Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Familiesponsering

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
lamyns-geirnaert
Amerika-newbie

Familiesponsering

Bericht door lamyns-geirnaert »

Hallo,

Wat bedoeld men precies met familiesponsering :?: , wij hebben namelijk familie wonen in california en zouden vragen aan hen om aan sponsering te doen, helpt dat om vlugger aan een visum te geraken en de sponsering is die dan ook financieel of is dat gewoon iets dat op papier staat :?:, zoals we bij verschillende forums hebben gelezen houdt men rekening hierbij maar nergens staat erbij wat het precies is en ik vindt het nergens terug op het net, :wink:

Vriendelijk dank Fam. Lamyns - Geirnaert uit knokke-heist
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb zelf mijn vader gesponsord, dus ik heb er een aardig idee van. Sponsoring kun je alleen als je een U.S. citizen bent en dan alleen je ouders/kinderen of broers/zussen (de laatste alweer niet zo makkelijk). Dus als je "familie" hebt, moet die wel erg dichtbij staan en bovendien het burgerschap hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
W.C.P.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Familiesponsering

Bericht door W.C.P. »

Hoef niet alleen familie te zijn, ook vrienden?
Wim
Alle informatie over USA: http://www.usa.eigenstart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vrienden kunnen je niet sponsoren.
Meer info over wat wel en niet kan, kan je bv. hier vinden op de website van USCIS. Hier bijvoorbeeld:
http://tinyurl.com/tplxt (=verwijzing naar de juiste pagina op die website)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:Ik heb zelf mijn vader gesponsord, dus ik heb er een aardig idee van. Sponsoring kun je alleen als je een U.S. citizen bent en dan alleen je ouders/kinderen of broers/zussen (de laatste alweer niet zo makkelijk). Dus als je "familie" hebt, moet die wel erg dichtbij staan en bovendien het burgerschap hebben.
Je mag ook als Legal Permanent Resident sponsoren, alleen zijn de voorwaarden dan beduidend beperkter m.b.t. wie je mag sponsoren - zoals Petra al aangeeft moet die familie dan wel héél dichtbij staan: de sponsormogelijkheden zijn dan namelijk beperkt tot ongetrouwde kinderen en echtgenoot/echtgenote:
If the sponsor is a lawful permanent resident, they may petition for the following foreign national relatives to immigrate to the U.S.:

* Husband or wife, or
* Unmarried son or daughter of any age.
Hier vind je nog meer over "Immigration through a Family Member".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Re:

Bericht door FlipjeBTiel »

Dento schreef:Je mag ook als Legal Permanent Resident sponsoren, alleen zijn de voorwaarden dan beduidend beperkter m.b.t. wie je mag sponsoren
Helaas zijn er geen V visas (equivalent van K voor USCs) beschikbaar voor nieuwe filings. De familie moet dus in het buitenland wachten totdat het hele process gedaan is. De procedure duurt vaak dermate lang, dat de familie sneller kan overkomen als de LPR eerste USC aanvraagt en verkrijgt.

Gr., Flipje
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Dento »

FlipjeBTiel schreef:
Dento schreef:Je mag ook als Legal Permanent Resident sponsoren, alleen zijn de voorwaarden dan beduidend beperkter m.b.t. wie je mag sponsoren
Helaas zijn er geen V visas (equivalent van K voor USCs) beschikbaar voor nieuwe filings. De familie moet dus in het buitenland wachten totdat het hele process gedaan is. De procedure duurt vaak dermate lang, dat de familie sneller kan overkomen als de LPR eerste USC aanvraagt en verkrijgt.

Gr., Flipje
Maar de mogelijkheid bestaat in ieder geval wel voor hen die (enkele jaren) geduld hebben... :wink: :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

FlipjeBTiel schreef:
Dento schreef:
Je mag ook als Legal Permanent Resident sponsoren, alleen zijn de voorwaarden dan beduidend beperkter m.b.t. wie je mag sponsoren

Gr., Flipje
Maar de mogelijkheid bestaat in ieder geval wel voor hen die (enkele jaren) geduld hebben...
Klopt, een van onze klanten is een greencard winnaar, gescheiden, terug naar Zweden en heeft nu voor zijn tweede vrouw een bedrijf gekocht (op haar naam) om haar op een E2 naar Florida te laten komen omdat het sponsoren veel te lang zou duren. Hij zou dan of zijn greencard verliezen omdat hij te lang buiten Amerika zou verblijven of zijn nieuwe echtgenote zou alleen in Zweden moeten blijven voor ?? jaar. Nu slaan ze 2 vliegen in een klap, beide in Amerika en meteen ook een inkomen. :dance:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer