Mijn verhaal en vraag is tevens mijn voorstellen

Ik ben 45 jaar met Nederlandse nationiteit, ooit getrouwd geweest met een Amerikaans militair en daar 3 kinderen mee gekregen. Na 12 jaar gescheiden ben ik met 2 van de 3 kinderen teruggegaan naar Nederland. Mijn dochter is bij haar vader gebleven.
Situatie nu: opnieuw getrouwd, met een Nederlander. Beide jongens wonen nog bij mij, dochter woont nog steeds in Amerika. Inmiddels zijn de jongens 22 en 17. Mijn dochter is 19 jaar en woont inmiddels op zichzelf. Alledrie hebben ze dual nationality en alledrie hebben ze een SSN.
Nu willen mijn huidige man, mijn 2 zoons en ik, naar Amerika emigreren om dichterbij mijn dochter en hun zus te gaan wonen. Ik heb ook een SSN.
Heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt? Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken? Waar moeten we beginnen?
Ik heb hier al veel gelezen, veel geleerd, maar ben zelf nog niets tegengekomen wat op onze situatie van toepassing is, dus alle hulp is welkom. Verder wil ik iedereen mega veel succes toewensen in dit dolhof van bureaucratie!
M.vr.gr.,
Annabelle