Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Got the degree but how do I get in?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Cher
Amerika-newbie
Contacteer:

Got the degree but how do I get in?

Bericht door Cher »

It has always been my dream to live & work in the US. Met een masters degree American Studies in the pocket ben ik nu mijn mogelijkheden aan het bekijken. Ik zou me het liefst aan de oostkust willen vestigen, maar sluit niets uit.

Op mijn CV staat er nu nog geen relevante werkervaring wat de zaak uiteraard bemoeilijkt.

Hoe dan ook.....I can use all the tips I can get! :idea:

Alvast bedankt,

Cher
Xerxes
Amerikafan

Re: Got the degree but how do I get in?

Bericht door Xerxes »

Cher schreef:It has always been my dream to live & work in the US. Met een masters degree American Studies in the pocket ben ik nu mijn mogelijkheden aan het bekijken. Ik zou me het liefst aan de oostkust willen vestigen, maar sluit niets uit.

Op mijn CV staat er nu nog geen relevante werkervaring wat de zaak uiteraard bemoeilijkt.

Hoe dan ook.....I can use all the tips I can get! :idea:

Alvast bedankt,

Cher
Doe mee met de green card lotery:

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html

of Trouw met een American...
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - allereerst gefeliciteerd met het behalen van je masters.

Is het niet mogelijk aanvullend te studeren/ een cursus te doen aan een US universiteit via een uitwisselingsprogramma ?
Je bent dan binnen, kunt wellicht een aanverwante US degree bemachtigen, kunt kontakten leggen enz.
Om in de US te mogen wonen/werken heb je een aanbod voor een baan nodig hier.

"American Studies" geeft me niet een-twee-drie een idee wat je hier in de US voor baan zou moeten zoeken. Wellicht iets bij een Ned. consulaat of ambassade in de US ? Bel BuZa eens en vraag wat de mogelijkheden zijn.
Verder in het zakenleven, zijn er bedrijven die adviseren in mogelijkheden voor USbedrijven in Europa/ Europese bedrijven in de US ? ja ik trek maar wat uit mijn hoed.

Een andere route is wellicht bij een multinational gaan werken in Ned. - na een jaar een funktie als manager uitgeoefend te hebben kunnen ze je op een L-visum voor soortgelijk werk naar de US verhuizen.
Probeer ook eens kontakt op te nemen met de Universiteit van Michigan, de enige die ik weet waar men Ned. onderwijst, wie weet kunnen zij iemand gebruiken of kunnen ze je suggesties geven welk gat in de markt jij moet inspringen.
Cher
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Cher »

Thanks voor de snelle reacties!

M.n. "Oortjes"....je hebt mijn mind getriggerd! Ik voel er namelijk meer voor om het op eigen kracht te doen (studie, werk). Aan de lotterij zal ik dit jaar ook meedoen......you never know :P
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - you're welcome !
Vergat ik nog: een "resume" wat men in de US immer wil zien als het om een baan gaat, is anders van opzet dan een Ned. CV.
Google maar eens, er zijn genoeg sites die voorbeelden geven.
Bv. in de US mag men niet naar leeftijd vragen, en voor een US bedrijf is niet alleen je studie van belang, maar ook wat je daarnaast gedaan hebt, tenminste als het hout snijdt, vrijwilligerswerk, stages, extra-curricular zoals studentenvereniging, tenminste al het om debaten ging, bierdrinken dus niet.

Vraag ik me alleen af, maar misschien hebben anderen daar gedachten over !, of je "American Studies" niet wat moet omschrijven. Het komt op mij over of men in Ned. USers bestudeert als vreemde diersoort. Plus African-American studies of Mexican studies is hier niet een hele studie, maar een aantal courses binnen een andere studie.
Je wilt geen misverstanden over je kwalificaties.
Is het niet onderdeel van een andere faculteit ? Ik bedoel als je zegt "I majored in sociology / political sciences with an emphasis on modern American society" klinkt het al stukken beter voor de oren hier.
Maar goed, ik kan me hierin vergissen, en dan hoor ik dat graag !
Cher
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Cher »

Hey,

American Studies valt onder de faculteit van Geesteswetenschappen (sub afd. Geschiedenis, taal- & letterkunde, Cultural studies)

Amerikanen worden hier niet bestudeert als vreemde diersoort..lol.
Er wordt met name aandacht geschonken aan de verschillen met Europa (bijv economisch,cultureel, etc). Naar de kruisbestuiving tussen de twee, etc.

In de VS wordt ook American Studies gedoceerd en de studie hier is gelinkt aan die van de VS. Het is allemaal bedoelt om het land zo objectief mogelijk te bestuderen.

Maar je hebt gelijk dat ik het goed moet specificeren/ verwoorden.

Ik zal ook info opzoeken over het resume.

Nogmaals bedankt :doublethumb:
lucasneessen
Amerika-newbie

Zoek hetzelfde als jij

Bericht door lucasneessen »

Hoi,

Ik ben Lucas en doe bedrijfskunde, ben ook al een tijdje van plan om de stap eens te gaan maken over de oceaan. Als je nog goede tips heb moet je het ff laten weten.

Wat je in iedergeval kan doen is zorgen dat je mensen om je heen krijgt die ook een band hebben met Amerika, zo kun mogelijk waardevolle contacten op doen. Word dus lid van Amerikasites. Heb ik ook recentelijk gedaan en ga binnenkort naar een bijeenkomst, ben benieuwd hoe dat zal zijn.

Groetje
Never stop dreaming
dolphin
Amerikakenner

Re: Zoek hetzelfde als jij

Bericht door dolphin »

lucasneessen schreef:Hoi,

Word dus lid van Amerikasites. Heb ik ook recentelijk gedaan en ga binnenkort naar een bijeenkomst, ben benieuwd hoe dat zal zijn.

Groetje
Bedoel je gewoon sites als deze en http://www.allesamerika.com, of bedoel je buitenlandse sites?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer