Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen/werken in the usa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Trouwen/werken in the usa

Bericht door kastelke »

Ok, ik denk dat Bramz de boodschap begrepen heeft.
Tot wanneer blijf je in de VS? En zijn jullie er al een beetje uit geraakt wat jullie toekomst tezamen betreft?
Belangrijke vraag: beschikt zij over voldoende inkomen (dat ze kan bewijzen) om met jou te kunnen trouwen als Amerikaanse? En komen jullie financieel rond, er van uitgaande dat de economisch situatie niet zo optimaal is, en dat waarschijnlijk nog een tijdje zo zal blijven?
(erg he, dat liefde plots gehinderd kan worden door wetten en inkomen.... :( )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bramz
Amerika-ontdekker

Bericht door bramz »

amai zo veel responsen op t feit dat ik een *n* of *t* wegliet :shock:
moest k nog echt West-Vlaams spreke zou ik het nog ergens vatten....

Soit, ik ben net terug in België en besef dat mijn eigen pad door de omstandigheden hier niet meer ligt.
Als ik de greencard lottery niet win, zulle we alle andere opties grondig bekijke, want hier hoeft het allemaal niet meer voor mij :lol:
Ik heb financiën en in het ergste geval familie die ons de capaciteit zou kunnen geven om de financiële zekerheid tov usa ambtenaren te dekken totdat ik mijn droomjob gevonden heb daar, volstaat dat of moet ze echt een loonsbrief kunnen voorleggen? :roll:

Bij deze nog eens bedankt Elke ;)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Financiele zekerheid zijn ze redelijk soepel in, in wie voor wie garant kan staan, welke bronnen en andere bezittingen tellen, etc. Zeker vergeleken met NL. :banghead: Je vrouw (er van uitgaande dat je eerst trouwt) is nog wel altijd je sponsor, maar anderen (directe familie of mensen die het huishouden delen) kunnen een "joint sponsor" zijn.

Let wel, ze nemen dan een vrij lange legale verantwoordelijkheid voor jou op zich, waar ze niet onderuit kunnen komen (tenzij je het land verlaat). Ook niet als jij b.v. van je vrouw zou scheiden en jullie met ruzie uit elkaar gaan.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

FlipjeBTiel schreef:maar anderen (directe familie of mensen die het huishouden delen) kunnen een "joint sponsor" zijn.
Met dien verstande dat zij wel Amerikaans staatsburger moeten zijn, denk ik?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Of GC-houder. LPRs kunnen ook gewoon hoofdsponsor zijn, alleen duurt het hele proces dan langer en is er niet zoiets als een K-visum (het V-visum is nooit in gebruik genomen). Van de aanvraag:
Form I-864 schreef:A joint sponsor can be any U.S. citizen, U.S. national, or lawful permanent resident who is at least 18 years old,domiciled in the United States, or its territories or possessions
Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

bramz schreef:of moet ze echt een loonsbrief kunnen voorleggen?
Ze zullen de complete W2's, 1099's en dergelijke (IRS tax transcripts enzo) moeten overhandigen van minimaal het laatste jaar, maar gewenst zijn de laatste drie jaar.. wel moet er sowieso het inkomen dat opgegeven is aan de IRC over de laatste drie jaar opgegeven worden.

Voor de rest zullen alle bewijsmaterialen overhandigd moeten worden om aan te kunnen tonen dat de beoogde inkomens en/of bezittingen ook echt kloppen. Wat dat betreft zijn ze weer erg strikt.
bramz
Amerika-ontdekker

Bericht door bramz »

amai, duizend maal dank !
Dit maakt we veel wijzer :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer