Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies nodig

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Nadine02
Amerika-newbie

Advies nodig

Bericht door Nadine02 »

Hallo iedereen,

Laat ik me eerst maar eens eventjes voorstellen. Mijn naam is Nadine, 26 jaar en woon in de buurt van Den Bosch.
In het dagelijks leven werk ik als vertaler (helaas geen reden voor een job visa in de VS :cry: ), maar goed dat doet er niet toe.

Nu wil ik (zoals vrijwel iedereen op dit forum, denk ik) naar Amerika verhuizen. Ook heb ik sinds een jaar een Amerikaans vriendje. Nu komt hij in december voor een jaar naar België (makkelijker te bereiken dan de VS), voor zijn werk, dus we kunnen veel tijd met elkaar gaan doorbrengen.
Ook is er sprake om te gaan trouwen en na dat jaar naar de VS te gaan verhuizen samen. Dus inderdaad op een fiance visa binnen komen en dan in de VS daar gaan trouwen.

Nu is mijn vraag; Is het erg lastig om op een fiance visa binnen te komen en toestemming te krijgen om te trouwen? Ik lees allemaal horror verhalen van mensen die even hard de VS weer uitgeknikkerd worden omdat er toch iets fout blijkt te zitten.

Ik zal uiteraard wel samen met hem wonen, maar hij zal ook veel op reis zijn met zijn werk, en ik kan dan natuurlijk niet altijd mee. Zou dat een probleem geven als er bijvoorbeeld iemand langs komt om te checken of ik nog steeds bij hem woon?

Heel wat vragen, en er zullen er nog veel meer komen, dat weet ik zeker. Als helemaal niets lukt dan kunnen we altijd nog hier in Nederland gaan samenwonen, maar ja de VS zou wel heel erg aantrekkelijk zijn!

Mvg,
Nadine
DixieChick
Amerika-expert

Re: Advies nodig

Bericht door DixieChick »

Allereerst zou ik je denk ik het advies geven om geen verhalen meer op internet te lezen..:)
Serieus - je wordt er alleen maar zenuwachtig van, en echt helpen doet het volgens mij niet. Ik heb geen idee hoe "moeilijk" het fiance-visum is; wij woonden in Europa, zijn hier dus getrouwd en toen naar de VS verhuisd. Ik neem aan dat het dezelfde soort formulieren zijn, en zo moeilijk is dat niet. Je moet gewoon heel veel informatie over jezelf invullen, maar zo heel moeilijk is dat niet hoor. Als je je echt zo druk maakt, ga dan eens bij de uscis online kijken naar het soort fomulieren die je moet invullen en de stappen die je moet ondernemen. Dan heb je het van "the horse's mouth".
Ik zou zeggen, ga eerst maar eens kijken hoe het is om langere tijd met je vriendje samen te zijn. Ga desnoods een een paar maanden daar naar toe om te kijken hoe hij leeft en woont, en ga dan pas verder kijken. Als je echt met hem verder wilt, dan is er altijd wel een weg. Maar veel belangrijker dan al die papieren en formulieren en poespas is dat je echt 100% zeker bent over elkaar. Want trouwen is (imho) toch best wel redelijk permanent :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

De horror verhalen komen naar mijn idee nog steeds vooral van de mensen die weinig tijd nemen om dingen voor te bereiden en proberen bepaalde regels aan hun laars te lappen. Je zegt dat je vriend voor een jaar naar België komt, dus je hebt in elk geval de tijd om elkaar beter te leren kennen en samen uit te zoeken wat de beste weg is voor jullie om te bewandelen. Als je het gewoon netjes volgens de regels speelt dan is er weinig te vrezen.
Begin wel op tijd met uitzoeken wat je moet doen om aan de juiste papieren te komen en zoek dan vooral ook op officiële sites.

Kijk HIER eens.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik heb heel wat verhalen gelezen (ik zit zelf op een fiance visum in de VS op het moment, ben bezig met de 'adjustment of status' aanvraag) maar ik heb tot nog toe maar 1 horror verhaal gelezen. Het valt, mijn inziens, echt hartstikke mee. En, zoals gezegd, meestal komt het doordat de mensen zelf een fout hebben gemaakt (en zelfs al maak je een fout, je wordt vaak in de gelegenheid gesteld om een uitleg over die fout te geven en het aan te passen, ook heb ik zelf inmiddels aan de lijve ondervonden dat zelfs al zouden er problemen zijn, dat je de mogelijkheid krijgt om het op te lossen). Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Nu is het zo dat de originele site van de USCIS heel erg ingewikkeld kan zijn en ik vind persoonlijk dat er eigenlijk te weinig uitleg wordt gegeven. Wat betreft de formulieren, download deze altijd op de USCIS website ( http://www.uscis.gov/forms ) maar voor informatie over hoe het in te vullen, backup informatie/vragen, guides, faq's en dergelijke, denk ik dat http://www.visajourney.com/ je heel erg op weg kan helpen. Ik heb, dankzij deze site, alles zelf kunnen regelen en geen nood gehad voor een immigratie advocaat. (De allesamerika.nl forums hebben mij ook wel wat geholpen dus eigenlijk zou ik beiden aanraden hehe).
Nadine02
Amerika-newbie

Bericht door Nadine02 »

Oh w o w, bedankt voor de hulp! Ik ben nu zeker wat meer gerustgesteld. Ik bedoel ik heb gewoon goede bedoelingen, en nu ja het blijkt dat het dus niet onmogelijk is om een visa te krijgen en te gaan trouwen met mijn lief.
Hardstikke bedankt voor de sites, ik zal er zeker even langsgaan. De uscis site ziet er zeker nogal verwarrend uit. Maar ook daar kom ik wel uit.

Jullie horen nog van me met waarschijnlijk andere vragen, en ik zal ook zeker mijn mening laten horen als ik ergens een tip over kan geven.

Nogmaals bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer