Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse liefde: Lotgenoten en tips gezocht
-
- Amerika-ontdekker
Amerikaanse liefde: Lotgenoten en tips gezocht
Hallo allemaal,
Mijn naam is Chantal en vorig jaar heb ik via internet mijn grote liefde ontmoet. Helaas woont hij aan de andere kant van de oceaan, in Missouri.
Hij is inmiddels in Nederland geweest en in juli ga twee weken naar Missouri.
Op dit moment bekijken we de mogelijkheden voor mij om voor bijvoorbeeld een jaar bij hem te gaan wonen.
Om te kijken hoe dat bevalt. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb een koopwoning in NL die ik wil behouden, voor het geval het tegenvalt.
Ik zal dus ook een baan moeten vinden in de VS om dit te betalen.
Wie heeft er tips/links/ideeen?
Ook lijkt het me leuk in contact te komen met andere NL-ers in de VS. Je kunt me mailen op ******
Groetjes,
Chantal
* Note mod,
Emailadres verwijderd uit de post.
Het plaatsen van je emailadres op een openbaar forum kan je een mailbox vol met spammail en andere niet zo frisse aanbiedingen opleveren.
Als er forumleden zijn die tips voor je hebben zullen ze die vast hier wel posten of je een pbje sturen.
Mijn naam is Chantal en vorig jaar heb ik via internet mijn grote liefde ontmoet. Helaas woont hij aan de andere kant van de oceaan, in Missouri.
Hij is inmiddels in Nederland geweest en in juli ga twee weken naar Missouri.
Op dit moment bekijken we de mogelijkheden voor mij om voor bijvoorbeeld een jaar bij hem te gaan wonen.
Om te kijken hoe dat bevalt. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb een koopwoning in NL die ik wil behouden, voor het geval het tegenvalt.
Ook lijkt het me leuk in contact te komen met andere NL-ers in de VS. Je kunt me mailen op ******
Groetjes,
Chantal
* Note mod,
Emailadres verwijderd uit de post.
Het plaatsen van je emailadres op een openbaar forum kan je een mailbox vol met spammail en andere niet zo frisse aanbiedingen opleveren.
Als er forumleden zijn die tips voor je hebben zullen ze die vast hier wel posten of je een pbje sturen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Amerikaanse liefde: Lotgenoten en tips gezocht
Ik woon ook in Missouri. Waar ga je naartoe verhuizen?
Overigens is zomaar een jaar bij hem gaan wonen geen optie. Een baan ook niet. Tenzij je met hem trouwt.
Op dit forum kun je veel info vinden over wat mogelijk is en niet. Succes
Overigens is zomaar een jaar bij hem gaan wonen geen optie. Een baan ook niet. Tenzij je met hem trouwt.
Op dit forum kun je veel info vinden over wat mogelijk is en niet. Succes
-
- Amerika-ontdekker
Aangenaam kennis te maken 
Hij woont momenteel in Warrensburg. Hij zit bij de reservisten en gaat vanaf eind juli 1,5 jaar naar Fort Rucker, Alabama voor een opleiding tot piloot.
In juli ga ik dus naar Missouri maar als ik daarna besluit bij hem te gaan wonen zal het voorlopig in Alabama zijn.
Ik vind het heel moeilijk om dit besluit te nemen. Toevallig zit ik op een punt waarbij ik op zoek zou willen gaan naar een andere baan (ik heb het helemaal gehad met mijn huidige baan), en nu moet ik dus kiezen tussen gaan solliciteren in Nederland of de sprong in het diepe wagen. Hij zegt dat hij de kosten van mijn appartement in NL wil betalen als ik bij hem woon, maar ik ben toch graag zelfstandig
En om nu meteen te gaan trouwen....een Green Card is ook niet echt een goede basis voor een huwelijk. Aan de andere kant vind ik ook weer dat je je hart moet volgen. Pffffffffffff!!!!!!!!!

Hij woont momenteel in Warrensburg. Hij zit bij de reservisten en gaat vanaf eind juli 1,5 jaar naar Fort Rucker, Alabama voor een opleiding tot piloot.
In juli ga ik dus naar Missouri maar als ik daarna besluit bij hem te gaan wonen zal het voorlopig in Alabama zijn.
Ik vind het heel moeilijk om dit besluit te nemen. Toevallig zit ik op een punt waarbij ik op zoek zou willen gaan naar een andere baan (ik heb het helemaal gehad met mijn huidige baan), en nu moet ik dus kiezen tussen gaan solliciteren in Nederland of de sprong in het diepe wagen. Hij zegt dat hij de kosten van mijn appartement in NL wil betalen als ik bij hem woon, maar ik ben toch graag zelfstandig

En om nu meteen te gaan trouwen....een Green Card is ook niet echt een goede basis voor een huwelijk. Aan de andere kant vind ik ook weer dat je je hart moet volgen. Pffffffffffff!!!!!!!!!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
een greencard is wel nodig , anders gaat het hele feest niet door. Ook daar gaat een ardige tijd overheen. gebruik de tijd tussen nu en juli dus om dit forum door te spitten. Alle info die je zoekt is er aanwezig en anders ook mensen genoeg die hetzelfde hebben ondergaan
- DixieChick
- Amerika-expert
Je zou ook zes maanden op een toeristen visum (B2) kunnen gaan. Je mag daar dan niet werken, maar je kan wel samenwonen, en kijken in hoeverre dat bevalt.
Als dit een optie zou zijn, kan ik dat zeker aan raden. Je leert elkaar dan in ieder geval beter kennen voordat je gaat trouwen.
Ik zit in Georgia; mijn schoonouders wonen in het zuiden van Alabama, niet te ver van Ft. Rucker af. Er is hier een forumlid (Rpierre) die op Ft. Rucker werkt, volgens mij.
Succes met alles, en hou de moed erin!
Als dit een optie zou zijn, kan ik dat zeker aan raden. Je leert elkaar dan in ieder geval beter kennen voordat je gaat trouwen.
Ik zit in Georgia; mijn schoonouders wonen in het zuiden van Alabama, niet te ver van Ft. Rucker af. Er is hier een forumlid (Rpierre) die op Ft. Rucker werkt, volgens mij.
Succes met alles, en hou de moed erin!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Om hem beter te leren kennen, kun je zonder visum voor drie maanden bij hem zijn. Nederland valt onder het VWP (Visa Waiver Program), en je kunt dus maximaal 3 maanden bij hem blijven zonder dat je daarvoor allerlei speciale papieren moet regelen. Dit is iets wat ik je aanraad te doen, zeker als je hem nog niet goed kent.
Financieel is het gewoon erg moeilijk. Als je drie maanden weg bent, mag je van heel erg veel geluk spreken als je je oude baan nog hebt bij terugkomst, meeste werkgevers zullen zoiets niet accepteren (tenzij je natuurlijk een kei bent in onderhandelen).
Ook een probleem is de hypotheek op je woning, die zal doorbetaald moeten worden, maar dat had je al via hem geregeld las ik.
Nadat de drie maanden voorbij zijn, kun je dan beslissen hoe jullie verder willen gaan met elkaar. Zorg ervoor dat je elkaar wel leert kennen voordat je definiteve beslissingen maakt. Zorg er dus ook voor dat hij jouw familie en vriendenkring in Nederland leert kennen. Je leert elkaar zo veel beter kennen, als je ook elkaars leefomgeving en sociale omgeving hebt gezien.
Verder wil ik je heel veel plezier wensen, geniet er lekker van.
Financieel is het gewoon erg moeilijk. Als je drie maanden weg bent, mag je van heel erg veel geluk spreken als je je oude baan nog hebt bij terugkomst, meeste werkgevers zullen zoiets niet accepteren (tenzij je natuurlijk een kei bent in onderhandelen).
Ook een probleem is de hypotheek op je woning, die zal doorbetaald moeten worden, maar dat had je al via hem geregeld las ik.
Nadat de drie maanden voorbij zijn, kun je dan beslissen hoe jullie verder willen gaan met elkaar. Zorg ervoor dat je elkaar wel leert kennen voordat je definiteve beslissingen maakt. Zorg er dus ook voor dat hij jouw familie en vriendenkring in Nederland leert kennen. Je leert elkaar zo veel beter kennen, als je ook elkaars leefomgeving en sociale omgeving hebt gezien.
Verder wil ik je heel veel plezier wensen, geniet er lekker van.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Zoals je het daar zegt klinkt het nogal lullig vind ik en op die manier zou je inderdaad de stap niet moeten nemen, een green card zou niet de basis voor een huwelijk moeten zijn (want zoals het nu staat lijkt het alsof je zou gaan trouwen voor een green card), de basis zou jullie liefde voor elkaar moeten zijn en de green card is dan alleen een middel om bij elkaar te kunnen zijn.Chantal1981 schreef:En om nu meteen te gaan trouwen....een Green Card is ook niet echt een goede basis voor een huwelijk.
Een fiance visum is een van de weinige mogelijkheden die je hebt om voor langere tijd bij elkaar te blijven, andere mogelijkheden heb je eigenlijk niet. Ja je hebt het VWP en een touristenvisum waarbij je resp. 3 maanden en 6 maanden bij hem op bezoek kan zijn, maar je mag niet werken, niets afsluiten van verzekeringen of iets dergelijks en ga zo maar door.
Je kan trouwens ook trouwen door het papiertje alleen als middel te zien, niet als een echt huwelijk. Heel veel immigranten die op die manier bij hun verloofde komen houden een kleinschalig huwelijk en doen het een paar jaar later uitgebreider. Het eerste huwelijk werd in dat geval alleen als middel gezien om bij elkaar te kunnen zijn en veelal is er dan ook een prenup (huwelijkse voorwaarden) opgesteld waarin staat wat van hem en wat van haar is, zodat bij een scheiding er geen problemen zouden voorkomen, je kan daar ook inzetten dat er geen recht op alimentatie en al dat soort dingen is, het wordt dan alleen een stukje papier zodat je bij elkaar kan zijn. Natuurlijk moet je het dan wel zo brengen als een echt huwelijk naar de USCIS maar dat mag geen probleem zijn als je relatie genuine is.
Overigens ben ik zelf ook op een fiance visum naar de VS gegaan, net als vele anderen hier op het forum heb ik ook de stap gewaagd. Eng? Ja natuurlijk was dat eng, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.. ik ben in 2007 voor drie weken hier geweest, daarna is zij twee maanden bij mij geweest (was zeer uitzonderlijk volgens de consul, meestal komen ze maar een paar weken), en dat was eigenlijk genoeg om voor ons de stap te maken en in 2008 te trouwen. We hadden geen zin in het op en neer gereis (reisje duurde zo'n 22-23 uur en kostte minimaal 1000 euro) en dus hebben besloten om te gaan trouwen zodat we gewoon bij elkaar konden zijn. Ik heb alles moeten opgeven in Nederland, ik had behalve mijn kleding en wat herinneringen echt helemaal niets meer aan bezittingen, maar het was het waard. Ik heb er, zoals ik al zei, geen moment spijt van gehad dat ik mijn hart heb gevolgd. Ze had ook graag naar Nederland willen komen, zelfs nog liever dan dat ze in de VS moest blijven, maar ja, we hadden toch besloten voor de VS omdat Nederland het niet echt gemakkelijk maakt voor immigranten, plus het feit dat ze geen Nederlands spreekt maar ik wel Engels en dus werkzaamheden erg moeilijk zouden zijn om te vinden.
Raar is het trouwens niet hoor dat je na een jaar al met elkaar trouwt om bij elkaar te kunnen zijn, er zijn echt heeeel erg veel mensen die dat doen (lees voor de gein de verhalen op visajourney.com maar eens, je ziet niet anders, de een nog sneller dan de ander).
DixieChick schreef:Ik zit in Georgia; mijn schoonouders wonen in het zuiden van Alabama, niet te ver van Ft. Rucker af. Er is hier een forumlid (Rpierre) die op Ft. Rucker werkt, volgens mij.
Fort Rucker

Mijn situatie is een beetje hetzelfde als bij JieJie gegaan. Mijn toenmalige US vriendin en ik hebben een beetje heen en weer gevlogen om erlkaar te leren kennen. Het bleek te klikken, en dus heb ik alles achtergelaten om bij haar te zijn. Zij had al twee kids uit een vorig huwelijk, dus samen zijn in Nederland is niet eens ter sprake gekomen bij me. Wie ben ik immers om twee prachtige kinderen bij hun vader weg te houden, of om hun moeder voor een moeilijke (lees "onmogelijke") keuze te stellen.
Dus, tegen het advies van mijn eigen familie in natuurlijk, gewoon besloten om naar de USA te komen. En ook ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. We zijn in 2008 getrouwd, en genieten nu alweer 2 maanden van ons eigen dochtertje. Het is allemaal erg snel gegaan, maar toch ben ik hartstikke blij dat ik deze gok toen gewaagd heb.
Dus, tegen het advies van mijn eigen familie in natuurlijk, gewoon besloten om naar de USA te komen. En ook ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. We zijn in 2008 getrouwd, en genieten nu alweer 2 maanden van ons eigen dochtertje. Het is allemaal erg snel gegaan, maar toch ben ik hartstikke blij dat ik deze gok toen gewaagd heb.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
ideeen:Chantal1981 schreef: Op dit moment bekijken we de mogelijkheden voor mij om voor bijvoorbeeld een jaar bij hem te gaan wonen.
- Koopwoning : kijk of je die kan verhuren terwijl je weg bent. (check dat met de hypotheek verstrekker)
- werken in amerika zal niet lukken; te moeilijk om een visum te kunnen krijgen
- je moet niet voor een jaar naar amerika gaan; als je namelijk op een andere manier het land in wilt (zonder visa waiver program), dan moet je het doel van je reis aangeven.
Als jij een visum aanvraagt voor "proef samen wonen" dan heb je dus emigratie plannen en wordt er wel anders naar een visa gekeken.
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor jullie reacties!
Ik wil absoluut niet trouwen voor een Green Card hoor, als ik hem niet had ontmoet was er geen haar op mijn hoofd die erover gedacht had naar de USA te verhuizen
... Ik bedoelde te zeggen dat trouwen om maar te kunnen verhuizen niet echt mijn bedoeling is, omdat ik graag wil trouwen omdat ik zeker weet dat ik de rest van mijn leven met iemand door wil brengen.
Ik voel dat ook zo met hem, maar ik heb hem pas 3 weken in levende lijve gezien, toen hij bij mij in Nederland was. De stap om te trouwen en verhuizen op basis van die drie weken vind ik nogal groot, alhoewel we al sinds onze online ontmoeting vorig jaar elke dag chatten, skypen, cammen etc. Ik heb toch het idee dat ik eerst moet weten hoe het daar is voordat ik de sprong in het diepe durf te wagen... Maar misschien ben ik te voorzichtig en moet ik voor deze keer eens een risico durven nemen...
Ik wil absoluut niet trouwen voor een Green Card hoor, als ik hem niet had ontmoet was er geen haar op mijn hoofd die erover gedacht had naar de USA te verhuizen

Ik voel dat ook zo met hem, maar ik heb hem pas 3 weken in levende lijve gezien, toen hij bij mij in Nederland was. De stap om te trouwen en verhuizen op basis van die drie weken vind ik nogal groot, alhoewel we al sinds onze online ontmoeting vorig jaar elke dag chatten, skypen, cammen etc. Ik heb toch het idee dat ik eerst moet weten hoe het daar is voordat ik de sprong in het diepe durf te wagen... Maar misschien ben ik te voorzichtig en moet ik voor deze keer eens een risico durven nemen...
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gevaarlijke opmerking hier op het forum!Chantal1981 schreef:als ik hem niet had ontmoet was er geen haar op mijn hoofd die erover gedacht had naar de USA te verhuizen

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Amerika-ontdekker
José schreef:Gevaarlijke opmerking hier op het forum!Chantal1981 schreef:als ik hem niet had ontmoet was er geen haar op mijn hoofd die erover gedacht had naar de USA te verhuizen

Nou ja, ik ben er pas 1x geweest toen ik een jaar of 7 was, in Florida.
Had er tot nu toe dus gewoon niet zoveel te zoeken. Maar daar wil ik niet mee zeggen dat ik er iets op tegen heb hoor

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Chantal, in 'normale' omstandigheden trouwen de meeste mensen inderdaad niet met iemand die ze slechts 3 weken gezien hebben (zeg diegene die binnen de maand samenwoonde, en die na 3 maanden ook ging trouwen met die man, nu inmiddels 18 gelukkige jaren geleden
). Maar als je beiden op een ander continent woont, dan ligt het een beetje anders.
Gewoon als toerist naar ginder gaan (en binnen de 90 dagen terugkeren), dat is een goede manier om het financieel nog een beetje draaglijk te houden, maar elkaar wel al veel beter te leren kennen om dan nadien misschien meer definitieve stappen te zetten.
'k Vind het in ieder geval heel lief van hem dat hij mee in de kosten wil dragen!
Zorg dat je goed weet wat mag en vooral wat niet mag, zodat je niet in moeilijkheden geraakt wanneer je echt de grote stap wilt gaan zetten! En voor alle zekerheid: aan de grens niet zeggen dat je naar je boyfriend gaat! Je gaat naar friends!

Gewoon als toerist naar ginder gaan (en binnen de 90 dagen terugkeren), dat is een goede manier om het financieel nog een beetje draaglijk te houden, maar elkaar wel al veel beter te leren kennen om dan nadien misschien meer definitieve stappen te zetten.
'k Vind het in ieder geval heel lief van hem dat hij mee in de kosten wil dragen!
Zorg dat je goed weet wat mag en vooral wat niet mag, zodat je niet in moeilijkheden geraakt wanneer je echt de grote stap wilt gaan zetten! En voor alle zekerheid: aan de grens niet zeggen dat je naar je boyfriend gaat! Je gaat naar friends!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt.. als je daar nog nooit geweest ben zou ik daar op z'n minst een paar weken naar toe gaan, wellicht langer, maar je moet inderdaad weten hoe het daar is, waar je komt te wonen.. als je er niet kunt aarden, dan kan de emigratie erg zwaar vallen.Chantal1981 schreef:Ik heb toch het idee dat ik eerst moet weten hoe het daar is voordat ik de sprong in het diepe durf te wagen...
Zoals Elke al zei, als je gaat, zeg dan niet dat je naar je vriend/verloofde toegaat, zeg dat je naar vrienden gaat (bij een vriend of verloofde zonder visum is er een groot risico dat je daar wilt blijven en dan heb je veel kans dat ze je de toegang tot de VS ontzeggen).
Chantal het enige wat ik kan zeggen is, blijf nog zoveel mogelijk heen en weer vliegen en doe rustig aan. Met een online liefde mis je iets wat je normaal wel kunt doen, namelijk simpelweg daten en elkaar beter leren kennen.
Ik heb dezelfde ervaring als jij gehad en stond ook op het punt om alles achter te laten totdat ik erachter kwam wie hij werkelijk was. Ik ben dus ook blij dat ik niet alles heb achtergelaten.
Een ander idee wat ik wel had is, probeer misschien of je een baan kunt vinden in je vakgebied waarbij je in Amerika kan werken?
Ik heb dezelfde ervaring als jij gehad en stond ook op het punt om alles achter te laten totdat ik erachter kwam wie hij werkelijk was. Ik ben dus ook blij dat ik niet alles heb achtergelaten.
Een ander idee wat ik wel had is, probeer misschien of je een baan kunt vinden in je vakgebied waarbij je in Amerika kan werken?
- Bandido
- Amerika-expert
Valt wel mee hoor, ik denk er precies zo over. En zo zijn er wel meer Neder-Amerikanen die niet zijn verhuisd omdat ze Amerika nou zo geweldig vonden. Ik woon hier heel graag hoor, maar als ik geen relatie met iemand in Amerika had gekregen, was ik er nooit naartoe verhuisd.José schreef:Gevaarlijke opmerking hier op het forum!
"Keep Georgia On Your Mind"
Hier al net zo, twee jaar geleden dacht ik er niet over om naar de VS te gaan, nu ben ik aan het bedenken hoe ik mijn spulletjes er krijg.Bandido schreef:Valt wel mee hoor, ik denk er precies zo over. En zo zijn er wel meer Neder-Amerikanen die niet zijn verhuisd omdat ze Amerika nou zo geweldig vonden. Ik woon hier heel graag hoor, maar als ik geen relatie met iemand in Amerika had gekregen, was ik er nooit naartoe verhuisd.José schreef:Gevaarlijke opmerking hier op het forum!
Ook een kwestie van een relatie met een Amerikaan krijgen.
Moet er wel aan toevoegen dat ik me er thuis voel nu, dat is natuurlijk wel heel erg mooi mee genomen.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
En nog zo eentje hier 

Zit een beetje in het zelfde schuitje, van de zomer ga ik voor het eerst daar naar toe (Columbus,GA) kennen elkaar inmiddels een aantal jaar waarvan het laatste jaar een stuk actiever. Trouwen voor een greencard, het is helaas niet anders
Grootste probleem lijkt mij om werk te vinden, eventueel wat aanvullende cursusen/opleidingen.
Grootste probleem lijkt mij om werk te vinden, eventueel wat aanvullende cursusen/opleidingen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht