Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken in afwachting van je SSN?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Werken in afwachting van je SSN?
Ik zou ook eens bij een uitzendbureau gaaan buurten. Je kunt dan bij een bedrijf terechtkomen voor een eenvoudige baan, maar het geeft je de gelegenheid binnen dat bedrijf rond te kijken voor een wat beter passende baan. Zo heb ik het althans gedaan. Ik nam een baantje als data entry typist voor een telecommunicatie bedrijf. Ik sprak daar mensen over het project waarvoor ik was aangenomen en overtuigde ze dat ik een programma kon schrijven wat heel wat efficienter zou zijn dat data entry. Ik heb dat gedaan en zij sloten vervolgens een jaar contract met me. Ik ging van $6.50/uur naar $25/uur (dat was in 1993). Je hebt bij een uitzendbureau vaak wat betere keuzes in het soort bedrijven. Ik kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld voor jouw meer mogelijkheden zijn voor groei in een bedrijf als Lockheed dan een bedrijf als Target. Overigens, heb je al eens gekeken bij de bierbrouwers in jou buurt? (nee dat is geen geintje) Die zoeken vaak business analysts waarbij jou legal achtergrond van pas kan komen: Anheiser-Bush, The Belgium Brewery (van Fat-Tire) etc.
Probeer ook buiten Fort Collins te kijken. Denver heeft een veel grotere banenmarkt en ligt wat centraler op de Front Range. Als je je in Denver tijdelijk vestigt, kun je werk zoeken van Fort Collins tot Colorado Springs, het gebied waar 80% van Colorado bedrijven is gevestigd. Het woonwerk verkeer blijft dan nog net te overzien (max. 1 uur). Heb je eenmaal een vaste baan dan kun je altijd nog dichterbij je werk gaan wonen.
De uitzendbureaus waar ik destijds was ingeschreven:
http://www.snelling.com
http://www.volt.com
... en nog een derde die echter niet meer bestaat.
Gewoon even op google zoeken naar "Temp Agency" of "Temporary Staffing" in combinatie met de stad waar je je vestigt. Je kunt jezelf gerust bij meerdere bureaus inschrijven, dat verhoog gewoon je kansen.
Je kunt je ook wat concentreren op bedrijven met een nederlandse achtergrond. Mogelijk dat je talenkennis je dan een streepje voor geeft: bijvoorbeeld Hunter Douglas en ING (hebben een groot kantoor in Denver)
Probeer ook buiten Fort Collins te kijken. Denver heeft een veel grotere banenmarkt en ligt wat centraler op de Front Range. Als je je in Denver tijdelijk vestigt, kun je werk zoeken van Fort Collins tot Colorado Springs, het gebied waar 80% van Colorado bedrijven is gevestigd. Het woonwerk verkeer blijft dan nog net te overzien (max. 1 uur). Heb je eenmaal een vaste baan dan kun je altijd nog dichterbij je werk gaan wonen.
De uitzendbureaus waar ik destijds was ingeschreven:
http://www.snelling.com
http://www.volt.com
... en nog een derde die echter niet meer bestaat.
Gewoon even op google zoeken naar "Temp Agency" of "Temporary Staffing" in combinatie met de stad waar je je vestigt. Je kunt jezelf gerust bij meerdere bureaus inschrijven, dat verhoog gewoon je kansen.
Je kunt je ook wat concentreren op bedrijven met een nederlandse achtergrond. Mogelijk dat je talenkennis je dan een streepje voor geeft: bijvoorbeeld Hunter Douglas en ING (hebben een groot kantoor in Denver)
Zo ben ik ook binnen gekomen bij het bedrijf waar ik nu werk. Eerst als receptioniste voor 16 uur per week en nu een vaste baan, waarbij men zelfs mijn studeerkosten betaald. Ik werk aan mijn Associates Degree.
Ik heb me met het zoeken naar een baan gericht op de universiteit: daar zijn erg veel verschillende soorten functies, goede arbeidsvoorwaarden en eenmaal binnen kun je je door die grote organisatie gaan bewegen. Wat voor mij ook meespeelde is dat ik een visum nodig had en universiteiten op elk moment van het jaar een H1b aan kunnen vragen. Uiteindelijk ben ik in een part-time functie gerold, van waaruit er direct al mogelijkheden werden aangegeven om uiteindelijk voltijds te kunnen werken
.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik ben ook als temporary professor begonnen - iemand was plotseling weggegaan, en mijn mail kwam precies op de juiste tijd. Ik ben toen vorig jaar een permanent contract ingerold (nou ja, gesoliciteerd en aangenomen). Maar wil maar zeggen dat het loont om gewoon eens te bellen /mailen naar bedrijven die je wel interessant lijken - de Target kan altijd nog!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb gisteren diverse open sollicitaties de deur uitgedaan (o.a. naar de New Belgium Brewery), gesolliciteerd op een functie van Trainee Store Manager voor een Wal*Mart hier in de buurt, voor Property Manager voor een bedrijf in Greeley, me ingeschreven bij enkele uitzendbureaus, mijn Monster.com profiel geupdate, en een profiel aangemaakt bij Careerbuilder.com.
Gisteravond had ik al drie reacties, maar jammer genoeg niet echt iets voor mij: één voor een positie als Financial Advisor, waar ik helemaal niets mee heb (en volgens de online assessment test ook niet echt geschikt voor ben), één voor een sales positie, ook iets waar ik niet geschikt voor ben (en sowieso lijkt het me nu niet de meest ideale tijd gezien de economische situatie om in de sales op commission basis te werken), plus een algemene oproep om me ergens in te schrijven.
Ik ben eens benieuwd....
Gisteravond had ik al drie reacties, maar jammer genoeg niet echt iets voor mij: één voor een positie als Financial Advisor, waar ik helemaal niets mee heb (en volgens de online assessment test ook niet echt geschikt voor ben), één voor een sales positie, ook iets waar ik niet geschikt voor ben (en sowieso lijkt het me nu niet de meest ideale tijd gezien de economische situatie om in de sales op commission basis te werken), plus een algemene oproep om me ergens in te schrijven.
Ik ben eens benieuwd....
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Heel veel succes met je sollicitaties verder !!!!! Hoop dat je snel iets vind.
Succes met solliciteren. (tedje bedankt voor de youtube JBB, vindt het heel leuk, en had het al een eeuwigheid niet gehoord)
Gewoon vanalles proberen. Ik weet ook niet hoe kieskeurig je momenteel kan zijn, en de ene baan kan tot het andere leiden. Opzegtermijnen zijn toch al heel kort, als er wat beters langskomt.
Toen ik hier kwam heb ik een hele tijd als hulp in de thuiszorg gewerkt omdat het lang duurde eer ik mijn vergunning voor verpleging had. Het was een minimumloon baantje, en soms werd je wel uitgebuidt. Maar ik had me geen betere manier kunnen bedenken om eens een indruk te krijgen hoe de mensen leven. Ik bedoel maar, wat er ook op je pad komt als baan, je leert er allicht wat van. Staat altijd goed op je resume.
Gewoon vanalles proberen. Ik weet ook niet hoe kieskeurig je momenteel kan zijn, en de ene baan kan tot het andere leiden. Opzegtermijnen zijn toch al heel kort, als er wat beters langskomt.
Toen ik hier kwam heb ik een hele tijd als hulp in de thuiszorg gewerkt omdat het lang duurde eer ik mijn vergunning voor verpleging had. Het was een minimumloon baantje, en soms werd je wel uitgebuidt. Maar ik had me geen betere manier kunnen bedenken om eens een indruk te krijgen hoe de mensen leven. Ik bedoel maar, wat er ook op je pad komt als baan, je leert er allicht wat van. Staat altijd goed op je resume.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, neem je je telefoon een keer niet mee tijdens een dagje naar familie in Denver, en meteen heb je een gemiste oproep.
Ik moet morgen 'Debbie' terugbellen naar aanleiding van mijn sollicitatie bij de SuperTarget hier - nu ik eens benieuwd of het is voor de supervisor functie of voor gewoon op de 'sales floor'.... ach ja, zolang het maar een inkomen is!
Ik moet morgen 'Debbie' terugbellen naar aanleiding van mijn sollicitatie bij de SuperTarget hier - nu ik eens benieuwd of het is voor de supervisor functie of voor gewoon op de 'sales floor'.... ach ja, zolang het maar een inkomen is!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik duim voor je!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Hey we duimen!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een snelle update: a.s. maandag beginnen Anna en ik allebei bij de Customer Service van T-Mobile... (Van Vodafone naar T-Mobile... hmmm...
)
Niet onze droombaan, maar het brengt wel even geld in het laatje. In de tussentijd blijven we gewoon zoeken naar beter werk!
Niet onze droombaan, maar het brengt wel even geld in het laatje. In de tussentijd blijven we gewoon zoeken naar beter werk!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Gefeliciteerd ^^
En gelukkig ga je samen, gedeelde smart is halve smart
En gelukkig ga je samen, gedeelde smart is halve smart
- phillybilly
- Amerika-expert
Gefeliciteerd 
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Gefeliciteerd Dennis! Hoe zijn je eerste ervaringen tot nu toe met het werken daar?
Ik zit begin volgend jaar in ongeveer dezelfde situatie en mag dan ook voor mijn eerste baantje gaan kijken. Spannend!
Ik zit begin volgend jaar in ongeveer dezelfde situatie en mag dan ook voor mijn eerste baantje gaan kijken. Spannend!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, na lang beraad hebben we zondagavond laat besloten om toch maar niet naar T-Mobile te gaan. We hebben alle voors en tegens goed tegen elkaar afgewogen, en uiteindelijk besloten dat de "tegens" toch wel overduidelijk winnen.
Hier op mijn weblog kun je een volledig overzicht van de voors en tegens lezen
plus over hoe ik nog een ander aanbod kreeg en afsloeg...
Ik ga morgen in ieder geval naar mijn "Walmart Orientation" van 16:00 tot ongeveer 21:00 uur!
Hier op mijn weblog kun je een volledig overzicht van de voors en tegens lezen
Ik ga morgen in ieder geval naar mijn "Walmart Orientation" van 16:00 tot ongeveer 21:00 uur!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dennis, net je blog zitten lezen en ik kan me zo voorstellen dat je het uiteindelijk hebt afgeketst, groot gelijk hoor 
- Bandido
- Amerika-expert
Heb ook even gelezen en ik geef je groot gelijk! Werk is belangrijk, maar niet ten koste van alles. Je bent er nog maar net en je hebt zo te horen nog wel wat ijzers in het vuur. Aan de telefoon zitten kan altijd nog. Succes en hou de moed erin!
"Keep Georgia On Your Mind"
- phillybilly
- Amerika-expert
Heb ook even je blog gelezen........idd een hele rits tegens dus.
Succes met verder zoeken!
Succes met verder zoeken!
-
Cave Creek 81
- Amerika-ontdekker
Dat verdient best aardig bij de t-mobile
Mischien kan je wat vinden op/via Graiglist ?,op graiglist kan je ook je resume posten:ik haal er nog wel eens personeel vandaan.
in iedergeval veel succes met zoeken!!
Mischien kan je wat vinden op/via Graiglist ?,op graiglist kan je ook je resume posten:ik haal er nog wel eens personeel vandaan.
in iedergeval veel succes met zoeken!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7957 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-