Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
H4 visum
H4 visum
Ik heb even een vraag over het H4 visum. Mijn fiancee is straks de trotse bezitter van een H1B visum. Dat zou betekenen dat als we al getrouwd zouden zijn, ik een H4 visum zou kunnen krijgen. Nu zijn we nog niet getrouwd.... Mijn vraag is nu of je al een bepaalde tijd getrouwd moet zijn voor je een H4 visum kan krijgen, of dat de tijd niet uit maakt.
Zijn er anders andere manieren om, als je net getrouwd bent met een Nederlandse man met een H1B visum, een verblijfsvergunning te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Catherine
Zijn er anders andere manieren om, als je net getrouwd bent met een Nederlandse man met een H1B visum, een verblijfsvergunning te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Catherine
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Catherine,
Nee, als je man/verloofde een H1-B heeft is er geen andere manier om een verblijfsvergunning te krijgen dan een H4.
Volgens mij, ik heb ook een H4, is er geen tijd dat je getrouwd moet zijn aan verbonden.
De immigration lawyer van het bedrijf waar je man voor werkt en die zijn H1-B heeft geregeld moet ook jou vragen over H4 beantwoorden. Ik adviseer je dan ook om die te contacten.
--
Tink
Nee, als je man/verloofde een H1-B heeft is er geen andere manier om een verblijfsvergunning te krijgen dan een H4.
Volgens mij, ik heb ook een H4, is er geen tijd dat je getrouwd moet zijn aan verbonden.
De immigration lawyer van het bedrijf waar je man voor werkt en die zijn H1-B heeft geregeld moet ook jou vragen over H4 beantwoorden. Ik adviseer je dan ook om die te contacten.
--
Tink
Hoi - ik hoop dat je je realiseert dat je met een H-4 visum wel in de US mag verblijven - zolang je man daar ook is - maar dat je er perse niet mee mag werken. Neem daarom uit Ned. (gecertificeerde en gewaardeerde) kopien mee van je diploma's en doe vast de TOEFL test via het Cito in Woerden. Dan kun je je meteen inschrijven bij een plaatselijk college om zo wat te leren en mensen tegen te komen. Zit je in de buurt van een universiteit: daar kun je vaak als toehoorder tegen redelijke betaling bepaalde klassen volgen.
Denk hier niet te licht over. Ik heb hier zelf acht jaar rondgestruind zonder werkvergunning, de eerste paar jaar ook nog es zonder vervoermiddel, OK, er was in die tijd geen Internet en dat is er nu wel, maar echt, bereid je voor om hier ook zonder werk een bestaan te bouwen.
Ik ben hier volslagen groen naartoe vertrokken, ik wou dat iemand mij gewaarschuwd had, had mee aardig wat tranen kunnen besparen.
Zit je hier eenmaal dan is het stukken lastiger van alles te regelen mbt. diploma's, TOEFL enz., althans in mijn ervaring, USers zijn nl. verschrikkelijke bureaucratische komma-jeweetwellers.
Denk hier niet te licht over. Ik heb hier zelf acht jaar rondgestruind zonder werkvergunning, de eerste paar jaar ook nog es zonder vervoermiddel, OK, er was in die tijd geen Internet en dat is er nu wel, maar echt, bereid je voor om hier ook zonder werk een bestaan te bouwen.
Ik ben hier volslagen groen naartoe vertrokken, ik wou dat iemand mij gewaarschuwd had, had mee aardig wat tranen kunnen besparen.
Zit je hier eenmaal dan is het stukken lastiger van alles te regelen mbt. diploma's, TOEFL enz., althans in mijn ervaring, USers zijn nl. verschrikkelijke bureaucratische komma-jeweetwellers.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht