Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reserve-exemplaren van o.a. geboorteakte meenemen?
-
- Amerika-ontdekker
reserve-exemplaren van o.a. geboorteakte meenemen?
uhm, ik weet niet of dit het gewezen topic is hiervoor, maar is het nuttig/nodig/slim/... om een paar uittreksels geboorteregister ed mee te nemen als we naar amerika vertrekken? ik wil er namelijk best een en ander meenemen maar 1 papiertje kost hier 13 euro bij de gemeente, en das een beetje zonde geld als je het dan niet nodig hebt. maar ja, als we daar 3 maanden moeten gaan wachten op een stom papiertje dat ik ook had kunnen meenemen das dan ook weer zoiets.
moet ik dat bijv. hebben als ik mijn rijbewijs ga omzetten? en bij evt andere dingen?
dankjewel :beerchug:
moet ik dat bijv. hebben als ik mijn rijbewijs ga omzetten? en bij evt andere dingen?
dankjewel :beerchug:
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Green Card gewonnen: overzicht van de praktische afhandeling
Ik zou er zeker in ieder geval eentje meenenem. Je weet nooit waarvoor je het nodig kan hebben. Ik heb er ook eentje in de kluis liggen, en alhoewel ik hem volgens nog nooit gebruikt heb, vind ik het toch een fijne gedachte dat als het moet, ik er eentje heb liggen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-ontdekker
maar geldt de max. 3 maanden geldigheidsduur dan niet in amerika?
-
- Amerika-expert
Nee, aangezien men hier slim genoeg is om te weten dat je geboortegegevens niet wijzigen. Is een NLs iets, en daar zit wel weer het probleem: de enige keren (anders dan aanvraag GC) dat ik mijn NLse geboortebewijs nodig had, was voor het NLse consulaat.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- DixieChick
- Amerika-expert
Inderdaad..dat probleem herken ik. Amerikanen hebben ook geen geldigheidsduur op bijvoorbeeld huwelijksakten, en dat hebben Nederlanders wel. Erg irritant, vind ik persoonlijk (en een beetje raar: alsof je na drie maanden niet meer geboren/ getrouwd zou zijn).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: reserve-exemplaren van o.a. geboorteakte meenemen?
Nou... ik kén mensen...
Maar zonder flauwe kul: ik heb hier ook verschillende (internationale) aktes liggen die ik vorig jaar heb meegenomen. Stel dat je ze nodig zou hebben, dan heb je ze tenminste achter de hand!
En als je gaat emigreren dan vallen die paar tientjes voor die akten toch in het niet bij het totale kostenplaatje...

Maar zonder flauwe kul: ik heb hier ook verschillende (internationale) aktes liggen die ik vorig jaar heb meegenomen. Stel dat je ze nodig zou hebben, dan heb je ze tenminste achter de hand!
En als je gaat emigreren dan vallen die paar tientjes voor die akten toch in het niet bij het totale kostenplaatje...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik heb dat allemaal niet meegenomn en heb het ook nog niet nodig gehad. Een geboortedatum staat toch op jouw paspoort? Lijkt mij voldoende.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hadden ze meer, uit veiligheid en ook wij hebben geboorteakte al nodig gehad nl in Georgia voor ons rijbewijs.
Daar moest je dit dokument voorleggen.
Als ik me nog goed herinner heb je die ook nodig wanneer je SSN gaat aanvragen, kijk maar even op hun website.
Moet wel toegeven dat er niemand naar gevraagd heeft.
Bart1
Daar moest je dit dokument voorleggen.
Als ik me nog goed herinner heb je die ook nodig wanneer je SSN gaat aanvragen, kijk maar even op hun website.
Moet wel toegeven dat er niemand naar gevraagd heeft.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben een week voor ons vertrek nog langs alle gemeente gegaan om extra te halen en OH wat ben ik blij dat ik dat gedaan had. heb ze allemaal nodig gehad en had 3 exemplaren per persoon.
better save than sorry..
better save than sorry..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
dit is best wel een goede tip!
Daar had ik zelf helemaal nog niet aan gedacht, denk dat ik ook maar een paar extra exemplaartjes ga halen.
Waar zou je dit overigens moeten halen als je al eenmaal daar woont?
Consulaat?
Daar had ik zelf helemaal nog niet aan gedacht, denk dat ik ook maar een paar extra exemplaartjes ga halen.
Waar zou je dit overigens moeten halen als je al eenmaal daar woont?
Consulaat?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Inderdaad kan je aanvragen via je consulaat.
In Brugge kan je dit ook on line doen!
Bart1
In Brugge kan je dit ook on line doen!
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht