv. jouw partner) er bij betrekt kan het wel iets ingewikkelder worden en kan je best beroep doen op een advocaat.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Gefeliciteerd met je baan Belg1980!!!
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

belg1980 schreef:De LLC heb ik zelf opgericht, zonder tussenbedrijf. De kosten varieren natuurlijk per stad en staat. De $200 is voor Washington State terwijl de $50 voor Seattle is. Dat laatste bedrag is een schatting want ik heb van hen nog geen rekening gekregen.

Het is inderdaad relatief eenvoudig om hier een eigen bedrijfje op te richten. Je kan dat grotendeels online doen. Echter, van zodra je meerdere mensen (bv. jouw partner) er bij betrekt kan het wel iets ingewikkelder worden en kan je best beroep doen op een advocaat.

maar als je in seattle zit bijv. en je wil buiten seattle iets doen, wel is washington....

moet je dan weer een washington LLC halen?

*ik ga hoogst waarschijnlijk naar seattle :)
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

@lwk Ik begrijp jouw vraag eerlijk gezegd niet...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

lwk, je richt je bedrijf op daar waar jij je vestigd. Is dat in Seattle, dan doe je dat daar. Trek je naar Chicago, dan richt je die zaak daar op. Is dus afhankelijk van waar jij je gaat vestigen.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer