Celine schreef:Hoe zijn jullie eigenlijk Amerika binnegekomen? (voor degenen die er wonen)
Trouwen met een Amerikaan, zoals gezegd verreweg de eenvoudigste manier om de V.S. binnen te komen.
(Niet dat ik daarom met mijn Amerikaanse vrouw ben getrouwd trouwens...
houstonwehaveaproblem schreef:Ik vraag me af hoe moeilijk het is voor een Amerikaan om in Nederland te studeren en wat je dan aan schoolgeld kwijt bent. Misschien geen $40.000 per jaar, maar toch nog altijd een aanzienlijk bedrag neem ik aan.En zij hebben ook geen recht op stufi.
Ik heb net de nota voor de Hogeschool studie voor mijn zoon binnengekregen.
Jaartarief voor een voltijdstudie voor een EU of EER student: €1620
Jaartarief voor een voltijdstudie voor een niet EU/EER student: € 6656
Wow dat is een goedkope school. Is dat een Community Collge of is dit een bedrag per semester?
Onze dochters school kost $ 31,000.- per jaar en dat is zeker niet de duurste school. Dit is dan wel berekend als een In State student en ze is niet berekend of gezien als een Internationale student, anders zou het nog duurder zijn. Gelukkig heeft ze een full scholarship:)
Maar goed dat ik gezorgd heb dat mijn in de VS geboren zoon een Nederlands paspoort heeft. Hij praat af en toe wel eens over filosofie studeren in Amsterdam. Dat zou dan een stuk goedkoper zijn dan in de VS.
Pfff duur allemaal! this is not gonna happen for me I think maarja.. ik heb andere mogelijkheden nog. Ik kan na mijn studie een jaar naar het buitenland als au pair, en daarnaast werken! Lijkt me wel leuk plus ik kan buitenland stages doen in mijn opleiding..
Bennogr schreef:Maar goed dat ik gezorgd heb dat mijn in de VS geboren zoon een Nederlands paspoort heeft. Hij praat af en toe wel eens over filosofie studeren in Amsterdam. Dat zou dan een stuk goedkoper zijn dan in de VS.
Hou er wel rekening mee dat hij voor sommige opleidingen een test moet doen voor zijn Nederlands.
Volgens hem geven ze tegenwoordig in Amsterdam veel college in het Engels. Hoop maar dat dat Engels beter is dan wat sommige van mijn professoren Engelse taal- en letterkunde ervan brouwden.
Hij heeft de Rosettastone cursus Nederlands, zou-ie eindelijk een aansporing hebben om die cursus eindelijk eens te doen!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.