Vandaag moesten ik en mijn vrouw op komen dagen voor ons "initial interview". Ik moet eerlijk toegeven, een klein beetje zenuwachtig was ik wel.
We moesten er om 11.30 uur zijn. Ik werd door mijn vrouw op mijn werk opgehaald, en wonder boven wonder wisten we het gelukkig NET op tijd te halen, er was meer zoekwerk dan Mapquest ons in eerste instantie deed geloven. We waren dus op tijd aanwezig, maar natuurlijk duurde het even voordat we aan de beurt waren (ook al was de dropbox waar mijn interview-papiertje in moest verder helemaal leeg). Rond een uurtje of 12 waren we aan de beurt.
Ik was voorbereid op een groot aantal vragen waarbij de ondervrager je het gevoel zou geven dat je de grootste crimineel van de wereld bent, maar het tegendeel was het geval. Eerst moesten we beide blijven staan, ons rechterhandje in de lucht gooien, en de eed afleggen dat we netjes de waarheid zouden vertellen.
Hij stelde wat basisvragen over de informatie in de papieren, om te kijken of die info juist was natuurlijk. Een paar kleine vraagjes over hoe we elkaar hebben leren kennen, in hoeverre we elkaar in het echte leven hadden gezien en dergelijke. Daarna werd dit allemaal bevestigd met behulp van de foto's die we bij hadden, en dat was het eigenlijk. Het feit dat we op dit moment zwanger zijn, en een sonagram bijhadden waarop dat bevestigd werd, heeft misschien ook bijgedragen aan deze snelle afhandeling natuurlijk.
Een erg snelle afhandeling dus. Hij vertelde ons dat het allemaal in orde was, dat ik binnen nu en een maand mijn kaart zou hebben, dat deze 3 jaar geldig was en dat ik tijdig voor een I-751 moet zorgen (90 dagen voordat de 3-jaarstermijn voorbij is). Over 3 jaar zou ik "citizenship" aan kunnen vragen als ik dat zou willen.
Daar komt ook nog eens bij dat we (hopelijk) morgen onze andere auto op kunnen halen, en dat ik erg recent een nieuwe en betere baan ben begonnen.
Kortom........ een erg goede week voor me :beerchug: :dance: