Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weigering Greencard gevolgen VWP?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Weigering Greencard gevolgen VWP?

Bericht door Marcel87 »

Wat ik me al een tijdje aanvraag is het volgende :

Stel , je ontvangt een brief van het KCC , je wordt uitgenodigd voor een interview en doorloopt het hele procedure.
Aan het eind van de procedure wordt er besloten dat je geen greencard krijgt.

Mag je dan nog naar de VS reizen op een Visa Waiver? Of moet je vanaf dan een toeristenvisum aanvragen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Weigering Greencard gevolgen VWP?

Bericht door Njit »

Lijkt mij erg onlogisch. Je moet een Visum (of VWP) aanvragen TOTDAT je daadwerkelijk je Greencard hebt.
Dus als je die uiteindelijk niet krijgt dan veranderd er in de procedure niks lijkt me..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Normaal is het zo als jij voor een Visum ( of Visa Waiver ) geweigerd wordt dat je niet meer op een VWP mag reizen naar Amerika.
In principe vraag je met een Greencard loterij een Visum aan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of je wettelijk gezien niet meer op het VWP mag reizen, dat weet ik niet. In theorie denk ik dat iedereen op het VWP mag reizen. Maar de angel zit hem in die vragen die ze je dan stellen. Een van die vragen is of je ooit een visum voor de VS geweigerd is... Als je daar 'ja' invult, dan zal men daar toch het fijne van willen weten. Daarom zou het mij veiliger lijken om, indien je in die situatie terecht komt, in ieder geval een toeristenvisum aan te vragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
E59th
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75

Bericht door E59th »

Voor zover ik weet kunnen ze je formeel gezien daarna elk soort tijdelijk visum weigeren, omdat je aangegeven hebt immigration intent te hebben door het betalen van de DV fee. Denk alleen niet dat die regel in de praktijk erg strikt wordt opgevolgd, tenzij je geweigerd wordt om een zwaarwichtige reden die mogelijk gevaar oplevert voor de Amerikaanse samenleving (hoewel dat bij sommige 'communicable diseases' ook behoorlijk overtrokken is). Het zal er ook vanaf hangen waar je vandaan komt en wat je financiële situatie is. Ik denk dat men er minder happig op is iemand uit Afrika nog een toeristenvisum te geven nadat hij geweigerd is onder het DV programma en dat dat voor Europeanen lang niet zo streng is. Ik denk daarom niet dat het gevolgen heeft voor een eventuele Visa Waiver.

Even 'on a different note'. Ik vroeg me af of jij duidelijk bent over de situatie met Vincent als je het land binnenkomt of dat zou vermelden bij een eventueel interview straks? Ik heb dan wel geen vriend, maar ik zie hele doemscenario's voor me, mocht ik ooit een relatie krijgen met een Amerikaan. Ik denk dan ook niet dat ik een eventuele relatie zou gebruiken als sponsor of er aan zou refereren bij immigratie. Misschien is het paranoide, maar er lopen helaas nog steeds net iets teveel hardhoofdige boerenpummels rond die het leuk vinden om het je moeilijk te maken als blijkt dat je op mannen valt. :roll:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan ook over je vriend/partner spreken als over een gewone vriend. Dan heb je hem niet verzwegen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Dat is een hele goeie vraag.

Eerlijk gezegd ben ik er nog niet over uit of ik het zal vermelden. Als ze er niet naar vragen vertel ik ze er natuurlijk ook niks over. Nooit meer vertellen dan gevraagd wordt.

Als ik op vakantie ga naar Amerika vermeld ik ook nooit dat ik een relatie heb , als ze me vragen wat ik kom doen in de States is het antwoord standaard : Holliday and visiting friends!
Daarmee is het tot nu toe altijd goed gegaan.

Bandido heeft meegedaan met de Greencard loterij om bij zijn vriend te kunnen zijn ( en gewonnen ) , ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Of de ouders van je vriend op geven als sponsor (mits zij daarmee akkoord gaan) zodat er niets van homoseksualiteit te bespeuren is in de hele aanvraag. Deze mensen kunnen immers gewoon vrienden van je zijn.

Overigens zou ik me om een homoseksuele relatie icm het winnen van de GreenCard niet zo snel zorgen maken. Jij hebt de kaart gewonnen en aan alle eisen voldaan. Wat jij dan verder in dat land gaat doen en met je een relatie hebt dat gaat niemand wat aan (maar ik hoop niet dat dit een naïeve gedachte is van iemand uit een land waar homo's 'geaccepteerd' zijn).
foobsz
Amerika-ontdekker

Bericht door foobsz »

De enige weigering Green Card die ik mij kan bedenken en waar ik op menig forum zaken over terug zie komen
- eerdere overstay van visa
- overtreding strafrechtelijke wetgeving (een misdemeanor, (moving) traffic violation wordt door de vingers gezien); voorbeeld copyright infringement, fraude, bedrog
- niet aan visa voorwaarden gehouden (bijvoorbeeld toch gewerkt hebben....)
- Bijzondere familiebanden hebben (Heet "administrative processing") Mocht blijken dat jouw naam een "hit" geeft op de database en ook je relaties dan ga je in "administrative processing". Dit duurt 3-6 maanden en is feitelijk zo lang dat je de boot dreigt/gaat missen. Gebeurt meestal bij Arabische landen.
- politierapport over je (lokaal in je eigen land); je hoeft niet perse veroordeeld te zijn door de rechter
- ondeugdelijke persoonsadministratie (geboortedatum, plaats, geslacht etc.. klopt niet)
[geslachtsveranderingen in de Fillipijnen is reden genoeg voor "administrative processing"]
- opgave van opleiding(en) die niet verifieerbaar is/zijn
- indien geen sponsor, onvoldoende financieel vermogen. 20.000 euro spaargeld/vermogen is geen luxe.
- een (communicable) disease hebben
- je staat op een 'no fly' list

FoobsZ
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

RiverCola schreef:Of de ouders van je vriend op geven als sponsor (mits zij daarmee akkoord gaan) zodat er niets van homoseksualiteit te bespeuren is in de hele aanvraag. Deze mensen kunnen immers gewoon vrienden van je zijn.
Dat zouden ze best willen , maar helaas zijn zij financieel niet in staat om mij ( of iemand anders ) te sponsoren.

Als ik het bovenstaand lijstje zo zie hoef ik me zowieso geen zorgen te maken over een weigering ( mocht ik winnaar zijn ).
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Marcel87 schreef:Eerlijk gezegd ben ik er nog niet over uit of ik het zal vermelden. Als ze er niet naar vragen vertel ik ze er natuurlijk ook niks over. Nooit meer vertellen dan gevraagd wordt.
Ik weet niet of het waar was, maar ik heb gehoord dat de consul in Amsterdam, die de interviews afneemt, ook homoseksueel zou zijn. Als dit echt zo is lijkt het me sterk dat je het niet zou kunnen vertellen, hij zal wel begrijpen dat je het al moeilijk genoeg hebt om de VS binnen te komen om er te wonen. Aan de andere kant, sja, ik zeg al, ik weet niet of het waar is :S
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Oh nou meestal heb ik dat wel door als ik iemand zie , dus als ik het vertrouw kan ik het vertellen, als ik het niet vertrouw vertel ik het niet :mrgreen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Haha en ach, wellicht komt het helemaal niet ter sprake, zoals je eerder al zei, je moet ze nooit wijzer maken dan ze zijn :mrgreen:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Wat ik las op (volgens mij) visa journey is dat bv afwijzing voor een K1 visum geen gevolgen heeft voor reizen op VWP, dus het lijkt me dat bij een DV afwijzing hetzelfde zal gelden..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Marcel87 schreef:Eerlijk gezegd ben ik er nog niet over uit of ik het zal vermelden. Als ze er niet naar vragen vertel ik ze er natuurlijk ook niks over. Nooit meer vertellen dan gevraagd wordt.

Als ik op vakantie ga naar Amerika vermeld ik ook nooit dat ik een relatie heb , als ze me vragen wat ik kom doen in de States is het antwoord standaard : Holliday and visiting friends!
Daarmee is het tot nu toe altijd goed gegaan.

Bandido heeft meegedaan met de Greencard loterij om bij zijn vriend te kunnen zijn ( en gewonnen ) , ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan.
Net zo. Ik was in de gelukkige omstandigheid (doordat mijn vriend bij Delta werkt) dat ik heel vaak naar de VS vloog, soms maar voor een lang weekend. En ik was bang dat dat op een gegeven moment in de gaten zou gaan lopen, ondanks het feit dat wat ik deed natuurlijk helemaal niet illegaal was. Maar helemaal in het jaar dat ik de GC had gewonnen en in afwachting was van de "tweede brief", was ik nog voorzichtiger. Dus ik bezocht gewoon "een vriend". En ik ben natuurlijk ook steeds keurig op tijd teruggegaan. Maar je weet het gewoon nooit. Voor hetzelfde ontmoet je net die rechtse conservatieve immigrations officer die je het leven zuur wil maken. Ik was misschien wat al te paranoide, maar ik was niet van plan om ook maar enig risico te lopen.

Trouwens, toen ik eenmaal de GC had gewonnen, ben ik wel helemaal eerlijk geweest. Sterker nog, het maakte mijn toekomstplannen in de VS wat concreter, ik had immers al iemand om op terug te vallen. En de consul in A'dam is inderdaad homo, vond het een vreselijk leuk verhaal en was oprecht blij voor ons. Dus zo kan het ook. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Bandido schreef: Trouwens, toen ik eenmaal de GC had gewonnen, ben ik wel helemaal eerlijk geweest. Sterker nog, het maakte mijn toekomstplannen in de VS wat concreter, ik had immers al iemand om op terug te vallen. En de consul in A'dam is inderdaad homo, vond het een vreselijk leuk verhaal en was oprecht blij voor ons. Dus zo kan het ook. :wink:
Dus als ik daar eerlijk over ben bij die consul zou ik nog wel eens meer kans maken uit sympathie :mrgreen:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Marcel87 schreef:Dus als ik daar eerlijk over ben bij die consul zou ik nog wel eens meer kans maken uit sympathie :mrgreen:
Haha, ja wie weet. Maar als je daar eenmaal staat, gaat het niet meer mis. Ze hebben dan al je documenten, je financien, je criminal records bestudeerd en dan is het gesprekje met de consul in wezen een formaliteit. Ik vond het in ieder geval veilig genoeg om maar gewoon open kaart te spelen.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Bedankt voor je uitleg!
Ik was daar erg nieuwsgierig naar , volgens mij zijn er verder nog geen forumleden die daadwerkelijk een greencard hebben ontvangen en een relatie in Amerika hebben. ( bedoel dan same sex )
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Geen probleem! Laat maar weten als je verder nog eens vragen hebt, hetzij hier op het forum of via een PB.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Clint schreef:Wat ik las op (volgens mij) visa journey is dat bv afwijzing voor een K1 visum geen gevolgen heeft voor reizen op VWP, dus het lijkt me dat bij een DV afwijzing hetzelfde zal gelden..
Ben ik met je eens, echter is het ook bekend (ook op visajourney) dat je gegevens wel in de computer staat bij de immigrations officers op het vliegveld en je dus kans hebt geweigerd te worden omdat het risico dat je illegaal in de VS zou kunnen blijven gewoon erg groot is. Ik zou zelf, zeker bij een afwijzing van een K1, echt een tourist visum aanvragen alvorens naar de VS te reizen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer