Laat ik me eerst maar eens eventjes voorstellen. Mijn naam is Nadine, 26 jaar en woon in de buurt van Den Bosch.
In het dagelijks leven werk ik als vertaler (helaas geen reden voor een job visa in de VS

Nu wil ik (zoals vrijwel iedereen op dit forum, denk ik) naar Amerika verhuizen. Ook heb ik sinds een jaar een Amerikaans vriendje. Nu komt hij in december voor een jaar naar België (makkelijker te bereiken dan de VS), voor zijn werk, dus we kunnen veel tijd met elkaar gaan doorbrengen.
Ook is er sprake om te gaan trouwen en na dat jaar naar de VS te gaan verhuizen samen. Dus inderdaad op een fiance visa binnen komen en dan in de VS daar gaan trouwen.
Nu is mijn vraag; Is het erg lastig om op een fiance visa binnen te komen en toestemming te krijgen om te trouwen? Ik lees allemaal horror verhalen van mensen die even hard de VS weer uitgeknikkerd worden omdat er toch iets fout blijkt te zitten.
Ik zal uiteraard wel samen met hem wonen, maar hij zal ook veel op reis zijn met zijn werk, en ik kan dan natuurlijk niet altijd mee. Zou dat een probleem geven als er bijvoorbeeld iemand langs komt om te checken of ik nog steeds bij hem woon?
Heel wat vragen, en er zullen er nog veel meer komen, dat weet ik zeker. Als helemaal niets lukt dan kunnen we altijd nog hier in Nederland gaan samenwonen, maar ja de VS zou wel heel erg aantrekkelijk zijn!
Mvg,
Nadine