Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op een Green Card een eigen zaak beginnen
Op een Green Card een eigen zaak beginnen
Mag je op een green card een eigen zaak beginnen? Of moet je eerst 5 jaar in Amerika wonen en staatsburger worden?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Op een Green Card een eigen zaak beginnen
Bedoel je: als ik op een of andere manier (via familie of via de green card loterij) een green card te pakken krijg, mag ik dan een eigen zaak beginnen in Amerika? Dan is het antwoord "ja".
Bedoel je: krijg ik een green card als ik een eigen zaak start in Amerika? Dan is het antwoord "neen, tenzij....".
Gewoon een eigen zaak opstarten of overnemen met een minimum aan investeren (ga maar uit van minstens 100.000 en beter nog 150.000 dollar), dat levert je een tijdelijk visum op, een E2. Jij en je huwelijkse partner mogen dan op dat visum in de vs die zaak blijven uitoefenen zolang je aan de voorwaarden voldoet (voldoende inkomen hebben en na een paar jaar tewerkstelling verschaffen aan een aantal Amerikanen). Je kinderen mogen tot hun 21ste verjaardag op dat visum mee, en moeten vanaf dan voor hun eigen visum zorgen op een of andere manier.
Maar voor bepaalde investeringen vanaf 500.000 dollar (dat is in armere streken, in meer welvarend gebied moet je al het dubbele willen afgeven) zijn er weer andere mogelijkheden, namelijk die green card.
Bedoel je: krijg ik een green card als ik een eigen zaak start in Amerika? Dan is het antwoord "neen, tenzij....".
Gewoon een eigen zaak opstarten of overnemen met een minimum aan investeren (ga maar uit van minstens 100.000 en beter nog 150.000 dollar), dat levert je een tijdelijk visum op, een E2. Jij en je huwelijkse partner mogen dan op dat visum in de vs die zaak blijven uitoefenen zolang je aan de voorwaarden voldoet (voldoende inkomen hebben en na een paar jaar tewerkstelling verschaffen aan een aantal Amerikanen). Je kinderen mogen tot hun 21ste verjaardag op dat visum mee, en moeten vanaf dan voor hun eigen visum zorgen op een of andere manier.
Maar voor bepaalde investeringen vanaf 500.000 dollar (dat is in armere streken, in meer welvarend gebied moet je al het dubbele willen afgeven) zijn er weer andere mogelijkheden, namelijk die green card.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik bedoelde inderdaad dat eerste. Goed nieuws. Zijn er verder geen beperkingen voor green card holders?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je mag geen president worden.
En je moet, als je een green card wint, 5 jaar wachten vooraleer je Amerikaans staatsburger mag worden. (en als Belg mag je de dubbele nationaliteit voeren, in tegenstelling tot de Nederlandse forumleden die dat enkel mogen als ze huwen met iemand die een andere nationaliteit heeft).

En je moet, als je een green card wint, 5 jaar wachten vooraleer je Amerikaans staatsburger mag worden. (en als Belg mag je de dubbele nationaliteit voeren, in tegenstelling tot de Nederlandse forumleden die dat enkel mogen als ze huwen met iemand die een andere nationaliteit heeft).
Elke
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
woon al meer 13 jaar in de USA met een greencard en ben nog gewoon nederlander en heb samen met mijn (ook nederlandse) vrouw 4 bedrijven
en zwart verdient hij nog veel meer, the american dream :dance:ned in MO schreef:woon al meer 13 jaar in de USA met een greencard en ben nog gewoon nederlander en heb samen met mijn (ook nederlandse) vrouw 4 bedrijven
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Heb toevallig dit week-end bekeken hoe je hier een eigen bedrijf kan beginnen.
Moet zeggen valt zeker mee qua administratie en mogelijkheden.
Kijk even op www.sba.gov, je kan er vrij goed overzicht vinden van verschillende mogelijkheden, de plussen en de minnen per soort bedrijf.
Hou er ook rekening mee dat er verschillen zijn afhankelijk van waar je je gaat vestigen, dus ook even bij lokale staat navraag doen over wat mag en niet.
Bart1
Kijk even op www.sba.gov, je kan er vrij goed overzicht vinden van verschillende mogelijkheden, de plussen en de minnen per soort bedrijf.
Hou er ook rekening mee dat er verschillen zijn afhankelijk van waar je je gaat vestigen, dus ook even bij lokale staat navraag doen over wat mag en niet.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier in Missouri is dit een uurtje werk en $110 aftikken en je hebt officieel je eigen onderneming (limited Liability Company)bart1 schreef:Heb toevallig dit week-end bekeken hoe je hier een eigen bedrijf kan beginnen.
Kijk even op http://www.sba.gov, je kan er vrij goed overzicht vinden van verschillende mogelijkheden, de plussen en de minnen per soort bedrijf.
Bart1
kastelke schreef:Ja, je mag geen president worden.![]()
Dus ik kan uit de posts onder deze quote concluderen dat je je Nederlandse nationaliteit gewoon mag houden?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je gehuwd bent met een Amerikaanse wel, anders niet.
Voor Belgen is de dubbele nationaliteit gewoon toegestaan, ongeacht of je bv. Amerikaan wordt terwijl je beiden ook Belg bent. Voor Nederlanders ligt dat anders. Gebruik eventueel de zoekfunctie van dit forum, er is al heel wat geschreven over de dubbele nationaliteit.
Voor Belgen is de dubbele nationaliteit gewoon toegestaan, ongeacht of je bv. Amerikaan wordt terwijl je beiden ook Belg bent. Voor Nederlanders ligt dat anders. Gebruik eventueel de zoekfunctie van dit forum, er is al heel wat geschreven over de dubbele nationaliteit.
Elke
Dan had ik gelijk nog een vraagje bij in dit topic.
Als je een greencard wint mag je dus een eigen onderneming opstarten. Dien je dan ook de voorwaarden te voldoen van:
1. Minimaal 100.000 dollar investeren in eigen onderneming
2. Werkgelegenheid scheppen door binnen enkele jaren 2 amerikanen in dienst te hebben
Of ben je hier dan vrij van gesteld omdat je een greencard hebt?
Alvast bedankt!
Als je een greencard wint mag je dus een eigen onderneming opstarten. Dien je dan ook de voorwaarden te voldoen van:
2. Werkgelegenheid scheppen door binnen enkele jaren 2 amerikanen in dienst te hebben
Of ben je hier dan vrij van gesteld omdat je een greencard hebt?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door kevin09 op 02 dec 2009, 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt me niet, zijn de voorwaarden van een E2 visum. see ya, Hans
Laatst gewijzigd door kastelke op 02 dec 2009, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nuttig om het bovenstaande bericht integraal te quoten.
Reden: Het is niet nuttig om het bovenstaande bericht integraal te quoten.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
** Hans, mag ik even hier tussen komen, want de moderators zitten telkens maar aanpassingen in jouw berichten te maken, we hebben het ook al meer dan eens aan jou gemeld (o.a. via pb):
mogen we je er attent op maken dat het helemaal niet nuttig is om het bericht vlak boven het jouwe telkens integraal te quoten. Integendeel, het werkt zelfs storend.
Misschien heb je het nog niet door, maar als je wilt reageren op iets, dan kan je dat op 2 manieren doen:
- ofwel door te drukken op "citeren". Dit kan nuttig zijn als je reageert op een bericht dat enkele postings hoger staat, of als je zeer specifiek op 1 bepaalde passage uit een (langer) bericht vlak boven jouw reactie wilt reageren
- ofwel door onderaan het topic te drukken op "plaats reactie".
Gelieve daar rekening mee te houden! **
mogen we je er attent op maken dat het helemaal niet nuttig is om het bericht vlak boven het jouwe telkens integraal te quoten. Integendeel, het werkt zelfs storend.
Misschien heb je het nog niet door, maar als je wilt reageren op iets, dan kan je dat op 2 manieren doen:
- ofwel door te drukken op "citeren". Dit kan nuttig zijn als je reageert op een bericht dat enkele postings hoger staat, of als je zeer specifiek op 1 bepaalde passage uit een (langer) bericht vlak boven jouw reactie wilt reageren
- ofwel door onderaan het topic te drukken op "plaats reactie".
Gelieve daar rekening mee te houden! **
Elke
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Neen je hoeft aan deze voorwaarden niet te voldoen.Als je een greencard wint mag je dus een eigen onderneming opstarten. Dien je dan ook de voorwaarden te voldoen van:
Door je greencard ben je gelijkgesteld aan een citizen en dus moet je enkel aan de voorwaarden voldoen per type onderneming die je wenst op te richten.
Je kan dus zeer eenvoudig hier een bedrijf beginnen met minimale investering, zoals eerder in dit draadje vermeld ben je zo klaar met de administratie met minimale investering. Ook de belastingsdruk is in vele gevallen een stuk lager dan Europa!
Als je de link leest die ik heb opgegeven, kan je zo alle basis info vinden en nuttige links
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bart -> Bedankt voor je duidelijke bericht.
Ik ben al een beetje bekend met het oprichten van een bedrijf in Amerika. Heb daar twee achter families wonen die ook allebei een eigen onderneming hebben en me zo verder kunnen helpen. Heb op dit moment in Nederland een zaak en wil heel graag in de VS wonen maar omdat ik alleen werk en dat graag zo wil houden (zonder personeel dus) is dit op dit moment mijn enige struikelblok om als bedrijf Amerika in te komen. Ik heb me dit jaar ook ingeschreven bij de Green Card lottery. Hoop dat ik natuurlijk win maar ik ga er niet van uit.
Ik ben al een beetje bekend met het oprichten van een bedrijf in Amerika. Heb daar twee achter families wonen die ook allebei een eigen onderneming hebben en me zo verder kunnen helpen. Heb op dit moment in Nederland een zaak en wil heel graag in de VS wonen maar omdat ik alleen werk en dat graag zo wil houden (zonder personeel dus) is dit op dit moment mijn enige struikelblok om als bedrijf Amerika in te komen. Ik heb me dit jaar ook ingeschreven bij de Green Card lottery. Hoop dat ik natuurlijk win maar ik ga er niet van uit.
kastelke schreef: Hans, mag ik even hier tussen komen, want de moderators zitten telkens maar aanpassingen in jouw berichten te maken, we hebben het ook al meer dan eens aan jou gemeld (o.a. via pb):
Misschien heb je het nog niet door,
Vind dat de toon ook anders kan en het is niet waar dat ik meerdere malen gewaarschuwd ben, maar ga geen discussie aan maar zal me proberen te verbeteren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 10973 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties