Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onderneming in VS
Onderneming in VS
Als eerste zal ik me even netjes voorstellen. Mijn naam is Kevin en ben 28 en woon in het zuiden van Nederland. Ik heb al meer dan 5 jaar een eigen internet bedrijf en doe internet marketing voor een aantal grote bedrijven hier in Nederland. Het werk wat ik doe kan overal ter wereld uitvoeren mits ik een computer en een internet aansluiting heb.
Mijn situatie
Ik ben vorig jaar enkele malen in de New York geweest en zou daar graag willen gaan wonen en me bedrijf vestigen. Ik heb afgelopen week contact gehad met een bedrijf dat een business visa kan regelen voor de VS. Tegen betaling helpen zij je dan met het hele aanvraag traject. Erg handig als je er niet mee bekend bent. Je zou dus denken dat ik een E2 visum kan aanvragen maar in mijn situatie zijn er een aantal knelpunten. Ik heb de 23 pagina's met zoekresultaten over het E2 visum hier al doorgelezen en had nog wat opmerkingen.
- Je dient binnen enkele jaren twee amerikaanse personen in dienst te hebben
Ik wil zelf geen personeel omdat ik voor mezelf werk en dat graag zo wil houden.
- 100.000 dollar investeren in onderneming
Ik kan 100.000 dollar op tafel leggen. Is in mijn situatie geen probleem maar dat geld dus alleen als die 100.0000 dollar nodig is als investering in die ondeneming en dat is het niet want ik heb alleen maar een computer en internet aansluiting nodig. Het werk voer ikzelf uit.
Op deze twee punten zou ik dus geen E2 visum kunnen krijgen omdat ik niet aan die voorwaarden voldoe. Ik denk er ook niet over om mensen in dienst te gaan nemen om alleen daar maar een visum voor mezelf te krijgen en 100.000 dollar investeren in een andere onderneming wat ik helemaal niet wil lijkt me ook geen goed idee. Ik snap ook niet helemaal waarom het allemaal zo moeilijk moet....
Wat zijn voor mij de mogelijkheden? Meedoen aan de greencard lottery? Of me hier door me nederlandse BV laten uitzenden naar New York? Of is een mogelijkheid om als persoon een visum aan te vragen en dan aan te geven dat ik in de vs in me eigen bedrijf ga werken? Of in de VS en woning/appartement kopen. Daar gaan wonen en me bedrijf in vestigen en dan wel personeel in dienst nemen?
Mijn situatie
Ik ben vorig jaar enkele malen in de New York geweest en zou daar graag willen gaan wonen en me bedrijf vestigen. Ik heb afgelopen week contact gehad met een bedrijf dat een business visa kan regelen voor de VS. Tegen betaling helpen zij je dan met het hele aanvraag traject. Erg handig als je er niet mee bekend bent. Je zou dus denken dat ik een E2 visum kan aanvragen maar in mijn situatie zijn er een aantal knelpunten. Ik heb de 23 pagina's met zoekresultaten over het E2 visum hier al doorgelezen en had nog wat opmerkingen.
- Je dient binnen enkele jaren twee amerikaanse personen in dienst te hebben
Ik wil zelf geen personeel omdat ik voor mezelf werk en dat graag zo wil houden.
- 100.000 dollar investeren in onderneming
Ik kan 100.000 dollar op tafel leggen. Is in mijn situatie geen probleem maar dat geld dus alleen als die 100.0000 dollar nodig is als investering in die ondeneming en dat is het niet want ik heb alleen maar een computer en internet aansluiting nodig. Het werk voer ikzelf uit.
Op deze twee punten zou ik dus geen E2 visum kunnen krijgen omdat ik niet aan die voorwaarden voldoe. Ik denk er ook niet over om mensen in dienst te gaan nemen om alleen daar maar een visum voor mezelf te krijgen en 100.000 dollar investeren in een andere onderneming wat ik helemaal niet wil lijkt me ook geen goed idee. Ik snap ook niet helemaal waarom het allemaal zo moeilijk moet....
Wat zijn voor mij de mogelijkheden? Meedoen aan de greencard lottery? Of me hier door me nederlandse BV laten uitzenden naar New York? Of is een mogelijkheid om als persoon een visum aan te vragen en dan aan te geven dat ik in de vs in me eigen bedrijf ga werken? Of in de VS en woning/appartement kopen. Daar gaan wonen en me bedrijf in vestigen en dan wel personeel in dienst nemen?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Onderneming in VS
Nee zonder dat geen E2kevin09 schreef:Op deze twee punten zou ik dus geen E2 visum kunnen krijgen omdat ik niet aan die voorwaarden voldoe. Ik denk er ook niet over om mensen in dienst te gaan nemen om alleen daar maar een visum voor mezelf te krijgen en 100.000 dollar investeren in een andere onderneming wat ik helemaal niet wil lijkt me ook geen goed idee. Ik snap ook niet helemaal waarom het allemaal zo moeilijk moet....
Helaas deze mogelijkheid is er niet. je kan best een woning kopen maar dan mag je hier nog niet wonen en al helemaal niet werken. Als persoon een visum aanvragen en dan aageven dat je voor jezelf werkt .. Die snap ik niet. E2 is volgens mij een van de weinig mogelijkheden. E2 vraag je ook als persoon aan. Zonder een minimale investering van rond de 150K kom je niet zo ver vrees ik. Of inderdaad de lotterij.kevin09 schreef:Of is een mogelijkheid om als persoon een visum aan te vragen en dan aan te geven dat ik in de vs in me eigen bedrijf ga werken? Of in de VS en woning/appartement kopen. Daar gaan wonen en me bedrijf in vestigen en dan wel personeel in dienst nemen?
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Hallo Peet,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik eerder op de avond al een gedeelte van je eigen weblog gelezen. Erg leuk.
Om het nu zo maar even samen te vatten:
- ik moet 150.000 dollar in een bedrijf investeren waar ik voor de rest totaal niets vanaf weet (omdat in me eigen bedrijf die 150.000 niet nodig is) en
- ik moet mijn bedrijfsactiviteiten uitbreiden zodat ik twee mensen in dienst kan nemen.
- of ik doe mee aan de lotterij
Dan denk ik toch maar dat ik mee ga doen aan de lotterij. Zal zeker in oktober 2009 gaan starten kwa inschrijving?
Ik blijf het hele visa gebeuren maar een vaag gedoe vinden. Ik wil met een onderneming naar de VS komen. Daar geld uitgeven, opdrachten uitzetten naar andere bedrijven toe en daar omzet draaien en zelfs nog belasting betalen maar om die reden mag je dus nog het land niet in. De persoon die ik vanmiddag aan de telefoon had voor die business visa zei hetzelfde. Je kan nog een miljoen per maand verdienen en daar willen gaan wonen. Je moet wel aan de voorwaarden voldoen.
Ik ga trouwens 7/8 maart naar de emigratiebeurs in nieuwegein. Ik hoop daar ook een aantal bedrijven te treffen met informatie. http://www.emigratiebeurs.nl/nl/thema_b ... enland.php
Andere mensen nog ideeen?
Hartelijk dank voor je reactie. Ik eerder op de avond al een gedeelte van je eigen weblog gelezen. Erg leuk.
Die klopt inderdaad niet helemaal. Mijn excuus.peet schreef: Als persoon een visum aanvragen en dan aageven dat je voor jezelf werkt .. Die snap ik niet.
Om het nu zo maar even samen te vatten:
- ik moet 150.000 dollar in een bedrijf investeren waar ik voor de rest totaal niets vanaf weet (omdat in me eigen bedrijf die 150.000 niet nodig is) en
- ik moet mijn bedrijfsactiviteiten uitbreiden zodat ik twee mensen in dienst kan nemen.
- of ik doe mee aan de lotterij
Dan denk ik toch maar dat ik mee ga doen aan de lotterij. Zal zeker in oktober 2009 gaan starten kwa inschrijving?
Ik blijf het hele visa gebeuren maar een vaag gedoe vinden. Ik wil met een onderneming naar de VS komen. Daar geld uitgeven, opdrachten uitzetten naar andere bedrijven toe en daar omzet draaien en zelfs nog belasting betalen maar om die reden mag je dus nog het land niet in. De persoon die ik vanmiddag aan de telefoon had voor die business visa zei hetzelfde. Je kan nog een miljoen per maand verdienen en daar willen gaan wonen. Je moet wel aan de voorwaarden voldoen.
Ik ga trouwens 7/8 maart naar de emigratiebeurs in nieuwegein. Ik hoop daar ook een aantal bedrijven te treffen met informatie. http://www.emigratiebeurs.nl/nl/thema_b ... enland.php
Andere mensen nog ideeen?
Zoals je al schrijft is de enigste optie de Loterij en zou in jouw situatie gewoon een appartement huren in New York en een paar keer per jaar op een touristen visum er gaan zitten want je hebt alleen een internetaansluiting nodig toch en geld heb je blijkbaar, succes
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk dat je het inmiddles goed begrijpt. Ik snap best dat als je een bedrijf wilt beginnen als dat van jou en een investering van zoveel geld helemaal niet nodig is. Je zal niemand hier horen roepen dat het een logische visa regeling is. Voordeel is wel dat je alleen mensen je land binnen haald die dat ook echt willen. Er is een groep mensen die altijd roepen dat ze naar Amerika willen alleen geen idee hebben wat ze hier willen gaan doen en waarom ze hier naar toe willen. Nadeel is dat er ook mensen buiten de boot vallen die willen investeren in je land.kevin09 schreef:Ik blijf het hele visa gebeuren maar een vaag gedoe vinden. Ik wil met een onderneming naar de VS komen. Daar geld uitgeven, opdrachten uitzetten naar andere bedrijven toe en daar omzet draaien en zelfs nog belasting betalen maar om die reden mag je dus nog het land niet in. De persoon die ik vanmiddag aan de telefoon had voor die business visa zei hetzelfde. Je kan nog een miljoen per maand verdienen en daar willen gaan wonen. Je moet wel aan de voorwaarden voldoen.
Succes met de lotterij!
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Haha, dat zei mijn Russische (ex-)collega (die 8 jaar lang in de molen gezeten heeft) ook al: het gaat bij het visa-systeem niet om logica of publieke doelstellingen, maar puur om een Darwinistische selectie op doorzettingsvermogen.peet schreef:Voordeel is wel dat je alleen mensen je land binnen haald die dat ook echt willen.

Gr., Flipje
Iedereen bij deze bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zeker meedoen met de DV2011 als die begint en zal me dan melden in het topic daar.peet schreef:Ik denk dat je het inmiddles goed begrijpt. Ik snap best dat als je een bedrijf wilt beginnen als dat van jou en een investering van zoveel geld helemaal niet nodig is. Je zal niemand hier horen roepen dat het een logische visa regeling is. Voordeel is wel dat je alleen mensen je land binnen haald die dat ook echt willen. Er is een groep mensen die altijd roepen dat ze naar Amerika willen alleen geen idee hebben wat ze hier willen gaan doen en waarom ze hier naar toe willen. Nadeel is dat er ook mensen buiten de boot vallen die willen investeren in je land.
Succes met de lotterij!
En wat bedoel je precies met een touristen visium? Zoals het nu gaat? Dat je max 90 dagen in het land mag blijven? Als dat zo is, hoe vaak per jaar mag je dat dan doen? Mag je bijvoorbeeld 3 maanden gaan, een maand terug naar NL en dan weer 3 maanden? Zijn daar zegmaar regels voor? Ik neem aan dat je dat niet steeds achter elkaar mag doen of wel?Texas Boy schreef:Zoals je al schrijft is de enigste optie de Loterij en zou in jouw situatie gewoon een appartement huren in New York en een paar keer per jaar op een touristen visum er gaan zitten want je hebt alleen een internetaansluiting nodig toch en geld heb je blijkbaar, succes
DAcht dat je wel 2x per jaar op een toeristenvisum Amerika in kan als er 3 maanden tussen zitten?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn niet echt regels voor, behalve dat je minder dan ongeveer 183 dagen per fiscaal jaar in de VS zou mogen verblijven op die manier omdat je dan belastingplichtig bent geworden.
Veel hangt af van het inschatten van de immigration officer te plaatse: reis jij op een VWP (dus zonder visum maar met dat bonneke van het vliegtuig/ESTA dat je <90 dagen toelaat), dan kan hij je de 1ste of 2de keer al weigeren. In theorie gaan ze er van uit dat jij wel eens in de VS zou willen verblijven, dus het moet heel duidelijk zijn dat jouw doel gewoon een bezoekje is, en niet iets wat er zich op zou kunnen richten dat je permanent zou willen blijven (dus: geen werk zoeken, geen bedrijf opstarten, geen lief gaan zoeken,...).
Als je aan kan tonen dat er in je thuisland een job op je wacht of je daar een eigen huis hebt, een gezin, een studie,... dat helpt.
Veel hangt af van het inschatten van de immigration officer te plaatse: reis jij op een VWP (dus zonder visum maar met dat bonneke van het vliegtuig/ESTA dat je <90 dagen toelaat), dan kan hij je de 1ste of 2de keer al weigeren. In theorie gaan ze er van uit dat jij wel eens in de VS zou willen verblijven, dus het moet heel duidelijk zijn dat jouw doel gewoon een bezoekje is, en niet iets wat er zich op zou kunnen richten dat je permanent zou willen blijven (dus: geen werk zoeken, geen bedrijf opstarten, geen lief gaan zoeken,...).
Als je aan kan tonen dat er in je thuisland een job op je wacht of je daar een eigen huis hebt, een gezin, een studie,... dat helpt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Oke, het plan is dus als volgt. Ik huur een appartement in New York. Ik hou gewoon me bedrijf in Nederland en hou een Nederlands passport en blijf in Nederland keurig netjes belasting betalen. Ik gebruik het appartement in new york als een soort vakantie woning waar ik ook in werk maar dat hoeft niemand te weten. Ik kan toch alleen maar het land in met het 90 dagen gebeuren? Of zijn er ook nog visa dat ik langer zou kunnen blijven? Of aantonen dat ik puur op vakantie ben (voor 3 maanden) en dat ik een bedrijf in Nederland heb en dat ik ook woonachtig in Nederland en dat het echt om een vakantie gaat steeds en dat ik dus terug moet voor me eigen onderneming?
-
- Amerika-expert
Da's Europa. Er zijn geen termijnregels opgesteld voor de VS. Ook geen half jaar/tax regels.Texas Boy schreef:DAcht dat je wel 2x per jaar op een toeristenvisum Amerika in kan als er 3 maanden tussen zitten?
Je kunt een B visum aanvragen, en in principe dan ook daarop werken in de VS voor je eigen onderneming. Probleem komt pas als je werkt voor Amerikaanse klanten.kevin09 schreef:Of aantonen dat ik puur op vakantie ben (voor 3 maanden) en dat ik een bedrijf in Nederland heb en dat ik ook woonachtig in Nederland en dat het echt om een vakantie gaat steeds en dat ik dus terug moet voor me eigen onderneming?
Gr., Flipje
Ok, hier ben ik dus niet helemaal bekend mee. Ik heb dit draadje even gelezen: viewtopic.php?f=13&t=18748 en hier uit blijkt dat je met een B visum 6 maanden kan blijven en dan weer terug moet. Ik werk niet voor amerikaanse opdracht gevers. Alleen voor Nederlandse.kevin09 schreef:Je kunt een B visum aanvragen, en in principe dan ook daarop werken in de VS voor je eigen onderneming. Probleem komt pas als je werkt voor Amerikaanse klanten.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou eens mt het consulaat gaan praten. Zeggen dat je graag de toerist in NY uithangt en dat je begrepen hebt dat dit 180 dagen per jaar kan maar dat je ook hoorde dat men je zonder opgaaf van redenen weer terug zou kunnen sturen en of hier oplossingen voor zijn. Kost je 15 euro.
Ik ga in het weekend van 7/8 maart naar de emigratie beurs in nieuwegein. Daar is iemand ook aanwezig van het consulaat en ga het daar dan eens informeren.
Laatst gewijzigd door kastelke op 25 feb 2009, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
-
- Amerika-expert
B-visum kan ook direct voor 1 jaar, als daar reden toe is (lastig in jouw geval). Zoals in het draadje dat je aanhaalt al aangegeven, kun je later nog in de VS verlengen voor een half jaar (kost alleen wat). Ander voordeel van B is dat je in de VS van visum kunt wisselen (mocht er nog wat van dat E2 komen, of mocht je trouwen met een Amerikaanse).
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Ok Flipje, bedankt voor je informatie. Ik ga in maart naar die emigratie beurs en dan eens kijken ofdat ik de situatie kan voorleggen bij een vertegenwoordiger van het consulaat. Daarnaast toch misschien omzetten naar een E2 is ook een goede tip. Nooit geweten dat zoiets kon. Ik ga me de komende tijd nog eens flink verdiepen in het hele visa gebeuren.
-
- Amerika-expert
Omzetten betekent nog altijd dat je aan alle E2 eisen moet voldoen. Het punt is puur dat je er niet voor de VS uit hoeft, terwijl op het VWP je dat wel moet.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Daar ben ik me heel erg bewust van. Ik begrijp dat je voor een E2 nog steeds aan die voorwaarden moet voldoen. Als ik nu enkele maanden op een B1/B2 kan gaan en mocht ik me dan toch bedenken (mbt personeel in dienst nemen en investeren) kan ik altijd nog voor dat E2 visum gaan. Ondertusen ga ik ook meedoen aan de DV lottery.
Ik heb inmiddels ook meer informatie ingewonnen op de website van consulaat. Voor 15 euro kan je een afpraak maken met iemand. Ik wacht daar nog heel even mee tot na die emigratiebeurs. ik zit alleen nog met 1 vraag en het antwoord kan ik ook niet vinden op de site van consulaat.
Voor hoe lang kan je een B1/b2 visum krijgen en hoe lang is dat geldig? Ik heb alle forum draadjes nagelezen op b1/b2 en zie sommige zeggen dat dit 10 jaar geldig is?
Als ik het dus goed begrijp: Ik ga volgende week bijvoorbeeld naar het consulaat toega en ik krijg akkoord voor een B2 visa dat geldig is voor 10 jaar. Dan mag ik binnen 10 jaar 1x de VS in voor 6 maanden of mag je steeds met tussenpauzes heen en weer?
Misschien dat een moderator dit topic kan veplaatsen naar tijdelijke emigratie forum omdat het nu toch meer die kant op gaat.
Ik heb inmiddels ook meer informatie ingewonnen op de website van consulaat. Voor 15 euro kan je een afpraak maken met iemand. Ik wacht daar nog heel even mee tot na die emigratiebeurs. ik zit alleen nog met 1 vraag en het antwoord kan ik ook niet vinden op de site van consulaat.
Voor hoe lang kan je een B1/b2 visum krijgen en hoe lang is dat geldig? Ik heb alle forum draadjes nagelezen op b1/b2 en zie sommige zeggen dat dit 10 jaar geldig is?
Als ik het dus goed begrijp: Ik ga volgende week bijvoorbeeld naar het consulaat toega en ik krijg akkoord voor een B2 visa dat geldig is voor 10 jaar. Dan mag ik binnen 10 jaar 1x de VS in voor 6 maanden of mag je steeds met tussenpauzes heen en weer?
Misschien dat een moderator dit topic kan veplaatsen naar tijdelijke emigratie forum omdat het nu toch meer die kant op gaat.
-
- Amerika-expert
Voor 10 jaar geldig, meerdere keren binnenkomst (vermits er een 'M' onder 'entries' op het visum staat, wat normaal het geval is). Nadat je paspoort (wat maar 5 jaar geldig is) verloopt, kun je daarna reizen op een nieuw paspoort en het visum in het oude paspoort.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar je moet niet denken dat je gedurende 10 jaar elk jaar een half jaar ginder zal kunnen zitten, want ondanks het feit dat je een visum hebt, beslist de immigration officer op de luchthaven of hij je al dan niet binnenlaat. Je gaat telkens moeten kunnen aantonen dat je voldoende financiele middelen hebt om die maanden daar door te maken, en dat je voldoende grote banden met je land van herkomst hebt, zodat ze zeker(der) zijn dat je terugkeert.
Elke