Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

photo / foto: zijn ze streng bij beoordeling / interview?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
jaja5
Amerikakenner

photo / foto: zijn ze streng bij beoordeling / interview?

Bericht door jaja5 »

jaja5 schreef: Ik heb trouwens de fotos van de jongste maar ik vind ze niet echt super... een zit helemaal naar voren wel hoofd vrijwel recht maar mond open, dat mocht toch niet? Ik had ze destijds zelf gemaakt en herinner me mond dicht en dat is (met wat truukjes) wel altijd gelukt. Nu heeft die fotograaf 2 fotos afgeleverd die ik zeer matig (en niet mooi maar dat is niet vereist natuurlijk) vind... wat denken jullie ervan

Ik ga ze ook even nameten--ik was er niet bij dus ik ga terug als ze niet juist meten
lwk schreef:mond dicht is volgens mij meer een nederlandse regel....

mijn DV aanmeld photo was ook niet perfect kwa achtergrond ofzo, ik heb gewoon de leukste van de collectie gepakt en uitgesneden :P
naar aanleiding van de eerder genomen foto's bij een door het Consulaat genoemde fotograaf ben ik inmiddels dus al 2x terug geweest om foto's over te laten maken. Jongste was te groot hoofd (inclusief haar--ja mevrouw het is maar 1 haar...ja precies maar goed als je 10mm bereik hebt hoef je niet 1 haar er buiten te laten komen, toch)
de ander zat niet goed, en de laatste was aan 1 kant het oor niet juist zichtbaar (dus hoofd licht schuin).

Nu heb ik alles naast elkaar liggen omdat ik dacht alles vandaag af te kunnen krijgen maar met alle info over woonplaatsen, reizen, werk, scholing en precieze data etc. ben ik nog steeds bezig. Dus heb ik alle foto's naast elkaar en is er 1 'anders' dan de andere

De achtergrond oogt GRIJS en niet wit/off-wit zoals alle andere.

Wie heeft zijn interview al gedaan en heeft een idee of ze hier heel erg op letten. :?

Of wie, interview of niet, heeft een idee hierover. :?

M'n idee is weer terug te moeten, maar ik heb deze week eigenlijk geen tijd (en kind is op school dus die moet ik er dan afhalen, terugbrengen). Ik hoor het graag, ik wil gewoon niet dat ze opeens in het interview zeggen, oja die ene foto van je kind, die is niet goed.

Bedankt voor jullie input! :D

oja, nog laatste vraag, MOET een kind in de camera kijken of is er net overheen ook oke (net 1 jaar dus jong en niet makkelijk te sturen :P )
jiejie
Amerika-expert

Re: photo / foto: zijn ze streng bij beoordeling / interview?

Bericht door jiejie »

Er staat dat men richting de camera moet kijken, ik denk echter niet dat ietsjes eroverheen kijken echt bezwaarlijk zal zijn. Het grijze, als dit echt grijs is, dan zou ik daar wel mee terug gaan, er staat inderdaad white or off-white.

http://www.travel.state.gov/passport/gu ... _2081.html
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

jaja5 schreef:[naar aanleiding van de eerder genomen foto's bij een door het Consulaat genoemde fotograaf ben ik inmiddels dus al 2x terug geweest om foto's over te laten maken. Jongste was te groot hoofd (inclusief haar--ja mevrouw het is maar 1 haar...ja precies maar goed als je 10mm bereik hebt hoef je niet 1 haar er buiten te laten komen, toch)
de ander zat niet goed, en de laatste was aan 1 kant het oor niet juist zichtbaar (dus hoofd licht schuin).
da's lekker dan als die fotograaf door het consulaat wordt aangeraden. Dan zou je toch mogen verwachten dat hij/zij z'n vak verstaat.

Zie ook hier: http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_photo.html (eisen die gesteld worden aan de foto)
en hier: http://amsterdam.usconsulate.gov/photo_places.html (gedeeltelijke lijst van fotografen die aangegeven hebben foto's van het juiste formaat te kunnen maken).

En anders misschien gewoon vragen of ze weten wat de laatste regels zijn. Wat die zijn kun je hier nalezen: http://travel.state.gov/passport/guide/guide_2081.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Njit schreef:
da's lekker dan als die fotograaf door het consulaat wordt aangeraden. Dan zou je toch mogen verwachten dat hij/zij z'n vak verstaat.

en hier: http://amsterdam.usconsulate.gov/photo_places.html (gedeeltelijke lijst van fotografen die aangegeven hebben foto's van het juiste formaat te kunnen maken).
Yep daar staat de fotograaf gewoon bij :roll:
texas freak
Amerika-ontdekker

Bericht door texas freak »

er staat ook een foto automaat binnen voor us size fotoos ! 6 euro voor 6 fotoos
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

texas freak schreef:er staat ook een foto automaat binnen voor us size fotoos ! 6 euro voor 6 fotoos
Die zal je, denk ik, toch niet voor een visum, greencard of paspoort mogen gebruiken. Ze sturen je tenslotte naar een fotograaf in Amsterdam als het e.e.a. niet in orde is. Ook in Nederland mag je dat soort machines niet gebruiken voor je paspoort, ook al zijn ze er wel.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Op zich verloopt een interview correct en een aangename sfeer, toch toen wij gingen naar ambassade in Brussel.

Als er iets verkeerd is kan je volgens mij nog steeds terugkomen, bijvoorbeeld bij ons was het formulier van goed gedrag en zeden van het stadsbestuur terwij het van de federale overheid moet zijn. Zonder probleem mochten wij dit dokument gaan halen en de week erop terugkomen om alles verder af te handelen. Denk dat dit net zo is voor fot'o's. Ze hebben trouwens een standaardformulier die je meekrijgt waarom je die dag je GC niet krijgt en wat je moet doen om dit te corrigeren, dus blijkbaar komen ze dit soort gevalletjes wel vaker voor.

Alleen zou ik wel teruggaan naar die fotograaf, je betaalt toch om foto's te krijgen die aan je gevraagde voorwaarden voldoen.
Zeker als hij aangeraden is door consulaat, zou hij toch wel moeten weten waar hij mee bezig is

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

ik heb een nieuwe correcte foto gekregen!! :D

bedankt voor jullie reakties, fijn dat ik hier mn zorgen kwijt kon. Thanks :)
texas freak
Amerika-ontdekker

Bericht door texas freak »

juist wel, het zijn de amerikaanse maat fotoos, speciaal voor mensen die de verkeerde maat fotoos hebben of ze zijn vergeten !! ( en dan bedoel ik binnen in het consulaat !)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

texas freak schreef:juist wel, het zijn de amerikaanse maat fotoos, speciaal voor mensen die de verkeerde maat fotoos hebben of ze zijn vergeten !! ( en dan bedoel ik binnen in het consulaat !)
Nogmaals, er zijn zat verhalen van mensen op het internet te vinden, en ik heb ze ook zelf gesproken bij het consulaat, die naar de fotograaf in Amsterdam gestuurd werden en geen gebruik van zo'n machine mochten maken en later die dag weer terug mochten komen om ze in te leveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer