Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Foto DV zelf maken of laten maken?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Foto DV zelf maken of laten maken?
Tja, allemaal goed en wel, maar waar kunnen we dan wel in de regio aan de goede foto's komen???
tryWonna-be's schreef:Tja, allemaal goed en wel, maar waar kunnen we dan wel in de regio aan de goede foto's komen???
http://fotografen.startpagina.be/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
1. Bel de fotograaf op en vraag of hij foto's kan maken die aan de eisen voldoen (lees de eisen een beetje kort voor aan de telefoon)
2. ga langs de fotograaf die zegt dat hij dat kan/wil doen
3. print de foto-vereisen af en neem die mee
4. laat de foto's maken
5. laat de fotograaf daar ter plaatse aantonen dat de foto's aan de vereisten voldoen door het jou te tonen op zijn pc
6. als ze goed zijn => betalen // als ze niet goed zijn => opnieuw of aanpassen
Mijn ervaring: aan de telefoon waren er een aantal die het niet zagen zitten. Diegene die zei dat hij het kon, kon het ook. En daar gaan we nu dus elk jaar naartoe. Maar dat is voor jou aan de verkeerde kant van Belgie. (dan zijn die van Brussel dichterbij)
2. ga langs de fotograaf die zegt dat hij dat kan/wil doen
3. print de foto-vereisen af en neem die mee
4. laat de foto's maken
5. laat de fotograaf daar ter plaatse aantonen dat de foto's aan de vereisten voldoen door het jou te tonen op zijn pc
6. als ze goed zijn => betalen // als ze niet goed zijn => opnieuw of aanpassen
Mijn ervaring: aan de telefoon waren er een aantal die het niet zagen zitten. Diegene die zei dat hij het kon, kon het ook. En daar gaan we nu dus elk jaar naartoe. Maar dat is voor jou aan de verkeerde kant van Belgie. (dan zijn die van Brussel dichterbij)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
6foot6 schreef:Die komen dus in aanmerking voor de afkeur-reden "resolution to low"yardenoy schreef:Hey,
De fotos waren goed maar de resolutie was maar 280 x 280. Ik heb deze gewoon met het programma Irfanview veranderd naar 600x600.
Youri.
http://www.dvlottery.state.gov/Images/h ... lution.jpg
Die zijn helemaal niet troebel of zo hoor.
Wij hebben de onze via e-mail gekregen. 15 Euro/stukyardenoy schreef:6foot6 schreef: Die komen dus in aanmerking voor de afkeur-reden "resolution to low"
http://www.dvlottery.state.gov/Images/h ... lution.jpg
Die zijn helemaal niet troebel of zo hoor.
-
- Amerika-expert
Misschien niet, maar zorg er in elk geval voor dat de oorspronkelijke afmetingen niet meer in de EXIF data staan, anders val je zo door de mand.yardenoy schreef:Die zijn helemaal niet troebel of zo hoor.
Gr., Flipje
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En misschien dat iemand dan ook nog even uit kan leggen hoe je de oorspronkelijke gegevens uit de EXIF data krijgt?
Elke
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
In de exif data staat ook 600x600.
Iedere keer als ik een foto verander met irfanview dan worden de exif data ook aangepast.
Om te kijken en/of de exif aan te passen gebruik ik Opanda power exif.
Iedere keer als ik een foto verander met irfanview dan worden de exif data ook aangepast.
Om te kijken en/of de exif aan te passen gebruik ik Opanda power exif.
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: DV-2010: deelnemers!
Ik heb de foto zelf gemaakt en werd ook de eerste keer geaccepteerd. Maar ik heb er ook de benodigde apparatuur voor. Ik heb twee flitslampen en mijn digitale fotocamera gebruikt. Vervolgens met photoshop de foto op het gewenste formaat gemaakt. Vind E20 wel veel voor een enkele foto, terwijl er bijna niet hoeft worden gedaan. Voor de helft wil ik het ook wel doen. Dus als er iemand nog een foto gemaakt moet hebben dan laat maar horen via PB. Wordt direct aangepast en door de photo validator gehaald op de Diversity Lottery website. Hierdoor kun je er zeker vanuit gaan dat de foto goed is.Hella schreef:naam: Hella
Ik doe voor de eerste keer mee.
ik heb zelf de inschrijving gedaan.
Even een tip voor de mensen met pasfotoproblemen: Voor het maken van de pasfoto ben ik naar een fotograaf geweest en deze heeft de digitale foto overgezet op een cd-rom en een door mijzelf meegebrachte USB stick. Kosten: E 20,00. Foto werd op de site direct geaccepteerd.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens mij is er nogal wat verwarring betreft die Foto Validator...
Het enige wat die validator controleert is of de aantal pixels ( 600x600 pixels ) en de bestandsgrootte wel goed zijn. Als je een foto van een banaan ( zoals Elke dat mooi zei op de meeting ) erop zet die wel voldoen aan de 600x600pixels en bestandsgrootte zal de validator gewoon zeggen dat de "foto" goed is...
Het enige wat die validator controleert is of de aantal pixels ( 600x600 pixels ) en de bestandsgrootte wel goed zijn. Als je een foto van een banaan ( zoals Elke dat mooi zei op de meeting ) erop zet die wel voldoen aan de 600x600pixels en bestandsgrootte zal de validator gewoon zeggen dat de "foto" goed is...
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Maar je mag dan toch aannemen als je hem bij een fotograaf laat maken ,die op de hoogte is van alle eisen i.v.m de foto dat hij wel goed is .Of moet je dan nog op iets anders controleren ?Marcel87 schreef:Volgens mij is er nogal wat verwarring betreft die Foto Validator...
Groetjes Nancy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een stress allemaal he, die stomme foto's!
Ik denk dat je niet te snel moet panikeren hoor! Als jij mooi je lijst overhandigde van al de vereisten waaraan de foto moet voldoen, en je ziet ook op je pc dat het bestand aan die eisen al voldoet + je staat niet scheef op de foto / de achtergrond is niet knalrood met gele bollen / er hangt geen schaduw in de vorm van de madanna achter je hoofd / enz..., dan moet je maar gerust zijn.
Zelf voelde ik me wel gerust met onze fotograaf, want toen ik enkele jaren geleden belde met de vraag of hij foto's kon maken die voldeden, en ik noemde gewoon al het formaat, toen zei hij onmiddellijk "Ha, voor een Amerikaans paspoort?"... Er wonen hier blijkbaar toch wel wat Amerikanen in de regio. En die zullen ook wel eens pasfoto's nodig hebben blijkbaar. En/of er zitten hier heel wat deelnemers aan de green card loterij, dat kan ook!
(maar ondertussen moet ik nog altijd foto's laten maken voor onze deelname van dit jaar)
Ik denk dat je niet te snel moet panikeren hoor! Als jij mooi je lijst overhandigde van al de vereisten waaraan de foto moet voldoen, en je ziet ook op je pc dat het bestand aan die eisen al voldoet + je staat niet scheef op de foto / de achtergrond is niet knalrood met gele bollen / er hangt geen schaduw in de vorm van de madanna achter je hoofd / enz..., dan moet je maar gerust zijn.
Zelf voelde ik me wel gerust met onze fotograaf, want toen ik enkele jaren geleden belde met de vraag of hij foto's kon maken die voldeden, en ik noemde gewoon al het formaat, toen zei hij onmiddellijk "Ha, voor een Amerikaans paspoort?"... Er wonen hier blijkbaar toch wel wat Amerikanen in de regio. En die zullen ook wel eens pasfoto's nodig hebben blijkbaar. En/of er zitten hier heel wat deelnemers aan de green card loterij, dat kan ook!
(maar ondertussen moet ik nog altijd foto's laten maken voor onze deelname van dit jaar)
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
**In het draadje met de inventarisatie van de deelnemers
viewtopic.php?f=12&t=18161&p=292387#p292387
stonden een aantal berichten m.b.t. de validatie van de foto's. Deze heb ik naar dit topic verplaatst.
Elke, moderator**
viewtopic.php?f=12&t=18161&p=292387#p292387
stonden een aantal berichten m.b.t. de validatie van de foto's. Deze heb ik naar dit topic verplaatst.
Elke, moderator**
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht