Ik volg nu een opleiding verpleegkunde 1e jaars. Ik ben van plan om mijn MBO opleiding af te maken in Nederland dat duurt 4 jaar. Daarna wil ik verder studeren in Amerika (kweet zo niet hoe de opleiding HBo daar heet). Maar wat zou ik nu moeten doen om daar te studeren en werk te krijgen.
Voor zover ik weet kent Amerika geen ambulance verpleegkundigen, het zijn Emergency Medical Technicians (EMT) die op een ambulance werken en hier zijn verschillende niveau's in. Je hoeft hiervoor geen verpleegkundige te zijn om deze opleiding te doen.
Met je MBO opleiding ben je denk ik een Registered Nurse; er zijn hier voor RN 2 jarige opleidingen (associates degree) of 4 jarige opleiding (bachelor's degree).
Om te kunnen werken als verpleegkundige moet je een vergunning hebben voor de staat waar je wilt werken. Als buitenlands verpleegkundige moet je voor de meeste staten een examen doen van het CGFNS (Commision for Graduates of Foreign Nursing Schools). Alle verpleegkundigen moeten het NCLEX-RN examen doen. Zorg in ieder geval dat je psychiatrie erbij hebt in je opleiding, theorie en praktijk.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.